Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juomisen tilalle?

Vierailija
25.11.2021 |

Hei vaan kaikille, en ookkaan tänne kirjoittanut pitkään pitkään aikaan. Mä oon nyt tässä kahden krapulapäiväni aikana tajunnut kuinka suurta roolia juominen näyttelee mun elämässä. Mä oon 30-vuotias mies ja nyt oli tarkoitus vapailla käydä treffeillä ja käydä elokuvissa. Noh vapaat koitti, join kaikki rahani kolmessa päivässä ja tili oli vasta vähän aikaa sitten. Korona-aika on tuonut vaan sen orastavan ongelman nyt pinnalle joka mulla on ollut pitkään. Oikeastaan pidempää kuin haluaisin myöntää.

Sitä uskottelee itselleen että ei ole ongelmia, koska mä hoidan työni kunnolla enkä ikinä mene töihin krapulassa. Noh tämä nyt oli herätys, että se nyt on aika matala rima. En harrasta tissuttelua ollenkaan, en säilytä ikinä alkoholia kotona jos en ole viihteellä ja aiemmin join kerralla sen mitä join, mutta nyt ei riitä enää yksi päivä, nyt on kaksi päivää ja lipsuu jo kolmannenkin puolelle. Määrät karkaa käsistä kun ottaa muutaman, en pysty lopettamaan.

No nyt mä todella haluan alkaa muuttamaan tapojani ja olen valmis muutokseen. Mulle juominen on sosiaalista puuhaa, liikaakin. Mulla ei ole montaa juomatonta kaveria. Kysymykseni onkin, että mitä juomisen tilalle olisi hyvä keksiä? Jos en keksi mitään sen tilalle niin silloinhan palaan siihen aina takaisin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen lisääntyy ajan myötä, koska alkoholiin niinkuin muillekin huumeisiin tottuu. Kannattaa kokonaan lopettaa juominen jos ei halua päätyä alkkikseksi. Samalla menetät kaikki ne muut surkimukset jotka tarvitsee viinaa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Hanki joku harrastus jossa tapaat ihmisiä tilalle. Säästyy rahat ja terveys. 

Vierailija
22/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä keksii kyllä vaikka mitä, mutta siitä ei pääse enää mihinkään että parasta seuraa ovat ne ihmiset joille alkoholi maistuu. Toki on tylsiäkin juoppoja, mutta yleensä hauskat ja mielenkiintoiset ihmiset juovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin uhkapelaamisen ja huumeet. Elämänlaatu on parantunut huomattavasti.

Vierailija
24/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemistä keksii kyllä vaikka mitä, mutta siitä ei pääse enää mihinkään että parasta seuraa ovat ne ihmiset joille alkoholi maistuu. Toki on tylsiäkin juoppoja, mutta yleensä hauskat ja mielenkiintoiset ihmiset juovat.

No totta kai, kun suurin osa ihmisistä juo.

Suurin osa varsinaisista juopoista on kurjaa seuraa, mutta alkoholin käyttäjät jotka eivät ole alkoholisteja ovat kyllä monesti parempaa seuraa kuin raittiit.

Vierailija
25/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira!

Koiran kanssa on mahtavaa retkeillä ja harrastaa.

Typerä ajatus. Jos AP tuollaisia kelaa niin on mahdollisesti alkoholisti, tai ainakin hyvää vauhtia tulossa sellaiseksi. Suurin osa alkoholisteista jotka yrittävät toipua retkahtavat kuitenkin.

Siinä sitä sitten ollaan koiran kanssa josta ei pystytä huolehtimaan. Koiran voi hankkia toki myöhemmin mutta en ottaisi sitä ensisijaiseksi keinoksi raitistua.

Vierailija
26/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki olisi sinulle todella tärkeää.

Katso paikallinen AA-ryhmä ja mene käymään siellä.

Facebookissa on myös paljon erilaisia ryhmiä. Esimerkiksi alkoholismin tavalliset kasvot - ryhmä sopii kaikille, joita oma tai läheisen juominen mietityttää

Vierailija
27/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistuki olisi sinulle todella tärkeää.

Katso paikallinen AA-ryhmä ja mene käymään siellä.

Facebookissa on myös paljon erilaisia ryhmiä. Esimerkiksi alkoholismin tavalliset kasvot - ryhmä sopii kaikille, joita oma tai läheisen juominen mietityttää

Tuollaisesta ei ole mulle apua. Ongelmani ei ole juominen vaan krapulat. Voin olla juomattakin vaikka se onkin tylsempää. Täysin päihteetön elämä kuulostaa masentavalta. Olla vaan ja möllöttää ilman päihteiden tuomia nautintoja.

Vierailija
28/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä vastaus, kaveripiirin vaihtaminen johonkin joukkuelajiin.

Entäs kun ei ole kaveripiiriä ja juo aina kotona yksin? Elämässä ei muutenkaan mitään, ei töitä, harrastuksia, 0 ihmissuhdetta jne. :( -eri

Sitten pitää vain lähteä etsimään noita luettelemiasi asioita. Ei se ole helppoa ja voi mennä pitkäänkin että löytää mielekkäitä ihmissuhteita, mutta varmaa on, että kukaan ei sieltä kotisohvalta kaljan äärestä osaa sinua tulla hakemaan. Joku mielekäs harrastus, jossa ollaan muiden kanssa tekemisissä voisi olla hyvä alku. Mieti mistä olet kiinnostunut tai mitä olet halunut kokeilla, ja sitten etsimään sellaista harrastusta kotikaupungista (korona-aikana tietty ei ehkä niin helppoa).

Olen itse luonnostani introvertti, ja olen huomannut, että korona-aikana sosiaaliset taitoni ovat huonontuneet ja sosiaaliset tilanteet saattavat tuntua jopa vähän ahdistavilta. Eristäytyminen vaikuttaa psyykkeeseen ja siksi olisi hyvä, että voisi edes ylläpitää niitä taitoja olemalla ihmisten kanssa jollain tavalla tekemisissä. Jos jää kotiin siitä tulee aina vain vaikeampaa ja kynnys lähteä ihmisten pariin kasvaa ja kasvaa.

Vierailija
29/30 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Täydellinen erakoituminen johonkin korpeen Jeesuksen kanssa

2. Vaimo ja lapset että on paineet (syy) pitää kulissit, mutta näitä ei voi enää saada yli kolmekymppisenä viikonloppukännääjänä, koska sitä pidetään alkoholismina eikä hassuna opiskelijatoilailuna

Eipä noita oikein paljoa ole. Itse kykenen toisinaan sysäämän himot mielestäni hyperkeskittymällä johonkin peliin tai soittamiseen, mutta niillä ei kuningasta päihitetä. Joskus olen kärvistellyt ja siirtänyt rahat säästötilille. Elämä on korkeintaan torjuntavoittoja, mutta tarvitseeko sen sitten muuta ollakkaan kun eipä siellä lopussa mikään pokaali odota.

Vierailija
30/30 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- lautapelit ja pöytäroolipelit (jälkimmäisissä voi vetää fiktiiviset kännit, krapulan aste selviää nopealla), näissäkin on se hyvä puoli että alkoholin kanssa pelaamisesta ei edes tule mitään, ja on ihan ok pyytää että kukaan ei joisi, siis etsiä peliseuraa joka voi pelata täysin raittiina."

Toi oli huonoin vaihtoehto, mitä oon ikinä kuullu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän