Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanutkaan lainaa :(

Vierailija
17.02.2015 |

Minulla olisi ollut tarve pienelle lyhytkestoiselle lainalle, mutta en saanutkaan sitä :( Tulot eivät olleetkaan riittävät (eivät ylittäneet rajaa, itse laskin mukaan asumistuen, mutta sitä ei otettukaan huomioon harkinnassa). En tiedä mitä tekisin. Tarve on akuutti, seuraavassa kuussa ei ole tätä ongelmaa. Ei ole ketään, jolta voisin lainata, ei ole mitään myytävää jne. Kellään hyviä neuvoja? Olisiko jotain pikalainaa, josta ei tulisi mahdottomia korkoja? Lainan tarve olisi 300 euroa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot alle 800€ ja jostain ilmestyy 300€ edestä yllättäviä maksuja....ziisus. Kerro lisää.

Vierailija
22/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maksamatta ja maksa myöhemmin. Ja en tiedä kyllä mitään firmaa, josta ei soittamalla saa sovittua maksuaikaa paria viikkoa. AINA olen saanut! Verottajalta ei kai saa??

Jos jätät maksamatta ja amksat ennen kuin karhulasku tulee, ei mene edes mitään ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"]

Tulot alle 800€ ja jostain ilmestyy 300€ edestä yllättäviä maksuja....ziisus. Kerro lisää.

[/quote]

No ei ole alle 800 e. Tuo Ellos-laina vain ei ota huomioon esim. asumistukea. En kaipaa kiitos arvostelua. 

Vierailija
24/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:10"]

Vivuksessa on ensilaina kuluton ja koroton, max 400€ :)

[/quote]

Kiitos neuvosta, yritän selvittää tätä.

Vierailija
25/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:55"]

Ellos yksityislaina?

[/quote]

Tulot eivät riitä :(
[/quote]

No jos tulot ei riitä lainaan niin ei kai sitä saa, tai kannata ottaa. Oot vaan kusessa myöhemmin sit. Soita sossuun ja kysy saisiko sieltä apua? Jos kuulut kirkkoon niin seurakunnalta? Ja soitat vielä ja yrität sopia laskujen eräpäivän siirtämistä.

Vierailija
26/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:54"]

Mihin olisit tarvinnut lainaa noin akuutisti? JOs ei asia voi kuukautta odottaa?

[/quote]

Laskuihin ja elämiseen. Laskujen eräpäivää ei saa siirrettyä.

[/quote]

Tästä huomaa, että kyseessä on onneton provo tai huijausyritys. Laskun voi jättää maksamatta ja parin kolmen viikon kuluttua tulee karhu. Sen voi maksaa esim. viikon kuluttua karhulaskun saapumisesta. Siinäpä sulle kuukausi maksuaikaa, kulut ovat karhusta n. viitosen ja korkoja max pari euroa. Älä tee tästä niin vaikeaa...

[/quote]

No en ole provo. Mikä huijausyritys? Raha-asiat eivät vain ole vahva puoleni enkä todellakaan halua mitään ongelmia.

Vierailija
27/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olisit tarvinnut lainaa noin akuutisti? JOs ei asia voi kuukautta odottaa?

[/quote]

[/quote]

Tästä huomaa, että kyseessä on onneton provo tai huijausyritys. Laskun voi jättää maksamatta ja parin kolmen viikon kuluttua tulee karhu. Sen voi maksaa esim. viikon kuluttua karhulaskun saapumisesta. Siinäpä sulle kuukausi maksuaikaa, kulut ovat karhusta n. viitosen ja korkoja max pari euroa. Älä tee tästä niin vaikeaa...

[/quote]

Juuri näin. Se on kummallista, miten suomalaisissa on niin paljon niitä jotka luulee että jotain kauheaa tapahtuu jos laskua ei ihan eräpäivänä maksa. Ihan tavallista on tosiaan että lasku esim. unohtuu maksaa ja se eka karhu ehtii tulla. Kulut siitä on aika pienet vielä. Eli jätä vaan ap maksamatta ja maksa sitten myöhemmin kun maksumuistutus tulee.

Ensimmäinen muistutus ei aiheuta asiakkaalle mitään haittaa, ei joudu "mustalle listalle", ei mene perintään, ei luottotietojen menovaaraa. Itse asiassa isoissa firmoissa usein ajatellaan että ne on parhaita asiakkaita jotka aina maksaa laskunsa, mutta myöhässä, koska heiltä saa perittyä tuotteen hinnan lisäksi muistutuslaskulisän ja viivästyskoron, siis firmalle ilmaista rahaa. Pienet firmat toki arvostaa ajallaan maksavaa, koska heillä voi olla rahat tiukalla ettei saa maksettua menojaan jos maksut ei tule ajallaan asiakkailta.

