Miehen exä sekoilee. Kuinka paljon täytyy sietää?
Ovat eronneet puoli vuotta sitten. Mies muutti pois perheensä luota jo syksyllä. Nykyään asumme yhdessä. Heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka ovat luonamme joka toinen viikonloppu.
Miehen exä tekee kaikkensa, että meillä olisi mahdollisimman hankalaa. Aluksi soitteli usein ja laittoi tekstaria vaikka yölläkin, jos ahdisti ja kaipasi ex-miestään. Tämä oli vielä ihan ok, koska tuskinpa kenelläkään on aluksi helppoa jos jätetään. Mutta viestit eivät vähentyneet missään vaiheessa, vaikka mies sanoi, että ei voi auttaa enää asiassa.
Lasten kanssa kaikki oli aluksi ok, nyt exä ei voi tuoda lapsia meille jos minä olen kotona/näkyvissä. Viime viikonloppuna menin kävelylle siksi aikaa, sillä edellisellä kerralla tämä exä kirjaimellisesti romahti eteiseemme. Ja sitä pelästyivät jo lapsetkin kovasti.
Kävimme eilen ystäväpariskunnan kanssa syömässä. Toinen heistä päivitti tiedon facebookkiin. Exä pommitti aluksi miestä, sitten yritti soittaa minulle monta kertaa. Lopulta sain viestin, jossa minut haukuttiin hu*raksi ja ystävävarkaaksi... Me emme siis saisi nähdä hänen ja hänen EX-miehensä ystäviä. Minä en saisi olla mukana näissä tapaamisissa.
Kuulemma kuitenkin pärjää lasten kanssa, ei halua enempää omaa aikaa (ollaan ehdotettu, että lapset voi olla meillä pidempään, jos haluaisi vaikka lähteä lomamatkalle tms.)
Olen oikeasti ihan loppu näiden oikutteluiden kanssa. Mitä jos aika ei paranna tätä? Tiesin kyllä mitä tein, kun rakastuin mieheen jolla on jo yksi perhe - mutta en mitään tälläistä odottanut.
Kommentit (42)
Mun miehen erosta on yli 1,5 vuotta. Ero oli heillä yhteinen päätös enkä liittynyt siihen mitenkään. Emme asu yhdessä emmekä tule asumaan.
Hänen eksänsä väittää kaikille että häntä on petetty suhteen aikana ja levittää muutenkin vaikka mitä paskaa ihmisille. Jatkuvia ongelmia siitä että netissä julkisesti pui mennyttä suhdetta ja syyttää miestä siitä että mies koettaa estää häntä ilmaisemasta itseään, kun mies on pyytänyt ettei revittelisi yksityisasioita ja käsittelisi mennyttä suhdetta tunnistettavasti milloin missäkin. Blokkasin itse tän naisen kun jäi kiinni siitä että tuttuni kautta koetti udella elämästäni ja päästä näkemään yksityisten tilien kuvia ym. Hän alkoi kysellä mieheltä syytä tähän blokkaamiseen. Olen ottanut sen linjan että elän kuin koko ihmistä ei olisi. Jotkut eivät kyllästy draamaan ikinä. Moni heidän tuttu pitää tätä ihmistä ihan äärettömän rasittavana enkä ihmettele. Huomion ja oikeassaolon tarve on aivan kamala.
No ei viesti hyvää jos mies on vaihtanut noin lennosta uuteen. Ero ei ole ilmeisesti tuntunut tälle missään kun odottaa että kaikki leikkisivät nyt tilanteen olevan täysin käsitelty ja normaali. Eikä noin pieniä lapsia pidä todellakaan esitellä näin nopeasti uudelle kumppannille. Toivottavasti on provo.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen erosta on yli 1,5 vuotta. Ero oli heillä yhteinen päätös enkä liittynyt siihen mitenkään. Emme asu yhdessä emmekä tule asumaan.
Hänen eksänsä väittää kaikille että häntä on petetty suhteen aikana ja levittää muutenkin vaikka mitä paskaa ihmisille. Jatkuvia ongelmia siitä että netissä julkisesti pui mennyttä suhdetta ja syyttää miestä siitä että mies koettaa estää häntä ilmaisemasta itseään, kun mies on pyytänyt ettei revittelisi yksityisasioita ja käsittelisi mennyttä suhdetta tunnistettavasti milloin missäkin. Blokkasin itse tän naisen kun jäi kiinni siitä että tuttuni kautta koetti udella elämästäni ja päästä näkemään yksityisten tilien kuvia ym. Hän alkoi kysellä mieheltä syytä tähän blokkaamiseen. Olen ottanut sen linjan että elän kuin koko ihmistä ei olisi. Jotkut eivät kyllästy draamaan ikinä. Moni heidän tuttu pitää tätä ihmistä ihan äärettömän rasittavana enkä ihmettele. Huomion ja oikeassaolon tarve on aivan kamala.
