Kumppanini antaa lasten määrätä suhteestamme
Kumppanillani on kaksi lasta edellisestä liitosta, 6- ja 8- vuotiaat pojat. Pojat saavat itse päättää nukkumaanmenoajat, mitä tehdään ja milloin tehdään. Yhtenä iltana kun pojat olivat jo menneet nukkumaan, ja keskustelin mieheni kanssa tiukasti siitä millaisin pelisäännöin mennään, niin toinen pojista oli tulossa keittiöön meidän seuraamme. Sanoin tiukasti että nyt nukkumaan, sillä tavallisesti mies välttelee rankat aiheet ottamalla lapsen syliin ja antamalla sen tulla väliin kuuntelemaan ja kommentoimaan ja lopulta tilanne on lapsen avulla servattu.
Kun mies meni lapsen perään makuuhuoneeseen, niin lapsi pokkuroi vastaan ja vetisteli kun oli niin loukkaantunut tiukasta nukkumaanmenosanomisestani, ja mies palasi keittiöön itkien miten meidän on erottava nyt kun loukkasin hänen vanhinta lastaankin..
Aamulla hän kyseli lapseltaan "annammeko hänelle (mulle siis) anteeksi", ja lapsi oli ihan pihalla mistä on kyse.
Kommentit (56)
Älä lähdetohon. Uusperheissä on aina ongelmansa, erityisesti jos kasvatusperiaatteet ovat noin eri. Meno lasten kanssa tulee menemään ihan hulluksi jos ovat tuollaisen kasvatuksen saaneet, ja oletihan helisemässä kun pojat on teini-iässä ja yrität asettaa rajoja eikä mies yhtään auta.
Miksi ihmeessä koet, että sinä voit sanella näiden lasten nukkumaanmenoajat ja komennella heitä, kun isänsä ei sitä tee? Oletko lasten toinen vanhempi? Onko mies antanut sinulle kasvatusvastuun?
Jos asutten yhdessä (ja toivottavaasti ette ole tätä askelta vielä ottaneet), niin ymmärrän, että teillä pitää olla yhteiset pelisäännöt. Ne pelisäännöt eivät kuitenkaan ole sinun pelisääntösi eikä sinun sanelemasi vaan te aikuiset mietitte yhdessä raamit ja sen jälkeen lasten kanssa neuvottelette tarkemmat sisällöt. Näin kaikki tietävät, minkälaista käytöstä oletetaan ja miten arki rullaa.
Ymmärräthän, että isä ja lapset ovat yksikkö, jotka ovat eläneet tietynlaista elämää ennen sinua ja sinä tunget rikkomaan tätä suhdetta. Paljon rakentavampaa on tulla nöyrästi mukaan ja muokata tilannetta niin, että muu perhe ei koe sinun yrittävän mullistaa heidän elämäänsä vaan nimenomaan tekevän parannuksia.
Toisaalta myönnän, että isän tapa ratkoa kasvatuspulmia ei ole kovin ihanteellinen. En itse jaksaisi tuollaista miestä mutta edelleenkään sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa näitä lapsia vaan saada se mies kasvattamaan niitä lapsiaan.
Luetteko te jotkut ollenkaan tätä aloitusta kunnolla? Oli tasan yksi kerta kun käskin lapsen painua hittoon siitä jaloista pyörimästä. Lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, ja ovat aina joka toinen vkl isällään jolloin meininki on aivan posketonta. Saavat kukkua niin myöhään kuin haluavat ja heidän ei tarvitse pukea päälleen. edellisellä kerralla kun tulimme baarista ja luulin tulevani miehen tyhjään kotiin, niin lapset istuivat tietokoneella pelaamassa keskenään1? Oletteko oikeasti tosissanne ettei mulla olisi varaa komentaa noin pieniä ennen kahdeksaa petiin ja sanoa että säännöllinen ruokailu- ja pesurytmi kunniaan (samat kuin kotonakin?) ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:24"]
Miksi ihmeessä koet, että sinä voit sanella näiden lasten nukkumaanmenoajat ja komennella heitä, kun isänsä ei sitä tee? Oletko lasten toinen vanhempi? Onko mies antanut sinulle kasvatusvastuun?
Jos asutten yhdessä (ja toivottavaasti ette ole tätä askelta vielä ottaneet), niin ymmärrän, että teillä pitää olla yhteiset pelisäännöt. Ne pelisäännöt eivät kuitenkaan ole sinun pelisääntösi eikä sinun sanelemasi vaan te aikuiset mietitte yhdessä raamit ja sen jälkeen lasten kanssa neuvottelette tarkemmat sisällöt. Näin kaikki tietävät, minkälaista käytöstä oletetaan ja miten arki rullaa.
Ymmärräthän, että isä ja lapset ovat yksikkö, jotka ovat eläneet tietynlaista elämää ennen sinua ja sinä tunget rikkomaan tätä suhdetta. Paljon rakentavampaa on tulla nöyrästi mukaan ja muokata tilannetta niin, että muu perhe ei koe sinun yrittävän mullistaa heidän elämäänsä vaan nimenomaan tekevän parannuksia.
Toisaalta myönnän, että isän tapa ratkoa kasvatuspulmia ei ole kovin ihanteellinen. En itse jaksaisi tuollaista miestä mutta edelleenkään sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa näitä lapsia vaan saada se mies kasvattamaan niitä lapsiaan.
[/quote]
Kun ottaa kumppanin, jolla on lapsia, niin ottaa koko paketin ja se tuo mukanaan myös vastuuta. Halusi tai ei..
En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa
t.Lähi-äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:29"]Luetteko te jotkut ollenkaan tätä aloitusta kunnolla? Oli tasan yksi kerta kun käskin lapsen painua hittoon siitä jaloista pyörimästä. Lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, ja ovat aina joka toinen vkl isällään jolloin meininki on aivan posketonta. Saavat kukkua niin myöhään kuin haluavat ja heidän ei tarvitse pukea päälleen. edellisellä kerralla kun tulimme baarista ja luulin tulevani miehen tyhjään kotiin, niin lapset istuivat tietokoneella pelaamassa keskenään1? Oletteko oikeasti tosissanne ettei mulla olisi varaa komentaa noin pieniä ennen kahdeksaa petiin ja sanoa että säännöllinen ruokailu- ja pesurytmi kunniaan (samat kuin kotonakin?) ap
[/quote]
Siis olivatko lapset kaksin?? Ennen kahdeksaa on viikonloppuna tod.aikainen nukkumaanmenoaika...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]
En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli
[/quote]
Nyt on pakko sanoa, että sun näkökantasi on perseellä pyyhittävää staffia. Jos pääsääntöisesti majailen miehen luona, niin todellakin siellä pätevät myös mun säännöt. Ja mun säännöt ovat käsienpesu ennen ruokaa, ajoissa nukkumaan ja ulkoilua eikä vain tietokoneellaoloa. ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:53"]
Kuulostaa siltä ettei ole iso tappio jos he eivät anna anteeksi. :)
[/quote]
Komppaan. Olen nyt ollut yksin kotona. Mies ei ole vielä ottanut yhteyttä, mutta luulen että hänestä kuuluu ennen viikonvaihdetta.:p ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:29"]Luetteko te jotkut ollenkaan tätä aloitusta kunnolla? Oli tasan yksi kerta kun käskin lapsen painua hittoon siitä jaloista pyörimästä. Lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, ja ovat aina joka toinen vkl isällään jolloin meininki on aivan posketonta. Saavat kukkua niin myöhään kuin haluavat ja heidän ei tarvitse pukea päälleen. edellisellä kerralla kun tulimme baarista ja luulin tulevani miehen tyhjään kotiin, niin lapset istuivat tietokoneella pelaamassa keskenään1? Oletteko oikeasti tosissanne ettei mulla olisi varaa komentaa noin pieniä ennen kahdeksaa petiin ja sanoa että säännöllinen ruokailu- ja pesurytmi kunniaan (samat kuin kotonakin?) ap [/quote] Siis olivatko lapset kaksin?? Ennen kahdeksaa on viikonloppuna tod.aikainen nukkumaanmenoaika...
[/quote]
Olivat. Olimme sopineet näkevämme miehen kanssa kaupungilla illalla. Sillä aikaa kun kävin kotona laittautumassa, mies oli hakenut lapset salanpitein luoksensa sanomatta mulle mitään (tiesi, että ilta peruuntuu silloin) Mulle tuli yllärinä että kakrut olivat siellä keskenään, kun avasimme oven. Kun räyhäsin aiheesta nyt viikonloppuna, että noin ei voi tehdä, niin mies vastasi että he ovat olleet yksin pitkiä aikoja pienestä asti ja siinä ei ole mitään outoa. Mun mielestä on. :( ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]
En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli
[/quote]
Nyt on pakko sanoa, että sun näkökantasi on perseellä pyyhittävää staffia. Jos pääsääntöisesti majailen miehen luona, niin todellakin siellä pätevät myös mun säännöt. Ja mun säännöt ovat käsienpesu ennen ruokaa, ajoissa nukkumaan ja ulkoilua eikä vain tietokoneellaoloa. ap
[/quote]
Ja mies saa pillua korkeintaan kerran kuukaudessa, koska se on sun sääntö!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]
[/quote]
[/quote]
Se ei käy ilmi aloutuksestasi asutko sielöä vai et. Ja yleensä olisi hyvä jos perheen aikuiset vetäisivät yhtäköyttä kasvatusasioista, eikä niin että toinen komentaa ja toinen vesittää sen. Sun pitäisi muehen kanssa sopia yhteiset pelisäännöt. Outoa on myös se, miten tuonikäiset on jätetty keskenään baarireissun ajaksi?
t.se lähi-äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"] En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli [/quote] Nyt on pakko sanoa, että sun näkökantasi on perseellä pyyhittävää staffia. Jos pääsääntöisesti majailen miehen luona, niin todellakin siellä pätevät myös mun säännöt. Ja mun säännöt ovat käsienpesu ennen ruokaa, ajoissa nukkumaan ja ulkoilua eikä vain tietokoneellaoloa. ap [/quote] Se ei käy ilmi aloutuksestasi asutko sielöä vai et. Ja yleensä olisi hyvä jos perheen aikuiset vetäisivät yhtäköyttä kasvatusasioista, eikä niin että toinen komentaa ja toinen vesittää sen. Sun pitäisi muehen kanssa sopia yhteiset pelisäännöt. Outoa on myös se, miten tuonikäiset on jätetty keskenään baarireissun ajaksi? t.se lähi-äitipuoli
[/quote]
Lue aikaisempi.. ap
Jätä se mies ellet halua tulevat vuodet komentaa täysin kurittomia kakaroita kun mies väistelee vastuuta. Kannatan kyllä äidille kertomista miehen kasvatustavoista, ellei ole samanlainen surkimus.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]
[/quote]
[/quote]
Ulkoiletko sä niiden kans, laitat illalla nukkumaan, katsotte yhdessä aamuksi vaatteet, luet iltasadun jne? Vai komenteletko vaan?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"] En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli [/quote] Nyt on pakko sanoa, että sun näkökantasi on perseellä pyyhittävää staffia. Jos pääsääntöisesti majailen miehen luona, niin todellakin siellä pätevät myös mun säännöt. Ja mun säännöt ovat käsienpesu ennen ruokaa, ajoissa nukkumaan ja ulkoilua eikä vain tietokoneellaoloa. ap [/quote] Se ei käy ilmi aloutuksestasi asutko sielöä vai et. Ja yleensä olisi hyvä jos perheen aikuiset vetäisivät yhtäköyttä kasvatusasioista, eikä niin että toinen komentaa ja toinen vesittää sen. Sun pitäisi muehen kanssa sopia yhteiset pelisäännöt. Outoa on myös se, miten tuonikäiset on jätetty keskenään baarireissun ajaksi? t.se lähi-äitipuoli
[/quote]
Lue aikaisempi.. ap
[/quote]
Asutteko te yhdessä? Oletteko yhdessä sopuneet kodin säännöistä?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:29"]
Luetteko te jotkut ollenkaan tätä aloitusta kunnolla? Oli tasan yksi kerta kun käskin lapsen painua hittoon siitä jaloista pyörimästä. Lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, ja ovat aina joka toinen vkl isällään jolloin meininki on aivan posketonta. Saavat kukkua niin myöhään kuin haluavat ja heidän ei tarvitse pukea päälleen. edellisellä kerralla kun tulimme baarista ja luulin tulevani miehen tyhjään kotiin, niin lapset istuivat tietokoneella pelaamassa keskenään1? Oletteko oikeasti tosissanne ettei mulla olisi varaa komentaa noin pieniä ennen kahdeksaa petiin ja sanoa että säännöllinen ruokailu- ja pesurytmi kunniaan (samat kuin kotonakin?) ap
[/quote]
Tuo olis kyllä jo lastensuojeluilmoituksen paikka. Miehellä on kyllä vanhemmuus täysin hukassa. Minä ilmoittaisin lasten äidille että mies jättää muksut keskenään ja lähtee baariin. Ja haluaisin että minulle kerrottaisiin jos lasten isä tekisi näin. Ex juuri väläytti että kohta 13v poika voikin ihan hyvin vahtia 4-vuotiasta, hän kun on yöllä keikalla toisella paikkakunnalla ja tulee kyllä yöksi kotiin. On siis lasten vuoro olla isällään. Juu ei voi ja jos näin tekisi selkäni takana niin toivoisin todellakin että joku siitä minulle kertoisi, ei ole ainoa vastaava älynväläys. Minulle olisi kyllä noin vastuuton isä täysin täysin turn-off. Olen huomannut että useimmilta miehiltä puuttuu joku vastuupalikka päästä kun lapsista pitäisi yksin huolehtia. Onneksi exälläni on parikymppinen avopuoliso jolla ei itsellään lapsia mutta enempi järkeä päässä ja hänen vaatimuksestaan mies joutuu tarkistelemaan toimintatapojaan. Sinä voisit koittaa olla järjen ääni miehellesi, ehkä se ei vaan tosiaan tajua. Aiemmin vaimo ollut vastuussa lapsista 100% ja siksi mies on nyt yksin vastuussa ollessaan täysin avuton?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa
t.Lähi-äitipuoli
[/quote]
Totta kai lapsia saa komentaa, jos isä on ihan kädetön. Lasten ei tarvitse tulla sekaantumaan kesken keskustelua ja jos isä ei tätä ymmärrä, niin sitten se toinen järkevämpi kehoittaa lasta menemään muualle tai niin kuin nyt, nukkumaan kerta oli jo pedissä. Kun ollaan yhdessä, niin on myös ei-vanhemmalla oikeus sanoa mielipiteensä kasvatusasioissa. Ja tässä tapauksessa isä on ihan pihalla, niin on hyvä, että joku edes laittaa rajoja. Tuosta nukkumaanmenoajasta viikonloppuna olen sitä mieltä, että voisi valvoa hieman pidempään. Ei ole mitään syytä laittaa iltakahdeksalta nukkumaan.
Itse tosin lähtisin tällaisesta "suhteesta" pois,missä mies käyttäytyy kuin lapsi. Ja kyselee aikuisten asioissa mielipidettä lapsilta, ei kuulu niille. Ap, kannattaa sinun harkita vakavasti jaksatko taistella jokaikisestä asiasta miehen kanssa jatkossa ja jäädä syrjään tuossa perhekuviossa. Et tule saamaan koskaan arvostusta noin kehittymättömältä mieheltä. Lapset ovat kingejä tuossa kuviossa. En itse kestäisi jatkuvaa syrjimistä ja sitä, että puhutaan erosta, jos jokin asia ei miellytä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa
t.Lähi-äitipuoli
[/quote]
Totta kai lapsia saa komentaa, jos isä on ihan kädetön. Lasten ei tarvitse tulla sekaantumaan kesken keskustelua ja jos isä ei tätä ymmärrä, niin sitten se toinen järkevämpi kehoittaa lasta menemään muualle tai niin kuin nyt, nukkumaan kerta oli jo pedissä. Kun ollaan yhdessä, niin on myös ei-vanhemmalla oikeus sanoa mielipiteensä kasvatusasioissa. Ja tässä tapauksessa isä on ihan pihalla, niin on hyvä, että joku edes laittaa rajoja. Tuosta nukkumaanmenoajasta viikonloppuna olen sitä mieltä, että voisi valvoa hieman pidempään. Ei ole mitään syytä laittaa iltakahdeksalta nukkumaan.
Itse tosin lähtisin tällaisesta "suhteesta" pois,missä mies käyttäytyy kuin lapsi. Ja kyselee aikuisten asioissa mielipidettä lapsilta, ei kuulu niille. Ap, kannattaa sinun harkita vakavasti jaksatko taistella jokaikisestä asiasta miehen kanssa jatkossa ja jäädä syrjään tuossa perhekuviossa. Et tule saamaan koskaan arvostusta noin kehittymättömältä mieheltä. Lapset ovat kingejä tuossa kuviossa. En itse kestäisi jatkuvaa syrjimistä ja sitä, että puhutaan erosta, jos jokin asia ei miellytä.
[/quote]
Mä en haluaisi että joku miesystävä puuttuu mun lastenkasvatikseen jos asiasta ei olisi sovittu ja jos olisi vain kyläilemässä. Eri asia olisi jos yhdessä asuttaisiin ja yhdessä olisi päätetty lapsia kasvattaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:24"]Miksi ihmeessä koet, että sinä voit sanella näiden lasten nukkumaanmenoajat ja komennella heitä, kun isänsä ei sitä tee? Oletko lasten toinen vanhempi? Onko mies antanut sinulle kasvatusvastuun?
[/quote]
Huh huh. Kylläpä taas saa itseään kiittää, että on jo nuorena tehnyt periaatepäätöksen olla sekaantumatta uusperheviritelmiin. Miehen exänä kun olisi vielä kaltaisesi sanelijatar, niin jopa olisi elämä iloton. Ap:lle sanoisin, että luovuta kun vielä voit.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:29"]
[/quote]
Tuo olis kyllä jo lastensuojeluilmoituksen paikka. Miehellä on kyllä vanhemmuus täysin hukassa. Minä ilmoittaisin lasten äidille että mies jättää muksut keskenään ja lähtee baariin. Ja haluaisin että minulle kerrottaisiin jos lasten isä tekisi näin. Ex juuri väläytti että kohta 13v poika voikin ihan hyvin vahtia 4-vuotiasta, hän kun on yöllä keikalla toisella paikkakunnalla ja tulee kyllä yöksi kotiin. On siis lasten vuoro olla isällään. Juu ei voi ja jos näin tekisi selkäni takana niin toivoisin todellakin että joku siitä minulle kertoisi, ei ole ainoa vastaava älynväläys. Minulle olisi kyllä noin vastuuton isä täysin täysin turn-off. Olen huomannut että useimmilta miehiltä puuttuu joku vastuupalikka päästä kun lapsista pitäisi yksin huolehtia. Onneksi exälläni on parikymppinen avopuoliso jolla ei itsellään lapsia mutta enempi järkeä päässä ja hänen vaatimuksestaan mies joutuu tarkistelemaan toimintatapojaan. Sinä voisit koittaa olla järjen ääni miehellesi, ehkä se ei vaan tosiaan tajua. Aiemmin vaimo ollut vastuussa lapsista 100% ja siksi mies on nyt yksin vastuussa ollessaan täysin avuton?
[/quote]
Itse asiassa en tiedä tietääkö lasten äiti mikä isin luona on meininki, enkä taida olla oikea ihminen kertoakseni sitä koska meillä ei ole minkäänlaista keskusteluyhteyttä. Oikeastaan lasten asioista mulle ei kerrota yhtään mitään tai niistä ei koskaan neuvotella mun kanssani. Mulle vain ilmotetaan milloin lapset tulevat ja menevät - ja sitten käy näin että lapset istuvat keskenään kotona kun mies taablaa baareissa vaikka ottaa heidät luoksensa.
Viimeksi n. pari kuukautta sitten mies hankki lastenvahdin kun meidän piti mennä jonnekin viettämään perjantai-iltaa, mutta tiemme erkanivat illaksi kun halusin mennä omien kavereitteni kanssa. Luulin, että mies jääkin kotiin tai palaa sinne ainakin ennen lapsenvahdin lähtöä, sillä sovittu lapsenvahti sanoi ehtivänsä olla lasten kanssa vain puoleen yöhön. Puolen yön jälkeen lastenvahti soitti MULLE että miksi mies jättää lapset oman onnensa nojaan ja miksi en hiihdä välittömästi paikalle, kun hän ei saa miestä kiinni. Käskin kylmästi soittaa lasten äidille, koska kukaan ei kysynyt menojani sillä ei ollut edes sovittu isäviikonloppu.:P
Yhdenkin kerran mies otti lapset taas luoksensa, vaikka olimme sopineet muuta. Olimme jo ulkovaatteet päällä kun äkkiä soi ovikello ja oven takana seisoo eksä lapset kainalossa. Eksä toi siis ipanat meille ja mies tiesi kaiken aikaa hänen olevan tulossa. Ihmettelinkin miksi hän vetkutteli, vaikka meillä oli sovittuun tapaamiseen jo kiire ja ovikellon soiton jälkeen tajusin syyn. Ilmoitin lähteväni tapaamiseen silti, ja voi luoja kuinka mies raivostui, kun lähdin ja jätin hänet keskenään lasten kanssa. Lapset odottivat ulkovaatteet päällä eteisessä kun hän rähisi kengät jalassa sängyllä tupakkaa polttaen ulkovaatteet päällä että miten paljon minua kiinnostaa suhde hänen kanssaan kun aina hiihtelen jossain. Kuitenkin hän jäi lasten kanssa (minun pakottamanani). Hänen ei olisi ollut mikään pakko ottaa lapsia luoksensa viidettä viikonloppua putkeen joten valintojen maailma. Myöhemmin kun palasin takaisin, niin mies löytyi sammuneena tietokoneeltaan. Oli lähtenyt vissiin lähipubiin sillä aikaa..
Miestä muuten kiinnostaa tavallisesti lasten hänen luona olemiset silloin kun hän saattaa minut julkisille ja on pakkanen. Silloin hänellä on nopeasti kiire takaisin katsomaan lapsia.
Taidan olla ainoa, jonka mielestä noin pienet lapset tarvitsisi pitää hellemmässä hoidossa eikä noin heitteillä. ap