Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsi jankuttaa "Äiti, äiti, äiti".. sen sijaan että söisi aamupalaa, pesisi hampaat, pukisi vaatteet.. ei pysty puhumaan ja liikkumaan yhtä aikaa ilmeisesti. Lääke on varattuna keittiön pöydälle mutta ellen vahtisi, jäisi siihen. Vaatteet on illalla varattu tuolille mutta aamulla niitä ei mystisesti löydy.
Kouluun on vajaa kilometri mutta jos koulu alkaa klo 8. 00 ja lähtee tästä 7.50 ei takuulla ehdi! Ja ovet kun ovat lukossa niin siinähän istuu pihalla sitten. Kännykkä on, mutta ei ope siihen kesken tunnin vastaa jos yksi soittelee ulkoa.

Olen saattanut ekaluokasta asti koulun portille mutta nyt on neljännellä voisi opetella vähän itsenäistä toimintaa! Vai pitäisikö minun vielä yläasteelainen taluttaa koulun pihalle?

• ylös 66
  • alas 12

Sivut

Kommentit (97)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole sopiva erityislapsen äidiksi.

En lukenut aloituksesta että AP olisi erityisesti halunnut erityislapsen äidiksi. Ei tainnut olla soveltuvuuskoettakaan.

• ylös 174
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En lukenut aloituksesta että AP olisi erityisesti halunnut erityislapsen äidiksi. Ei tainnut olla soveltuvuuskoettakaan.

Eihän sitä keneltäkään kysytä.

• ylös 41
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Halaus ja tsemppiä! Eikö koulussa ole ovikelloa? Hölmöä. Kannattaa lähteä vielä aikaisemmin matkaan.

• ylös 64
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halaus ja tsemppiä! Eikö koulussa ole ovikelloa? Hölmöä. Kannattaa lähteä vielä aikaisemmin matkaan.

Paras neuvo ikinä!

• ylös 25
  • alas 7
Vierailija

Ap, oletko minä? 🙂 Ainiin, mun lapseni on jo yläkoulussa. Enää ei tarvii saattaa, mutta muuten sama meno kuin teillä. En huuda enää. Siihen auttoi se, että pyrimme väistämään toisiamme, kunnes lääke alkaa vaikuttaa. Vahtia kyllä pitää, että se lääke menis naamariin. Tsemppiä ja voimia! Pyydä apua hoitotaholta!

• ylös 69
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja kokemus puhuu vai? Ei, sinulla ei selvästikään ole kokemusta. Mulla taas on ja ymmärrän hyvin miksi ap on henkisellä tasolla väsynyt. Poikani (ADHD, Asperger) käy kahdeksatta luokkaa ja joudun vahtimaan ja hoputtamaan kuin päiväkotilasta että vaatteet päälle, dödöä kainaloon, reppu selkään, bussi lähtee!  Ja  soitan aina videopuhelun että on varmasti  koulussa eikä ole jäänyt haaveilemaan johonkin.   Käytännössä sulla on iso lapsi, ikuisesti. 

• ylös 92
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko minä? 🙂 Ainiin, mun lapseni on jo yläkoulussa. Enää ei tarvii saattaa, mutta muuten sama meno kuin teillä. En huuda enää. Siihen auttoi se, että pyrimme väistämään toisiamme, kunnes lääke alkaa vaikuttaa. Vahtia kyllä pitää, että se lääke menis naamariin. Tsemppiä ja voimia! Pyydä apua hoitotaholta!

Lääke? Mikä lääke? Mikä lapsella on?

• ylös 6
  • alas 55
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on nepsylapsi?

Esim. adhd tai autisminkirjon häiriöt. Neuropsykiatrisia oireita. Lapsi voi olla luonnostaan rauhallinen tai sitten adhd.

• ylös 48
  • alas 4
Vierailija

Huoh. Joillain lapsilla on käytössä lääkkeitä, esim. meidän nepsy-lapsella adhd-lääke. Vähän nyt niitä aivoja käyttöön.

• ylös 79
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kun kerran piti viedä muksu hammaslääkäriin,painoin ovikelloa monta kertaa turhaan ja soitin sekä lapselle että hänen opettajalleen kunnes lopulta hengästynyt lapsi juoksi ulos.

Koristeenako se ovikello on?Vai soiko jossain opettajanhuoneessa missä ei kesken tuntien tietenkään ole ketään?

• ylös 49
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja kokemus puhuu vai? Ei, sinulla ei selvästikään ole kokemusta. Mulla taas on ja ymmärrän hyvin miksi ap on henkisellä tasolla väsynyt. Poikani (ADHD, Asperger) käy kahdeksatta luokkaa ja joudun vahtimaan ja hoputtamaan kuin päiväkotilasta että vaatteet päälle, dödöä kainaloon, reppu selkään, bussi lähtee!  Ja  soitan aina videopuhelun että on varmasti  koulussa eikä ole jäänyt haaveilemaan johonkin.   Käytännössä sulla on iso lapsi, ikuisesti. 

Niin, sinä vahdit ja hoputat. Ap ei viitsi ja vieläpä valittaa päälle.

• ylös 5
  • alas 49
Vierailija

Tsemppiä! Tuntuu että ilman diagnoosia olevien temperamenttisten lasten äitinäkin nämä aamut on aina ihan perseestä. Saispa halauksen joltain ja edes jotain kivoja sanoja tän rumban keskellä.

• ylös 57
  • alas 5
Vierailija

Eiriinit ja vielä kerran rutiinit. Onko teillä käytössä jo timeri? Voiko lähteä aiemmin kouluun? Voiko laittaa timerin koulumatkalle? Voiko asettaa palkinnon ajoissa oloon? Onko sulla ammattilaisten apu?

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiriinit ja vielä kerran rutiinit. Onko teillä käytössä jo timeri? Voiko lähteä aiemmin kouluun? Voiko laittaa timerin koulumatkalle? Voiko asettaa palkinnon ajoissa oloon? Onko sulla ammattilaisten apu?

Eiriinit on siis rutiinit 😅

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On mutta se on toisessa päässä koulua. Rakennus on L-kirjaimen muotoinen ja siinä on 2 ulko-ovea. Jos lapsi soittaisi ovikelloa, hänen pitäisi mennä väärälle ovelle ja sen jälkeen kiertää rakennus ja yrittää löytää luokkaan, koko  koulun läpi.

Ap

• ylös 19
  • alas 6
Vierailija

Ap, ymmärrän sua.
Itsellä pian 10v nepsylapsi ja paljon joutuu edelleen muistuttelemaan ja huolehtimaan.

• ylös 25
  • alas 2

Sivut