Lisään että suhteemme alussa oli täysin ymmärrettävää että hänestä tuntui ikävältä ja ymmärsin silloin sen miehelle soittelun ja lastensa kautta pelaamisen paremmin. Enää ei jaksa. Pitäisi vähän kyetä ottamaan vastuuta omasta elämästä ja ymmärtää ettei netissä voi puhua muista ihan mitä tahansa.
Ihan ku tää sama stoori ois ollu täällä ennenkin? 🤔
Eihän tuo nyt sulle ole hankala tilanne ollenkaan. Ja mitä helvettiä sitä someen päivittelemään ja leuhottamaan että täällä vein sun kaverisikin. Voisko vaikka antaa toiselle tilaa ja aikaa toipua erosta. Sen naisen maailma on romahtanut ja te odotatte että se kerää sirpaleet hetkessä. Koitahan kuule kestää. Ja jos suhteenne on hyvä ja aito sen miehen kanssa, varmasti kaikki menee hyvin. Elä kehtaa itkeä varastamasi miehen kainalosta, sori vaan. Se toinen joutuu kestään paljon pahempaa ja yksin.
Ahdistelusta ja solvaamisesta voi tehdä rikosilmoituksen. Jos mies ei pidä puoliasi yhtään, jätä se.
Muita neuvoja ei tule.
Jostain syystä kun tämä jätetty on nainen niin täällä puolustus on taattu. Jos olisi mies niin käskettäisi hankkimaan lähestymiskielto ym....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään että suhteemme alussa oli täysin ymmärrettävää että hänestä tuntui ikävältä ja ymmärsin silloin sen miehelle soittelun ja lastensa kautta pelaamisen paremmin. Enää ei jaksa. Pitäisi vähän kyetä ottamaan vastuuta omasta elämästä ja ymmärtää ettei netissä voi puhua muista ihan mitä tahansa.
Mitä alapeukuttamista tässä on? Tää on ihme palsta kun hyväksytte sen että ihan sivullista ihmistä haukutaan eikä aikuinen ihminen pääse eteenpäin erosta 1,5 vuodessa. Kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt sulle ole hankala tilanne ollenkaan. Ja mitä helvettiä sitä someen päivittelemään ja leuhottamaan että täällä vein sun kaverisikin. Voisko vaikka antaa toiselle tilaa ja aikaa toipua erosta. Sen naisen maailma on romahtanut ja te odotatte että se kerää sirpaleet hetkessä. Koitahan kuule kestää. Ja jos suhteenne on hyvä ja aito sen miehen kanssa, varmasti kaikki menee hyvin. Elä kehtaa itkeä varastamasi miehen kainalosta, sori vaan. Se toinen joutuu kestään paljon pahempaa ja yksin.
Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta se mies on ihan itse päättänyt lopettaa edellisen liiton. Ihmisiä ei voi omistaa, eikä varastaa.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä, kun nää tossukka-miehet ei ikinä osaa tehdä sille "hullulle exälle" selväksi että asiaton lopullisesti ohi ja keskitytään vain omaan elämään 😁
Mistä sä tiedät ettei se ex puhu totta ja yritä vaikka pelastaa sua?
Mä sain neljän vuoden suhteen jälkeen tietää, että ex oli jo pari kuukautta asunut toisen kanssa ja niitä naisia oli useampi meidän suhteen aikana.
Totta hlvetissä mä etsin tuon naisen käsiini ja kerroin miehestä kaiken mitä tiedän, sitä en tiedä mitä on tiedolla tehnyt. Itse olisin ollut kiitollinen jos ihan kuka tahansa, vaikka sit hullu exä, olis edes yrittänyt kertoa mulle miehen pelailuista.
Jos tuolla miehellä olis ihan puhtaat jauhot pussissa niin se vaan nauraisi exälle, blokkaisi ja jättäisi omaan arvoonsa, selkeästi koittaa peitellä jotain. Tuskin se ex ihan syyttä suotta jaksaa räksyttää.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on kun AP ei vastaile
Niinpä. Ennenvanhaan provot oli ihan hyviäkin kun ap vastaili ja juoni kehittyi. Toki yleensä ihan tökerösti mutta kehittyipä kumminkin. Nykyään tyypit miettii monta päivää mitä kekkaisi ja ja kun lopulta jotain kuivaa saavat kyhätyksi kokoon niin ne kaksi aivosolua on jo ihan rapistuneita eikä niistä irtoa enää mitään. Sitten nää provot jää kellumaan tänne tyhjyyttään.
