Tänään alkoi laihis! 170cm/59kg.
Tiedän, mitat eivät kuulosta pahoilta ja BMI on noin 20, en ole lihava.
Mutta minulla on ihan löllö maha, leveät löllöreidet, löllyvä litteä peffa sekä kammottavat jenkkakahvat selässä perseen päällä. Ne ovat niin suuret että täyttävät koko kouran molemmilla lanteilla, niistä voi ottaa helposti kiinni.
Haluan:
litteän timmin mahan
pyöreämmän, vähemmän hyllyvän pehvan
kapeammat ja vähemmän löllöt reidet
jenkkakahvat kokonaan pois
Minulla on kilot kerääntyneet siis keskivartalolle. Kädet, jalat ja yläkroppa ovat hoikat. Rinnat on ihan pienet.
Olen jättänyt nyt suklaan ja muut herkut pois. En kuorruta ruokia enää runsaalla juustolla. Ja aion jumpata, käydä uimassa, tehdä vatsoja ym.
Toivottavasti onnistuu!
t. yksi av-mamma
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:26"]
Täällä aloitettu vuoden vaihteessa, 168/52. En halua laihtua, vaan nimenomaan sitä LIHAA luiden ympärille. Höttöjen syöminen ja sohvalla makaaminen lopetettu, juoksu, sali ja proteiini otettu tilalle. Mua(kin) häiritsee tällä hetkellä eniten alavatsan löllö ja alaselässä peffan päällä oleva rasvavarasto. En tällä painoindekseillä ja vaatekoolla halua laihtua kiloakaan, vaan haluan haban ja sixpäkin.
Treenaan 5-6/vk, syön 5-6/pv. Nyt kuukausi "ei-tekosyitä" takana, ja osa vatsalihaksista erottuu jo, olen niin innoissani!
[/quote]
Sulla ei kyllä sitten alkujaankaan ole ollut yhtään lihasta jos tuolla pituudella ja painolla sinulta löytyy ihan käsin kiinni otettavaa rasvaa. Parasta mitä laihaläski voi keholleen tehdä on alkaa syödä kunnolla ja kuntoilla, tuloksetkin näkyvät helpommin kun ei ole hirvittävää rasvamäärää lihaksien päällä joten motivaatiokin pysyy kunnossa. Tsemppia sinne!
[/quote]
Näkyvää lihasta ei juuri ollut. Jaksoin kyllä esim. juosta ja punnertaa, mutta bikinifitneskisoihin ei olisi ollut mitään asiaa, edes höyhensarjaan :(
Kuten tuossa jo kirjoitinkin, niin liikkuminen ja syöminen on jo aloitettu, joten nou hätä :)
Ruokavalio koostuu nyt rasvattomista maitotuotteista, marjoista, kaurapuurosta, lohesta, kanasta, kasviksista ja salaateista. Tavoitteena on saapua tänä kesänä puolimaratoonilta maaliin vatsalihakset vilkkuen! :)
Tsempit sinnekin!
[/quote]
Tajusin että tuo viesti saattoi kuulostaa kiireessä kirjoitettuna vähän töykeältä mikä ei ollut tarkoitus! Mulla sama projekti alkoi reilu vuosi sitten vaikka urheilua olenkin harrastanut aina, nyt mitat 168/58kg ja todella tyytyväinen olen kroppaan kun lihasta on ja löysyys ja läski on lähtenyt. Salitreenaus on mun suosikki, aerobista jaksan harrastaa nykyään liian harvoin. Itsekin olen miettinyt puolimaratonia, se vois olla hyvä motivaattori aamulenkeille. :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:26"]
Täällä aloitettu vuoden vaihteessa, 168/52. En halua laihtua, vaan nimenomaan sitä LIHAA luiden ympärille. Höttöjen syöminen ja sohvalla makaaminen lopetettu, juoksu, sali ja proteiini otettu tilalle. Mua(kin) häiritsee tällä hetkellä eniten alavatsan löllö ja alaselässä peffan päällä oleva rasvavarasto. En tällä painoindekseillä ja vaatekoolla halua laihtua kiloakaan, vaan haluan haban ja sixpäkin.
Treenaan 5-6/vk, syön 5-6/pv. Nyt kuukausi "ei-tekosyitä" takana, ja osa vatsalihaksista erottuu jo, olen niin innoissani!
[/quote]
Sulla ei kyllä sitten alkujaankaan ole ollut yhtään lihasta jos tuolla pituudella ja painolla sinulta löytyy ihan käsin kiinni otettavaa rasvaa. Parasta mitä laihaläski voi keholleen tehdä on alkaa syödä kunnolla ja kuntoilla, tuloksetkin näkyvät helpommin kun ei ole hirvittävää rasvamäärää lihaksien päällä joten motivaatiokin pysyy kunnossa. Tsemppia sinne!
[/quote]
Näkyvää lihasta ei juuri ollut. Jaksoin kyllä esim. juosta ja punnertaa, mutta bikinifitneskisoihin ei olisi ollut mitään asiaa, edes höyhensarjaan :(
Kuten tuossa jo kirjoitinkin, niin liikkuminen ja syöminen on jo aloitettu, joten nou hätä :)
Ruokavalio koostuu nyt rasvattomista maitotuotteista, marjoista, kaurapuurosta, lohesta, kanasta, kasviksista ja salaateista. Tavoitteena on saapua tänä kesänä puolimaratoonilta maaliin vatsalihakset vilkkuen! :)
Tsempit sinnekin!
[/quote]
Tajusin että tuo viesti saattoi kuulostaa kiireessä kirjoitettuna vähän töykeältä mikä ei ollut tarkoitus! Mulla sama projekti alkoi reilu vuosi sitten vaikka urheilua olenkin harrastanut aina, nyt mitat 168/58kg ja todella tyytyväinen olen kroppaan kun lihasta on ja löysyys ja läski on lähtenyt. Salitreenaus on mun suosikki, aerobista jaksan harrastaa nykyään liian harvoin. Itsekin olen miettinyt puolimaratonia, se vois olla hyvä motivaattori aamulenkeille. :)
[/quote]
Olet ihannemitoissa! :)
Kyllä se kieltämättä aika .. "tiukalta" vastaukselta kuulosti, mutta antoi aihetta miettimiseen. Osui ehkä myös hieman arkaan kohtaan, koska läski olin pitkään ollut, ja laihaläski viimiset pari vuotta. Mutta ei enää kauaa! :)
Aamulla minua ei saa kirveellä uhkaamallakaan juoksemaan, mutta aurinkoisena iltapäivänä mikään ei pidättele! Nyt juoksen 2-3x5-10km/vk ja treenaan isoilla painoilla 2-3/vk.
Puolimaratonilla tavataan! :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:07"]Ootko mitannut vyötärön ja lantion?
[/quote]Vyötärö 78cm, lantio 93cm.
Ap
minäkin haluaisin samat mitat mutta jenkkakahvat selässä kuulostavat jäätäviltä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:35"]
mulla alkoi laihis eilen 170cm/75kg ja ikää 16v. Tavoitteena ois 55kg puolen vuoden päästä :)
[/quote]
55kg on jo ehkä kuitenkin liian vähän. Olet normaalipainon rajoissa jo 70-kiloisena
[/quote]
ei ole! olen sen verran siro rakenteinen :)
Ahhahah täällä 165cm/72kg. Ei lölly eikä roiku. Rautaa nousee, lihakset erottuvat niin etu- kuin takapuolellakin. 3-4 viikossa salihommeleita :)
Olen samoissa mitoissa kuin sinä ja mitään löllöä multa ei tosiaankaan löydy mistään! Unohda laihdutus ja aloita uusi elämäntapa: siisti ruuasta höttöhiilarit ja vaihda ne täysjyvään, kasviksiin ja proteiiniin. Valmisruuat, herkut ja alkoholi vähiin tai pois kokonaan. Juo paljon vettä. Löllöön auttaa liikunta: raskailla painoilla kuntosalilla tehtävä voimaharjoittelu (ei mikään "kiinteytys" jossa hinkkaat 60 toistoa pienellä painolla hengästymättä). Hyviä yleisliikkeitä ovat maastavedot, kyykyt, jalkaprässi, penkkipunnerrus jne. Opettele oikeat tekniikat!
Lisäksi suosittelen aerobista liikuntaa, mielellään sellaista mistä nautit, jotta liikkumisesta tulee elämäntapa. Uinti, sulkapallo, lenkkeily, seinäkiipeily, hiihto, tanssi.... Mikä vaan missä tulee hiki ja hengästyy. Litteää vatsaa ei saa karkkilakolla ja vatsalihaksia tekemällä, kyllä siinä on kokonaisuudesta kysymys. Laihallakin ihmisellä voi olla jäätävä rasvaprosentti, eli löllöä.