Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi tyttö koulustani käy sääliksi, voinko jotenkin auttaa häntä...

Vierailija
18.02.2015 |

.... Hän on aina yksin, ja vaikuttaa aina jotenkin varautuneelta. Ollaan lukion ekalla. 

Olin nyt parin kaverini ja hänen kanssaan ryhmätyössä. Aine oli biologia, ja kyseessä oli vähän isompi projekti, tehtävänä oli tehdä "tutkimus", kerätä näytteet ja kirjoittaa raportti. Hävettää myöntää mutta kukaan meistä ei ollut tehnyt mitään koko työn eteen, mutta ennen tuntia toi tyttö toi meille kirjoittamansa raportit jotka oli siis oikeasti hyvin kirjoitettu ja siinä oli kaikkia vaikeita termejä joita ei edes ole käyty tunnilla, koko ryhmä saatiin kymppi siitä työstä sen raporttejen ansiosta. 

Kerran se myös jäi ainoana siivoamaan kemian luokkaa koska puolet porukastahan ei ikinä pese niitä koeputkia etenkin kun se ainoa pakollinen kurssi ja sen ainoa labra kyseessä. 

Se ei koskaan juttele kenellekään paitsi toisinaan opettajille ja tunneillakin se vain istuu ja kuuntelee. Silloin kun olin vielä pitkässä matikassa eka kurssilla se käytti varmaan puolet ajastaan vieressään istuvan neuvomiseen (ja mäkin aina kuuntelin koska en osannut mitään :D) 

.... Jotenkin koko tyyppi on vähän surullisen oloinen tapaus, ja tuli olo että haluaisin auttaa sitä jotenkin. Jopa minun kaverini (ja minäkin hieman, vaikkakin kaduttaa nyt) ovat puhuneet siitä paskaa, ja jotenkin tuntuu ettei me ollenkaan ansaittas tuosta kurssista kymppiä (oli käytännön kurssi niin se raportti oli tavallaan koe) koska eihän me tehty mitään. 

En uskalla jutellakaan sille, mutta voisko tolle tehdä epäsuorasti jotain :/ 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:46"]

Eli säälit tyttöä ja haluaisit tehdä jotain mutta et kuitenkaan halua häntä oikeasti kaveriksesi? Haluat että joku muu alkaisi kaveerata hänen kanssaan, jotta sinua ei surettaisi? Vähän tällaisen kuvan tekstistäsi saa. Jos oikeasti olisit pahoillasi menisit juttelemaan tytölle ja kutsuisit mukaasi kaveriporukkaanne.

[/quote]

Tavallaan näinkin, mutta minun kaverini eivät todellakaan välitä. Heidän mielestään on vain mukavaa vitsailla tuolle tytölle jos hänellä on kolme päivää peräkkäin sama paita. Jos menisin juttelemaan hänelle se olisi todella outoa kavereideni mielestä ja he saattaisivat pahimmillaan kääntää asian niin että tyttö käsittäisi meidän pilkkaavan häntä. 

Tiedän että minun toiminnassa on paljon vikaa ja minun pitäisi uskaltaa olla oma itseni, mutta meidän porukassa pari suosituinta "päättää" miten muiden pitää käyttäytyä ja pukeutua yms. ryhmäpaine on oikeasti valtava. Mutjoo, eihän tää oikeinkaan ole, enkä mitään koeta puolustella varsinaisesti. Mutta minä en pysty ottamaan sitä tyttöä porukkaani, en ole niin "korkeassa asemassa" että voisin. Olen ennemminkin sellainen joka hyväksytään vaan mukaan roikkumaan.

-ap

Vierailija
42/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi.fi

Ole hyvä.

Av ei ole ihan oikea paikka lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:46"]

Eli säälit tyttöä ja haluaisit tehdä jotain mutta et kuitenkaan halua häntä oikeasti kaveriksesi? Haluat että joku muu alkaisi kaveerata hänen kanssaan, jotta sinua ei surettaisi? Vähän tällaisen kuvan tekstistäsi saa. Jos oikeasti olisit pahoillasi menisit juttelemaan tytölle ja kutsuisit mukaasi kaveriporukkaanne.

[/quote]

Tavallaan näinkin, mutta minun kaverini eivät todellakaan välitä. Heidän mielestään on vain mukavaa vitsailla tuolle tytölle jos hänellä on kolme päivää peräkkäin sama paita. Jos menisin juttelemaan hänelle se olisi todella outoa kavereideni mielestä ja he saattaisivat pahimmillaan kääntää asian niin että tyttö käsittäisi meidän pilkkaavan häntä. 

Tiedän että minun toiminnassa on paljon vikaa ja minun pitäisi uskaltaa olla oma itseni, mutta meidän porukassa pari suosituinta "päättää" miten muiden pitää käyttäytyä ja pukeutua yms. ryhmäpaine on oikeasti valtava. Mutjoo, eihän tää oikeinkaan ole, enkä mitään koeta puolustella varsinaisesti. Mutta minä en pysty ottamaan sitä tyttöä porukkaani, en ole niin "korkeassa asemassa" että voisin. Olen ennemminkin sellainen joka hyväksytään vaan mukaan roikkumaan.

-ap
[/quote]

Ihan itsesi vuoksi kehotan vaihtamaan tuollaisesta jenkki-tyylisestä klikki-elämästä pois HETI! Mene juttelemaan yksinäiselle tytölle ja anna "ystäviesi" naureskella. Lukiossa on niin paljon porukkaa että turha viettää aikaa jonkun bimbon hännystelijänä.

Vierailija
44/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko ap itsekään, että joku SÄÄLISTÄ kaveeraisi sinua...

Vierailija
45/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pikkuhiljaa ruveta hänen kaverikseen. Tuo on hyvä alku.

Vierailija
46/54 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:46"]

[/quote]

-ap
[/quote]

Oikeesti?! Olet ihan lapsi, aivan kuten sun ilmeet kaverit. Toivottavasti ei osu omaan nilkkaan myöhemmin elämässä. En ite edes haluaisi noin sisältä mätiä kavereita. Jättäkää tyttö kokonaan rauhaan. Häpeä.

Vierailija
47/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan tätä kessaa koska halusin sanoa että minusta ja tuosta tytöstä on tullut aika hyvät kaverit. Jutellaan silloin tällöin, ja hän auttelee minua matikassa yms. facen välityksellä usein. Minäkin autan häntä etenkin lempiaineesaani historiassa kun osaan :) 

Kiitos kun rohkaisitte minua lähettämään sen eka viestin !

-ap

Vierailija
48/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen ylpeä sinusta. :)

Vierailija
49/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:33"]

Ap, olen ylpeä sinusta. :)

[/quote]

Minä myös ! Tiedän että vaatii sisua irtautua porukasta, mutta ajattele, teit tuon tytön varmasti todella iloiseksi :) ja pidemmän päälle, tiedä vaikka teistä tulisi sydänystävät ^^ ei sitä koskaan tiedä 

Vierailija
50/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:28"]

Upitan tätä kessaa koska halusin sanoa että minusta ja tuosta tytöstä on tullut aika hyvät kaverit. Jutellaan silloin tällöin, ja hän auttelee minua matikassa yms. facen välityksellä usein. Minäkin autan häntä etenkin lempiaineesaani historiassa kun osaan :) 

Kiitos kun rohkaisitte minua lähettämään sen eka viestin !

-ap

[/quote]

Saatoit vaikka pelastaa sen tytön hengen olemalla kaveri, t. yksinäinen, hyljeksitty ja masentunut, kunnes yksi päivä eräs jonka tunsin vain nimeltä kysyi hissanläksyjä facessa ja siitä lähti meidän ystävyys <3

Vierailija
51/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, tuli hyvä mieli ton tytön puolesta :)  itsekin olin ja olen yksinäinen lukiossa, toivon älyttömästi että nyt pian yliopistossa helpottaisi... 

Vierailija
52/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee :) hyvä!

Vierailija
53/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että voisit vaikka saada ystävän..
Noi "kaverit" anna olla. Ystäviä elämässä tarvitaan.

Vierailija
54/54 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyttö ei varmasti halua teidän suosittujen porukkaan, koska ulkopuolisena hän näkee tuon naurettavan perseen nuolennan ja valtakuviot. Hän tuskin haluaa mihinkään "asemaan" teidän pikku porukassanne. Ystävää hän varmasti kaipaisi, saman henkistä kuin hän itse. Lukiossa olisi jo hyvä alkaa päästä eroon lapsellisesta ihmisten jaottelusta. voisit ap osoittaa hieman kypsyyttä ja alkaa jutella tytölle mukavia aina tilaisuuden tullen. ei tarvitse kaveriksi heti ryhtyä jos se ei tunnu luontevalta, mutta sellaiseen normaaliin kohteliaaseen ja mukavaan kanssakäymiseen olisi hyvä pyrkiä. Ties vaikka siinä samalla huomaisit että hän on oikeasti mukava, ja saatat jopa itse pitää enemmän hänen seurastan kuin jostain teinidraamasta. Mihin sitten jatkatkin jatko-opiskelujasi lukion jälkeen, niin voin luvata että sielä ei ole enää "suosittuja" tai "epäsuosittuja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme