Kysykää 20-vuotiaalta joka yrittää lasta!
Haluan tylsyyteeni vastailla teidän kysymyksiin. Yhteystietojani tai muuta yksityistä en paljasta. Olen valmis, antaa tulla!
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:12"]
Ap vaikuttaa kyllä aika epäkypsältä hyökkäävän asenteensa ansiosta. Harvemmin kypsät ihmiset lähtee provosointiin mukaan vaan antavat mennä tosesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
[/quote]
Mitä annettavaa sinulla on lapselle? Siis täh...en ymmärrä kysymystä. :D Mitä odotat tulevaisuudelta. Siis täh...en ymmärrä kysymystä. :D Pitäisikö vielä kysyä nouseeko aurinko aamulla...;)
Äiti, saanko karkkia aamupalaksi. En ymmärrä mitä tarkoitat :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin.
Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.
[/quote]
Samaa mieltä. Mun mielestä on outoa hommata lapsi, varsinkin suunnitellusti joskus teininä, mutta kyllä 20+ on ihan normaali ikä. Omat vanhempani olivat 21 ja 23 kun synnyin ja ikinä minulla ei ole ollut puutetta mistään. Taloudellinenkin tilanne on loistava ja olen saanut esimerkiksi matkustella enemmän kuin useammat lapsuudessaan. Itse olen nyt kohta 19, poikaystävä vuoden vanhempi ja lasta alamme yrittämäännäillä näkymin n. kahden vuoden päästä. Ap on 20v., eli jos nyt tärppää niin lapsen syntyessä 21-vuotias, mikä ei mielestäni ole mitenkään liian nuori. Ei kaikki halua eka olla 35v. ja uran huipulla, ennen kuin alkaa suunnitella lasta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]
Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin. Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.
[/quote]
Ehkä niiltä ajoilta on opittu jotakin. Eikä nykyään ole sellaista selusta turvaamista ja eikä lapset enää synny osaksi yhteisöä vaan äitien oman egon jakoksi, joiden avulla äiti voi päteä. Isovanhemmat, yhteiskunnantukipalvelut jne olivat perheiden turvana. Eikä nuoret tunnu enää kestävän vastoinkäymisiä jne. Raskaus on liian raskanponnitus kuten on äitiyskin. Ollaan loppuunpalaneita ennen kun lapsi on edes sitä vuotta kun huomataan, että ei se äitiys olekaan niin romattista kuin elokuvissa näytetään.
[/quote] Enpä tunne yhtään kuvailemaasi nuorta äitiä. Ei se ikä takaa sitä että olet hyvä ja vastuuntuntoinen äiti. Itse odotan ainakin äiteyttä jalat maassa ja järki päässä, nimittäin tiedän ettei kaksosten ensimmäinen vauvavuosi tule todellakaan olemaan helppoa meille vanhemmille psyykkisesti eikä fyysisesti, mutta varmasti todella palkitsevaa. Sitä paitsi mitä vanhempi synnyttäjä sitä enemmän komplikaatio riskejä synnytyksessä.
[/quote]
Sinä et tunne = ei sellaisia ole
Raskaus on aika riski oli ikä mikä hyvänsä. Vaikka olet kuinka varautunut niin varmasti se rankkuus tulee yllättämää, eikä tämäkää ole ikä kysymys. Ei ole mitään kilpailuja, jonka voittajaksi selviää joko nuori tai vanha äiti.
Odotat jotain "palkintoa", mitä jos sitä ei tuleekaan vaan on pelkkää itkua ja hampaiden kiristystä. Äitiys ei auttamatta palkitse koskaan!
Viesti 38
En ole, olen ateisti kuten mieskin. Kummatkin ollaan ei-niin-uskovaisista perheistä. Omaan korvaan tuollainen elämä kuulostaa ihan hyvältä, mutta en voi silti käsittää miten joku voi sanoa jonkun elämäntyylin olevan parempi kuin jonkun toisen. Eiköhän kaikki saa elää kuten haluaa. Itse en lestadiolaisten elämää kestäisi (ei monet lestadiolaiset äiditkään tosin...) mutta hienoa jos joku pitää sellaisesta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:38"]
Äitiys ei auttamatta palkitse koskaan!
[/quote]
Onko sulla lapsia? Ethän oikeasti ajattele näin? Miten voit elää tuon kanssa?!
Ap
Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin. Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.
[/quote]
Ehkä niiltä ajoilta on opittu jotakin. Eikä nykyään ole sellaista selusta turvaamista ja eikä lapset enää synny osaksi yhteisöä vaan äitien oman egon jakoksi, joiden avulla äiti voi päteä. Isovanhemmat, yhteiskunnantukipalvelut jne olivat perheiden turvana. Eikä nuoret tunnu enää kestävän vastoinkäymisiä jne. Raskaus on liian raskanponnitus kuten on äitiyskin. Ollaan loppuunpalaneita ennen kun lapsi on edes sitä vuotta kun huomataan, että ei se äitiys olekaan niin romattista kuin elokuvissa näytetään.
