Äitiyspakkaus 2015
Tiistaina julkaistaan. Viimeinkin. :) on tätä odotettu!
Kommentit (50)
Minust tuo 2014 pakkaus on ihana! Mielelläni olisin sen ottanut, jos minulle olisi nyt vauva suotu. No, jospa seuraavan pakkauksen aikana olisi vauva-asiassa parempi onni...
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:51"]http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/äitiyspakkauksen-saa-jatkossa-jo-vuoden-alusta/1328011
[/quote]
Eipä tuo puolitoista vuotta vanha uutinen todista yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:01"]2014 pakkausta on riittänyt pitkään ja riittänee vieläkin jonkin aikaa koska niin moni on ottanut pakkauksen sijasta rahan. Pakkaus 2014 oli /on aika epäonnistunut väreiltään eli moni ei siitä pidä ja mielestäni sen saa sanoa. Ei noita mistää "taikaseinästä" revitä vaan verorahoista eli kyllä ihmiset ne itse maksaa.
[/quote]
Jep. Varsinkin ne ihmiset, jotka ovat ikänsä eläneet tukien ja sossun varassa, päivääkään tekemättä töitä ja ovat valinneet urakseen kotiäitiyden. Mielelläni itse nousen joka aamu 5.30 tienaamaan heidän kakaroilleen juuri oikean värisiä potkuhousuja.
Mä sain viime kesäkuussa vuoden 2014 pakkauksen. Ihan kiva oli. Mutta vaatekoot kyllä hämää. Vauva on nyt 70 cm pitkä ja Tutan koon 60 potkuhousut on vieläkin isot. Lisäksi värimaailma on vähän liian räikeä. Mutta ilmainenhan se on, että en valita.
Teille, jotka ette minkään vuoden äitiyspakkauksen vaatteista pidä, suosittelen ottamaan äitiysavustuksen rahana. Sillä summalla saa kirpputorilta 10 kertaa enemmän vaatteita kuin äitiyspakkauksessa on ja voi vapaasti valita vielä mieleisensä kuosit ja kootkin. Esim. tuon surullisen kuuluisan ja mielipahaa aiheuttaneen hyvän ja sopivankokoisen toppahaalarin saa viidellä eurolla. Kaikkea ei tarvitse ostaa uutena, hyväkuntoista käytettyä tavaraa on myynnissä kaikkialla ja pienellä vaivalla säästää pitkän pennin.
Onneksi meillä odottavilla äideillä on vapaus valita otammeko äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena.
Ihana ihana ihana uusi pakkaus. Kunpa tulisi pian jakoon!
Joko joku on saanut uuden äitiyspakkauksen? Vai onko nyt jaossa vielä sekapakkauksia tai vanhoja?
Täällä oli joku aika sitten keskustelu, jossa väitettiin että joku olisi jo saanut 2015 pakkauksen, ja saman kirjoittajan toinen, myöhemmin tilannut kaveri olisi saanut 2014 pakkauksen. Tiedä sitten.
Minä laitoin tällä viikolla hakemuksen, jännäksi käy kumpi tulee!
Ei niitä sekapakkauksia kyllä tule ellei jollakin uuden pakkauksen toimittajalla ole toimitusvaikeuksia.
Mitä useempi sitä hakemista viivyttelee, sitä pidemmälle sen uuden jako menee.. Ja voi vielä käydä niin että kun on vitkutellu sen hakemuksensa kanssa, jää kokonaan ilman ku hakuaika menee umpeen. Eihän noissa ny oo muuta eroo ku et pari vaatetta vaihtaa väriä. Musta toi vuoden 2014 pakkaus on ihana! Tommosta haalaria ei oo ennen ollu. Olisinpa saanu vauvan joka ois saanu ton paketin <3
Viime vuonna la oli kesäkuussa ja saatiin se uuden ja vanhan pakkauksen sekoitus, että toukokuussa tulee varmaan vielä vanha pakkaus tai molempia
Mä kuulin et maaliskuun lopus vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:31"]
Mä sain viime kesäkuussa vuoden 2014 pakkauksen. Ihan kiva oli. Mutta vaatekoot kyllä hämää. Vauva on nyt 70 cm pitkä ja Tutan koon 60 potkuhousut on vieläkin isot. Lisäksi värimaailma on vähän liian räikeä. Mutta ilmainenhan se on, että en valita.
[/quote]
Mä oon sitä mieltä, että äp:n vaatteet noin yleensäkin on liian suuria. Eikö tarkoitus olisi, että pakkauksella pääsisi uuden vauvan kanssa hyvin alkuun vaikkei juuri muuta vaatetta olisi? Nyt se ei todellakaan toteudu, kun suuri osa vaatteista vastaa 70-80 cm vaatteita ja on sopivan kokoisia 6 kk-1 v lapselle.
Ideana on ilmeisesti että isoja vaatteita voi hyvin käyttää kun "vähän käärii hihaa ja lahjetta". Ei toimi :D Löysinpä muuten netin syövereistä aika kuvaavan kuvan, miten sopivan kokoinen on äp:n haalari vastasyntyneelle: http://www.rantapallo.fi/myexploration/files/2013/03/2013-03-21-21.3-630x472.jpg
[/quote]
Just muutama päivä sitten joku kelan keskustelupalstalla valitti kun haalari on liian pieni. Ja ihmiset valittaa että ne pakkauksen pienet eivät mahdu heidän isokokoiselle vastasyntyneelle. Mitenhän kelan sitte pitäs ne koot sinne valita?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:47"]
[/quote]
Mä oon sitä mieltä, että äp:n vaatteet noin yleensäkin on liian suuria. Eikö tarkoitus olisi, että pakkauksella pääsisi uuden vauvan kanssa hyvin alkuun vaikkei juuri muuta vaatetta olisi? Nyt se ei todellakaan toteudu, kun suuri osa vaatteista vastaa 70-80 cm vaatteita ja on sopivan kokoisia 6 kk-1 v lapselle.
Ideana on ilmeisesti että isoja vaatteita voi hyvin käyttää kun "vähän käärii hihaa ja lahjetta". Ei toimi :D Löysinpä muuten netin syövereistä aika kuvaavan kuvan, miten sopivan kokoinen on äp:n haalari vastasyntyneelle: http://www.rantapallo.fi/myexploration/files/2013/03/2013-03-21-21.3-630x472.jpg
[/quote]
Just muutama päivä sitten joku kelan keskustelupalstalla valitti kun haalari on liian pieni. Ja ihmiset valittaa että ne pakkauksen pienet eivät mahdu heidän isokokoiselle vastasyntyneelle. Mitenhän kelan sitte pitäs ne koot sinne valita?
[/quote] Esim lokak-maalisk vauvalle talvivaatteet n55cm ja muille sitten hieman isompi. Muut vaatteet koko 50-60cm. Värit neutraaleiksi t sitten erikseen poika/ tyttöpakkauksia. 2014 pakkaus ihan liian poikamainen väreiltään.
Vauvat kasvaa niin hurjaa vauhtia, että on parempi antaa sellaisia vaatteita, jotka varmemmin mahtuu. Kyllähän tuon kuvankin vauva mahtuu tuohon haalariin, hihat ja jalat vaan solmuun niin on sopivam kokoinen. Kaikki vauvat ei edes tarvi haalareita ensimmäisinä kuukausinaan, järjetöntä olis laittaa puolelle porukasta haalari joka jää pieneksi ennen ensimmäistäkään käyttökertaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Esim lokak-maalisk vauvalle talvivaatteet n55cm ja muille sitten hieman isompi. Muut vaatteet koko 50-60cm. Värit neutraaleiksi t sitten erikseen poika/ tyttöpakkauksia. 2014 pakkaus ihan liian poikamainen väreiltään.
[/quote]
Ja miten kela sitten ennustaa minkä verran mitäkin pakkausta menee? Kun vaatteita ei enää kerralla tilatakkaan niin paljon, niiden hintakin siis nousee. Pakkaus kutistuisi puolta pienemmäksi.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:00"]Oikeastaan sillä ei ole niin väliä onko pakkaus vuoden 2014, 2015 tai niiden väliltä. Se on kuitenkin aika hieno avustus, enkä jaksa valittaa vaatteiden "väärästä väristä" tms. Odotan vain että pääsisin hypistelemään vauvajuttuja! :)
[/quote]
Äh, tämän piti olla vastaus viestiin 22.
-21&23