Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä keliaakikon elämä on kallista.

Vierailija
19.02.2015 |

Ostin pjalle ja miehelle karjalanpiirakoita irtomyynnistä hinta 0,45€ kappale. Jos olisin ostanut itsellenigluteenittomat karjalanpiirat olisivat maksaneet 1,20€/kpl. Kyllä tulee kalliiksi.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-i ja lisää siihen täysi vilja-allergia, maito- ja muna- allergiat.... Elämä on joskus kallista ja välillä aika mahdotonta.

Vierailija
2/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri käymässä Suomessa ja kauhistelin gluteenittomien leipien hintoja. Gluteeniton leipä, jota useimmiten syön, maksoi noin 4.6 euroa/pkt Suomessa, asuinmaassani se maksaa 2.6 euroa/pkt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä jäi omat karjalanpiirakkani kauppaan ja muutenkin saa aian katsella mitä gluteenitonta ostaisi. Onneksi muut voivat meidän perheessä syödä mitä vaan.ap

Vierailija
4/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun täytyy ostaa mitään viljatuotteita? Ilmankin pärjää hyvin.

Vierailija
5/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:25"]

[/quote]

Haluan syödä niitä aivan kuin muutkin ihmiset.ap

Vierailija
6/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön. Gluteeniton ruoka ei ole mitenkään erityisen kallista. Kaikki hedelmät, vihannekset, juurekset, lihat, maitotuotteet jne. ovat gluteenittomia. Eihän kukaan muutenkaan syö enää leipää. Ja jos sitä on pakko syödä, niin sitten ostaa sen gluteenittoman, kestäähän tuo jos ei meinaa kilotolkulla vedellä.

Gluteenittomat leivät ovat usein pakasteita, joten ostat sen käntyn sinne ja otat pala kerrallaan. Ei pitäisi kenenkään taloutta kaataa.

Jos haluat puuroa, syö riisipuuroa, tattaripuuroa, kaurapuuroa. Eivät ymmärtääkseni maksa sinulle yhtään sen enempää kuin muillekaan? Riisimurot, corn flakesit, ihan samaa kamaa sinullekin.

En ymmärrä tuota vinkumista että gluteeniton ruoka on kallista. Ei minulle ainakaan.

Vierailija
7/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:25"]

[/quote]

Haluan syödä niitä aivan kuin muutkin ihmiset.ap
[/quote]

Ei ihmisen elimistö tarvitse viljoja mihinkään. Enemmän niistä on haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
8/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:29"]

Höpönlöpön. Gluteeniton ruoka ei ole mitenkään erityisen kallista. Kaikki hedelmät, vihannekset, juurekset, lihat, maitotuotteet jne. ovat gluteenittomia. Eihän kukaan muutenkaan syö enää leipää. Ja jos sitä on pakko syödä, niin sitten ostaa sen gluteenittoman, kestäähän tuo jos ei meinaa kilotolkulla vedellä.

Gluteenittomat leivät ovat usein pakasteita, joten ostat sen käntyn sinne ja otat pala kerrallaan. Ei pitäisi kenenkään taloutta kaataa.

Jos haluat puuroa, syö riisipuuroa, tattaripuuroa, kaurapuuroa. Eivät ymmärtääkseni maksa sinulle yhtään sen enempää kuin muillekaan? Riisimurot, corn flakesit, ihan samaa kamaa sinullekin.

En ymmärrä tuota vinkumista että gluteeniton ruoka on kallista. Ei minulle ainakaan.

[/quote]

Minä en voi syödä kauraa enkä muroja tuosta vaan.ap

Vierailija
9/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:13"]

Ostin pjalle ja miehelle karjalanpiirakoita irtomyynnistä hinta 0,45€ kappale.

[/quote]

Missä noin kallita karjalanpiirakoita?

Vierailija
10/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranen aika, älä sitten syö kauraa äläkä muroja! Ziisus mikä ongelma.

Jätä ne pois. Ei aikuinen ihminen tarvitse muroja, eivätkä lapsetkaan. Porkkana kitaan ja valitus seis.

Vierailija
11/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:13"]

Ostin pjalle ja miehelle karjalanpiirakoita irtomyynnistä hinta 0,45€ kappale.

[/quote]

Missä noin kallita karjalanpiirakoita?

[/quote]

K-kaupassa.ap

Vierailija
12/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja enemmän mä kauhistelen niitten pahvista makua. Olen mieluummin ilman.

Vierailija
13/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kyllä tämä märinä ja ihmetyttää tämä korvaaminen, jos se on niin kallista. Älä syö leipää, jos ei rahat riitä. Luonnollisesti gluteenittomia tuotteita on maailma täynnä.

Elintarviketeollisuus on näköjään onnistunut aivopesussaan niin hyvin, että ihmiset joille maito-ja viöjatuotteet sovi, ovat silti valmiita maksamaan itsensä kipeäksi, että saavat syödä "normaalisti" eli toisin sanoen juuri miten et-teollisuus haluaa. Jalostettuja vilja-ja maitotuotteita.

Vierailija
14/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:35"]

No herranen aika, älä sitten syö kauraa äläkä muroja! Ziisus mikä ongelma.

Jätä ne pois. Ei aikuinen ihminen tarvitse muroja, eivätkä lapsetkaan. Porkkana kitaan ja valitus seis.

[/quote]

Varmasti me keliaakikot haluamme syödä samoja juttuja kuin terveetkin eli leipää,puuroja,muroja yms mutta gluteenittomina siksi olisi hyvä jos meidänkin tuotteiden hinnat halpenisivat.ap

Vierailija
15/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:25"]

[/quote]

Minä syön vegaanisesti ja minulla on ärtynyt suoli joka tarkoittaa mm. sitä, että minun pitää syödä gluteenittomasti. Etenkin ärtynyt suoli rajoittaa syömisiäni tehokkaasti ja minun on vaikea löytää (nälkääpitäviä) esim. aamu-ja välipaloja jos en syö leipää päällyksineen. Ja kyllä, minun täytyy tuon mahaongelman takia syödä säännöllisin väliajoin, myös niitä välipaloja. Leipää syön 2-3 siivua/päivä.

-3

Vierailija
16/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:40"]

Hintoja enemmän mä kauhistelen niitten pahvista makua. Olen mieluummin ilman.

[/quote]

Itse en ole vielä pahviseen makuun törmännyt vaikka useampaa leipäsorttia olenkin syönyt.

Vierailija
17/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:29"]

[/quote]

Minä en ole ap, mutta kerron omasta tilanteestani. TavisElovena tai tai normi tattari aiheuttaa ainakin minulle pahoja oireita, kontimaatio varmaan sen tekee. Puuppolan aitokaura  sopii ja sekin on kallista samoin gluteennittomana myyty tattari.  Samoin perusmuroja en voi syödä, koska niistä tulee hirveitä tuskia.

Vierailija
18/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kananmunia, tattaripuuroa, taatusti pysyy nälkä loitolla sellaisella aamiaisella. Itse syön joka aamu tattaripuuroa ja hyvin täyttää. Miksi ihmeessä pitäisi saada kiduksiin jotain pullamössöä?

Vierailija
19/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:51"]

Syökää kananmunia, tattaripuuroa, taatusti pysyy nälkä loitolla sellaisella aamiaisella. Itse syön joka aamu tattaripuuroa ja hyvin täyttää. Miksi ihmeessä pitäisi saada kiduksiin jotain pullamössöä?

[/quote]

Ei se gluteenittomana myyty tattarikaan kovin halpaa oltä tavallista en voi syödä.ap

Vierailija
20/39 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää väkisin puputtaa sitä leipää? Maailmassa on miljardi muuta ruokaa syötäväksi. Aika hölmö saa olla, jos köyhänä on "pakko" ostaa valmiita karjalanpiirakoita ja sitten voivotella rahahuolia. Ei ole pakko, karjalanpiirakka ei ole mikään elämän edellytys. Leipoa voi itsekin gluteenittomista jauhoseoksista (tulee muuten tosi hyvää pannaria siitä), se on usein halvempaa kuin valmis tavallinen leipä.