Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu vasektomiaan, miksi ei suostu?

Vierailija
18.02.2015 |

Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:03"]

Monet miehet pelkäävät, että jos piuhat vedetään rusetille, niin sitten ei ehkä enää otakaan eteen eli velttona lirputtaa pikkujalka.

[/quote]

Toi taitaa olla aika yleinen syy ja luulo, yksinkertaisiahan, ja jotenkin juntteja, tuollaiset miehet on jotka luulee että miehisyys/miehekkyys tuossa jotenkin vähenee.

[/quote]

Kuka ottaa riskin? Kun erektio on asia joka on miehelle tärkeämpi kuin mikään. Et näytä tajuavan miten tärkeä asia se on miehelle? Jos vaikka 40 vuotias mies menettäisi kykynsä saada erektion niin kyllä siinä itsemurhaa mietittäisiin. Itse olen mies enkä pahempaa asiaa voisi keksiä kuin että vehkeeni ei enää toimisikaan.

[/quote]

Ei vasektomia sisällä tuota riskiä. Kyllä se lopahtaa sitten muista syistä.

Vierailija
42/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:16"]

Monet miehet pelkäävät, että jos piuhat vedetään rusetille, niin sitten ei ehkä enää otakaan eteen eli velttona lirputtaa pikkujalka.

[/quote]

Toi taitaa olla aika yleinen syy ja luulo, yksinkertaisiahan, ja jotenkin juntteja, tuollaiset miehet on jotka luulee että miehisyys/miehekkyys tuossa jotenkin vähenee.

[/quote]

Kuka ottaa riskin? Kun erektio on asia joka on miehelle tärkeämpi kuin mikään. Et näytä tajuavan miten tärkeä asia se on miehelle? Jos vaikka 40 vuotias mies menettäisi kykynsä saada erektion niin kyllä siinä itsemurhaa mietittäisiin. Itse olen mies enkä pahempaa asiaa voisi keksiä kuin että vehkeeni ei enää toimisikaan.

[/quote]

Jos miehelle tulee vasektomian jälkeen erektiovaikeuksia, yleensä vika löytyy korvien välistä. Vasektomiassa kajotaan ainoastaan siemenjohtimiin, jotka suljetaan pikkuklipseillä. Penikseen ei siinä kajota.

Miehen siemenjohtimet on helpompi pistää solmuun kuin naisilla. Naisille munajohtimien sulkeminen vaatii isomman leikkauksen nukutuksessa. Miehille toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa. Ehkäpä ap:n mies pelkääkin tätä puudutusta, vaikka nukutuksessa tehtävä leikkaus on aina vaarallisempi. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00747

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt miehen varaan. Koska en ITSE halua enää lapsia, kävin sterilisaatiossa. Enkä kuule ap ole hetkeäkään katunut. Mulle on ihan sama jos ero tulis ja mies tekis vielä jonkun kanssa lapsia, kunhan mun ei tarvitse.

Vierailija
44/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:32"]

Täällä mies kommentoi asiaan, että "no mitä orgasmille sitten käy?" Ehkä se on ihan aiheellinen näkökulma asiaan. Jos piuhat on poikki, mälli ei lennä.

[/quote]Orgasmi tulee ja mälli lentää, mutta siinä ei ole mukana siittiöitä. 

[/quote]

Eli mälli ei lennä

Vierailija
45/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"]Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa? [/quote] Miksi et asennuta kuparikierukkaa?? Ja mitä tulee kysymykseesi, kysy mieheltäsi

[/quote]

Koska se ei sovi mulle. Ja mulla vielä ehkä muutama vuosi aikaa tehdä lapsia siksi en sterilisaatiota tee jos vaikka tässä vielä vaihdan miestä.

[/quote]

Eli olet trolli

Vierailija
46/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:03"] Monet miehet pelkäävät, että jos piuhat vedetään rusetille, niin sitten ei ehkä enää otakaan eteen eli velttona lirputtaa pikkujalka. [/quote] Toi taitaa olla aika yleinen syy ja luulo, yksinkertaisiahan, ja jotenkin juntteja, tuollaiset miehet on jotka luulee että miehisyys/miehekkyys tuossa jotenkin vähenee. [/quote]   Kuka ottaa riskin? Kun erektio on asia joka on miehelle tärkeämpi kuin mikään. Et näytä tajuavan miten tärkeä asia se on miehelle? Jos vaikka 40 vuotias mies menettäisi kykynsä saada erektion niin kyllä siinä itsemurhaa mietittäisiin. Itse olen mies enkä pahempaa asiaa voisi keksiä kuin että vehkeeni ei enää toimisikaan.   [/quote] Ei vasektomia sisällä tuota riskiä. Kyllä se lopahtaa sitten muista syistä.

[/quote]

Suomessa lääkärit on amputoinut väärän jalankin joten eiköhän ne onnistu tuollaisenkin sössimään. Kun siellä ei kuitenkaan tarvitse kuin yksi vika viilto tehdä niin se oli siinä sitten

Vierailija
47/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"]Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa? [/quote] Miksi et asennuta kuparikierukkaa?? Ja mitä tulee kysymykseesi, kysy mieheltäsi

[/quote]

Koska se ei sovi mulle. Ja mulla vielä ehkä muutama vuosi aikaa tehdä lapsia siksi en sterilisaatiota tee jos vaikka tässä vielä vaihdan miestä.
[/quote]

Miksi se ei sovi sinulle? Mitä kontraindikaatioita sen asennukseen löytyy?

Vierailija
48/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin noin 15v sitten tuossa operaatiossa. Se oli ihan kivuton ja nopea operaatio. Mitään häiriöitä erektioon tms ei tule. Spermaa lentää ihan entiseen malliin mutta siinä ei ole siittiöitä. Suosittelen.

Vierailija
49/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:32"]

Täällä mies kommentoi asiaan, että "no mitä orgasmille sitten käy?" Ehkä se on ihan aiheellinen näkökulma asiaan. Jos piuhat on poikki, mälli ei lennä.

[/quote]Orgasmi tulee ja mälli lentää, mutta siinä ei ole mukana siittiöitä. 

[/quote]

Eli mälli ei lennä
[/quote]

Lentäähän. Siinä vain ei ole siittiöitä

Vierailija
50/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos miehelle tulee vasektomian jälkeen erektiovaikeuksia, yleensä vika löytyy korvien välistä. Vasektomiassa kajotaan ainoastaan siemenjohtimiin, jotka suljetaan pikkuklipseillä. Penikseen ei siinä kajota.

Miehen siemenjohtimet on helpompi pistää solmuun kuin naisilla. Naisille munajohtimien sulkeminen vaatii isomman leikkauksen nukutuksessa. Miehille toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa. Ehkäpä ap:n mies pelkääkin tätä puudutusta, vaikka nukutuksessa tehtävä leikkaus on aina vaarallisempi. 

[/quote]

Et näytä tietävän leikkauksen vaaroja. Tajuatko miten paljon virheitä lääkärit tekevät? Yksikin tulehdus esim. alueella on kohtalokas.

Vierailija
51/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:32"] Täällä mies kommentoi asiaan, että "no mitä orgasmille sitten käy?" Ehkä se on ihan aiheellinen näkökulma asiaan. Jos piuhat on poikki, mälli ei lennä. [/quote]Orgasmi tulee ja mälli lentää, mutta siinä ei ole mukana siittiöitä.  [/quote]   Eli mälli ei lennä [/quote] Lentäähän. Siinä vain ei ole siittiöitä

[/quote]

No ei se silloin ole mälli

Vierailija
52/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:35"]Mä kyllä tavallaan ymmärrän - koskaan ei tiedä jos nykyinen parisuhde ei kestäkään tai pahimmassa tapauksessa menettää lapset. Miehellä on tossa iässä vielä pitkään mahkut tehdä lapsia. En itse uskaltaisi mennä steriin, vaikka lapsiluku onkin täynnä enkä lisää haikaile tähän elämäntilanteeseen, mutta koskaan ei voi tietää miten elämä heittelee.[/quote]

Juuri näin. Perhehän voi vaikka kuolla huomenna auto-onnettomuudessa. Tai jotain. 

Vierailija
53/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:32"] Täällä mies kommentoi asiaan, että "no mitä orgasmille sitten käy?" Ehkä se on ihan aiheellinen näkökulma asiaan. Jos piuhat on poikki, mälli ei lennä. [/quote]Orgasmi tulee ja mälli lentää, mutta siinä ei ole mukana siittiöitä.  [/quote]   Eli mälli ei lennä [/quote] Lentäähän. Siinä vain ei ole siittiöitä

[/quote]

No ei se silloin ole mälli
[/quote]No kyllä se kuule on ihan mälli.

Vierailija
54/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on oikeus ja kohtuus, että mies steriloidaan, kun lapsiluku on varmasti täynnä. Naisethan saa hoitaa muutenkin lähes kaiken ehkäisystä raskaana oloon ja synnytykseen. Itsekäs mies, jos ei suostu tuohon. Ja paikallispuudutuksessa tehtävät leikkaukset aika mitättömiä riskien ja kipujen osalta verrattuna vaikkapa nyt siihen synnytykseen. 

Vierailija
55/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et näytä tietävän leikkauksen vaaroja. Tajuatko miten paljon virheitä lääkärit tekevät? Yksikin tulehdus esim. alueella on kohtalokas.

[/quote]

Aika pitkälle meneviä päätelmiä teet yhden kommenttini perusteella. (Tämä on toinen asiaan liittyvä kommenttini tässä ketjussa.) Juurihan selitin, miten paljon vaarallisempaa naisen sterilaatio voi olla kuin miehen sterilaatio. 

Jokaisessa leikkauksessa on aina vaaransa. AP:n mies tehnee itsenäisen päätöksensä, onko hän valmis teettämään sterilaation vai ei. Näin me kaikki ihmiset teemme. Joskus joutuu ottamaan kohtuuttomiakin riskejä, jos esimerkiksi sairastuu henkeä uhkaavaan sairauteen. Silloin saattavat hoitotoimenpiteetkin olla vaarallisia.

Vasektomiassa ei kuitenkaan ole tästä kysymys. Kukin pariskunta miettii keskenään steriloinnin tarpeen ja sen, kumpi leikkaukseen menee. Siihen en ota kantaa. Ainoastaan arvailin, miksi ap:n puoliso ei ole suostuvainen omaan sterilointiinsa. 

Vierailija
56/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vika siinä kondomissa oikein on? Kenenkään ei tarvitse mennä leikkaukseen eikä kenenkään tarvitse syödä hormoneja. Kondomi on riskittömin ehkäisy, etenkin kun käyttää lateksitonta.

Vierailija
57/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma asiaan:

JOS käy niin, että puoliso kuolee huomenna, ja jos löydän uuden puolison, jolla ei ole vielä lapsiluku täynnä, ei tarvitse hyljätä lupaavaa alkua sen takia, ettei voi saada lapsia.

Koska minulle se puoliso on tärkeämpi kuin ne lapset - jopa niin tärkeä, että voin isää vielä parikymmentä vuotta leikkiä, että saan olla sen puolison kanssa.

Vierailija
58/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"]Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa?
[/quote]

Miksi et asennuta kuparikierukkaa?? Ja mitä tulee kysymykseesi, kysy mieheltäsi

[/quote]

En ole ap mutta puudutetaanko kierukkaa varten? Ei taideta. Vasektomiaan puudutetaan... Minä olen ainakin 2 sektiota kärsinyt, nyt on miehen vuoro, minulle ei enää tehdä yhtään toimenpidettä muuta kuin terveydellisistä syistä. Meillä mies on onneksi samaa mieltä ja jonossa yleiselle leikkaukseen.

Vierailija
59/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin parikymppisenä yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies oli mennyt 25-vuotiaana naimisiin siinä ennen kolmeakymppiä olivat tehneet kolme lasta ja kun lapsiluku oli täynnä oli vaimo pakottanut vasektomiaan. Sitten 32-vuotiaana erosivat.

Aluksi mies ei kertonut vasektomiasta ja käytinkin ihan turhaan hormonaalistaehkäisyä, laitoin jopa kuparikierukan kun oltiin pari vuotta seurusteltu. Kun lähestyin 25 vuoden rajapyykkiä niin tuli puheisiin mukaan avioliitto ja lapset ja mulla alkoi vauvakuumekin nousemaan ja mies sitten sai sanotuksi että on tehnyt vasektomian ettei ole enää mahdollista hänen kautta lapsiaan saada, oli kovin pahoillaan tuosta ja olisi halunnut kovasti lapsia tehdäkin mun kanssa. Ymmärrän toisaalta, että piti salassa tuon koska häntä itseä harmitti ja tiesi että suhde voi hyvinkin kaatua tuohon..
Ja niinhän siinä kävi. Olin kuitenkin 25-vuotias nuori nainen, jolla mahdollisuus vielä löytää uusi, rehellinen ja hedelmällinen mies ja sellaisen löysinkin hyvin pian ja lapsiakin meille onneksi siunaantui.

Uskon, että moni mies, vaikka ei varsinaisesti eroa ajattelekaan realistisena juttuna, kuitenkin haluaa pitää piuhansa, jos sattuisi jotain käymään. 20-30-vuotiaita lapsettomia naisia ei kauheasti kiinnosta miehet, jotka eivät voi siemeniään enää antaa.

Vierailija
60/89 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"]Ollaan nelikymppinen pariskunta ja meillä on lapsiluku täynnä. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten ollaan jo vuosia menty kondomilla. Mies ei suostu vasektomiaan. Miksi se olisi niin vaikeaa?
[/quote]

Miksi et asennuta kuparikierukkaa?? Ja mitä tulee kysymykseesi, kysy mieheltäsi
[/quote]

En ole ap mutta puudutetaanko kierukkaa varten? Ei taideta. Vasektomiaan puudutetaan... Minä olen ainakin 2 sektiota kärsinyt, nyt on miehen vuoro, minulle ei enää tehdä yhtään toimenpidettä muuta kuin terveydellisistä syistä. Meillä mies on onneksi samaa mieltä ja jonossa yleiselle leikkaukseen.
[/quote]

Alle 500€ yksityisellä ellei halua jonottaa.