Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies puhuu minusta ikävällä tavalla sukulaisilleni

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ollut melko vähän tekemisissä sukulaisteni kanssa; olen itse sellainen ujo ja kiltti "sukulaistyttö", joka on ystävällinen ja joskus harvoin käväisee sukulaisten synttäreillä, jos saan kutsun. Menin pari vuotta sitten naimisiin ja joskus harvoin sukulaisten luona käydessämme heti, kun olen esim. toisessa huoneessa, niin mieheni alkaa vatvoa kaikkia negatiivissävytteisiä piirteitäni ja edesottamuksiani sukulaisilleni. Tilanne on kiusallinen, sillä minulla on aina ollut jotenkin kiltin etäiset välit kaikkiin ja mies alkaakin kertoilla kaikkia intiimejä ja noloja asioita sukulaisilleni naureskellen ja melkein repostellen.

Samoin esimerkiksi neuvolassa mies puhuu minusta ikävään sävyyn neuvolatädille, vaikka olen itse vieressä. Olen ihan nolona ja yritän sopertaa jotain puolustuksekseni, mutta miehen mielestä juttu on hauska. Silti hän on hyvin herkkä itseään kohtaan tulevaa kritiikkiä kohtaan ja sanoo hyvin ilkeästi ja kipakasti takaisin, jos häntä edes yrittäisi repostella samaan tapaan. Mistä on kyse ja mitä teen? Olen aika ujo, joten en uskalla oikein puolustautua noissa tilanteissa ja hävettää, että nolaan itseni. :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu ilmeisesti virallisesti kadulla lapsineen, kun ei kerran ole kirjoilla kotonaan. No, sellaista sattuu.

Vierailija
22/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:08"]

Miehesi selvä narsisti.

[/quote]

Höpö höpö! Täällä aina heitetään tuo narsisti, mutta mikään kertomassa ei viittaa siihen paitsi kyky olla ottamatta itsekritiikkiä vastaan, joten siitä voi olla noita piirteitä. Mutta ennemmin kyseessä on huomionhakuinen persoonallisuus ja epävakaa, jotka molemmat ovat persoonallisuushäiriöitä. Onhan tyypillistä, että ihminen kärsii useammasta häiriöstä samanaikaisesti kuin olisi kirjanoppinarsisti.

Täällä hyvin herkästi diagnosoidaan jokainen narsistiksi, mutta ihmiset myös käyttäytyvät huonosti ilman persoonallisuushäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta uskottavalta tarinalta.

Vierailija
24/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:53"]

Ap asuu ilmeisesti virallisesti kadulla lapsineen, kun ei kerran ole kirjoilla kotonaan. No, sellaista sattuu.

[/quote]

Olen kirjoilla äitini luona. Mitään taloudellista hyötyä minulle itselleni ei siitä ole, että olen muualla kirjoilla. Tosin kyseinen yksityiskohta on kokonaisuutta ajatellen sivuseikka. T. Ap

Vierailija
25/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:08"]

Miehesi selvä narsisti.

[/quote]

Höpö höpö! Täällä aina heitetään tuo narsisti, mutta mikään kertomassa ei viittaa siihen paitsi kyky olla ottamatta itsekritiikkiä vastaan, joten siitä voi olla noita piirteitä. Mutta ennemmin kyseessä on huomionhakuinen persoonallisuus ja epävakaa, jotka molemmat ovat persoonallisuushäiriöitä. Onhan tyypillistä, että ihminen kärsii useammasta häiriöstä samanaikaisesti kuin olisi kirjanoppinarsisti.

Täällä hyvin herkästi diagnosoidaan jokainen narsistiksi, mutta ihmiset myös käyttäytyvät huonosti ilman persoonallisuushäiriöitä.

[/quote]

En ole varma mieheni mahdollisesta diagnoosista. Hän on toisaalta _erittäin_ kateellinen, mikä on narsisteille tyypillistä. Lisäksi hän ei kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä sekä haluaa jyrätä muiden ihmisten mielipiteet täysin, vaikka hän itse olisi väärässä. Hän on lapsena ja nuorena ollut kuulemma "kulmakunnan kauhu" - sellainen ilkeä, pahankurinen poika, joka on rikkonut paikkoja ja tappanut pikkueläimiä. Vaikka hän tienaa hyvin itsekin, hän haluaa imeä läheisiltään ylimääräiset rahat pois erikoisilla taloudellisilla järjestelyillä. Hän ei myöskään tunne katumusta mistään tekemästään asiasta. Sinänsä hänellä ei ole rikosrekisteriä tietääkseni ja hän on "vain" harjoittanut mielivaltaista perheväkivaltaa ajoittain, mutta muuten hän on ns. kunnon kansalainen. En usko, että hän on huomiohakuinenkaan (siis persoonallisuustyyppinä) ihan perinteisellä tavalla eikä myöskään epävakaakaan, tosin hyvin impulsiivinen hän kyllä on. T. Ap

Vierailija
26/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset on riesa. Niitä ei pidä hyväksyä mutta niitä pitää sietää, niinkuin työkaverit.

Vierailija
27/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittanut miehesi gradun????

Vierailija
28/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaisia miehiä olemassa? Hän taitaa elää aika vaarallista elämää. Tuolla menolla se saattaa loppua aika nopeasti

Vierailija
29/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kertakaikkiaan miksi olet vielä saman katon alla tuon hirviön kanssa!? Minulle olisi riittänyt pari kommenttia ja olisin muuttanut pois. Hirveää henkistä ja fyysistä alistamista, pilaat lastesi elämän antamalla heidän elää tuon otuksen kanssa! Nyt otat ihmisarvosi takaisin, kasaat omat ja lastesi kamppeet ja lähdette HETI turvaan jollekin sukulaiselle/ystävälle ja sieltä käsin etsitte itsellenne uuden asunnon. Pyydä vaikka isäsi/joku muu miespuolinen tuttava apuun.

