Häiden rahoitus?
Onko kukaan häissä käyttänyt tuota samaa systeemiä kuin syntymäpäivillä, että vieraat maksavat kutsusta? Ajattelin panna hinnaksi 100€ per henkilö. Jos saisimme yli 50 vierasta saisimme häät maksettua jo etukäteen.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:13"]
Ootpas aggressiivinen ap.
[/quote]
Palstan luokkaviha vain kuohuttaa. Se, että rahatilanne einyt ole hyvä, ei todellakaan tarkoita sitä, ettemme osaisi juhlia tyylillä!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:57"]
Selvästi ihmiset ovat ottaneet tämän huonosti. Entä jos myisimme jotain häiden kannatustuotteita, joita ihmiset saisivat ostaa ja siten tukea meitä rahallisesti?
Miehen ex-työkaveri, joka siis myös sai potkut, on nykyään kopioliikkeessä kassana. Häneltä voisi ystävänpalveluksena pyytää painattamaan vaikka t-paitoja, joissa lukee "Matti & Mervi 1.6.2015". (nimet muutettu!) Tai sitten joku hauska viittaus kaksosiin, vaikkapa Twin Peaks-logo ja lasten ultra!
Mitä mieltä olisitte, jos siis saisitte ostaa kannatustuotteita? Jäisi vieraille mukava muisto, ja häihin pääsisi ilmaiseksi
ap
[/quote]
Miksi ihmeessä mä ostaisin t-paidan jossa olis sun ja siippas naamat? Tai miksi mä ostaisin t-paidan jossa olis sun lasten ultrakuva? En todellakaan ostais, ei mulla olis niille minkäännäköistä käyttöä. Häihin riittää ihan normi häälahja, en ostele tarpeetonta kamaa omaksi riesakseni.
Ja muuten, ei ne paidat olis teille ilmaisia. Entä jos niitä ei kukaan ostais, tehän tekisitte tappiota, kuka ne maksais?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:57"]
Selvästi ihmiset ovat ottaneet tämän huonosti. Entä jos myisimme jotain häiden kannatustuotteita, joita ihmiset saisivat ostaa ja siten tukea meitä rahallisesti?
Miehen ex-työkaveri, joka siis myös sai potkut, on nykyään kopioliikkeessä kassana. Häneltä voisi ystävänpalveluksena pyytää painattamaan vaikka t-paitoja, joissa lukee "Matti & Mervi 1.6.2015". (nimet muutettu!) Tai sitten joku hauska viittaus kaksosiin, vaikkapa Twin Peaks-logo ja lasten ultra!
Mitä mieltä olisitte, jos siis saisitte ostaa kannatustuotteita? Jäisi vieraille mukava muisto, ja häihin pääsisi ilmaiseksi
ap
[/quote]
Miksi ihmeessä mä ostaisin t-paidan jossa olis sun ja siippas naamat? Tai miksi mä ostaisin t-paidan jossa olis sun lasten ultrakuva? En todellakaan ostais, ei mulla olis niille minkäännäköistä käyttöä. Häihin riittää ihan normi häälahja, en ostele tarpeetonta kamaa omaksi riesakseni.
Ja muuten, ei ne paidat olis teille ilmaisia. Entä jos niitä ei kukaan ostais, tehän tekisitte tappiota, kuka ne maksais?
[/quote]
No ehket sä ostais, et ole kutsuttu tai tuttu. Mutta kyllä varmasti moni tykkäisi hauskasta muistosta häistämme, samoin sukulaiset ja ystävät tulevat varmasti rakastamaan suloisia pikku palleroisiamme, mikseivät siis tykkäisi? Ja kannatustuotteen idea nyt muutenkin on se, että ostetaan jotain tukeakseen toimintaa. En minäkään TARVII lapseni jalkapallojoukkueen pinssiä, mutta ostin sen KANNATTAAKSENI joukkueen toimintaa = rahoittaakseni pelimatkan Ahvenanmaalle.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:54"]
Olisi pitänyt arvata, että täällä on vain ahneita wt-juntteja vastailemassa. Sivistyneessä Euroopassa ostetaan upeille galaillallisille illalliskortteja. Vain suomalaiset voivat olla näin kateellisia toisille.
huoh.
ap
[/quote]
Kyllä täällä Suomessakin ostetaan gaalaillallisille illalliskortteja. Mm. yliopistojen ainejärjetöjen vuosijuhlat ja erilaisten järjestöjen juhlat toimivat tuolla periaatteella. Mutta nyt puhuttiin sun häistä, johon oot painamassa jotain "Matti ja Mervi 4ever" kannatuspaitoja miehes ex-työkaverin kopiofirmassa ja valmis olemaan vaikka alasti jos Seiska maksaa... ei ihan mun käsitys upeasta gaalaillallisesta.
[/quote]
Voi pyhä sylvi että olet tyhmä! JOKO kannatustuotteet TAI ostettava illalliskortti. Seiskajutusta en tajunnut ensin mitä tarkoitat, sitten luin ketjua läpi ja nukkumaanmenoni jälkeen joku oli trollannut tänne jotain tuollaista p*skaa. Huoh, miten lapsellinen pitää olla.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:28"]
Millä te olette rahoittaneet häät? Ap
[/quote]
Eipä ollut kuin todistajat. Vieraita kutsutaan sen verran mihin on varaa. Kummallista touhua nykyisin kun omat juhlatkiin halutaan muiden maksavan. kutsutte ne vieraat, joille olette valmiita tarjoamaan sen illallisen (tai mikä se sitten onkin). Häät muutenkin ovat lähinnä ikävystyttävää ajanvietettä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:28"]
Millä te olette rahoittaneet häät? Ap
[/quote]
Eipä ollut kuin todistajat. Vieraita kutsutaan sen verran mihin on varaa. Kummallista touhua nykyisin kun omat juhlatkiin halutaan muiden maksavan. kutsutte ne vieraat, joille olette valmiita tarjoamaan sen illallisen (tai mikä se sitten onkin). Häät muutenkin ovat lähinnä ikävystyttävää ajanvietettä.
[/quote]
Häät ikävystyttävää ajanvietettä? Kukin tyylillään, mutta minusta kyllä juhlat, joissa on läheisimmät sukulaiset ja parhaat ystävät, ovat mieluisaa ajanvietettä
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:21"]Ap, miksi haluatte naimisiin juuri nyt?
[/quote]
Saamme kaksoset heinäkuussa. Ap
Harvoin häillä tuollalailla halutaan tienata. En menisi tuommoisiin häihin.
Mielestäni lahjaksi voi toivoa rahaa ja aikuisilta n 50e, lapsilta n 25elahjana on ihan ok, lähisukulaisilta toki enemmän mutta en nyt silti lähtisi "lippuja myymään" häihin. Se on kyllä liikaa. Jokainen kustantakoon häänsä sen mukaan mihin budjetti riittää ja viwraat antakoot sitten lahjan esim lahjalistan mukaan tai rahaa jos sitä on toivottu. 8Raha toive on kuitenkin mielestäni täysin hyväksyttävä koska monilla on jo kaikki pyyhkeet, liinavvaatteet, astiat yms ja lähinnä tarvitaan rahaa vaikkapa johonkin isompaan hankintaan kuten pesutorniin, häämatkaan tms.)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:21"]Ap, miksi haluatte naimisiin juuri nyt?
[/quote]
Saamme kaksoset heinäkuussa. Ap
[/quote]
No sitten on vielä tärkeämpää, että vähintään mies laittaa nyt kaiken energiansa työnhakuun ja säästätte pennosenne perheenne tuleviin menoihin. Naimisiin pääsette lähes ilmaiseksi vaikka maistraatissa. Pidätte sitten joskus kunnon hääjuhlan. Jos haluatte silloin kirkkoon, niin sitten siunaus kirkossa ennen hääjuhlaa.
Tee häistäsi blogi ja tienaa sillä:
Saiskohan 7-lehden sponssaamaan jos keksisi jonkun hauskan teeman? Jos esimerkiksi kaikki olisivat alasti ja mulla vain huntu ja miehellä silinteri. Ap
Menisitkö ap itse häihin, joihin olisi 100e pääsymaksu? "No kun ei meillä ole varaa"?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:28"]Saiskohan 7-lehden sponssaamaan jos keksisi jonkun hauskan teeman? Jos esimerkiksi kaikki olisivat alasti ja mulla vain huntu ja miehellä silinteri. Ap
[/quote]
Ap, älä jaksa hassutella.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]
Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
Miksi haluatte kalliin hääjuhlan, jos ei ole varaa? Maistraatissa onnistuu avioituminen kahden todistajan läsnäollessa, jos haluatte naimisiin avioliiton vuoksi. Pääset tästä ongelmasta ja voit maksaa vaikka asunnon vuokran työttömyyskorvauksillasi.
Maistraatissa saa ne todistajatkin talon puolesta, ei tarvitse sinne ketään ottaa mukaan. Me käytiin miehen kanssa maistraatissa kahdestaan ja häämatka Tampereelle. Ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Käytiin kyllä naimisiinmenon jälkeen häämessuilla taivastelemassa mitä kaikkia houkutuksia on naimisiinmenevien parien pään menoksi tarjolla. Siellä oli jopa pankkien tiskit, jossa tarjottiin häälainaa! Olin aivan shokissa ja onnittelin itseäni siitä, että olin löytänyt puolison jolle maistraatti oli ok.
Kirkkohäät ovat ihan ilmaiset, miksi te sitä maistraattia tuputatte?
Ja hassua haukkua muita rikkaiksi, jos pitää satasen maksua juhlista normaalina. Me olemme aika hyvätuloisia, eikä tulisi mieleenkään maksaa mistään juhlasta satasta per henki.
Miten olis Satuhäät? Vai onko YLE lopettanut sarjan... Voisitte näin äkkiseltään arvioiden päästä tarinallanne sinne viihdyttämään koko kansaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:54"]
Olisi pitänyt arvata, että täällä on vain ahneita wt-juntteja vastailemassa. Sivistyneessä Euroopassa ostetaan upeille galaillallisille illalliskortteja. Vain suomalaiset voivat olla näin kateellisia toisille.
huoh.
ap
[/quote]
Kyllä täällä Suomessakin ostetaan gaalaillallisille illalliskortteja. Mm. yliopistojen ainejärjetöjen vuosijuhlat ja erilaisten järjestöjen juhlat toimivat tuolla periaatteella. Mutta nyt puhuttiin sun häistä, johon oot painamassa jotain "Matti ja Mervi 4ever" kannatuspaitoja miehes ex-työkaverin kopiofirmassa ja valmis olemaan vaikka alasti jos Seiska maksaa... ei ihan mun käsitys upeasta gaalaillallisesta.