Kyse on katkerasta naisesta niin se kestää loppu elämän
Onko mies vapaa vai varattu? Ensimmäinen asia.
Jos mies on naimisissa vaimonsa kanssa, ja muutitte jo yhteen, niin mitä odotit?
Miksi me yhä luetaan näitä lapsellisia juttuja?
Ap, käännä huomio itseesi ja mieti mitä haluat? Ota vastuuta itsestäsi, et voi muuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
jätä se sika
Moro ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä, kun nää tossukka-miehet ei ikinä osaa tehdä sille "hullulle exälle" selväksi että asiaton lopullisesti ohi ja keskitytään vain omaan elämään 😁
Mistä sä tiedät ettei se ex puhu totta ja yritä vaikka pelastaa sua?Mä sain neljän vuoden suhteen jälkeen tietää, että ex oli jo pari kuukautta asunut toisen kanssa ja niitä naisia oli useampi meidän suhteen aikana.
Totta hlvetissä mä etsin tuon naisen käsiini ja kerroin miehestä kaiken mitä tiedän, sitä en tiedä mitä on tiedolla tehnyt. Itse olisin ollut kiitollinen jos ihan kuka tahansa, vaikka sit hullu exä, olis edes yrittänyt kertoa mulle miehen pelailuista.Jos tuolla miehellä olis ihan puhtaat jauhot pussissa niin se vaan nauraisi exälle, blokkaisi ja jättäisi omaan arvoonsa, selkeästi koittaa peitellä jotain. Tuskin se ex ihan syyttä suotta jaksaa räksyttää.
Ei eksä yritä mua pelastaa vaan pilata kaiken, se on tullut ihan selväksi. :D Ei miehessä ole mitään tuollaista vikaa, tunnemme jo aika hyvin. Eksä olisi todellakin blokattuna miehelläkin, mutta miten lasten toisen vanhemman voi blokata? Vaikeuttaisi aika paljon montaa asiaa joita on täysin pakko hoitaa. En toki tiedä heidän suhteensa laadusta mutta kai nyt itse tiedän onko mies pettynyt minun kanssani häntä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät ettei se ex puhu totta ja yritä vaikka pelastaa sua?Mä sain neljän vuoden suhteen jälkeen tietää, että ex oli jo pari kuukautta asunut toisen kanssa ja niitä naisia oli useampi meidän suhteen aikana.
Totta hlvetissä mä etsin tuon naisen käsiini ja kerroin miehestä kaiken mitä tiedän, sitä en tiedä mitä on tiedolla tehnyt. Itse olisin ollut kiitollinen jos ihan kuka tahansa, vaikka sit hullu exä, olis edes yrittänyt kertoa mulle miehen pelailuista.Jos tuolla miehellä olis ihan puhtaat jauhot pussissa niin se vaan nauraisi exälle, blokkaisi ja jättäisi omaan arvoonsa, selkeästi koittaa peitellä jotain. Tuskin se ex ihan syyttä suotta jaksaa räksyttää.
Ei eksä yritä mua pelastaa vaan pilata kaiken, se on tullut ihan selväksi. :D Ei miehessä ole mitään tuollaista vikaa, tunnemme jo aika hyvin. Eksä olisi todellakin blokattuna miehelläkin, mutta miten lasten toisen vanhemman voi blokata? Vaikeuttaisi aika paljon montaa asiaa joita on täysin pakko hoitaa. En toki tiedä heidän suhteensa laadusta mutta kai nyt itse tiedän onko mies pettynyt minun kanssani häntä :D
Ei helvetti mitä logiikkaa täällä. Juoruileva kiusaaja "yrittää vain pelastaa" - kiitos hei. Tyhjän räksyttäjiä ja kiusaajia on maailma täynnä.
Toivottavasti ap jäät rekan alle jo tänään. 🤩🤗👍🥳🥳😘
Vierailija kirjoitti:
Kyse on katkerasta naisesta niin se kestää loppu elämän
Ap on Huo. Ra. Jos mies sellaisen luo lähtee, menköön.
Vierailija kirjoitti:
Ai.
Jo syksyllä eli pari kolme kuukautta sitten muutti pois perheensä luota ja jo nyt asutte yhdessä.
Tuliko suoraan sun luo? Teillä tais olla juttua jo ennen eroa, ei kukaan täysjärkinen nainen muuta juuri eronneen perheelliset kanssa yhteen.
"Ovat eronneet puoli vuotta sitten. Mies muutti pois perheensä luota jo syksyllä"
Minä ymmärsin tämän niin että mies muutti pois perheensä luota syksyllä 2020 ja avioero astui virallisesti voimaan puoli vuotta sitten.
Provohan tämä on kun AP ei vastaile