Vierailija
28/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:55"] Ellos yksityislaina? [/quote] Tulot eivät riitä :( [/quote] No jos tulot ei riitä lainaan niin ei kai sitä saa, tai kannata ottaa. Oot vaan kusessa myöhemmin sit. Soita sossuun ja kysy saisiko sieltä apua? Jos kuulut kirkkoon niin seurakunnalta? Ja soitat vielä ja yrität sopia laskujen eräpäivän siirtämistä.

[/quote]

Tulot on asumistuen kanssa yli 1000 e, joten olisivat riittäneet lainaan, jos asumistuki oltaisiin vain otettu huomioon. Olen hyvin ujo ihminen, joten mieluiten hoitaisin asian mahdollisimman anonyymisti. Sossusta lisäksi on huonoja kokemuksia. Vuosia sitten opiskelujen alkuvaiheessa yritin saada apua, mutta ei onnistunut. 

Vierailija
29/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:19"]

Missä asut ? Voin lainata jos saan henkilötiedot

[/quote]

Kiitos tarjouksesta, mutta en uskalla jakaa henkilötietojani internetissä.

Vierailija
30/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hakea sitä luottokorttia. Vaikka laskujen eräpäivä olisi joku tietty päivä, yleensä puljut antavat maksaa laskut jopa viikon-kahdenkin päästä ilman mitään lisäkuluja. Olen itse tämän huomannut, kun olen saanut esimerkiksi laskuja lyhyellä eräpäivällä juurikin loman aikoihin. Sitten jos muistutuslaskua pukkaa postista, niin laskutukseen voi soittaa ja selittää tilanteen helposti laskun hukkumisella postiin ("naapuri toi sen tänne eilen" / "olin lomalla paikassa x ja tulin eilen") tjms. Ja en suosittele tekemään tästä elämäntapaa, mutta kyllä kerran niistä eräpäivistä saa luistaa.

Toisaalta yleensä muistutuslaskun korko (n. 5€ könttä) on halvempi kun mikään pikavippi. 

Vierailija
31/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivätkö lasit siis rikki onnettomuudessa? Voisiko vakuutuksesi korvata niitä?

Vierailija
32/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:23"]

Menivätkö lasit siis rikki onnettomuudessa? Voisiko vakuutuksesi korvata niitä?

[/quote]

Kyllä. Täytyy yrittää selvittää asiaa, kiitos vinkistä.

Vierailija
33/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en ole provo. Mikä huijausyritys? Raha-asiat eivät vain ole vahva puoleni enkä todellakaan halua mitään ongelmia.

[/quote]

Sehän on vain hyvä, että ap yrittää selvitellä asioita, ettei mene suinpäin suohon. Älä välitä alapeukuttajista, tällä palstalla on kovasti täydellisiä ihmisiä, jotka tykkäävät vain kovasti arvostella muita.

Vierailija
34/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:38"]

Koita hakea sitä luottokorttia. Vaikka laskujen eräpäivä olisi joku tietty päivä, yleensä puljut antavat maksaa laskut jopa viikon-kahdenkin päästä ilman mitään lisäkuluja. Olen itse tämän huomannut, kun olen saanut esimerkiksi laskuja lyhyellä eräpäivällä juurikin loman aikoihin. Sitten jos muistutuslaskua pukkaa postista, niin laskutukseen voi soittaa ja selittää tilanteen helposti laskun hukkumisella postiin ("naapuri toi sen tänne eilen" / "olin lomalla paikassa x ja tulin eilen") tjms. Ja en suosittele tekemään tästä elämäntapaa, mutta kyllä kerran niistä eräpäivistä saa luistaa.

Toisaalta yleensä muistutuslaskun korko (n. 5€ könttä) on halvempi kun mikään pikavippi. 

[/quote]

Mietin vielä asiaa. Mistä luottokorttia kannattaisi hakea?

Vierailija
35/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin. Se on kummallista, miten suomalaisissa on niin paljon niitä jotka luulee että jotain kauheaa tapahtuu jos laskua ei ihan eräpäivänä maksa. Ihan tavallista on tosiaan että lasku esim. unohtuu maksaa ja se eka karhu ehtii tulla. Kulut siitä on aika pienet vielä. Eli jätä vaan ap maksamatta ja maksa sitten myöhemmin kun maksumuistutus tulee.

