Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV1 Yläkerran Tuula

Vierailija
16.02.2015 |

Dokumenttiprojekti: Yläkerran Tuula
21:30 - 22:30 

4Dokumenttielokuva keski-ikäisen pariskunnan elämästä alkoholismin ja läheisriippuvuuden ristiaallokossa. O: Henriikka Hemmi T: Mouka Filmi OY

Katsotteko?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman ja koskeetti aivan helvetisti. Tuulalle jaksamista, kiva sinusta olis lisää kuulla

Vierailija
22/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:48"]

Ajattelin katsella ainoastaan hiukan alkua ohjelmasta, mutta pakko oli katsoa loppuun saakka. Jäi mietityttämään erilaisia asioita. Ohjelman mainoksessa puhutaan juomisen syistä ja seurauksista. Minulle ei selvinnyt, mikä alkujaan oli syy miehen juomiseen. Ei se kanssaeläminen alkoholistin kanssa tarvitse noin tiivistä olla, että toisella, joka ei juo ole mitään muuta elämää. Minulla ainakin on oma työ kodin ulkopuolella sekä harrastuksia. 

[/quote]

Mä olisin halunnu kanssa tietää näiden aikaisemmasta elämästä enemmän. Oliko tällä miehellä esim. lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen dokumentti! Esko oli väsynyt ja tavattoman masentunut ihminen, joka yritti alkoholista löytää tarkoituksen tarkoituksettomalle elämälleen. Se on useimmille terveillekin ihmisille melkein mahdotonta löytää elämälleen mielekäs tarkoitus, kun on joutunut pois vuosikymmeniä kestäneestä työsuhteesta, missä muut ovat valmiiksi kirjoittaneet kullekin päivälle valmiin ohjelmalistan - ja sitten eräänä päivänä se lista tulisi sinun itsesi kirjoittaa. Elämällä on oltava luja pohja ja tarkoitus, että sitä selvin päin jaksaisi elää aamusta iltaan. Onneksi kuolema pelasti lopen elämäänsä väsyneen Eskon! Tuula on silkkaa tahtoa, hänelle menestystä!

Vierailija
24/34 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuli oma lapsuus mieleen. Äiti ja isä ryyppäsivät molemmat, lopulta äiti kuoli. Itku pääsi tuota katsoessa, vaikka Eskon hahmo herättikin ärtymystä. Tuulalle kaikkea hyvää elämään.

Vierailija
25/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tämän areenasta. Oli erittäin koskettava ja surullinen dokkari. Tuulalle hyvää jatkoa, hoida itseäsi ja yritä löytää syyt sen takaa, miksi haalit alkoholisteja elämääsi.

Vierailija
26/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mun lapsuus, mutta mun lapsuus oli lisäksi täynnä henkistä väkivaltaa ja kiusaamista, jolla äiti purki isän aiheuttamaa pahaa oloa. oli raskasta katsottavaa. kuvitelkaa tuohon lapsi, joka ei pääse mihinkään vaan joutuu elää tuota samaa viinanhuurua. 

Vierailija
27/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin oma lapsuuteni mieleen. Oma isäni oli juoppo. Äitini hoiti vielä kolme lasta siinä sivussa. Itku pääsi!

Vierailija
29/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä dokumentti. Vaikka aluksi tuntui, että kyllähän noita juoppoja pyörii ja örisee joka puolella mutta kiinnostuin katsomaan. Oli se Esko jotenkin sympaattinen kaveri, tuskin olisi koskaan raitistunut, ei vaikuttanut siltä. Tuula yritti ja hoivasi kuin omaishoitaja ilman palkkaa. Surullista, realistista ja loputonta.

Vierailija
30/34 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:47"]

Ihme jäkättäjä nainen joka alisti miehensä. Kuten kuvaaja totesi, imikö Tuula voimakkaalla käytöksellään Eskon ihmisarvon. Kyllä. Ja ahdistavinta oli Tuulan haukkuessa miestään. Itse kantoi viinat miehellen!

[/quote]   Voiko alkoholistin muija olla ilman, että jossakin vaiheessa haukkuu toisen juopoksi tai tuntee inhoa toista kohtaan? Kun kuitenkin tietää, miten ikävästi toisen juominen vaikuttaa. Sitä on erittäin raskasta ottaa vastaan, siinä voi alkaa ärräpäät lennellä.

31/34 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan totta vai käsikirjoitettu?

On ihan totta, minun entinen naapurini :)

32/34 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:48"]

Ajattelin katsella ainoastaan hiukan alkua ohjelmasta, mutta pakko oli katsoa loppuun saakka. Jäi mietityttämään erilaisia asioita. Ohjelman mainoksessa puhutaan juomisen syistä ja seurauksista. Minulle ei selvinnyt, mikä alkujaan oli syy miehen juomiseen. Ei se kanssaeläminen alkoholistin kanssa tarvitse noin tiivistä olla, että toisella, joka ei juo ole mitään muuta elämää. Minulla ainakin on oma työ kodin ulkopuolella sekä harrastuksia.

Mä olisin halunnu kanssa tietää näiden aikaisemmasta elämästä enemmän. Oliko tällä miehellä esim. lapsia?

Oli sillä kai, muttei ollut tekemisissä.

Vierailija
33/34 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Tuulalle kuuluu?

Vierailija
34/34 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin silloin kun tuli ekan kerran ja nyt loput puolisen tuntia.

Eipä nuo alkoholistit mihinkään pahemmin muutu.

Tosin jostain luin, että tämän pariskunnan lapsien ja lapsenlapsien osuudet oli leikattu pois dokumentista koska dokumentista olisi tullut vääränlainen "kuva".