Sattuuko kierukan laitto synnyttäneelle (ilman menkkoja kun imetän)
Niin kun sehän pitäisi laittaa kuukautisvuodon aikaan käsittääkseni. Apua, pelottaa! Menen tänään laitattamaan hormonikierukan. Synnytin 6 vkoa sitten. Aion ottaa kipulääkkeitä ennen toimenpidettä, siis parasetamolia ja ibuprofeiinia, mutta pelottaa niin saakelisti...
Kommentit (22)
Mulle ei sattunu yhtää, sain sen pari kuukautta synnytyksen jälkeen...
Mulla laitettiin n. 8 vkoa synnytyksen jälkeen eikä sattunut lainkaan! :) Tuntui epämukavalta samaan tapaan kuin PAPA-koe tai sisätutkimus. Otin ennakkoon 400 mg ibuprofeenia ja 1 g parasetamolia.
Samana iltana oli menkkakramppeja ja lieviä supistuksia, mutta ei mitään, mistä ei olisi perussärkylääkkeillä selvinnyt. :) Jännitti kyllä etukäteen ihan pirusti. Tsemppiä!
Ei sen kummemmin kuin papa-kokeen otto. Mutta laiton jälkeen voi tulla vatsa kipeäksi, että siinä mielessä se ibuprofeiini on ihan hyvä ottaa.
Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:46"]Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas.
[/quote]
Tämä siis kaksi vuotta synnytyksestä.
Se kun sitä mittaillaan ennen laittoa ehkä vähän nippaili, mutta selvisin hengissä vaikka en ole synnyttänyt ja ei ollut kuukautiset (puolivälissä kiertoa) tosin kuparikierukka tuli ulos toisten menkkojen aikana.
Kiitos vastauksista. Mä mietin juurikin sitä kun olen heti synnytyksen jälkeen jumppaillut "toosaa" ja esim. miehen kanssa sängyssä ollessa menee jo tosi hyvin entiseen malliin ja saan myös orgasmin lihaksia jännittämällä. Mutta ei kai tuon pitäis vaikuttaa, koska kohdunsuu on tavallaan hieman auki tai löystynyt kun on synnyttänyt, eihän sillä jumppaamisella tuohon pitäis olla vaikutusta kun siinä jumpataan emättimen lihaksia eikä kohdunsuuta. Toivon ettei satu :) Ihanaa kuulla että joillain ei ole sattunut tai tuntuu samalta kuin papa-kokeen ottaminen, joka ei itselläni satu.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:46"]Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas.
[/quote]
Tämä siis kaksi vuotta synnytyksestä.
[/quote]
Miten kohdunkaulaa jumpataan? Sitähän siinä venytetään kun kierukkaa asetetaan.
:D mua jännitti etukäteen niin kauheesti se kipu, ettei se sitte loppujen lopuks tuntunu miltää. Kun kuulin et kipu ois verratavissa tyyliin kuolemaan xD
Epämukavaa mut ei sattunu :)
Hyi mä en ikinä huolisi vierasesinettä kohtuuni :/ Ajatuskin ällöttää! Kaverilla oli kierukan langat tuntuneet seksin aikana. Kai olet edes googlannut millaisen härpäkän saat sisääsi? Yök.
Muistaakseni lääkäri selitti, että se kun niiden pitää avata se ihme kohdunkaulan nipukka tms. niin sattuu.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:46"]
Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas.
[/quote]
Kohdunsuuta ei kyllä voi jumpata piukeammaksi. Ja kyllä se muuten sattui yhtä lailla viidennen lapsen jälkeenkin. Oma kokemus.
Ja kyllä sen kierukan voi ite vetää ulos jos ei sovikkaan, niin se gynekin tekee.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:58"]Ja kyllä sen kierukan voi ite vetää ulos jos ei sovikkaan, niin se gynekin tekee.
[/quote]
Ei muuten saa itse poistaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:58"]Ja kyllä sen kierukan voi ite vetää ulos jos ei sovikkaan, niin se gynekin tekee.
[/quote]
Jollain tongeilla ajattelit kohtuun ylettyä? Onpas tyhmää sakkia kun varaavat gynelle ajan kierukan poistoon jos sujuu tee-se-itse- setilläkin...
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:46"]Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas. [/quote] Tämä siis kaksi vuotta synnytyksestä.
[/quote]
Kierukkaa ei laiteta emättimeen, millä sä kohdunkaulaa jumppaat? Mutta siis, ei sattunut mahdottomasti synnyttämättömänäkään. Pari sekuntia vihlaisee ja burana auttaa kramppeihin jälkikäteen.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:46"]Kaveri sano että ei tuntunu missään. Sano johtuneen siitä, että on löystyny synnytyksessä. Sitten sano että jos sinäkin menisit ottamaan kierukan niin ei se tunnu miltään, kun sullakin on synnytys löysyttäny. Teki mieli sanoa että haistappa paska ja ala vaikka jumpata sitä toosaas. [/quote] Tämä siis kaksi vuotta synnytyksestä.
[/quote]
Kierukkaa ei laiteta emättimeen, millä sä kohdunkaulaa jumppaat? Mutta siis, ei sattunut mahdottomasti synnyttämättömänäkään. Pari sekuntia vihlaisee ja burana auttaa kramppeihin jälkikäteen.
[/quote]
No eikös se värkin kautta sinne laiteta.
Kun kohdunsuu on synnytyksessä löystynyt, voi kierukan laittaminen vihlaista vähemmän. Emättimen löysyydellä ei ole tässä mitään väliä, koska kierukka on todella pieni. Kuvassa Mirena, joka on markkinoilla olevista kierukoista suurin.
http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/5074/2013/04/mirena.jpg
Itselläni on varattu aika kierukan laittoon nyt 25.2.
Olen synnyttämätön ja lääkäri sanoi jo etukäteen, että on todella vähän laittanut synnyttämättömille, joten ei tiedä onnistuuko. Lupasivat kustantaa minulle uuden kierukan jos epäonnistuu. Sitten menisin yksityiselle.
Jännittää jo sen takia kun lääkäri ei ole varma taidoistaan.
Kyllä se sattuu, mutta onneksi vain ihan hetken. Nippaisee ilkeästi ja sitten se on ohi.