Ensimmäinen muistutus ei aiheuta asiakkaalle mitään haittaa, ei joudu "mustalle listalle", ei mene perintään, ei luottotietojen menovaaraa. Itse asiassa isoissa firmoissa usein ajatellaan että ne on parhaita asiakkaita jotka aina maksaa laskunsa, mutta myöhässä, koska heiltä saa perittyä tuotteen hinnan lisäksi muistutuslaskulisän ja viivästyskoron, siis firmalle ilmaista rahaa. Pienet firmat toki arvostaa ajallaan maksavaa, koska heillä voi olla rahat tiukalla ettei saa maksettua menojaan jos maksut ei tule ajallaan asiakkailta.

[/quote]

Kiitos tiedosta. Mietin vielä asiaa, sillä pelkään sotkevani raha-asiani täysin enkä halua sitä.

Minulla ei ole koskaan ollut vastaavia ongelmia. En ole koskaan ottanut pikavippejä. En ostele merkkilaukkuja tai -vaatteita. En polta tupakkaa tai käytä alkoholia, joten rahaa ei kulu niihinkään.

Vierailija
36/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:38"]

[/quote]

Mietin vielä asiaa. Mistä luottokorttia kannattaisi hakea?

[/quote]

Ihan omasta pankistasi, missä sinulla on tili. Sieltä sen saa jos saa, sillä luottokorttihakemukseen vaikuttavat paitsi tulosi, myös raha-asioidesi hoitotapa. Pankin kaikilla työntekijöillä on siis pääsy tilisi tietoihin.

Ja luottokortti on todellakin helppo saada. Sitä tyrkytetään jopa opiskelijoille joilla on 90 opintopistettä kasassa ilmaiseksi. Kannattaa ottaa Debit+Credit -kortti ja sitten lopettaa nykyinen "pelkkä" tilikortti kustannusten minimointiin.  

Vierailija
37/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:55"] Ellos yksityislaina? [/quote] Tulot eivät riitä :( [/quote] No jos tulot ei riitä lainaan niin ei kai sitä saa, tai kannata ottaa. Oot vaan kusessa myöhemmin sit. Soita sossuun ja kysy saisiko sieltä apua? Jos kuulut kirkkoon niin seurakunnalta? Ja soitat vielä ja yrität sopia laskujen eräpäivän siirtämistä.

[/quote]

No olisihan ne ap:n tulot riittäneet...

Vierailija
38/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinulla oikeasti on "vain" pari laskua myöhässä, muista että kuluttaja-asiakkaalle pitää antaa 14 pv maksuaikaa eräpäivän jälkeen, ennenkuin voi periä esimerkiksi sitä vitosen maksumuistutuskulua.

Ja sittenkin kun se muistutus tulee, on siinä jälleen 14 pv maksuaikaa jonka eräpäivän jälkeen pitää TAAS odottaa vielä 14 pv, ennenkuin saa lähettää toista, maksullista huomautusta.

Eli sinulla on jopa kymmenen viikkoa aikaa maksaa laskusi, ennenkuin sitä voi laittaa perintätoimistolle. Eikä laskun siirtyminen perintäänkään vielä tarkoita maksuhäiriömerkintää, mutta siinä vaiheessa ei toki enää selviä vitosen kuluilla.

Vai miten paha ongelmasi oikeasti olikaan..?

Vierailija
39/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki, danskebank? Hae sieltä visaa tai luottoa.

Sossu auttaa kyllä pienissä summissa mutta voivat antaa lainaksi joka pitää maksaa takaisin.

Vierailija
40/84 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:52"]

Mikäli sinulla oikeasti on "vain" pari laskua myöhässä, muista että kuluttaja-asiakkaalle pitää antaa 14 pv maksuaikaa eräpäivän jälkeen, ennenkuin voi periä esimerkiksi sitä vitosen maksumuistutuskulua.

Ja sittenkin kun se muistutus tulee, on siinä jälleen 14 pv maksuaikaa jonka eräpäivän jälkeen pitää TAAS odottaa vielä 14 pv, ennenkuin saa lähettää toista, maksullista huomautusta.

Eli sinulla on jopa kymmenen viikkoa aikaa maksaa laskusi, ennenkuin sitä voi laittaa perintätoimistolle. Eikä laskun siirtyminen perintäänkään vielä tarkoita maksuhäiriömerkintää, mutta siinä vaiheessa ei toki enää selviä vitosen kuluilla.

Vai miten paha ongelmasi oikeasti olikaan..?

[/quote]

Laskuja on oikeasti myöhässä vain pari. Kiitos lisätiedosta, eihän sitä paniikissa varsinkaan oikeasti muista tuollaisia asioita. On kuitenkin muitakin kuluja kuin laskuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi