Häiden rahoitus?
Onko kukaan häissä käyttänyt tuota samaa systeemiä kuin syntymäpäivillä, että vieraat maksavat kutsusta? Ajattelin panna hinnaksi 100€ per henkilö. Jos saisimme yli 50 vierasta saisimme häät maksettua jo etukäteen.
Kommentit (99)
Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
No huh huh. En itse menisi moiseen juhlaan. Kuitenkin jo omista puvuista matkoista jne tulee jo laskua saatikka jos pitää vielä antaa sen 100 euroa että saa edes kutsun. Ostan aina vain jotain omaan budjettiin sopivaa hääparille. Tosin ehkä jos saisin tulla pieruverkkareissa, meikittömänä ja tukka harakanpesällä juhlimaan niin mikäs siinä sitten kun voi ne rahat sitten siihen kutsuun laittaa.
Ps. Olet ahne paskiainen kun laitat muut maksamaan lystisi
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
No sitten siirrätte häitä tai menette maistraatissa naimisiin ja pidätte vaikka pienet illalliset
Meidän häät (14000€) rahoitettiin omilla säästöillä sekä molempien vanhempien avustuksella. Pitkä kihlausaika mahdollistaa säästämisen. Jokainen järjestää sellaiset kemut joihin on varaa tai sitten lykkää häitä, jotta ehtii säästämään lisää.
Mielestäni tuo olisi aika nolo hääkutsu. Tai sitten puitteiden ja tarjottavien pitäisi olla erinomaiset.
Kuinka muuten ajattelit hinnoitella kutsuttavat? Menisikö henkilömäärän mukaan vaiko kotitalouksittain? Eli maksaisiko 5-henkinen perhe 500 euroa vaiko 100 euroa osallistumisestaan? Entä sinkut?
Voin kyllä maksaa ravintolaillallisesta juomineen reilusti 100 euroa, mutta silloin menu, seura ja ravintola ovat itse valitsemiani.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]
Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
Ehkä tärkeämpää olisi nyt etsiä töitä kuin suunnitella suureellisia yli 50 vieraan häitä?
Ja jos rahaa olisi säästössä, sekin kannattaisi mieluummin laittaa vaikka lisäkouluttautumiseen tai oman firman perustamiseen kuin häähöttöön.
Anteeksi vain.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
Prinsessahäät eivät ole mikään perusoikeus. Jos teillä ei ole varaa juhlia isosti, ette juhli. Naimisiin pääsette kyllä.
100€ per henkilö. Monet varmaan jättäisi lapset kotiin eli tunnelma olisi varmasti parempi kuin perinteisissä häissä. Ap
Kyllä maksaisin sen 100e, jos tietäisin, että häät pidetään valtavassa kauniissa linnassa, jonne on pyydetty neljän tähden kokki tekemään jokaiselle omat ruuat, siellä on bändi, paikka törkykauniisti sisustettu ja vielä illalle on tilattu paljon ohjelmaa ja viihdettä.
100e lihapullista, karjalanpiirakasta, keitetyistä perunoista ja lohesta jossain vanhassa ladossa, missä oma mp3 soittaa musiikkia, ei tule kuuloonkaan.
Ei kannata pitää häitä, jos ei varaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap [/quote] No sitten siirrätte häitä tai menette maistraatissa naimisiin ja pidätte vaikka pienet illalliset
[/quote]
Ärsyttää oletus, että juuri ne maistraattihäät olisivat ne pienet ja halvat, kirkkohäät taasen ne kalliit prinsessabileet. Oli vihkiminen maistraarissa tai kirkossa, häistä voi tehdä juuri niin pienet tai isot kuin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap [/quote] No sitten siirrätte häitä tai menette maistraatissa naimisiin ja pidätte vaikka pienet illalliset
[/quote]
Kirkossakin voi mennä pienimuotoisesti naimisiin, jos maistraatti ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:42"]100€ per henkilö. Monet varmaan jättäisi lapset kotiin eli tunnelma olisi varmasti parempi kuin perinteisissä häissä. Ap
[/quote]
Mä en koskaan oo antanut noin arvokasta häälahjaa kenellekään. Ehkä jos sisko menisi naimisiin niin sitten. Mutta jos kuvittelet että joku serkku tai opiskelukaveri antais satkun niin huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:28"]Millä te olette rahoittaneet häät? Ap
[/quote]
Säästämällä. Molempien vanhemmat avustivat hieman, mutta suurin osa maksettiin itse.
Naimisiinmeno on eri asia kuin häät. Naimisiinmeno ei maksa juuri mitään. Häät maksaa jos maksaa.
"Pääsylipullisissa" juhlissa olen ollut vain silloin, kun on ollut kyse yllätyssynttäreistä (tehdään päivästä kiva sankarille) tai muuten vain suurelle porukalle järjestetty olympialaiset/ryyppäjäiset paikkavuokrineen ja ruokineen. Ja näissäkin hinta on ollut 10-15€ per naama... Hääbudjettia miettiessä ohjeellinen summa mitä vierailta on tilille tulossa on n. puolelta vieraista 50€ (osa tuo tavaraa, loput maksaa enemmän tai vähemmän tuon 50)
Olisihan tuossa ainakin se hyvä puoli, että tietäisi tarkan osallistujamäärän etukäteen jolloin olisi helpompi katsoa paikka ja valmistaa ruuat. Ilman pääsymaksua monet voi ilmoittautua varan vuoksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:42"]100€ per henkilö. Monet varmaan jättäisi lapset kotiin eli tunnelma olisi varmasti parempi kuin perinteisissä häissä. Ap
[/quote]
Mitä sillä satasella saisi? Vähän epäilen, että harva pariskuntakaan haluaisi laittaa kahta sataa häihinne.
Lisäksi jotkut tulisivat paikalle autolla, joten heillä varmaan on vielä vähemmän kiinnostusta maksaa satasta.
Hei haloo ap, jos olette työttömiä ja vanhemmilla ei ole maksuhaluja niin te ette voi pitää suuria häitä. Hankkikaa töitä, säästäkää ja miettikää sitten juhlien järjestämistä uudestaan. 100e pääsymaksulliset häät ovat röyhkeyden huippu, käsittämätöntä että sulle tuli tollanen edes mieleen! Mun ystävät meni opiskeluaikoina naimisiin niin, että he pyysivät vieraita lahjojen sijaan osallistumaan juhlien järjestämiseen, mutta silloinkin kyseessä oli esim. joku teki itse pari kakkua, toinen teki pari salaattia, joku askarteli koristeita ym. Musta toi oli vielä ihan ok ja ymmärrettävää ja mitään valmista hintaa ei osallistumiselle ollut vaan kukin tekin osaamisensa ja budjettinsa mukaan mitä halusi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:54"]
Olisihan tuossa ainakin se hyvä puoli, että tietäisi tarkan osallistujamäärän etukäteen jolloin olisi helpompi katsoa paikka ja valmistaa ruuat. Ilman pääsymaksua monet voi ilmoittautua varan vuoksi. Ap
[/quote]
Meinaat kutsua vieraat kertomatta missä juhlat pidetään?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:28"]
Millä te olette rahoittaneet häät? Ap
[/quote]
Ihan omilla rahoillamme. Säästettiin aika paljon rahaa kun tehtiin koristeet, tarjottavat (alkuruoka, pääruoka, kakut, voileipäkakut yms.) sun muut itse. Ja oli sitä paitsi hauskaa puuhaa.
45 vierasta ja häiden hinnaksi tuli noin 1500e (mukaan laskettu minun ja mieheni vaatteet).