Vierailija
30/50 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, näytät analysoivan täällä jotkut epäolennaiset kommentit ja provot, toivon kuitenkin että sitten kun aika on oikea (toivottavasti mahdollisimman pian) sisäistät myös ne muut jutut mitä täällä sinulle on sanottu eli että miehesi on sinulle ja lapsillesi vaaraksi ja että sinun kannattaisi lähteä tuosta kuviosta.

Vierailija
31/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan narsismia myös ihan tosissaan.

Herätys, avaa silmät, tuohan on aivan järkyttävää toimintaa.

Ja jos mies tekee mitään rikollista niin ilmoitus poliisille, mahdollisuuksien mukaan vanhoista asioista kuten pahoinpitelystä myös. Mies luultavasti yrittää sinusta tehdä syyllisen myös avioerossa, huoltajuusasioissa yms jolloin sinulla on hyvää olla mustaa valkoisella siitä mikä mies on itse miehiään.

Aivan kamala tätä sinulle nyt sanoa mutta näyttää siltä ettei ole vahinko että olette yhteen päätyneet, mies on varmasti etsiytyvät juurikin alistuvaan ja konflikteja välttävän naisen kanssa suhteeseen jotta saa sikailulleen helpon kohteen. :( Joku kipakampi nainen kun ei olisi tuota päivääkään katsellut, saati ikinä suostunut kirjoittamaan graduaan yms.

Myötähäpeä olisi aivan järkyttävä jos ikinä törmäisin mieheen joka noin puhuu puolisostaan tämän läheisille, tai ylipäänsä kenellekään. Sanoisin varmaan suoraan miehelle että nyt pää kiinni ja häpeämään vaikka en edes tuntisi tapausta. :O

Vierailija
32/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa mies paljasti sinusta neuvolantädille?

Vierailija
33/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itsesi takia ota eroa niin tee se sitten lastesi takia! Mieti minkä mieskuvan siitä saavat.

Vierailija
34/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tulipa paha mieli puolestasi. Minäkin olen juuri se ujo, kiltti hiljainen sukulais"tyttö" suvussani. Oletko kovin nuori? Ja eikai mies ole lapselle koskaan tehnyt mitään? Tekisi mieli antaa sinulle hali. Oletko varma että haluat jatkaa miehen kanssa? Ja vaikka se on vaikeaa, olisi varmasti hyvä jos puhuisit tästä jonkun kanssa. Ja voisi olla hyvä jos kertoisit ko. sukulaisille, tosikon maine kuulostaisi paremmalta mielestäni kuin nykytilanne. Harmi tuo että on omalle perheelle mustamaalannut sinut, sille sinä et oikein voi mitään mutta voit puhua omille sukulaisille ainakin :) voimia. Tekisi niin mieli auttaa jotenkin sinua :(

Vierailija
35/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hiljattain oli juuri lapsemme synttärit ja sama toistui siis jälleen. Menin toiseen huoneeseen vastaamaan puhelimeen ja puhuin puhelimessa hetkisen, niin jo alkoi mies puhua minusta minusta ikävään tapaan muka huumorin varjolla. Minua ei ole kukaan koskaan nolannut noin pahasti kuin mieheni, sillä olen itse konflikteja välttelevä ja pyrin olemaan ystävällinen ja asiallinen. Omille vanhemmilleen hän on jo maalannut oikean kauhukuvan minusta (olen mm. laiska ja hullu sekä täysi luuseri, vaikka olen huolellinen ja lapsistani välittävä äiti sekä ihan tasapainoinen sekä käyn töissä ja olen melkein valmiin tutkinnon yliopistossa vääntänyt sekä kirjoittanut mieheni gradun). Mies itse on pahoinpidellyt minua, valehtelee ja on erittäin lyhytpinnainen sekä kiero tapaus, mutta hän tekee itsestään jonkun hauskan vitsiniekan ja huumorimiehen toisten silmissä. T. Ap

Vierailija
36/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mun pitäis tehdä, että saisin tuon loppumaan? Olen jokaisen kerran jälkeen puhunut miehelle siitä, kuinka ne jutut loukkaavat minua, mutta mies vain pyytää minua lopettamaan "nalkutukseni" asiasta ja jos alan itkeä, niin hän sanoo, että mun pitää olla hiljaa. Mä en tiedä, mitä tekisin. Voin toki kertoa ko. sukulaisilleni, että mies puhuu minusta ikävään sävyyn, mutta saatan saada tosikon maineen ja toisaalta vahinko on jo tapahtunut (esim. mies on jo kertonut salaisuuden tai nolon asian, eikä sitä enää saa tekemättömäksi). T. Ap

Vierailija
37/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin äsken vielä kysyin häneltä siitä ja hän sanoi vaan, että "ovi kiinni ja hiljaa", ts. pyysi mua häipymään toiseen huoneeseen. T. Ap

Vierailija
38/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä äkkiä eroon. Ei kuulosta hyvältä ollenkaan. Tuohan murskaa itsetuntosi täysin.

Vierailija
39/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pahanpuhuminen on nyt vähäsempi ongelma. Iso ongelma on se että mies on pahoinpidellyt sut. Juokse, sisko juokse!!!

Vierailija
40/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristat selkäsi ja sanot miehelle että hänen käytöksensä vihastuttaa sinua. Jos ei usko niin anna samalla mitalla takaisin sukulaisten edessä! Miehesi ei selvästikkään arvosta sinua. Sinun on opittava puolustamaan itseäsi ja arvostamaan itseäsi. Jos mikään ei tehoa niin tee selväksi että miehesi voi hyvinkin pian huomata olevansa taas sinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi