Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te hyväpalkkaiset

Vierailija
17.02.2015 |

Olen itse pienipalkkainen, ansaitsen noin 1200e/kk. Olen miettinyt, miltä tuntuu kun on varaa kaikkeen mitä haluaa (tai melkein kaikkeen). Miltä tuntuu esim. kaupoissa shoppailu kun on mitä tuhlata?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan oikeasti rikkaat ovat juuri niitä, jotka nimenomaan ovat tarkkoja rahankäytössä.

Vierailija
22/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:23"]

Olen itse pienipalkkainen, ansaitsen noin 1200e/kk. Olen miettinyt, miltä tuntuu kun on varaa kaikkeen mitä haluaa (tai melkein kaikkeen). Miltä tuntuu esim. kaupoissa shoppailu kun on mitä tuhlata?

[/quote]

Siihen turtuu aika nopeasti.

Kaupassa on usein kamalaa, vaikka olisikin rahaa. Enemmänkin on pelko siitä, että ostaa jotain turhaa tai maksaa huolimattomuuttaan ylihintaa ja tuntee itsensä tyhmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää rahaa säästöön muutama tonni kuukaudessa. Periaatteessa kai siis voisimme shoppailla paljonkin, mutta kumpaakaan ei kiinnosta kulkea kaupoissa. Ruokakauppaa lukuunottamatta aika sama tilanne siis kuin köyhänä opiskelijana :) Ainoastaan matkailun osalta kulutustottumuksemme ovat huomattavasti muuttuneet, nyt voi mennä sinne minne haluaa matkalle, nukkumaan ja syömään.

Vierailija
24/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:23"]

[/quote]

Missä työssä tuollaista palkkaa saa?

[/quote]

olen kokoonpanijana tehtaassa

Vierailija
25/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että menot tuppaavat nousemaan tulojen myötä. En ole hyvätuloisenakaan voinut (enkä halunnutkaan) ostella miten sattuu.

Olin 10 vuotta ulkomailla töissä kansainvälisen organisaation asiantuntijana. Palkka n. 16 000 euroa oli verovapaata, asumistukea sain vuokraan työnantajalta n. 3000 euroa/kk ja lasten (3) koulumenoista maksettiin 70%. Itse maksoin yksityisen sairasvakuutuksen perheelle n. 1000 euroa/kk, eläkemaksuja 1400 euroa/kk, lasten koulumaksuista 30% + ruokailut, turvapalvelut, vuokrajäämän 2000 euroa, asukasverot, kodinhoitajan palkan (lastenhoito ja kuljetukset), harrastukset yms. palkkaa syövää normikulua.

Tuntuu, että vapaa rahankäyttäjä olen ollut joskus opiskeluaikoinani, kun kävin iltaisin tekemässä viisituntisen rupeaman ja elin sinkkuna.

Vierailija
26/26 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni merkillepantavaa on, että pienituloiset usein höveleitä rahan suhteen kun samaan aikaan isompituloiset osaavat vaatia rahoillensa parempaa vastinetta.