Onnellisimmat ihmiset, joita olen koskaan
40 vuotta kestäneen elämäni aikana tavannut omaavat ainakin seuraavia piirteitä:
-Eivät harrasta sisustamista
-Eivät osta merkkilaukkuja
-Ovat sosiaalisia
-Panostavat ihmissuhteisiin
-Matkustavat
-Eivät ole pikkumaisia eivätkä koskaan ulkonäkökeskeisiä
-Lukevat paljon
-Harrastavat tai ovat jollain tapaa todella aktiivisia ja kuuluvat erilaisiin yhteisöihin
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:39"]
Taas sen näkee miten vaikeata ihmisillä on nyyään löytää tekstistä se ydisisältö. Eihän tässäkän ap väitä absoluuttisena totuutena, että ONNELLISET IHMISET EIVÄT SISUSTA! eikä väitä, että sisustaminen korreloi onnettomuuden tunteiden kanssa. Hänhän vain mainitsee millaisia ihmisiä on kohdannut ja omia täysin subjektiivisia havaintojaan.
12, joka myös lisää listaan täysin epätieteellisiä mutu-tuntemuksia omalta kokemuspohjaltaan.
[/quote]
tismalleen. tämä on eka kommenttini tähän aloittamaani ketjuun, arvasin kuitenkin, että esim sisustamisesta ja merkkilaukuista nauttivat miinustaisivat urakalla, koska lukevat aloituksen niin, etteivät voi olla onnellisia.
-ap
[/quote]
kellään muulla ei ole tarvetta korostaa oudosti että "tämä on eka kommenttini tähän aloittamaani ketjuun" kuin niillä, jotka ovat käyneet jo pariin otteeseen hurraamassa aloitustaan tyyliin "allekirjoitan koko listan!" :'D toi on niin ihana lapsus, joka kerta.
[/quote]
Tsiisus näitä paranoideja.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:39"]
Taas sen näkee miten vaikeata ihmisillä on nyyään löytää tekstistä se ydisisältö. Eihän tässäkän ap väitä absoluuttisena totuutena, että ONNELLISET IHMISET EIVÄT SISUSTA! eikä väitä, että sisustaminen korreloi onnettomuuden tunteiden kanssa. Hänhän vain mainitsee millaisia ihmisiä on kohdannut ja omia täysin subjektiivisia havaintojaan.
12, joka myös lisää listaan täysin epätieteellisiä mutu-tuntemuksia omalta kokemuspohjaltaan.
[/quote]
tismalleen. tämä on eka kommenttini tähän aloittamaani ketjuun, arvasin kuitenkin, että esim sisustamisesta ja merkkilaukuista nauttivat miinustaisivat urakalla, koska lukevat aloituksen niin, etteivät voi olla onnellisia.
-ap
[/quote]
kellään muulla ei ole tarvetta korostaa oudosti että "tämä on eka kommenttini tähän aloittamaani ketjuun" kuin niillä, jotka ovat käyneet jo pariin otteeseen hurraamassa aloitustaan tyyliin "allekirjoitan koko listan!" :'D toi on niin ihana lapsus, joka kerta.
[/quote]
Itsestään ihminen viat löytää, sanotaan. Tunnistat tällaisen käyttäytymismallin luultavasti vain siksi, että se on sinulle tuttu, käytät sitä itse. Minä en ainakaan saisi mitään tyydytystä siitä, että nostattelisin omia avauksiani tai kehuisin itseäni itseni kanssa keskustellen tällaisilla palstoilla. Oikeasti hyvä mieli kyllä tulee, jos huomaa onnistuneensa ilmaisemaan itseään niin, että se herättää jopa myötäilevää keskustelua. Kyllä tykkään siitäkin, että Facebookissa ihmiset huomaavat päivitykseni ja peukutteevat sitä. Sen sijaan en nauttisi ostetuista, maksetuista "kannatusluvuista". 12
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:31"]Kuinka määrittelet onnellisen ihmisen? Itse olen onnellisimmillani kun saan istua kauniisti sisustelun kotini terassilla ja katsella järvelle. Olen matkustanut nuorempana paljon, joten viihdyn parhaiten kotona miehen, koiran ja kissani kanssa. (Joskus tosin hyvälaatuinen merkkilaukku tai ihanat kengätkin saa sydämeni hakkaamaan kiivaammin...). [/quote]Onnellinen on se jolla on jo kaikki. Onnellinen ei voi sanoa milloin on onnellisin koska hän on onnellinen koko ajan. Hän voi sanoa milloin on iloinen tai tyytyväinen tai hurmioitunut mutta se ei liity onnellisuuteen mitenkään. Tätä on kyllä tosi vaikea selittää, hitsi.
[/quote]
Tai sitten sellainen, jolla ei ole kaikkea, vaan hyväksyy maailman ja elämän epätäydellisyyden ja sen, etteivät nautinnot (hetkellinen ostohuuma, hyvä hieronta suklaan syönti) ole sama kuin onnellisuus, vaan elämän onnellisuus on kokonaisvaltaisempi asia.
Onnellisuuden aistii ihmisestä maskin alta helposti kun huomaa neuroottisuuden puutteen, merkityksellisyyden tunteen, pysyväät ihmissuhteet ja tietynlaisen tasapainoisuuden joissakin ihmisissä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:31"]
Kuinka määrittelet onnellisen ihmisen?
Itse olen onnellisimmillani kun saan istua kauniisti sisustelun kotini terassilla ja katsella järvelle. Olen matkustanut nuorempana paljon, joten viihdyn parhaiten kotona miehen, koiran ja kissani kanssa. (Joskus tosin hyvälaatuinen merkkilaukku tai ihanat kengätkin saa sydämeni hakkaamaan kiivaammin...).
[/quote]
Se että vertaat hetkellisiä nautintoja onnellisuuteen ja saat sydämesi hakkaamaan hetken ostohurman ansiosta kertoo enemmän siitä, että elämäsi on varmaan tosi tyhjää ja onttoa kun koet kenkien ja sisustuksen tuovan sisällön elämääsi.
En kyllä osaa sanoa ketkä tuntemistani ihmisistä olisi erityisesti muita onnellisempia.