Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v meni hoitoon: kaveri haukkui pystyyn.

Vierailija
13.08.2008 |

Hän kuulema kyllä järjestää asiat niin, että voi olla lasten kanssa kotona siihen asti kun ovat 3v. Kun päivähoito on lapsille haitallista, suorastaan hidastaa kehitystä ja aiheuttaa turvattomuutta.

Mutta mulla on tilanne, että on tutkinto kesken ja se on saatava loppuun nyt tai ei voi enää tehdä, ja töitä on pakko tehdä tai emme saa asuntolainan lyhennyksiä maksettua... olisiko siis oikeasti paremåpi, että äiti jää ilman koulutusta ja mahdollista parempipalkkaista työtä ja pankki vie lapsen kodin???

Tuli tosi syyllinen olo ja harmittaa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etsi itsellesi sivistyneempää seuraa.

Vierailija
22/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omakotialueella ei kukaan äiti ollut töissä, kun lapset olivat pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma oli nykyistä lyhyempi tuolloin! Minut on 28 vuotta sitten viety puolivuotiaana hoitoon. Välit vanhempiini on ihanat ja olen "hoidosta huolimatta" kasvanut varsin tasapainoiseksi.

Vierailija
24/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyky nuoriin vaikuttaa myös se, että vanhemmilla on töiden jälkeen myös omat harrastukset, eikä aikaa riitä yksinkertaisesti lasten kanssa olemiseen... Ei sillon 20-30 vuotta sitten ollut noita äitien ja isien omia harrastuksia niin paljon. Enemmän tehtiin perheenä. Harrastettiin perheenä.

Vierailija
25/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsi 14 vuotta (nyt niitä on kolme) ja jos kaikki ratkaisunsa alistaisi muiden hyväksyttäviksi niin jäisi elämä elämättä.

Sä teet omat ratkaisusi ja sillä hyvä. Koirat haukku, karavaani kulkee.

Vierailija
26/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 51

Vierailija
27/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oma ulkonäkö ja seuraelämä on niin tärkeää, että töiden jälkeen on painuttava spinnigiin,kuntosalille,kahville tai baariin, jotta voisi "hyvin"...

Vierailija
28/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan tunne ainuttakaan töissä käyvää äitiä, jolla olisi aikaa harrastaa säännöllisesti yhtään mitään. Mieluummin ovat ihan perheensä kanssa ja käyvät joskus jumpassa tai jossain jos ehtivät.

Ja mitä tuohon menneiden muisteluun tulee niin 20-30 vuotta sitten paljon suurempi osa väestöstä asui maaseudulla. Ja siellähän lapset saavat "kasvaa kotona" mahdollisimman pitkään, ts leikkiä lehmien ja traktoreiden kanssa itsekseen kun vanhemmat tekevät töitä ympäri vuorokauden.

20-30 vuotta sitten joko painuttiin töihin paaaljon aikaisemmin kuin nykyään tai sitten oltiin kotona ja tehtiin töitä. Ikinä ei tässä maassa olla hyysätty yhtä tai kahta lasta kotona niin paljon kuin nykyään ja tehty siitä vielä helvetinmoinen numero.

Vierailija
29/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se rikos, jos hoitaa lapsia kotona pitkään!?

Vierailija
30/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikista ei ole kotiäidiksi... Koska kotiäidithän on yhteiskunnan elättejä, jotka eivät kykene tekemään "kunnon" töitä. Laiskoja äitiejä...

Sitähän mieltä täällä tunnutaan olevan kotiäideistä

Vierailija
31/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kiillotettaan omaa kruunua...

Vierailija
32/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat menneet paivakotiin taalla ulkomailla 3 kk ikaisian kumpikin. Mutta enn nyt selittele tata tassa enempaa, vaan pointtini on ihan toinen.

Itse tunnen viettavani TODELLA paljon aikaa lasten kanssa! Tai siis, toiden ulkopuolelle jaavasta ajasta kaytan kaytannollisesti katosen kaiken lasten kanssa oloon. Meilla kay siivooja joka siivoaa, silityspalvelu silittaa vaatteet, mies kay ruokaostoksilla ruokatunnilla, ja mina hoidan esim. vatteostokset lahes poikkeuksetta myos ruokatunnilla. Nain ollen iltaisin ja viikonloppuisin ollaan vain ja koko ajan lasten kanssa. ja koska perhettakaan ei ole lahella, emmeka tunne taalle kovin muita lapsiperheita, olemme tosiaan lahes 100% kaikki yhdessa, ja myos ilman ulkopuolisia. Siis taysi aikuisten huomio lapsille. On aikaa teha asioita yhdessa, on aikaa kuunnella ja leikki, jne.

En tieda muusta, ehka asiat olisi vielakin parmmin jos lapset olisi hoidettu kotona, mutta yritin vain sanoa, etta todellakin vietan lasten kanssa enemman aikaa nain kuin esim. Suomessa lomalla, vaikka koko paiva ollaankin yhdessa, kun silloin olen itse myos muiden kanssa (esim. juttelen sisarusteni kanssa), ja lapsi myos...

