Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39 koronakuolemaa tänään

Kommentit (610)

Vierailija
301/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://mobile.twitter.com/bot_fi/status/1463445403764989954

"Näiden 39 ihmisen kuolinpäivät sijoittuvat noin kuukauden ajalle loka-marraskuulle. Lähde: THL:n oma tietokanta."

Se on aivan sama kun marraskuun tilastoissa kuollut jo 144 ihmistä ja ennen kuukauden loppua paukkuu myös koko pandemian ajan kuukausikohtainen koronakuolemaennätys. Muutamia päiviä sitten rikkoutui koko pandemian aikainen päiväkohtainen uusien tartuntojen ennätys ja juuri myös pandemian aikainen sairaalahoitoon joutuneiden ennätys. Tämä on koronaennätysten kuukausi.

Lopettakaa pahvit se vähättely ja ottakaa järki käteen.

Nämä ovat olleet hauraita vanhuksia, jotka olisivat kuolleet joka tapauksessa mihin tahansa infektioon.

Juuri näin, useita vanhuksia sukulaisia, tuttavia on kuollut infektioon, joutuen muusta syystä sairaalahoitoon tekemään kuolemaa, infekti jonka seurauksena keuhkopöhö ja keuhkokuume.

Vierailija
302/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutettakoon tämän alustan olevan tietyn tahon hallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään nyt pitäisi hitaampienkin alkaa esittää kriittisempiä kysymyksiä koronarokotteen "tehosta"....

Mitä tarkoitat? Olen käsittänyt että toimii hyvin vakavia infektioita vastaan. Olen myös nähnyt käytännössä.

Ilman hyvää rokotekattavuutta olisi Suomessa viimeistään nyt syksyllä päästy kuolleissa ja tartunnoissa aivan eri tasolle. Jos käytetään esimerkkinä Latvian ja Liettuan kuolleisuuslukuja niin kuolleita olisi syksyn aikana tullut lisää noin 4000 Suomessa mutta siitä ollaan aika kaukana tällä hetkellä.

Vierailija
304/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana tiedän ja olen hoitanut kahdesti rokotettuja vanhuksia, jotka ovat nyt syksyllä kuolleet tautiin.

Tai muuhun vastaavaan infektioon ja sen jälkitauteihin, eikös niin.

Vierailija
305/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näiden 39 ihmisen kuolinpäivät sijoittuvat noin kuukauden ajalle loka-marraskuulle. Lähde: THL:n oma tietokanta."

Se on aivan sama kun marraskuun tilastoissa kuollut jo 144 ihmistä ja ennen kuukauden loppua paukkuu myös koko pandemian ajan kuukausikohtainen koronakuolemaennätys. Muutamia päiviä sitten rikkoutui koko pandemian aikainen päiväkohtainen uusien tartuntojen ennätys ja juuri myös pandemian aikainen sairaalahoitoon joutuneiden ennätys. Tämä on koronaennätysten kuukausi.

Nämä ovat olleet hauraita vanhuksia, jotka olisivat kuolleet joka tapauksessa mihin tahansa infektioon.

Vanhusten on jossain vaiheessa kuoltava ja tällä hetkellä viimeinen niitti on usein koronainfektio.

Juuri näin, useita vanhuksia sukulaisia, tuttavia on kuollut infektioon, joutuen muusta syystä sairaalahoitoon tekemään kuolemaa, infekti jonka seurauksena keuhkopöhö ja keuhkokuume.

Vierailija
306/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 80% rokotettujen marraskuu 2021 koronannätyskuukausi

Pyyntö tuplarokotetuille: Älä ala juosta Lupa tartuttaa -passilla nyt koronaennätysten marraskuussa!

Älä ainakaan ala Lupa tartuttaa -passilla juoksennella, jonka takia tässä kuussa lyötiin ja lyödään jo muutenkin kuukausikohtaiset koronakuolemaennätykset.

Tänään tuli 39 uutta koronakuolemaa julki ja marraskuun koronakuolemasaldo on jo 144. Koko pandemian ajan kuukausikohtainen koronakuolemaluku lyödään kuun loppuun mennessä, ja saattaa hyvin mennä jopa yli 200:n kuoleman raja rikki.

Marraskuussa jokunen päivä sitten hakattiin myös koko pandemian ajan yhden päivän todettujen tartuntojen ennätys.

Samoin pari päivää sitten hakattiin koko pandemian ajan ennätys koronan takia sairaalassa olevien määrässä.

Tämä 80% tuplarokotettujen marraskuu 2021 on siis koronaennätysten kuukausi.

Mutta pahimmat hengitystieinfektiokuukaudet = lue koronakuukaudet joulukuu, tammikuu ja helmikuu ovat vasta edessä. Myös maaliskuu ja jopa huhtikuu ovat marraskuun veroisia räkätautikuukausia. Joten vielä on edessä ennätyskuukausia tällä "normaaliin palaamisen" koronapolitiikalla.

Tämän kuun toimilla vaikutetaan myös tulevien kuukausien Suomen ennätyksiin. Käytä siis järkeäsi !

Vierailija
307/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään nyt pitäisi hitaampienkin alkaa esittää kriittisempiä kysymyksiä koronarokotteen "tehosta"....

Mitä tarkoitat? Olen käsittänyt että toimii hyvin vakavia infektioita vastaan. Olen myös nähnyt käytännössä.

Ilman hyvää rokotekattavuutta olisi Suomessa viimeistään nyt syksyllä päästy kuolleissa ja tartunnoissa aivan eri tasolle. Jos käytetään esimerkkinä Latvian ja Liettuan kuolleisuuslukuja niin kuolleita olisi syksyn aikana tullut lisää noin 4000 Suomessa mutta siitä ollaan aika kaukana tällä hetkellä.

Ei olisi. Luvut olisivat täsmälleen samat kuin nyt, tai jopa pienemmät.

Vierailija
308/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 nuorta ihmistä kuollut koronaan ja heistä ainakin yksi on alle 20-vuotias.

Olisiko kannattanut ottaa rokote?? Se on toki jokaisen oma valinta. Isorokostakin muutama taisi selvitä.

Kaikki kuolleet olivat kahdesti rokotettuja.

Olisiko kannattanut ottaa kolmas rokote ajallaan. Mutta se on toki jokaisen oma valinta. Koronasta eivät selviä kaikki vanhukset ja monisairaat hengissä. Vaikka kuolleisuus on vain 1% tai alle rokotteiden myötä niin aina joku ei selviä hengissä koronasta. Se on elämää ja ei siitä sen enempää.

Vierailija
309/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tää hulluus alkoi kevättalvella 2020, olin raskaana. Tämä kaikki mietitytti minua kovasti. Mihin maailma on menossa? Kun laskettuaika koittaa kesällä, onko enää olemassa synnytyssairaaloita, vai olemmekohan vauvan kanssa edes hengissä silloin?

Mun elämä muuttui muutenkin kokonaan, koska kyseessä ensimmäisen lapsi. Olen yhä kotiäitinä, oikeestaan elämme hyvin eristettyä ja osittain omavaraista elämää.

Rokottamattomina.

Korona pelotti, rokote pelottaa t, toinen lapsi on tuloillaan, enkä uskalla ottaa piikkiä raskaus- tai imetysaikana.

N32

Eristetty ja omavarainen elämä voi suojella teitä tartunnoilta. Maailma on menossa huonompaan suuntaan, mutta useimmat ihmiset sopeutuvat muutoksiin kyllä. Vähän huonommissakin olosuhteissa monet pärjäävät ja menestyvät. Sairaaloita ja lääkäreitä on myös tulevaisuudessa.

Hengityssuojainten huolellinen ja tarkka käyttäminen olisi teille suositeltavaa.

Ne ihmiset jotka kohtaavat toisia ihmisiä toistuvasti sisätiloissa tai ulkona lähietäisyydellä ovat suuremmassa riskissä koronan suhteen.

Kukaan ei tiedä omalla kohdallaan, miten hyvin selviää koronavirustartunnasta, mutta tilastojen mukaan suurin osa ihmisistä selviää siitä melko hyvin, paitsi ne jotka saavat Long Covidin ja ne jotka sattuvat kuolemaan.

Vierailija
310/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Olet väärässä ja tiedät sen. Mene nurkkaan häpeämään.

Vierailija
311/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tää hulluus alkoi kevättalvella 2020, olin raskaana. Tämä kaikki mietitytti minua kovasti. Mihin maailma on menossa? Kun laskettuaika koittaa kesällä, onko enää olemassa synnytyssairaaloita, vai olemmekohan vauvan kanssa edes hengissä silloin?

Mun elämä muuttui muutenkin kokonaan, koska kyseessä ensimmäisen lapsi. Olen yhä kotiäitinä, oikeestaan elämme hyvin eristettyä ja osittain omavaraista elämää.

Rokottamattomina.

Korona pelotti, rokote pelottaa t, toinen lapsi on tuloillaan, enkä uskalla ottaa piikkiä raskaus- tai imetysaikana.

N32

Eristetty ja omavarainen elämä voi suojella teitä tartunnoilta. Maailma on menossa huonompaan suuntaan, mutta useimmat ihmiset sopeutuvat muutoksiin kyllä. Vähän huonommissakin olosuhteissa monet pärjäävät ja menestyvät. Sairaaloita ja lääkäreitä on myös tulevaisuudessa.

Hengityssuojainten huolellinen ja tarkka käyttäminen olisi teille suositeltavaa.

Ne ihmiset jotka kohtaavat toisia ihmisiä toistuvasti sisätiloissa tai ulkona lähietäisyydellä ovat suuremmassa riskissä koronan suhteen.

Kukaan ei tiedä omalla kohdallaan, miten hyvin selviää koronavirustartunnasta, mutta tilastojen mukaan suurin osa ihmisistä selviää siitä melko hyvin, paitsi ne jotka saavat Long Covidin ja ne jotka sattuvat kuolemaan.

Se on kyllä totta että he selviävät huonoiten jotka sattuvat kuolemaan.. ;)) No, elämä on ihmisen parasta aikaa jonkun filosofin mukaan.

Vierailija
312/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 nuorta ihmistä kuollut koronaan ja heistä ainakin yksi on alle 20-vuotias.

Olisiko kannattanut ottaa rokote?? Se on toki jokaisen oma valinta. Isorokostakin muutama taisi selvitä.

Kaikki kuolleet olivat kahdesti rokotettuja.

Tuo väite ei pidä paikkaansa. Kaikki kuusi olivat alle 30-vuotiaita. Vanhukset ovat niitä kahdesti rokotettuja, nuoret ovat usein rokottamattomia tai jotkut yhden rokotteen saaneita.

Vierailija
313/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomien määrä räjähti Suomessa kasvuun ja nyt sairaanhoitopiirit ovat kriisissä

Jotta rokotettuja voidaan suojella rokottamattomilta on Suomessa päätetty aloittaa rokotettujen rajoittaminen, joka muun muassa sisältää etätyökehotuksen ja maskisuosituksen. Kaikkien lähitapaamisten tarpeellisuus on jälleen syytä arvioida huolellisesti suosittelee koronakoordinaatioryhmä. Tulossa on siis todella pitkä ja vaikea koronatalvi mutta siitä selvitään jossa kaikkialle noudattavatko ohjeita ja pitävät rajoituksista kiinni.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/05f82402-d9c3-4ae2-b4e1-1b0371218548

Vierailija
314/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomia on yli 12-vuotiaasta väestöstä n. 15 % ja rokotettuja 85 %. Sairaaloiden koronapotilaista rokottamattomia on silti yli puolet eli n. 60 %. Mietipä millainen määrä olisi sairaalassa, jos ketään ei olisi rokotettu. 

Vierailija
315/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu sai juuri koronan kun oli ollut bilettämässä. Kahdesti rokotettu.

Mitä.sitten? Tuskinpa hän teholla makaa.

Vierailija
316/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media varoittelee taas "sattumalta" vyöruususta, ei liity mitenkään mihinkään tiedättehän?

Ei jumaaa, mulla puhkesi herpes rokotteiden jälkeen!

Joo, siis tää herpes on ollut mulla jo noin 10 vuotta, sain sen exältäni, mutta se ei ole ollut kovin usein aktiivisessa rakkulavaiheessa. Ehkä 4 kertaa on oireillut tän vuosikymmenen aikana.

Mutta rokotteiden jälkeen - oikeestaan kokoajan enemmän tai vähemmän on rakkulaa. Välillä on viikkokin ilman, sit taas puhkee.

Vyöruusun ja herpeksen virus on sama, tämä on faktaa.

Puhkeaa kun immuniteetti laskee elimistössä.

Vierailija
317/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakuolemien tuoreissa luvuissa mukana aiempia kuolemantapauksia

Tänään kerrotussa koronakuolemien lukumäärässä on mukana viiveellä raportoituja kuolemantapauksia loka–marraskuulta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) kertoi tänään 39:stä uudesta koronakuolemasta.

Kyseessä on suurin kerralla raportoitu koronakuolemien määrä, mutta luvussa on huomioitava raportointiviive. THL kertoo, että luvussa on mukana loka–marraskuun aikana kuolleita. THL:n mukaan suurin osa kuolleista on iäkkäitä.

Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin on Suomessa tähän mennessä kuollut kaikkiaan 1  302 ihmistä.

Aiemmin tänään THL raportoi 1  007 uutta koronavirustartuntaa.

Vierailija
318/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana tiedän ja olen hoitanut kahdesti rokotettuja vanhuksia, jotka ovat nyt syksyllä kuolleet tautiin.

Tai muuhun vastaavaan infektioon ja sen jälkitauteihin, eikös niin.

Olet siellä rokottamattomat hoidellut vanhuksia?

Vierailija
319/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista tekstiä saa aikaan huonolla kääntäjällä.

Nyt vähän lisää yritystä siihen touhuun.

Vierailija
320/610 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi nolla tai pari perässä tuossa luvussa niin ei voisi vähempää kiinnostaa.