Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pomo tehdä näin?

Vierailija
28.01.2015 |

Viimeisen vuoden on ollut paljon menoja koskien lapsen asioita. Näihin olen käyttänyt saldoja eli ylityötunteja tai lomapäiviä. Käynnit pääasiassa virka-aikaan 8-16 välisenä aikana.
Olen pyrkinyt järjestämään ajat joko heti aamusta tai niin myöhään iltapäivällä, että tulis mahdollisimman vähän poissaoloja työaikana.
Tänään pomo ilmoitti ettei näitä vapaita enää tipu. Kysyin palkattoman mahdollisuutta. Sekään ei käy.
Kysyin kuka nämä lääkärikäynnit ja koulupalaverit sitten hoitaa kun olen yh. Pomo käski hommaamaan hoitajan tmv hoitamaan asiat.
Voiko tällaista edes tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä TES? TUo ei ole työaikalakiasia vaan työehtosopimuskohtaista.

Kuulutko liittoon, voitko kysyä sieltä?

Vierailija
2/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot, että työpaikalla voi olla silloin, kun sinulle sopii, niin ehkä kannattaa etsiä toinen työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset saa häiritä työnkäyntiä. Jos on vielä jatkuvaa. Jos lapset on jo koulussa luulisi että osaisivat jo itse mennä lääkäriin? Ja koulupalavereihin ei aina tarvitse mennä tai pyytää hoitamaan ne puhelimessa/sähköisesti. En itsekkään lähde töistä lapsien takia.

Vierailija
4/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:02"]Viimeisen vuoden on ollut paljon menoja koskien lapsen asioita. Näihin olen käyttänyt saldoja eli ylityötunteja tai lomapäiviä. Käynnit pääasiassa virka-aikaan 8-16 välisenä aikana.
Olen pyrkinyt järjestämään ajat joko heti aamusta tai niin myöhään iltapäivällä, että tulis mahdollisimman vähän poissaoloja työaikana.
Tänään pomo ilmoitti ettei näitä vapaita enää tipu. Kysyin palkattoman mahdollisuutta. Sekään ei käy.
Kysyin kuka nämä lääkärikäynnit ja koulupalaverit sitten hoitaa kun olen yh. Pomo käski hommaamaan hoitajan tmv hoitamaan asiat.
Voiko tällaista edes tehdä?
[/quote]kyllä tuo on mahdollista ja on ihan selvä että et voi työaikana hoitaa noita asioita, myös lapsen ikä vaikuttaa
Eli vastaus on: Kyllä pomo voi tehdä noin.

Vierailija
5/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun asiointisi saisi jatkuvasti haitata firman toimintaa. Palkatontakaan ei ole pakko myöntää, jos siitä on toiminnallista haittaa ja jos kyse on ennakoitavasta asiasta kuten vaikka säännöllisistä terapiakäynneistä. Äkilliset ja pakolliset lapsen lääkärikäynnit sinulla on oikeus hoitaa, monen tessin mukaan jopa palkallisena.

Vierailija
6/7 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:02"]

Viimeisen vuoden on ollut paljon menoja koskien lapsen asioita. Näihin olen käyttänyt saldoja eli ylityötunteja tai lomapäiviä. Käynnit pääasiassa virka-aikaan 8-16 välisenä aikana. Olen pyrkinyt järjestämään ajat joko heti aamusta tai niin myöhään iltapäivällä, että tulis mahdollisimman vähän poissaoloja työaikana. Tänään pomo ilmoitti ettei näitä vapaita enää tipu. Kysyin palkattoman mahdollisuutta. Sekään ei käy. Kysyin kuka nämä lääkärikäynnit ja koulupalaverit sitten hoitaa kun olen yh. Pomo käski hommaamaan hoitajan tmv hoitamaan asiat. Voiko tällaista edes tehdä?

[/quote]

Kyllä voi. Noi ei ole työajalla hoidettavia asioita

Vierailija
7/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:02"]

Viimeisen vuoden on ollut paljon menoja koskien lapsen asioita. Näihin olen käyttänyt saldoja eli ylityötunteja tai lomapäiviä. Käynnit pääasiassa virka-aikaan 8-16 välisenä aikana. Olen pyrkinyt järjestämään ajat joko heti aamusta tai niin myöhään iltapäivällä, että tulis mahdollisimman vähän poissaoloja työaikana. Tänään pomo ilmoitti ettei näitä vapaita enää tipu. Kysyin palkattoman mahdollisuutta. Sekään ei käy. Kysyin kuka nämä lääkärikäynnit ja koulupalaverit sitten hoitaa kun olen yh. Pomo käski hommaamaan hoitajan tmv hoitamaan asiat. Voiko tällaista edes tehdä?

[/quote]

Kyllä voi. Noi ei ole työajalla hoidettavia asioita

[/quote]