Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu vasektomiaan, miksi ei suostu?

Vierailija
18.02.2015 |

Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto hoitaa nää jutut ja en steriin suostuisi ja ikää mulla 49v. En olisi koskaan aiemminkaan suostunut. Siihen menee ne joilla hirveä kammo siitä et lapsi saattaisi tulla ja ei missään nimessä halua vanhemmaksi.

Mies voi tulla hyvinkin vanhana isäksi niin täytyy se takaportti säilyttää, aivan normaalia!

Vierailija
82/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:11"]Itse seurustelin parikymppisenä yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies oli mennyt 25-vuotiaana naimisiin siinä ennen kolmeakymppiä olivat tehneet kolme lasta ja kun lapsiluku oli täynnä oli vaimo pakottanut vasektomiaan. Sitten 32-vuotiaana erosivat.

Aluksi mies ei kertonut vasektomiasta ja käytinkin ihan turhaan hormonaalistaehkäisyä, laitoin jopa kuparikierukan kun oltiin pari vuotta seurusteltu. Kun lähestyin 25 vuoden rajapyykkiä niin tuli puheisiin mukaan avioliitto ja lapset ja mulla alkoi vauvakuumekin nousemaan ja mies sitten sai sanotuksi että on tehnyt vasektomian ettei ole enää mahdollista hänen kautta lapsiaan saada, oli kovin pahoillaan tuosta ja olisi halunnut kovasti lapsia tehdäkin mun kanssa. Ymmärrän toisaalta, että piti salassa tuon koska häntä itseä harmitti ja tiesi että suhde voi hyvinkin kaatua tuohon..
Ja niinhän siinä kävi. Olin kuitenkin 25-vuotias nuori nainen, jolla mahdollisuus vielä löytää uusi, rehellinen ja hedelmällinen mies ja sellaisen löysinkin hyvin pian ja lapsiakin meille onneksi siunaantui.

Uskon, että moni mies, vaikka ei varsinaisesti eroa ajattelekaan realistisena juttuna, kuitenkin haluaa pitää piuhansa, jos sattuisi jotain käymään. 20-30-vuotiaita lapsettomia naisia ei kauheasti kiinnosta miehet, jotka eivät voi siemeniään enää antaa. [/quote] Siittiöt eivät häviä. Niitä voidaan punktoisa ja käyttää hedelmöitykseen, vasektomia voidaan korjausleikata tai siittiöitä voi pakastaa säilöön. Että näin...

[/quote]

Mieheltä siis katkaistiin piuhat, sitä ei voitu enää korjata. Kävimme lääkärilläkin yhdessä juttelemassa. Ja kaikenlisäksi muistan, että lääkäri sanoi, että vaikka olisi vain laitettu solmut, niin silti on hyvinkin epätodennäköistä, että tulisin raskaaksi. 

Siinä kun on parikymppinen ja mahdollisuus uuteen suhteeseen vielä montakin kertaa niin harva jää sellaiseen suhteeseen jossa mies on tietentahtoen sulkenut piuhansa ja raskautuminen tulee olemaan joko mahdotonta tai ainakin vaikeaa..

[/quote] Eikö kuka hedelmöityshoitojen avulla olisi ollut mahdollista saada lapsia? Siittiöt kasseista ja niin edespäin.. Ei tainnut kuitenkaan olla elämäsi mies, jos luovutit hänen suhteensa heti kun ei luonnollinen raskaaksi tuleminen onnistunut?

[/quote]

Minä en ainakaan rupea pelleilemään joidenkin lääkäreiden kanssa jotta voisin mahdollisesti tulla raskaaksi. Siinä tuntee itsensä labrarotaksi. Enkä varsinkaan jos mies on ITSE mennyt vetämään piuhoja poikki 

[/quote]

Veit sanat suustani. 

Voisin suostua hedelmöityshoitoihin jos parisuhteessa paljastuisi että minussa tai miehessäni on jotain sellaista vikaa, ettemme pysty luonnollisesti lapsia saamaan. Mutta jos tilanne on se, että mies on tietentahtoen itse aiheuttanut tämän "ongelman" niin en jaksaisi lähteä pelleilemään vaan vaikka olisi kaikin puolin hyvä parisuhde, mahtava mies mutta itsellä vauvakuume niin sanoisin hyvästit.
Niin raa'alta kuin se ehkä kuulostaakin. 

T.25-vuotias

[/quote]

Minä taas en menisi hedelmöityshoitoihin, jos miehessä tai minussa olisi jotain vikaa... Mutta voisin hyvinkin mennä, jos vika ei olisi synnynnäinen vaan jostain takuulla periytymättömästä syystä aiheutunut. Esim juuri vasektomia tai vaikka jokin onnettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miespuolinen ystävä, joka kolmekymppisenä oli onnellisesti naimisissa, kahden lapsen isä ja ajatteli että lapset oli nyt tässä ja teki vasektomian. Vaimo sitten petti ja jätti vain pari vuotta tuon vasektomian jälkeen. Mies on itse hiukan yli 30 v ja on seurustellut monen parikymppisen ja oman ikäisenkin  naisen kanssa, mutta kuulemma aina se hyvin alkanut suhde on päättynyt kun on maininnut vasektomian. Hän kyllä on ihan rehellinen tästä toimenpiteestä ja on sanonut, että voisi ihan hyvin tehdä korjausleikkauksen, jos sopiva nainen tulisi kohdalle. Mutta lapsettomia naisia ei kuulemma innosta ollenkaan jatkaa suhdetta, vaikka kertoiskin että on valmis purkamaan vasektomian.
Tämä mies onkin jo monta kertaa manannut, että ei olis pitänyt mennä tekemään vasektomiaa kun ei koskaan voi tulevaisuudesta olla varma ja se tuntuu olevan aikamoinen kynnyskivi nuoremmille naisille, joilla ei vielä lapsia ole.
Eli ymmärrän hyvin miehiä, jotka eivät halua vasektomiaan vaikka olisivat onnellisessa parisuhteessa. On kuitenkin järkevämpää pitää portti raollaan varmuuden vuoksi. Ei se sitä tarkoita, että ne teidän miehet ei teitä rakasta tai suunnittelevat pettävänsä ja unelmoivat uusista parisuhteista. Miehet vain ovat käytännöllisempiä eivätkä halua sabotoida tulevaisuuttaan tuolla pienellä leikkauksella.

Vierailija
84/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin: puhuimme joskus steriloinnista toisen lapsen syntymän jälkeen, alle kolmekymppisinä, mutta ajatus sitten jäi, vaikka olimme molemmat "aika" varmoja ettemme halua enää lapsia. Mies tuolloin sanoi että häntä jotenkin pelottaisi se vasektomia että voisko vaikuttaa eteen ottamiseen myöhemmin. Mutta asiasta ei sitten enää puhuttu. 

No nyt sitten "vanhoilla päivillä" -minä 36v ja mies 38v- teimme vielä iltatähden ja minulla on aika varattu sterilisaatioon, en edes mieheltä kysynyt haluaisiko hän sitä tehdä itselleen, koska muistan kuinka ajatus siitä häntä silloin n. 10v sitten vaivas. Minua taas ajatus ei vaivaa ollenkaan, joten on päivänselvää sitten että minulle se tehdään. Olen 100% varma etten enää lapsia halua, enkä pelkää operaatiota millään tavoin. Olen kuullut että kivulias saattaa olla, mutta mitä sitten. Se tekee, joka sen haluaa itselleen tehtäväksi.  

Vierailija
85/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"]Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa?
[/quote]

Ei minun miehenikään halua tuohon toimen piteeseen. Pitää asiaa niin lopullisen ja perusteluina "mitäs jos halutkin vielä ilta tähden ja putket suljettu". En voi miestäni pakottaa ja en ole itsekkää valmis tuommoiseen mutta miksi et itse mene jos sua vaivaa noin paljon.

Vierailija
86/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"]

[/quote]

Kuka ottaa riskin? Kun erektio on asia joka on miehelle tärkeämpi kuin mikään. Et näytä tajuavan miten tärkeä asia se on miehelle? Jos vaikka 40 vuotias mies menettäisi kykynsä saada erektion niin kyllä siinä itsemurhaa mietittäisiin. Itse olen mies enkä pahempaa asiaa voisi keksiä kuin että vehkeeni ei enää toimisikaan.

[/quote]

Ei luoja, olet mieheksi aika helvetin pinnallinen : D "Erektio tärkeämpi kuin mikään", salli mun nauraa, edes pahimmat teinipissikset eivät ole tuota tasoa! Mieti miten monet naiset menettävät rintansa syövän takia, ja kas, eivät silti tee itsemurhaa. Ja ei, silarit eivät todellakaan ole sama asia kuin luomut.

Vierailija
87/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä, kun teillä on kondomit käytössä, jotka eivät millään tavalla vaikuta kenenkään ruumiiseen, niin kummallakaan ei ole oikeutta vaatia toiselta sterilisaatiota. Eri asia silloin, kun naisella on käytössä jokin muu ehkäisykeino ja mies vain itsekkyyttään ei vaivaudu sterilisaatioon.

Vierailija
88/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:11"]

Itse seurustelin parikymppisenä yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies oli mennyt 25-vuotiaana naimisiin siinä ennen kolmeakymppiä olivat tehneet kolme lasta ja kun lapsiluku oli täynnä oli vaimo pakottanut vasektomiaan. Sitten 32-vuotiaana erosivat.

Aluksi mies ei kertonut vasektomiasta ja käytinkin ihan turhaan hormonaalistaehkäisyä, laitoin jopa kuparikierukan kun oltiin pari vuotta seurusteltu. Kun lähestyin 25 vuoden rajapyykkiä niin tuli puheisiin mukaan avioliitto ja lapset ja mulla alkoi vauvakuumekin nousemaan ja mies sitten sai sanotuksi että on tehnyt vasektomian ettei ole enää mahdollista hänen kautta lapsiaan saada, oli kovin pahoillaan tuosta ja olisi halunnut kovasti lapsia tehdäkin mun kanssa. Ymmärrän toisaalta, että piti salassa tuon koska häntä itseä harmitti ja tiesi että suhde voi hyvinkin kaatua tuohon..
Ja niinhän siinä kävi. Olin kuitenkin 25-vuotias nuori nainen, jolla mahdollisuus vielä löytää uusi, rehellinen ja hedelmällinen mies ja sellaisen löysinkin hyvin pian ja lapsiakin meille onneksi siunaantui.

Uskon, että moni mies, vaikka ei varsinaisesti eroa ajattelekaan realistisena juttuna, kuitenkin haluaa pitää piuhansa, jos sattuisi jotain käymään. 20-30-vuotiaita lapsettomia naisia ei kauheasti kiinnosta miehet, jotka eivät voi siemeniään enää antaa.

[/quote]

Käsittämättömän tökerö mies, kun ei kertonut vasektomiastaan heti! Antoi jopa sinun turhaan syödä hormoneja ja käydä laittamassa kierukan, en voi käsittää! :o 

Ja kyllä niissä 20-30 -vuotiaissa lapsettomissa naisissa on paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka ottaisivat kiljuen vastaan vasektomiassa käyneen miehen. Itselleni ainakin asia olisi pelkkä plussa.

[/quote]

Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät riemusta kiljuen ota miestä jolla on jo lapsia. Vapaaehtoisesti lapsettomat haluavat elää lapsettomina, eivät miehen ja miehen eksän lapsien kanssa :D

Vapaaehtoisesti lapsettomat ottaisivat riemusta kiljuen vasektomian tehneen LAPSETTOMAN miehen.

Vierailija
89/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:11"]

Itse seurustelin parikymppisenä yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies oli mennyt 25-vuotiaana naimisiin siinä ennen kolmeakymppiä olivat tehneet kolme lasta ja kun lapsiluku oli täynnä oli vaimo pakottanut vasektomiaan. Sitten 32-vuotiaana erosivat.

Uskon, että moni mies, vaikka ei varsinaisesti eroa ajattelekaan realistisena juttuna, kuitenkin haluaa pitää piuhansa, jos sattuisi jotain käymään. 20-30-vuotiaita lapsettomia naisia ei kauheasti kiinnosta miehet, jotka eivät voi siemeniään enää antaa.

[/quote]

Käsittämättömän tökerö mies, kun ei kertonut vasektomiastaan heti! Antoi jopa sinun turhaan syödä hormoneja ja käydä laittamassa kierukan, en voi käsittää! :o 

Ja kyllä niissä 20-30 -vuotiaissa lapsettomissa naisissa on paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka ottaisivat kiljuen vastaan vasektomiassa käyneen miehen. Itselleni ainakin asia olisi pelkkä plussa.

[/quote]

Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät riemusta kiljuen ota miestä jolla on jo lapsia. Vapaaehtoisesti lapsettomat haluavat elää lapsettomina, eivät miehen ja miehen eksän lapsien kanssa :D

Vapaaehtoisesti lapsettomat ottaisivat riemusta kiljuen vasektomian tehneen LAPSETTOMAN miehen.

[/quote]

Juuri näin, velat eivät yleensä halua miestä jolla on entisestä liitosta lapsia. Ne jotka mielellään voisivat ottaakin hyvin säilyneen eronneen 30-40 vuotiaan ovat parikymppiset naiset, jotka haaveilet lapsista ja silloin ei ne entisen liiton lapsetkaan välttämättä haittaisi ollenkaan. 

Mutta jos mies on niin varma, että ei halua enää lapsia, tai eron tai vaimon kuoleman koittaessa on valmis tyytymään sinkkuelämään niin sitten suosittelen vasektomiaa, muussa tapauksessa en missään nimessä!