Ylen pentuliven seurantaketju
https://areena.yle.fi/1-51013436
Ylen Pentulivessä pääset seuraamaan koiranpentujen touhukasta elämää noin kahdeksan viikon ajan, syntymästä luovutusikään asti. Pentulaatikon tapahtumia taltioidaan ympäri vuorokauden usean kameran voimin.
Pentuliven tapahtumia voit seurata myös päivittyvässä artikkelissa: https://yle.fi/pentulive
HUOM! Vedet ovat jo tulleet, pian alkaa tapahtua ja pikkupennut putkahtavat maailmaan <3
Kommentit (25)
Peiton petaamista, levotonta liikehdintää... pian pian!
Vahvaa petaamista, nyt lentää jo aluspatjat ympäri!
No ei nyt ihan vielä sentään. Poltoista menee pari tuntia ekaan pentuun. Ei taida vielä olla kovat poltot... vai onko petaaminen merkki siitä jo?
Nyt kasvattaja lähti Akan kanssa kävelylle, jotta homma etenisi. Ääk, onkohan joku ongelma? Miksei etene?
Mua häiritsee toi Akka-nimi - ihan kauhea noin suloiselle olennolle. Mä täällä kyttään silmä kovana, milloin pennut pullahtaa maailmaan. 😍
No voih, ei ehdi nyt seurata enempää. Pitää palata parin tunnin päästä ja sitten on varmaan jo molemmat syntyneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee toi Akka-nimi - ihan kauhea noin suloiselle olennolle. Mä täällä kyttään silmä kovana, milloin pennut pullahtaa maailmaan. 😍
Minäkin eka ajattelin haukkumanimeksi, en tajunnut sen olevan koiran nimi :D
Mutta nyt olen jo sille lämmennyt.
Voi toista miten kärsivällinen ja rauhallinen hän on❤️ Suloinen
Niin se aika menee. Viikonloppuna ensimmäiset lähtevät jo uusiin koteihin. Tässähän herkistyy itsekin kyn on kuitenkin aktiivisesti seurannut pentujen alkutaivalta.
Ovat jo niin isoja etteivät mahdu siihen kehikkoon ja muutenkin heikoimmat jää alakynteen, jotta ei välttämättä hyväksi kehitykselle, mutta seuratessa huomaa että miten tärkeää pennulle on saman rotuinen leikkikaveri, se klippi aivan ihastuttava jossa kisaavat tennispallosta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat jo niin isoja etteivät mahdu siihen kehikkoon ja muutenkin heikoimmat jää alakynteen, jotta ei välttämättä hyväksi kehitykselle, mutta seuratessa huomaa että miten tärkeää pennulle on saman rotuinen leikkikaveri, se klippi aivan ihastuttava jossa kisaavat tennispallosta.
Sehän oli isompi alkuun ennekuin se jaettiin puoliksi niin että toisella puolella on vessa.
Kurjaa että vaaleat pennut erotetaan he on selvästi toistensa tuki ja turva.
on ne kasvaneet
Tässä on hyvä malli sille miten koiria voi kasvattaa mahdollisimman helposti ja ns, tehdasmaisesti. Kasvattaja käy muutamia kertoja vuorakaudessa ruokkimassa ja siivoamassa, pennut ovat suurimman osan vuorokaudesta keskenään. Näitä tälläisiä laatikoita voisi olla helposti useita ja jokaisessa olisi pentue, ja aikaa menisi vuorokaudessa per laatikko ehkä noin tunti. Miten kehtaavat edes näyttää tätä tapaa hoitaa ja kasvattaa pentue?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvä malli sille miten koiria voi kasvattaa mahdollisimman helposti ja ns, tehdasmaisesti. Kasvattaja käy muutamia kertoja vuorakaudessa ruokkimassa ja siivoamassa, pennut ovat suurimman osan vuorokaudesta keskenään. Näitä tälläisiä laatikoita voisi olla helposti useita ja jokaisessa olisi pentue, ja aikaa menisi vuorokaudessa per laatikko ehkä noin tunti. Miten kehtaavat edes näyttää tätä tapaa hoitaa ja kasvattaa pentue?
Älä nyt taas alota, kyseessä on hyvä kasvattaja, tuskin sitä muuten julkisuuteen tuotaisi.
Akka-emo kävi äsken pihalla. Nyt makoilee siihen malliin, että kohta voisi alkaa tapahtua.