Miehen exä sekoilee. Kuinka paljon täytyy sietää?
Ovat eronneet puoli vuotta sitten. Mies muutti pois perheensä luota jo syksyllä. Nykyään asumme yhdessä. Heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka ovat luonamme joka toinen viikonloppu.
Miehen exä tekee kaikkensa, että meillä olisi mahdollisimman hankalaa. Aluksi soitteli usein ja laittoi tekstaria vaikka yölläkin, jos ahdisti ja kaipasi ex-miestään. Tämä oli vielä ihan ok, koska tuskinpa kenelläkään on aluksi helppoa jos jätetään. Mutta viestit eivät vähentyneet missään vaiheessa, vaikka mies sanoi, että ei voi auttaa enää asiassa.
Lasten kanssa kaikki oli aluksi ok, nyt exä ei voi tuoda lapsia meille jos minä olen kotona/näkyvissä. Viime viikonloppuna menin kävelylle siksi aikaa, sillä edellisellä kerralla tämä exä kirjaimellisesti romahti eteiseemme. Ja sitä pelästyivät jo lapsetkin kovasti.
Kävimme eilen ystäväpariskunnan kanssa syömässä. Toinen heistä päivitti tiedon facebookkiin. Exä pommitti aluksi miestä, sitten yritti soittaa minulle monta kertaa. Lopulta sain viestin, jossa minut haukuttiin hu*raksi ja ystävävarkaaksi... Me emme siis saisi nähdä hänen ja hänen EX-miehensä ystäviä. Minä en saisi olla mukana näissä tapaamisissa.
Kuulemma kuitenkin pärjää lasten kanssa, ei halua enempää omaa aikaa (ollaan ehdotettu, että lapset voi olla meillä pidempään, jos haluaisi vaikka lähteä lomamatkalle tms.)
Olen oikeasti ihan loppu näiden oikutteluiden kanssa. Mitä jos aika ei paranna tätä? Tiesin kyllä mitä tein, kun rakastuin mieheen jolla on jo yksi perhe - mutta en mitään tälläistä odottanut.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas ilkeitä kommentteja apta kohtaan. Ei ole oikein, että häntä kohtaan ex-muija hyökkää. Mies on jatkanut suhde-elämäänsä liiton jälkeen, tekisi hänkin samoin.
Itselläkin oli tilanne monta vuotta, että miehen ex kiristi lapsilla ja vaati etten minä saa osallistua johonkin tapahtumiin missä lapset ( esim. valmistujaisjuhlat, häät, kastajaiset).
Näihin taivuttiin kunnes mies ilmoitti, että joko tulemme molemmat tai hänkään ei tule. Pikkuhiljaa häiriköinti loppui, toki vuosiakin kului...Apn tapauksessa miehen pitää ottaa asia käsittelyyn exän kanssa. Älä vastaa hänen viesteihin yms.
Mies on vaihtanut lennosta exänsä AP:hen. Ei siinä ole liittoa päätetty ennen vaihtoa.
Ikävä kyllä tällä ei ole mitään väliä. Olisihan se kiva että olisi oikeuksia siihen exään, jos ero on ollut likainen tai muuten ikävä, mutta ei se vain mene niin. Tämä kannattaa hyväksyä jo suhteessa ollessa, ja pohtia minllainen eroaja itse olisin. Tehdä vähän ajatustyötä, ja ymmärtää joka elämäntilanteessa että tämä voi hävitä sormia napsauttamalla, ja resilienssiä tulisi silloin kyetä kaapimaan jostain.
Ap lähti saunan taakse häpeämään kun tajusi olevansa toisten parisuhteita rikkova omahyväinen luus ka