Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Vapaaehtoiset" tupakoitsijat, miksi poltatte?

Vierailija
17.02.2015 |

Toisessa tämänaamuisessa ketjussa joku sanoi tupakoinnin arvostelijoista, että nämä "ovat vain kateellisia, kun eivät itse voi polttaa". Tulikin mieleen kysyä niiltä tupakoitsijoilta, jotka eivät halua lopettaa, syytä tupakointiin.

Vapaaehtoinen tupakoitsija, miksi siis poltat?

Ja jos mahdollista, ei sitten riiidellä eikä arvostella vaan annetaan tupakoijien kertoa kokemuksensa ja mielipiteensä. (Ai niin: jos syy on se, että tupakointi on vain semmoinen tapa, ehkä voisi kertoa, mikä siinä tavassa sitten kiehtoo, koska onhan siitä vähän vaivaakin.)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tupakoitsija ihminen luonteeltani, nyt en polta mutta ajattelen vanhempana taas aloittaa, kun on enempi rahaa. Kunnon paukut, viiniä tai sidukkaa sekä röökiä, makeaa elämää mutta sen aika ei ole vielä, ensin lapset isoksi.

Vierailija
2/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:39"]

Toisessa tämänaamuisessa ketjussa joku sanoi tupakoinnin arvostelijoista, että nämä "ovat vain kateellisia, kun eivät itse voi polttaa". Tulikin mieleen kysyä niiltä tupakoitsijoilta, jotka eivät halua lopettaa, syytä tupakointiin.

Vapaaehtoinen tupakoitsija, miksi siis poltat?

Ja jos mahdollista, ei sitten riiidellä eikä arvostella vaan annetaan tupakoijien kertoa kokemuksensa ja mielipiteensä. (Ai niin: jos syy on se, että tupakointi on vain semmoinen tapa, ehkä voisi kertoa, mikä siinä tavassa sitten kiehtoo, koska onhan siitä vähän vaivaakin.)

[/quote]

Kyllä on kummallisin argumentti ikinä" tupakoinnin arvostelijoista, että nämä "ovat vain kateellisia, kun eivät itse voi polttaa"."

Siis millä tavalla tupakointi olisi jotenkin kadehdittavaa?Ja mitä on vapaaehtoinen tupakointi,ymmärrän että passiivinen tupakointi voi olla vastentahtoista,mutta ei kai kukaan pakosta polta tupakkaa? Itse poltan silloin tällöin tupakan,jos olen juonut alkoholia,niin tekee mieli polttaa tai joku kaveri polttaa niin hänen seurakseen poltan itseksi,sosiaalinen tapa siis.En kyllä ymmärrä nikotinistejä mutta en tupakoinnin arvostelukaan,jokaisen oma asiahan se on millä kehonsa myrkyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauskirjeeni tupakalle: olet iltojeni ilo ja päivieni valo. Herätät minut lempeästi aamulla ja illalla rauhoitat nukkumaan. Olet minun lempijälkiruokani. Olet tukenani, kun en millään uskaltaisi mennä ulos. Annat minulle tauon vaikeista hetkistä. Tutustutat minut uusiin ihmisiin, jopa pitkäaikaisiin ystäviin. Olet liima minun ja läheisteni välillä. Saan sinulta mielihyvää joka päivä. Annan sinulle anteeksi, että lyhennät elämääni. Olen kokeillut elää ilman sinua, mutta se teki arjesta ja juhlasta tyhjempää, tylsempää. Kiitos, kun olet kulkenut kanssani kaikki nämä vuodet.

Vierailija
4/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole ihan varma tarkoitettiinko tällä satunnaisia "bilepolttelijoita", mutta vastaan kun muutkin satunnaiset on vastanneet. Mulla voi olla siis TODELLA pitkiä taukoja polttamisessa. Usein tupakointi liittyy baarissa tai bileissä olemiseen, joka on mulle myös aika harvinaista. Siinä miljöössä alkaa tehdä mieli tupakkaa jostain syystä. Poltan myös ilman alkoholia seuran vuoksi, jos äiti, sisko (kyllä) tai poikaystävä pyytää seuraksi. Joskus oon ollu seurana myös polttamatta jos mulla on flunssaa tai allergiakausi menossa. Saatan vetää myös vaan pari henkosta, jos toinen suostuu jakamaan, tietty ;) Poikaystävä myös huolehtii, etten polta liikaa, mikä on ihan suloista. :) On itse aloittanut teininä. Ei varmaan halua että jään koukkuun. En halua minäkään, joten varon polttamasta liian usein. Juurikin siksi että olis perseestä olla koukussa nikotiiniin allergia-aikana kun keuhkot on muutenkin kovilla tai mahdollisen tulevan raskauden takia.

Joidenkin mielestä tupakka haisee pahalle. Mun mielestä ei! Esim. kun mies tulee tupakalta, niin se on mulle lähinnä miellyttävä haju! Oon vitsaillu tupakanjälkeisestä pussaamisesta että "ihanku tuhkakuppia nuolis", ja mies oli ihan "Aijaa? Sori!" Mutta oikeesti se ei kyllä pahalta maistu, ei kauheen erilaiselta kuin muutenkaan? Ihmisillä on varmaan erilaiset haju-&makureseptorit. Varmaan sama kuin jotkut ei voi sietää kahvia, toiset rakastaa. Niinpä uskon, että tupakan haju voi jollekin olla todella epämiellyttävä, mutta mulle se ei ole.
Toki mun mies polttaa arkipäivänä yleensä vain 1-2 (kännissä korsteeni). Jos olis ketjupolttaja, niin kyllä se alkais varmasti ärsyttämään, ja silloin hajukin pinttyis pahaksi lemuksi. Ei se ketjupolttajan lemu mustakaan ole hyvä.
Ja niin... Jotenkin vaan se fiilis. Jos on joku tosi jännittävä/hermostuttava juttu tai jostain syystä sellanen tunne, niin tupakka rauhoittaa. En sitten tiedä onko se placeboa näin satunnaiselle polttelijalle :D

Vierailija
5/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
6/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poltan, poltan siksi että se on kivaa. Lisäksi tykkään röökin mausta.
Nyt raskaana ollessani en polta ollenkaan mutta normaalisti poltin aamuisin ja iltaisin ja jos odottelin jotain. :)
Aion aloittaa polttamisen uudelleen imetyksen lopetettuani.

Vierailija
7/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan ja seuran vuoksi. Maistuu hyvälle joskus, kun on juonut enemmänkin olutta. Poltan silloin 2-3 tupakkaa. Yleensä taukoa tuleekin sitten taas muutama viikko. Muulloin en polta lainkaan. Alunperin nuorena röyhyttelin askin päivässä.

Vierailija
8/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan hyvin harvoin. Raskaana olessa en ollenkaan, nyt puolen vuoden sisään yhden askin. Poltan samasta syystä kuin juon alkoholiakin. Se rentouttaa ja se tuo juhlatuulelle. Eli voin saunan jälkeen polttaa yhden tupakan tai/ja juoda yhden oluen. Voin juhlistaa jotain yhdellä tupakalla ja/tai lasillisella kuohuvaa. Voin viihteellä juoda 5   siideriä ja polttaa 5 tupakkaa. En koe tupakalla ja alkoholilla vähän käytettynä mitään eroa missään suhteessa. Ne on nautintoaineita. Voisi siis kysyä samalla, miksi joku juo vapaaehtoisesti alkoholia tai kahvia.

Vierailija
9/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enää, mutta silloin kun poltin niin poltin siksi, koska se oli tullut tavaksi ja siitä tuli hyvä olo. Jos vähän ärsytti, oli ollut kiireinen päivä, ai että oli ihanaa istahtaa johonkin ja polttaa tupakka. En vetänyt kuin ehkä askin viikossa, mutta vähintään oli vedettävä aamu ja ilta tupakka. Siitä tuli niin hyvä olo... Tupakka oli minulle myöskin vähän niinkuin tekemistä. Kavereiden kanssa mentiin ulos ja ei tarvinnut periaatteessa tehdä mitään muuta kuin istua ja polttaa. Itse en ole koskaan saanut mistään samanlaista hyvän olon fiilistä kuin tupakasta. Siihen kuitenkin pitää addiktoitua ensin, jotta se antaa hyvän olon.

Vierailija
10/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tupakoitsijat ovat vapaaehtoisia. Jos he kuvittelevat, etteivät voisi lopettaa, he ovat poikkeuksellisen tyhmiä.

Vierailija
11/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan askin viikossa, lähinnä stressin takia. Olen ollut kuukausiakin polttamatta, mutta tupakka on semmoinen "hengähdystauko" stressaavassa tilanteessa tällä hetkellä. Ehkä sitten kun taas elämävaihe muuttuu niin en polta.

Vierailija
12/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan silloin kun poltan siksi että pidän siitä.
Sillä on hyvää tappaa aikaa kun odottaa bussia tai kaveria, bileissä tupakoitsijat tutustuvat toisiinsa ulkona röökillä nopeammin kuin sisällä olevat tupakoimattomat.
Savu tuntuu mukavalta kun menee kurkusta alas, on hauskaa leikkiä savulla ja puhaltaa savurenkaita.

Vierailija
13/13 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:41"]

Kaikki tupakoitsijat ovat vapaaehtoisia. Jos he kuvittelevat, etteivät voisi lopettaa, he ovat poikkeuksellisen tyhmiä.

[/quote]

Älä nyt aloita sitä riitelyä, vaikka kuinka hyvää tarkoittaisit. Tuossa on jo kaksi ihan hyvää vastausta, joten annetaan ihmisten puhua!

Ap.