Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nikotiini tuotteet ja ummetus

Vierailija
04.08.2026 |

Olen tupakoinut n. 25 vuotta. Vatsa toimii kerran päivässä ilman ongelmaa. Kahdesti tehnyt lakon ja molemmilla kerroilla homma on loppunut loputtomaan ummetukseen johon ei edes lääkäri ja ravintoterapeutti löytänyt apua. Oikeita ulostuslääkkeitä kun ei voi käyttää pikässä juoksussa ja mitään kotikonstit, ruokavaliot, liinunnat, eivät auttaneet, kuten eivät myöskään miedommat vatsaa pehmittävät lääkkeet. (Turha siis tyrkyttää mitään ummetus apuja ja kikkoja, niistä on kokeiltu lääkärin valvinnassa ihan kaikki mitä ikinä voi keksiä, lukuisia kertoja, toisella ja viimeisellä lakko kerralla sain suolitukoksen lopulta ja säikähdin niin että aloin polttaa uudelleen kun tukos oli saatu sairaalassa avattua. Ummetus katosi samantien. Niin ja eka lakko siis kesti 9kk jonka aikana paskoin n. Kerran viikossa. Toinen lopetus yritys kesti 1.5 vuotta ja vaikea ummetus kesti saman ajan, johtaen lopulta suolitukokseen. En kummallakaan kerralla käyttänyt mitään nikotiini valmisteita. Nyt kysynkin. Auttaako ne ummetukseen? Mikä niistä pitää vatsan toiminnassa? Pitääkö mikään? Olen ennemmin sit vaikka nikotiini riippuvainen edelleen, kuin tupakoisija jos se on ainoa vaihtoehto millä vatsatoimiin.(keuhkoahtauma todettu) 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri siis suositteli kokeilemaan jotain nikotiini valmistetta vaivaan, mutta myönsi ettei tiedä auttaako. Kun ei itsellä ole mitään kokemusta. Ovat kalliita ja pelkään helvetisti uutta suolitukosta joten onko jollain kokemusta. 

Vierailija
2/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ainakin auttanut VI-Siblin kuituvalmiste + pellavansiemenrouhe samaan aikaan otettuna. Mullakin vaikeuksia ollut suolentoiminnan kanssa kun tupakointia olen vähentänyt. Nikotiinipurkalla ei suoli toimi niin hyvin kuin tupakalla. Tosin en ole kokeillut sitä 4mg vaan 2mg purkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nikotiinipussit aiheuttaa ilmavaivoja ja vetää ripulille. Joten ehkä voisi toimia. On nikotiinipussit ja purukumit/tabletit halvempia kuin tupakka. Katsoin joskus että 4mg nikotiinipussit tulee paljon halvemmaksi kuin 4mg purukumit.

Vierailija
4/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on ainakin auttanut VI-Siblin kuituvalmiste + pellavansiemenrouhe samaan aikaan otettuna. Mullakin vaikeuksia ollut suolentoiminnan kanssa kun tupakointia olen vähentänyt. Nikotiinipurkalla ei suoli toimi niin hyvin kuin tupakalla. Tosin en ole kokeillut sitä 4mg vaan 2mg purkkaa.

Valitettavasti nuo eivät auttaneet yhtään. Itsellä purkka kiellossa. Purkkaa en saa jauhaa, kun olen narskuttelija ja leukanivelissä ongelmaa, pastilleita popsin hammasten takia. Toki jos auttaisi ummetukseen, voisin mielelläni vaikka niellä ne purkat paketeineen tai uhrata sen leukaniveleni, aivan sama. Mut jos ei merkittävää apua ole niin ei maksa vaivaa. Noita nikotiini juttuja en lopetukseen itse ole tosiaan kokeillut, kun lopetus ei ole vaikeaa, tupakan himo katoaa viikossa, samalla tosin täysin suolen toiminta. 

Vierailija
5/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi juttua ei luultavasti toteudu: et juo tarpeeksi vettä ja et saa tarpeeksi kuituja. Myös liikunta panee suolen liikkeelle. Passiivinen elämäntapa pysäyttää suolen.

Vierailija
6/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi juttua ei luultavasti toteudu: et juo tarpeeksi vettä ja et saa tarpeeksi kuituja. Myös liikunta panee suolen liikkeelle. Passiivinen elämäntapa pysäyttää suolen.

Osalla voi olla sappitiehyissä kiviä tai muu vaikka suoliston vaiva. Mutta kosteaa ruokaa parempi ottaa päivittäin tai juoda, kuin kuivia korppuja.

Vierailija
7/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua vahva kahvi auta suolentoimintaan? Mulla jo pelkän kahvin haju saa suoleni toimimaan.

Vierailija
8/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nikotiinipussit aiheuttaa ilmavaivoja ja vetää ripulille. Joten ehkä voisi toimia. On nikotiinipussit ja purukumit/tabletit halvempia kuin tupakka. Katsoin joskus että 4mg nikotiinipussit tulee paljon halvemmaksi kuin 4mg purukumit.

Hei tämä pussihomma voisi mennä kokeiluun! Ripuli on tervetullut, sen kanssa ei tarvitse pelätä leikkausta. Onko näitä miten saatavissa? Taidetaan myydä ihan ruokakaupoissa. Löytyykö nikotiinituote hyllystä vai pyydetäänkö kassalta? On varmaan eri vahvuuksia. Osaatko vinkata mikähän vahvuus sopisi sellaiselle joka polttaa 15-20 savuketta päivä? 

Vierailija
9/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua vahva kahvi auta suolentoimintaan? Mulla jo pelkän kahvin haju saa suoleni toimimaan.

Ei auta. Aamulla kahvi ja tupakka ja saa mennä vauhdilla aamupas****. Kun jättää tupakan pois, voi juoda vaikka pannun kahvia vahvuudella "lusikka seisoo" ja vessassa tarvitsee käydä vaan pissalla.

Vierailija
10/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Harrastan liikuntaa viitenä päivänä viikossa, kolmesti käyn uimassa ja kahdet tanssitreenit. Lisäksi kävelen 5km suuntaansa työmatkat. Passiivinen elämän tapani ei ole ollut koskaan. Tarvittavan kuidun määrän on laskenut ravintoterapeutti ja vettä tyhjennän vähintään kolme pulloa päivässä (pullon koko litra). Kuten sanottu, tähän en neuvoja pyytänyt enkä tarvitse kun kaikki on kokeiltu ammattilaisten toimesta. Et pysty ehdottamaan yhtään mitään mitä ei olisi ilman tulosta kokeiltu, eikä elämäntavoissani/ruokavaliossani yksinkertaisesti ole mitään korjattavaa. Joten josko vaikka vastaisit siihen mitä kysyin, jos osaat, etkä jeesustelisi joutavia joita sinua viisaammat ovat jo ohjanneet ja joita on kokeiltu. 

Vierailija
11/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan edellistä. Ei oo todellakaa mullakaa liikunnasta puutetta, ei nesteistä eikä kuiduista. Ummetus alko ku lopetin ja loppu ku jatkoin. Ei auttanu täälkää yhtää mikää. Ja kyl, apuu haettii lekurista, kaikki kokeiltii. Mua v i t u t t i kans tolane sössötys ku ties mite asia oli. Ei ollu vikaa syömisis ei juomisis. Toise kerra ku lopetin niin meni 3 vuotta että vatsa alko toimii edes auttavasti normaalisti. Nyt ollu 7v savuton ja edellee se kerta päivää paskalla on pelkkä muisto ja haave. 

Vierailija
12/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukka ja imeskelytabletit varmaan syy tuohon. Osta niitä nikotiinipusseja. 

Vierailija
13/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku jol ei oo aavistustakaan mistä se puhuu. Ei taatusti oo koskaa polttanu ja lopettanu, joten se helvetilline lopetus ummetus on iha vieras asia. Siihe ei Irmeli kuidut ja vedet auta, ei vaik juoksisit 7 pävää viikossa 10km aamui illoi. 

Vierailija
14/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tämä pussihomma voisi mennä kokeiluun! Ripuli on tervetullut, sen kanssa ei tarvitse pelätä leikkausta. Onko näitä miten saatavissa? Taidetaan myydä ihan ruokakaupoissa. Löytyykö nikotiinituote hyllystä vai pyydetäänkö kassalta? On varmaan eri vahvuuksia. Osaatko vinkata mikähän vahvuus sopisi sellaiselle joka polttaa 15-20 savuketta päivä? 

Pyydetään kassalta ja löytyy ruokakaupoista. Sä voit pyytää kaupassa tuotelistan ja aloittaa niistä miedoimmista. 

Vierailija
15/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vanhuksen, joka lopetti tupakoinnin ja juuri tämän takia lääkäri epävirallisesti suositteli sitä yhtä röökiä päivässä, toki tätä ei saisi kukaan lääkäri sanoa.

Auttaa myös ärtyvän suolen oireisiin.

Vierailija
16/16 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini kiihdyttää hermostoa vähän kuten nikotiini. Mutta verenpainetta voi vähän tarkkailla. Kola (liian hapokas), kahvi, suklaa. Kuivatut luumut 2-3 ja neste. Mutta kaakaojauhe liikana voi kuivattaa, koska jauhemaisuus ei sula kokonaan suolistossa vaan tulee ulos jauheena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi