Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää 20-vuotiaalta joka yrittää lasta!

Vierailija
17.02.2015 |

Haluan tylsyyteeni vastailla teidän kysymyksiin. Yhteystietojani tai muuta yksityistä en paljasta. Olen valmis, antaa tulla!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:11"]Onko elämä mielestäsi kilpajuoksu? Koetko olevasi parempi kuin muut kun ehdit ensimmäisenä lapsentekoon/omakotitaloon tms? Eikö parikymppiselle ole mielestäsi muita haaveita? En tiedä elämästäsi, kypsyydestäsi, haaveistasi mitään, mutta noin yleensä 20-vuotias on vielä lapsenkengissä elämän suhteen. Ei ole kokemuksia, ei välttämättä koulutusta eikä näin ollen tietoakaan asioista ja joka tapauksessa sekä fyysinen että henkinen kehitys ihan todistetusti vielä kesken. Yleensä parikymppisenä vanhemmaksi tulevat hakevat lapsella jotain pysyvyyttä elämään ja yrittävät sitoa sen kumppanin itseensä. Aika usein siinä käy huonosti. [/quote] Hahaa sain ensimmäinenlapseni 20vuotiaana ja siinö ei käynyt huonosti. Olen korkeasti koulutettu, työpaikka, lapset ja aviomies löytyy. Sellasta. Mulle kävi hyvin. Onnittelut ap:lle hyvästä valinnasta!

[/quote]

Oletko edes peruskoulusta läpi päässyt?! :D Saisiko viestin suomeksi, kiitos!

Vierailija
22/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:51"]Minä olen 26 ja 3 kk tytön äiti. Elämäni oli yhtä vakaata silloin, kun olin 20 v. Toki itse en vielä silloin lasta halunnut. Oli työpaikka, asunto jne. Ehkä menojalka vipatti, mutta muuten kaikki oli miltein samalla tavalla kuin nyt.
[/quote]

Tämä on kiva kuulla. En ymmärrä mikä siinä on ettei nuoria äitejä hyväksytä samalla tavalla kuin ei-nuoria, vain iän takia. Tässä joku vetoaa elämänkokemukseen, mutta mitä sekin on? Ja miksi se on niin tärkeä asia?
Ap

Btw, jollain näyttää olevan hinkuva tarve alapeukuttaa mun jokainen kommentti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeastaan mitään kysyttävää, halusin vain sanoa että onnea yritykseen! :) Niin no joo, kuinka monta lasta meinaatte mahdollisesti hankkia?
Meillä nyt kolmas tulossa, olen 25v kun kolmas syntyy. Mieheni 31v. Juuri mietimme kuinka uskomatonta se on, että kun lapset ovat aikuisuuden kynnyksellä, minä olen 40v ja mies 46v, eli suhteellisen nuoria vielä! En voisi kuvitellakaan että tuossa iässä minulla voisi olla esim vasta kaikki lapset hankittuna, pieniä. Joka tapauksessa, minulle on aivan sama missä iässä kukin hankkii lapsensa, kunhan ovat siihen valmiita.

Vierailija
24/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:05"]Yrittää..?
[/quote]

Niin, yrittää. Ei niitä lapsia nipsnaps vaan tule. Olen varautunut pitkään odotukseen, vaikkakin toivon ettei tarvitsisi kamalasti odottaa.
ap

Vierailija
25/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30 on jo liika vanha synnyttämään esikon. Miksi odottaa niin kauan. Lapsetkin häpeää kun äiti on jo mummo-ikäinen kun menevät vasta kouluun.

Vierailija
26/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:15"]Ei ole oikeastaan mitään kysyttävää, halusin vain sanoa että onnea yritykseen! :) Niin no joo, kuinka monta lasta meinaatte mahdollisesti hankkia?
Meillä nyt kolmas tulossa, olen 25v kun kolmas syntyy. Mieheni 31v. Juuri mietimme kuinka uskomatonta se on, että kun lapset ovat aikuisuuden kynnyksellä, minä olen 40v ja mies 46v, eli suhteellisen nuoria vielä! En voisi kuvitellakaan että tuossa iässä minulla voisi olla esim vasta kaikki lapset hankittuna, pieniä. Joka tapauksessa, minulle on aivan sama missä iässä kukin hankkii lapsensa, kunhan ovat siihen valmiita.
[/quote]

Kiitos! Ja toi on kyllä yks parhaimmista puolista siinä kun saa nuorena lapsia, että kun lapset on aikuisia niin elämää ei niin sanotusti ole vielä eletty :D
Kaksi lasta olisi itselle se ihanne, mutta eihän sitä vielä tiedä :)
ap

Vierailija
27/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:20"]Kyllä 30 on jo liika vanha synnyttämään esikon. Miksi odottaa niin kauan. Lapsetkin häpeää kun äiti on jo mummo-ikäinen kun menevät vasta kouluun.
[/quote]

Tämä ei ollut kysymys, mutta olen kyllä eri mieltä. Kaikki saa hankkia lapsia just silloin kun haluaa, mielellään kuitenkin aikuisiässä eli yli 18-vuotiaana ja ennen menopaussia.
ap

Vierailija
28/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:20"]

Kyllä 30 on jo liika vanha synnyttämään esikon. Miksi odottaa niin kauan. Lapsetkin häpeää kun äiti on jo mummo-ikäinen kun menevät vasta kouluun.

[/quote]

Lapset nyt häpeävät vanhempiaan milloin mistäkin syystä. Omaa lastani hävettää kun äidillä on niin hyvä pylly kun vertaa näihin mummoikäisiin...joku isä oli kommentuinut pyllyäni.

Vierailija
30/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:45"]Haluan tylsyyteeni vastailla teidän kysymyksiin. Yhteystietojani tai muuta yksityistä en paljasta. Olen valmis, antaa tulla!
[/quote]

Olethan muistanut harrastaa seksiä ?

Vierailija
31/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta kysyä mitään, onnea yrittämiseen :)

T. 19 vuotiaana suunnitellusti äidiksi tullut

Vierailija
32/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:45"]Haluan tylsyyteeni vastailla teidän kysymyksiin. Yhteystietojani tai muuta yksityistä en paljasta. Olen valmis, antaa tulla!
[/quote]

Olethan muistanut harrastaa seksiä ?
[/quote]

Mitä se on?
Ap

Vierailija
33/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:19"]En koe tarvetta kysyä mitään, onnea yrittämiseen :)

T. 19 vuotiaana suunnitellusti äidiksi tullut
[/quote]

Minkä ikäinen olet nyt ja miten teillä on mennyt? :)
ap

Vierailija
34/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:20"]

[/quote]

Lapset nyt häpeävät vanhempiaan milloin mistäkin syystä. Omaa lastani hävettää kun äidillä on niin hyvä pylly kun vertaa näihin mummoikäisiin...joku isä oli kommentuinut pyllyäni.
[/quote]

Voih :D
ap

Vierailija
35/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]

Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin. Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.

[/quote]

Ehkä niiltä ajoilta on opittu jotakin. Eikä nykyään ole sellaista selusta turvaamista ja eikä lapset enää synny osaksi yhteisöä vaan äitien oman egon jakoksi, joiden avulla äiti voi päteä. Isovanhemmat, yhteiskunnantukipalvelut jne olivat perheiden turvana. Eikä nuoret tunnu enää kestävän vastoinkäymisiä jne. Raskaus on liian raskanponnitus kuten on äitiyskin. Ollaan loppuunpalaneita ennen kun lapsi on edes sitä vuotta kun huomataan, että ei se äitiys olekaan niin romattista kuin elokuvissa näytetään.

[/quote] Enpä tunne yhtään kuvailemaasi nuorta äitiä. Ei se ikä takaa sitä että olet hyvä ja vastuuntuntoinen äiti. Itse odotan ainakin äiteyttä jalat maassa ja järki päässä, nimittäin tiedän ettei kaksosten ensimmäinen vauvavuosi tule todellakaan olemaan helppoa meille vanhemmille psyykkisesti eikä fyysisesti, mutta varmasti todella palkitsevaa.  Sitä paitsi mitä vanhempi synnyttäjä sitä enemmän komplikaatio riskejä synnytyksessä.

Vierailija
36/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lestadiolainen?

Lestadiolaisnuorethan menevät heti täysi-ikäisiksi tultuaan naimisiin, saavat lapsia ja hankkivat omakotitalon.

Mun mielestä tuo on hienoa, on erittäin harvinaista että eroaisivat. Uskovat ja luottavat siihen että elämä kantaa. Ja kantaahan se kun osaa arvostaa sitä elämää. Elämään ei kuulu alkoholi,bilettäminen,ryypääminen,yhdenyönjutut, pettämiset ja jättämiset jne.

Kokemuksia haetaan sosiaalisista suhteista, kaveripiirit ja lähipiirit on todella isot ja laajat, paljon tehdään reissuja kaveriperheiden kanssa, oma koti tärkeä, yhdessä laitetaan ja puuhaillaan. Kasvimaat, kotieläimet jne.

Mun mielestä tuo on terveempää elämää kuin se juhlimis ja biletyselämä.

Vierailija
37/87 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:41"]

Up

[/quote]

[/quote]

Vierailija
38/87 |
19.02.2015 |