Vierailija
33/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoja niistä tutkimuksista joissa on tutkittu tätä eroa lasten kotihoidon ja päiväkodissa olemisen välillä. Siis linkkejä tai tutkimusten nimiä tänne kiitos!

Itse hoidin lapseni kotona 3 vuotiaaksi, toisen aion myös hoitaa kotona ainakin 2,5 vuotiaaksi. Mutta minulla on siihen varaa. Jos rahatilanne olisi huonompi menisin töihin.

Minut on 30 vuotta sitten laitettu tarhaan 9kk iässä ja sain sen ajan mittapuun mukaan olla pitkää kotona. Äitiysloma kun oli tuolloin 3kk, asuimme kaupungissa, sukulaisia ei ollut lähimaillakaan. Äitini onneksi opiskeli iltaisin, joten hoito pystyttiin järjestämään kotona 9kk ikään asti, jonka jälkeen äiti meni töihin ja minä tarhaan.

Minulla on akateeminen tutkinto, vakituinen työpaikka, olen sosiaalinen ja kaikin puolin järjissäni. En ole kovin urasuuntautunut, kuten joku väitti aikaisin tarhaan menneiden lasten olevan.

Syitä miksi olin pitkään esikoisen kanssa kotona ja aion tämän toisenkin kanssa olla.

1. Meillä oli ja on siihen varaa.

2. minulla on vakituinen työpaikka, eli ei pelkoa että joutuisi töitä etsimään tai tekemään pätkätöitä.

3. Minusta oli kiva olla kotona.

Pointtini on se, että jos rahatilanteemme olisi ollut heikompi olisin palannut töihin aiemmin tai jos olisin ollut opiskelija olisin totta kai mennyt suorittamaan opinnot loppuun. Vakituinen työpaikka säilyi ja töitä ei tarvinnut etsiä tai tehdä pätkätöitä jatkuvasti, eli oli helppo jäädä kotiin. Ja kotona on kiva olla, mutta en minä sitä kuitenkaan tehnyt siksi, että uskoisin siihen miten ihmeellisen älykkäitä, lahjakkaita ja superonnellisia lapsista tulee jos ovat kotihoidossa 3-vuotiaaksi (tai vanhemmiksi). Kyllä ongelmia voi tulla ihan kenelle vaan ja ei se lapsellekaan ole hyväksi jos vanhemmat koko ajan joutuu ajattelemaan rahaa, siitä miten selvitään laskuista ja saadaan ruokaa pöytään tai jos äiti on koko ajan kärttyinen, kun haluaisi työskennellä mutta työpaikkaa ei ole tai jos äidin opinnot ovat kesken ja stressaa sitä.

Kukin taplatkoon tyylillään, siihen ei kannata toisten alkaa kauheasti puuttumaan ja omia valintojaan esittelemään.

Vierailija
34/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ne, joilla on vakituinen työpaikka ja varaa satsata kotihoitoon,

Hoitoon vievät pätkätyöläiset ja köyhät, koska heillä ei ole varaa hoitaa itse lapsiaan.

Vierailija
35/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ne, joilla on vakituinen työpaikka ja varaa satsata kotihoitoon,

Hoitoon vievät pätkätyöläiset ja köyhät, koska heillä ei ole varaa hoitaa itse lapsiaan.

Vierailija
36/61 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kunnia niille, jotka tulevat toimeen tosi vähällä ja valitsevat siksi lasten kotihoidon, mutta itse en siihen lähtisi kovin helpolla. Ja ainakaan en täällä syyllistäisi toisia äitejä siitä, että he haluavat "elää leveämmin". Kaikesta voi omaa sädekehäänsä kiillottaa, mutta joskus rasittaa ihmiset jotka suorastaan ylpeilevät sillä että tulot on 500€/kk ja vuokra 600€/kk, noin kärjistetysti sanottuna ja haukkuvat toiset ahneiksi, koska nämä vievät lapset hoitoon ja menevät töihin.

Ei raha kaikkea ratkaise, mutta valitettavasti sillä on silti merkitystä.

Vierailija
37/61 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa sinä elät teidän perheen elämää et kaverin tai naapurien. Viet lapsen hoitoon ja sillä siisti. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Vierailija
38/61 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset viihtyi päiväkodissa todella hyvin. Väitän että enempi siellä panostettiin askarteluun ja satuihin kuin mitä kotonamme. Täytyy olla rehellinen.

Vierailija
39/61 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kade sulle sun "omista jutuista". Siksi saat tuommosta lokaa niskaan.

Vierailija
40/61 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihmisten tarve haukkua toisten valinnat.

Itse olin kotona kunnes kuopus täytti 3v ja mun kaverit on haukkuneet minua tästä syystä. "Mitä!?! Etkö sä vieläkääään ole töissä?" "Meinasitko jättäytyä yhteiskunnan elätiksi?" jne.

Eli koskaan ei ole hyvä?

Kyllä olivat tyytyväisiä ja hämmästyneitä kun tämän kuun alusta palasin töihin (kuopus nyt 3v1kk ikäinen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän