Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOHTUTULEHDUKSESTA kysymys!! Toivottavasti joku osaa auttaa!

Vierailija
11.09.2006 |

Viimeviikon tiistaina mulle tuli äkillinen vastakipu joka keskittyi enemmänkin alavatsan puolelle, mutta tämä kipu meni ihan parissa tunnissa ohi. Ja sit perjantai-iltana oltiin mieheni kanssa yhdynnässä jonka aikana mulla vihlas tosi kipeesti alavatsasta mutta se oli vaan sellainen nopea vihlaisu joka meni heti ohi ja niin jatkettiin hommia. No sit seksin jälkeen kun menin pesulle niin silloin tuli ihan tajuton vatsakipu ja tuntui etten pysty ollenkaan liikkumaan eikä missään asennossa ollut hyvä olla kun kävi niin kipeää. No ajattelin että kun tiistaina oli samanlainen kipu joka meni parissa tunnissa ohi niin päätin mennä nukkumaan ja luulin et aamun mennessä kipu olisi jo poissa. Yölläkin joka kerta kun käänsin kylkeä niin heräsin siihen että sattui niin pirusti. Aamulla en meinannut uskaltaa nousta sängystä ylös kun pelkäsin (olin löytänyt hyvän asennon) että vatsa on edelleen tosi kipee, sit kun nousin niin olihan se tosi kipee mutta ei niin kipee kun oli ollut yöllä tai illalla. Menin kuitenkin käymään päivystyksessä ja minulta otettiin pissakoe (epäilin itsekin että on pissatulehdus) jossa ei kuitenkaan löytynyt mitään hälyyttävää ja sit kun pääsin lääkärille niin lääkäri kuunteli ja paineli vatsaani ja sit sanoi että vaivat kuulosta kohtutulehdukselta ja teki minulle sisätutkimuksen ja kohtutulehdushan se oli. Lääkäri määräsi minulle jotain vahvoja lääkkeitä,(en muista nimeä) ja sanoi että niillä sen pitäisi mennä ohi. Sit hän vielä laittoi lähtetteen miehellenikin labraan jossa varmistetaan että onko miehelläni sitä bakteeria.

Eli siis jos sinulla on ollut kohtutulehdus niin miten se on tullut ilmi, onko lääkäri todennut sen sisätutkimuksella vai jotenkin muuten? Minulta otettiin myös verikoe mutta tulehdusarvot olivat ihan normaalit. Kuumeilua minulla ei ollut. Kuinka kauan hoidon aloittamisesta vaivat pitäisi lähteä, kun vielä tänäkin päivänä vatsa on hieman kipeä ja varsinkin äkkinäiset liikkeet vihlovat vatsaa. Lääkäri määräsi jotain sellaista lääkettä mitä otettiin heti kaksi ja sit 12 tunnin päästä toiset kaksi ja lääkkeet olivat siinä, olikohan tämä ihan oikea hoito vai unohtiko lääkäri määrätä minulle jonkin reseptin tai jotain?

Olin todella yllättynyt kun en ole koskaan kuullut edes kohtutulehduksesta, eikä netistäkään mitään kunnon tietoa löytynyt.

Jos sinä tiedät jotain enemmän niin olisin tosi kiitollinen kuulemaan kaikki tiedon rippeet ja siis myös ne omat kokemukset kohtutulehduksesta. KIITOS jo etukäteen :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tollanen tulehdus voi muhia ennenkuin se antaa mitään merkkiä, osaisko joku jotain sanoa? Nimittäin kun alan miettimään niin mulla on tollasia samanlaisia vihlaisuja tullut pitkin kesää ja seksin aikanakin välillä tullut niitä vihlaisuja. Lääkäri myös sanoi että mun kohdunsuu punoitti ja siitä valui hieman jotain märkää...

Vierailija
2/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tuki käsin kokeilemalla ja verikoe otettiin myös. Sain ihan tavallisen antiobiootti kuurin ja miestäni ei hoidettu. Meni lääkkeillä aika nopeasti pois. Tämän kohtutulehduksen takia lääkärini ei suosittele kierrukkaa, kuulemma voi lisätä riskiä uusiin tulehduksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedet meni kaksi vuorokautta ennen synnytyksen käynnistymistä ja avoimen kanavan kautta sain tulehduksen. Todettiin ihan sairaalassa (olin kuumeessa, labra). Sain antibioottikuurin, ei jälkitauteja ja toinen raskaus ihan normaali.

Vierailija
4/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä. mahaa oli kutittanut jo monta päivää aiemmin koko ajan ja luulin että leikkaushaava oli tulehtunut, mutta kohtutulehdukseksi se kuitenkin luokiteltiin. kuume nousi40 asteeseen ja olo oli kamala.

Vierailija
5/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuoto vain yltyi eikä mikään haju maailmassa ollut niin paha kuin erite kohdusta!!!!!!!!!! Mulla jäi vissiin joku kohdun pala sinne. Antibiooteilla lähti. Kipua oli vähän, mutta menin heti, kun eka löyhkäannos tulvahti.

Vierailija
6/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin meni lapsivesi päivää ennen synnytystä

Vierailija
7/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sen voi saada vaan synnytyksen, keskenmenon taikka kaavinnan jälkeen??????

Vierailija
8/8 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina synnytyksen jälkeen. ainakin viimeksi se johtui siitä, että kohtu oli kallistunut niin voimakkaasti taaksepäin, ja siellä oli joku ontelo, että jälkivuoto ei päässyt vuotamaan. aina määrätty kymmenen päivän antibiootti ja sillä mennyt ohi. viimes sain myös oksitosiinia, joka kiihdyttää kohdun supistelua, että jälkivuoto pääsi kunnolla pois. Voisko sulla olla myös joku sellainen rakenne kohdussa, että kuukautisvuoto ei pääse kunnolla vuotamaan ja jää sinne tulehtumaan? jos kuukautiset on kovin niukat, vois miettiä tuota vaihtoehtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä