Koululaisen tekstikirja ja tehtäväkirja eri paria
Tekstikirja on jo niin vanha painos, ettei se kohtaa tehtäväkirjan kanssa. Tehtävissä kysytään asioita, joita ei tekstissä edes kerrota. Turhauttavaa.
Miksi alakoululaisten kirjat annetaan vanhentua mutta lukion kalliit kirjat uusitaan jatkuvasti? Ei yksityishenkilöt ole välttämättä sen varakkaampia kuin kotikuntansakaan.
Kommentit (6)
Aikoinaan kouluvuodet yläasteella alkoivat tehtäväkirjojen ratkaisujen poispyyhkimisillä... Helpommalla pääsisi, jos opetettais heti tekemään ratkaisut vihkoihin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:45"]
Lukiossa kirjat pitää itse ostaa..
[/quote]
Niin mutta miksi siellä vasta panostetaan uusiin painoksiin?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:45"]
[/quote]
[/quote]
Koska ne ostetaan itse...
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:45"]
[/quote]
[/quote]
Koska kirjoituksissa pitää osata uusimmat asiat.. Kirjaan tulee lisää tietoa ja painos vaihtuu.. Itseäni tämä vitutti suunnattomasti kun osti uusimman painoksen uutena ja maksoi siitä 40e ja koitti myydä kurssin jälkeen pois vuotta nuoremmalle opiskelijalle, niin heillä pitikin olla vielä uudempi painos..
Kirjat ovat kalliita ja itse ala-asteella ja ylä-asteella kirjoja heiteltiin miten sattuu ja töhrittiin, mutta lukiossa kun piti omalla rahalla ostaa monen sadan euron edestä kirjoja niin tietystihän niitä kohteli tosi hyvin, että saa ne myytyä eteenpäin :D
Todellisuudessahan niissä lukiokirjoissa ei muutu juuri mikään. Onneksi suurin osa lukion opettajista on fiksuja ihmisiä jotka eivät välitä paskaakaan onko mikä painos tai edes sama kirja kyseessä. Netistähän sitä tietoa voi penkoa lisää sitten oman maun mukaan jos tuntuu ettei omassa painoksessa ole samat painotukset.