[/quote] Enpä tunne yhtään kuvailemaasi nuorta äitiä. Ei se ikä takaa sitä että olet hyvä ja vastuuntuntoinen äiti. Itse odotan ainakin äiteyttä jalat maassa ja järki päässä, nimittäin tiedän ettei kaksosten ensimmäinen vauvavuosi tule todellakaan olemaan helppoa meille vanhemmille psyykkisesti eikä fyysisesti, mutta varmasti todella palkitsevaa. Sitä paitsi mitä vanhempi synnyttäjä sitä enemmän komplikaatio riskejä synnytyksessä.
[/quote]
Raskaus on aika riski oli ikä mikä hyvänsä. Vaikka olet kuinka varautunut niin varmasti se rankkuus tulee yllättämää, eikä tämäkää ole ikä kysymys. Ei ole mitään kilpailuja, jonka voittajaksi selviää joko nuori tai vanha äiti.
Odotat jotain "palkintoa", mitä jos sitä ei tuleekaan vaan on pelkkää itkua ja hampaiden kiristystä. Äitiys ei auttamatta palkitse koskaan!
[/quote]
Toivon todellakin ettei noin negatiivisen asenteen omaavalla ihmisellä ole lapsia. Kannattaisiko ottaa ammattiapuun yhteyttä ja purkaa siellä tuota katkeruutta, mikä selvästi paistaa kirjoituksestasi läpi?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toivon todellakin ettei noin negatiivisen asenteen omaavalla ihmisellä ole lapsia. Kannattaisiko ottaa ammattiapuun yhteyttä ja purkaa siellä tuota katkeruutta, mikä selvästi paistaa kirjoituksestasi läpi?
[/quote]
Kyllä minulla on kaksi lasta ja tämä on ollut yksinäinen tie kohta kahdeksantoista vuotta! Ja luuletko sinä ihan oikeasti, että ammattiapu on auttamatta tie onneen! Luuletko sinä ihan oikeasti, että olen valinnut sen, että äitiys ei ole antanut minulle mitään?! Ja luuletko sinä, että olen ainoa?! Tuolla on iso joukko lapsia ja nuoria, joilta puuttuu kodin turva ja hoiva. Sano nyt vielä miksen ole antanut lapsiani huostaan niin raiskaat itsetuntoni täysin!
Elämällä ei ole ennustettavuutta ja realismi on negatiivisyyttä! Ei ole mitään ihanne maailmaa ja sen kanssa olen kyllä oppinut elämään, että kaikille lapsille ei ole suotu tunne-elämään kykeneviä vanhempia! Äitiys on maailman rankin ja yksinäisin rooli!
Pakko kanssa sanoa, että vähän huvittaa nämä vaaleanpunaiset sydämenmuotiset lasit päässän olevat parikymppiset, kuinka heitä tulee niitä maailman parhaimpia äitejä ja kuinka he rakastavat lapsiaan niin paljon.
43, olet viesteissäsi aika ristiriitainen. Ensin korostat, että vaikka toinen kirjoittaja ei tunne yhtään kuvailemaasi äitiä, se ei tarkoita ettei niitä olisi. Sitten kuitenkin väität että kaikilla äitiys olisi samanlaista. Mitä ihmettä? Ei, tuo ei mielestäni ole normaalia, ja noihin tuntemuksiin kannattaisi hakea apua. Ei se ole tie onneen, mutta voi auttaa sut oikealle kaistalle. Kuulostaa siltä, että olisit ollut masentunut nyt 18 vuotta etkä ole edes tajunnut sitä itse :/
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:07"]Pakko kanssa sanoa, että vähän huvittaa nämä vaaleanpunaiset sydämenmuotiset lasit päässän olevat parikymppiset, kuinka heitä tulee niitä maailman parhaimpia äitejä ja kuinka he rakastavat lapsiaan niin paljon.
[/quote]
Nuoret äidit ovat siis surkeita äitejä eivätkä rakasta lapsiaan? Missä iässä tämä ohittuu?
ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:14"]
43, olet viesteissäsi aika ristiriitainen. Ensin korostat, että vaikka toinen kirjoittaja ei tunne yhtään kuvailemaasi äitiä, se ei tarkoita ettei niitä olisi. Sitten kuitenkin väität että kaikilla äitiys olisi samanlaista. Mitä ihmettä? Ei, tuo ei mielestäni ole normaalia, ja noihin tuntemuksiin kannattaisi hakea apua. Ei se ole tie onneen, mutta voi auttaa sut oikealle kaistalle. Kuulostaa siltä, että olisit ollut masentunut nyt 18 vuotta etkä ole edes tajunnut sitä itse :/ Ap
[/quote]
Sinä et tunne = ei sellaisia ole = sarkasmia :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:14"]
43, olet viesteissäsi aika ristiriitainen. Ensin korostat, että vaikka toinen kirjoittaja ei tunne yhtään kuvailemaasi äitiä, se ei tarkoita ettei niitä olisi. Sitten kuitenkin väität että kaikilla äitiys olisi samanlaista. Mitä ihmettä? Ei, tuo ei mielestäni ole normaalia, ja noihin tuntemuksiin kannattaisi hakea apua. Ei se ole tie onneen, mutta voi auttaa sut oikealle kaistalle. Kuulostaa siltä, että olisit ollut masentunut nyt 18 vuotta etkä ole edes tajunnut sitä itse :/ Ap
[/quote]
Sinä et tunne = ei sellaisia ole = sarkasmia :D
[/quote]
Niin? Mitä nyt ymmärsin väärin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:07"]Pakko kanssa sanoa, että vähän huvittaa nämä vaaleanpunaiset sydämenmuotiset lasit päässän olevat parikymppiset, kuinka heitä tulee niitä maailman parhaimpia äitejä ja kuinka he rakastavat lapsiaan niin paljon. [/quote] Nuoret äidit ovat siis surkeita äitejä eivätkä rakasta lapsiaan? Missä iässä tämä ohittuu? ap
[/quote]
Sitten kun ei näe kaikkea niin mustavalkoisesti, eikä sorru vastaavaan lapsellisuuteen!
Miksi ihmeessä ollaan heti kritisoimassa nuorta ikää? Hyvä vaan, että tajutaan aloittaa aiemmin kuin 30-35 -vuotiaana. Lapsettomuusongelmiakin on nykyään joka viidennellä parilla ja voi mennä vuosia sen vauvan saamiseen, joillakin mennyt jopa kymmenenkin vuotta.
Sitten samaan aikaan, kun joku päälle kolmekymppinen harmittelee lapsettomusuongelmaansa, niin hänelle sitten taas lällätellään että miksei aloittanut aiemmin.
Mikähän on se "oikea ikä" jättää ehkäisy pois?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:07"]Pakko kanssa sanoa, että vähän huvittaa nämä vaaleanpunaiset sydämenmuotiset lasit päässän olevat parikymppiset, kuinka heitä tulee niitä maailman parhaimpia äitejä ja kuinka he rakastavat lapsiaan niin paljon. [/quote] Nuoret äidit ovat siis surkeita äitejä eivätkä rakasta lapsiaan? Missä iässä tämä ohittuu? ap
[/quote]
Sitten kun ei näe kaikkea niin mustavalkoisesti, eikä sorru vastaavaan lapsellisuuteen!
[/quote]
Miksi luulet nuorien äitien näkevän kaiken mustavalkoisena? Ymmärrän toki ajattelutavan teiniäideistä, varsinkin jos ei ole mitään kokemusta lapsista.
Ap
Ja lisätäkseni vielä edelliseen; miksi sitten nuoretkin äidit hankkivat lisää lapsia, suunnitellusti, jos se kerran on niin kamalaa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:17"]
[/quote]
Ja missä tuossa luki, että nuoret äidit ovat surkeita, tai eivätkä rakasta lastaaan. :D Hauskoja tulkintoja sinä teet.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:43"]Miksi ihmeessä ollaan heti kritisoimassa nuorta ikää? Hyvä vaan, että tajutaan aloittaa aiemmin kuin 30-35 -vuotiaana. Lapsettomuusongelmiakin on nykyään joka viidennellä parilla ja voi mennä vuosia sen vauvan saamiseen, joillakin mennyt jopa kymmenenkin vuotta.
Sitten samaan aikaan, kun joku päälle kolmekymppinen harmittelee lapsettomusuongelmaansa, niin hänelle sitten taas lällätellään että miksei aloittanut aiemmin.
Mikähän on se "oikea ikä" jättää ehkäisy pois?
[/quote]
Totta. Av-mammojen mielestä se taitaa olla 25-28v eikä yhtään alle tai päälle. Vai onko 28v jo liian vanha? 25-vuotiaskin taitaa olla vielä vähän liian nuori...
ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:07"]Pakko kanssa sanoa, että vähän huvittaa nämä vaaleanpunaiset sydämenmuotiset lasit päässän olevat parikymppiset, kuinka heitä tulee niitä maailman parhaimpia äitejä ja kuinka he rakastavat lapsiaan niin paljon. [/quote] Nuoret äidit ovat siis surkeita äitejä eivätkä rakasta lapsiaan? Missä iässä tämä ohittuu? ap [/quote] Sitten kun ei näe kaikkea niin mustavalkoisesti, eikä sorru vastaavaan lapsellisuuteen! [/quote] Miksi luulet nuorien äitien näkevän kaiken mustavalkoisena? Ymmärrän toki ajattelutavan teiniäideistä, varsinkin jos ei ole mitään kokemusta lapsista. Ap
[/quote]
Voi lapsi kulta<3 Minä tarkoitin sinua. Sinä et osaa ajatella kokonaisvaltaisesti vaan mustavalkoisesti luet tuossakin lainauksessa, että nuoret äidit ovat surkeita, eivätkä rakasta lapsiaan vaikka siinä tarkoitettiin jotain ihan muuta. Sinä puolustat nyt vain sterotyyppistä ajattelua nuorista äideistä, etkä näe metsää puilta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:41"]Millaisessa asunnossa asut? Kauanko olette miehesi kanssa seurustelleet?
[/quote]
58 neliön kerrostaloasunto. Sauna, parveke. 5 vuotta.
ap
[/quote]
Niin ja kaksio :)
Ap