Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ettei yhtäkkiä voi käydä töissä/opiskelemassa?

Vierailija
18.02.2015 |

Mitähän tämä on? Vasta nyt olen alkanut pohtimaan asiaa, lukion ja ammattikouun jälkeen en saanut omaa alaa vastaavia töitä joten tein milloin mitäkin. Mutta aina jotenkin huomasin että ei tämä ole mun juttuni, toki työtkin oli raskaita kuten siivooja, ravintolan apulainen, henkilökohtainen avustaja jne. mitä nyt voi saada parikymppisenä ilman alan koulutusta. Usein irtisanouduin itse kun tuntui että ei omaa paikkaa löytynyt. Hain vuosia opiskelemaan, mutta en päässyt. Sitten viimein sain opiskelupaikan, opiskelu on todella vapaata jne. mutta huomasin vain että ahdistaa niin paljon käydä koulua että jouduin hakemaan sairaslomaa. Tuntuu etten millään pysty opiskelemaan. Tämä sama tunne oli aikoinaan ammattikoulussa ja lukiossa ja meinasin monesti keskeyttää. Tuntuu että alussa kaikki menee hyvin ja on todella innoissaan mutta sitten alkaa ahdistaa. Joku niissä ihmisissä aina ahdistaa, itsenäinen kotiopiskelu sopii minulle hyvin ja olen nytkin sopinut että teen sitä sairasloman aikana. Mitähän tämä on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti myös amiksessa enkä tiedä vieläkään miksi. Teki joka aamu mieli keskeyttää vaikka opiskelu oli mieluista, mukava luokka ja mahtavat opettajat.

Vierailija
2/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut saikkua mutta et minkäänlaista apua ahdistukseen? Come on. Psykologille mars.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuinen pelko siitä että huijaa itseään ja kaikki ei tulekaan menemään hyvin, ts. toivoo liikoja. Onhan sinulla huonoja kokemuksia taustalla. Itsellä on juuri samanlaisia töitä opiskelun taustalla ja uskon puute vaivaa koko työelämää kohtaan. Miksi yrittäisin enää mitään, kun samaan mielentilaan taas päädytään? 

Mutta ilman elämänuskoa ihminen ei ole mitään. Voi jäädä kotiin ja homehtua pois. Minun täytyy siis lakata ennakoimasta ja pelkäämästä pahinta. 

Vierailija
4/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up