Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää niin tuo teini :(

Vierailija
18.02.2015 |

Joutuu samalle riparileirille kiusaajaporukkansa kanssa. On nyt jo peloissaan asiasta. Vaihto ei enää onnistunut. Miten auttaa/tukea tai ylipäätään mitä voin tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripari on niin menneen maailman jäänne että kannattaisi harkita skippaamista kokonaan. Jos on noin kiusattu niin tuskin tulee saamaan uusia kavereita.

Oma riparin skippaus ei ole _millään_ tavalla vaikuttanut myöhempään elämään, ellei sitä lasketa että rouvan sukulaisia varten järkätyssä kirkkoteatterissa taikaloitsuun sanamuodossa oli muutama sana vaihdettu.

Vierailija
62/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olekin jännä että ripareilla on sikailua ja kiusaamista aika yleisesti, mutta protuleirillä en ole koskaan kuullut moista tapahtuneen? Mikä ihme voisi olla syynä siihen..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin paljon viestejä, mutta kukaan ei ole ehdottanut sitä että mitä jos teini menisi vain avoimin mielin tälle riparille. Uskon että juuri tämä ripari olisi loistava tilaisuus selvitellä erimielisyydet tämän toisen porukan kanssa, ja vaikka ystävystyä heidän kanssaan. Joka tapauksessa saisi arvokasta elämänkokemusta, älä ole liian curling-äippä.

Vierailija
64/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kiusaajat on jaettava eri leireille, etteivät ole samassa kimpassa kaikki. Ja yhteyttä kiusaajien vanhempiin, säikyttää vähän niitä kiusaaja teinejä. Näin sanoi meidän teini.

Vierailija
65/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:29"]

Näin paljon viestejä, mutta kukaan ei ole ehdottanut sitä että mitä jos teini menisi vain avoimin mielin tälle riparille. Uskon että juuri tämä ripari olisi loistava tilaisuus selvitellä erimielisyydet tämän toisen porukan kanssa, ja vaikka ystävystyä heidän kanssaan. Joka tapauksessa saisi arvokasta elämänkokemusta, älä ole liian curling-äippä.

[/quote]

K-a-m-a-l-a-a! Tämän kirjoituksen takana täytyy olla täysi tietämättömyys tuonikäisten kiusaajaporukasta.

Vierailija
66/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin "yksin" vaellusrparilla. Parhaita kokemuksia ikinä. Osa ystävyyksistä on jäänyt tähän päivään saakka!

Vierailija
67/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni ehdottaa, että teini ei menisi riparille ollenkaan, koska se ei ole pakollista. Nyt kuitenkin unohtuu, että moni HALUAA riparille. Kurja jättää kiusaajein takia jäliin. Meillä kaikki halusi rippikouluun, vaikka ei uskovaisia ollakaan.

Vierailija
68/68 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miltä teinistä mahtaa tuntua. Itsekin olin kiusaajieni kanssa samalla riparilla. Mulla ei vaan äiti noin ihanasti yrittänyt ottaa osaa asiaan. Kerroin siis kotona, että mua kiusataan ja samat tyypit on tulossa leirille, mutta reaktio oli suurin piirtein: Jos tuolla tavalla vingut, niin varmasti kiusataan.

Jos teini nyt joutuu samalle riparille kiusaajiensa kanssa, niin ole häneen ainakin yhteydessä päivittäin. Ihan tekstiviesti, jossa lukee vaikka:"olet ihana" tekee paljon! Ja kannattaa pyytää papin ja muiden työntekijöiden numerot. He pystyvät paikan päällä kuitenkin vähän vaikuttamaan menoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme