Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanini antaa lasten määrätä suhteestamme

Vierailija
16.02.2015 |

Kumppanillani on kaksi lasta edellisestä liitosta, 6- ja 8- vuotiaat pojat. Pojat saavat itse päättää nukkumaanmenoajat, mitä tehdään ja milloin tehdään. Yhtenä iltana kun pojat olivat jo menneet nukkumaan, ja keskustelin mieheni kanssa tiukasti siitä millaisin pelisäännöin mennään, niin toinen pojista oli tulossa keittiöön meidän seuraamme. Sanoin tiukasti että nyt nukkumaan, sillä tavallisesti mies välttelee rankat aiheet ottamalla lapsen syliin ja antamalla sen tulla väliin kuuntelemaan ja kommentoimaan ja lopulta tilanne on lapsen avulla servattu.

Kun mies meni lapsen perään makuuhuoneeseen, niin lapsi pokkuroi vastaan ja vetisteli kun oli niin loukkaantunut tiukasta nukkumaanmenosanomisestani, ja mies palasi keittiöön itkien miten meidän on erottava nyt kun loukkasin hänen vanhinta lastaankin..

Aamulla hän kyseli lapseltaan "annammeko hänelle (mulle siis) anteeksi", ja lapsi oli ihan pihalla mistä on kyse.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:56"]

Viime kesältä tuli muuten mieleen hyvä esimerkki että lapset saavat tehdä ihan mitä haluavat. Vanhempi pojista kyhäsi kolmesta tuolista parvekkeen alle itselleen kiipeilytelineen ettei hänen tarvitse käyttää ulko-ovea.. hän kiipeili aikansa, kunnes tuli se kerta, että koko rakennelma kaatui ja sen jälkeen alkoi kauhea parku. Mies näki koko ajan mitä lapsi tekee, mutta ei mennyt väliin vahingossakaan vaan leperteli ärsyttävästi lapselle "voi loukkasitko sinä.. miten sattuikin.. isin pikkuinen", vaikka oikeasti ihmettelen miten hän ei puuttunut lapsen tekemisiin sen verran että varoittaisi että saattaa käydä vahinko. Sitä paitsi siinä on kauhea betonirengaskin.

[/quote]

Siis maassa nurmikko päättyi asfalttiin ja yhdessä kohtaa oli betonirengas. Mietin vain että pahasti olisi käynyt jos se kundi olisi tullut pää edellä nurmikon sijaan siihen renkaaseen..

Vierailija
2/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli [/quote] Totta kai lapsia saa komentaa, jos isä on ihan kädetön. Lasten ei tarvitse tulla sekaantumaan kesken keskustelua ja jos isä ei tätä ymmärrä, niin sitten se toinen järkevämpi kehoittaa lasta menemään muualle tai niin kuin nyt, nukkumaan kerta oli jo pedissä. Kun ollaan yhdessä, niin on myös ei-vanhemmalla oikeus sanoa mielipiteensä kasvatusasioissa. Ja tässä tapauksessa isä on ihan pihalla, niin on hyvä, että joku edes laittaa rajoja. Tuosta nukkumaanmenoajasta viikonloppuna olen sitä mieltä, että voisi valvoa hieman pidempään. Ei ole mitään syytä laittaa iltakahdeksalta nukkumaan. Itse tosin lähtisin tällaisesta "suhteesta" pois,missä mies käyttäytyy kuin lapsi. Ja kyselee aikuisten asioissa mielipidettä lapsilta, ei kuulu niille. Ap, kannattaa sinun harkita vakavasti jaksatko taistella jokaikisestä asiasta miehen kanssa jatkossa ja jäädä syrjään tuossa perhekuviossa. Et tule saamaan koskaan arvostusta noin kehittymättömältä mieheltä. Lapset ovat kingejä tuossa kuviossa. En itse kestäisi jatkuvaa syrjimistä ja sitä, että puhutaan erosta, jos jokin asia ei miellytä. [/quote] Mä en haluaisi että joku miesystävä puuttuu mun lastenkasvatikseen jos asiasta ei olisi sovittu ja jos olisi vain kyläilemässä. Eri asia olisi jos yhdessä asuttaisiin ja yhdessä olisi päätetty lapsia kasvattaa. [/quote] Joku miesystävä. Mä en haluaisi, että mun lapsen äidillä olisi niitä monta ainakaan lapsen nähden, pikkusen villiä menoa vissiin teillä.

[/quote]

Eiköhän tässä kohtaa ole ihan tervettäkin puuttua kasvatukseen..?

Mihin ihmisillä on kadonnut ihan kokonaan järki? Mihinkään ei saa puuttua muka tämän palstan mukaan ja silti ihmetellään miksi penskat eivät käyttäydy :D Kiroilemiseen, nenän kaivuuseen, yms. pikkujuttuihin saa mun mielestä aivan vapaasti puuttua tai ainakin huomauttaa, ja jos noista huomauttaminen rikkoo äitiyden niin voi halleluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:40"]

Siis sun miehes ei ymmärrä että kuria lapsille täytyy pitää..?

[/quote]

Ei näemmä.. ap

Vierailija
4/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yh. Yritä ymmärtää. Meil on raskasta ja anna meidän päästä joskus helpolla ja antaa lapsille periksi. Elä itse 5 vuotta yh:na. Katotaan miten sun mieli muuttuu.

Vierailija
5/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aina täällä halutaan ymmärtää väärin ja vääristellään asioita. Mä ymmärrän sua ettei toi isän käytös/kasvatus ole mistään kotoisin. Ja on väärin, että sä olet se pahis, jos yrittää laittaa rajoja. Tuo keittiöön paskalle tuleminen, no mulla olisi kiehahtanut ja kunnolla. Todennäköisesti olisin häippässy ja takaisin en olisi palannut. Joku raja nyt sentään. Sinuna miettisin onko mitään mieltä enää jatkaa suhteessa, jossa toinen on niin lapsen tasolla. Ja ei, ei lapsilta kysytä aikuisten asioista, ei kuulu heille. Jos vielä jaksat yrittää, niin mikäs siinä, mutta ei tuo tule muuttumaan ja pian nuo lapset ovat vaan pahempia, lellittyjä riiviöitä, jos ei saada otetta.

Vierailija
6/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli [/quote] Totta kai lapsia saa komentaa, jos isä on ihan kädetön. Lasten ei tarvitse tulla sekaantumaan kesken keskustelua ja jos isä ei tätä ymmärrä, niin sitten se toinen järkevämpi kehoittaa lasta menemään muualle tai niin kuin nyt, nukkumaan kerta oli jo pedissä. Kun ollaan yhdessä, niin on myös ei-vanhemmalla oikeus sanoa mielipiteensä kasvatusasioissa. Ja tässä tapauksessa isä on ihan pihalla, niin on hyvä, että joku edes laittaa rajoja. Tuosta nukkumaanmenoajasta viikonloppuna olen sitä mieltä, että voisi valvoa hieman pidempään. Ei ole mitään syytä laittaa iltakahdeksalta nukkumaan. Itse tosin lähtisin tällaisesta "suhteesta" pois,missä mies käyttäytyy kuin lapsi. Ja kyselee aikuisten asioissa mielipidettä lapsilta, ei kuulu niille. Ap, kannattaa sinun harkita vakavasti jaksatko taistella jokaikisestä asiasta miehen kanssa jatkossa ja jäädä syrjään tuossa perhekuviossa. Et tule saamaan koskaan arvostusta noin kehittymättömältä mieheltä. Lapset ovat kingejä tuossa kuviossa. En itse kestäisi jatkuvaa syrjimistä ja sitä, että puhutaan erosta, jos jokin asia ei miellytä.

[/quote]

Kolmen jo täysi-ikäisen lapsen vanhempana minun on aivan mahdotonta ymmärtää tuota lasten komentelua: miksi lapsia pitää komentaa? Lasten kanssa keskustellaan asioista ihan niin kuin muidenkin kanssa vai komenteletteko te kaikkia muitakin? Lapset voi pienestä pitäen kasvattaa siihen keskustelukulttuuriin niin ei tule ongelmia. Nukkumaanmenoasiastakin voi keskustella monelta kannalta. Lapset ovat järkeviä, niin järkeviä että ymmärtävät komentelijan komentavan, koska aitoon vuorovaikutukseen eivät kyvyt riitä.

[/quote]

Miten käsität komentamisen? Kun mä puhun komentamisesta, tarkoitan sarkastisesti sitä, että ohjaan lapsia tekemisissään kaiken aikaa. Noiden kanssa ei puhe tunnu menevän perille, ja kiitokset kuuluu varmasti isäpapalle. ap

Vierailija
7/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:09"]

Mies on yh. Yritä ymmärtää. Meil on raskasta ja anna meidän päästä joskus helpolla ja antaa lapsille periksi. Elä itse 5 vuotta yh:na. Katotaan miten sun mieli muuttuu.

[/quote]

Varmaan tulenkin elämään yh:na joskus, en voi ennustaa. En silti päästä lapsiani elämään kuin siat, ja siihen ei ihmeellisesti voimia tarvitse kun asettaa alusta asti tervepäiset rajat lapsille. ap

Vierailija
8/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:09"]

Ap, aina täällä halutaan ymmärtää väärin ja vääristellään asioita. Mä ymmärrän sua ettei toi isän käytös/kasvatus ole mistään kotoisin. Ja on väärin, että sä olet se pahis, jos yrittää laittaa rajoja. Tuo keittiöön paskalle tuleminen, no mulla olisi kiehahtanut ja kunnolla. Todennäköisesti olisin häippässy ja takaisin en olisi palannut. Joku raja nyt sentään. Sinuna miettisin onko mitään mieltä enää jatkaa suhteessa, jossa toinen on niin lapsen tasolla. Ja ei, ei lapsilta kysytä aikuisten asioista, ei kuulu heille. Jos vielä jaksat yrittää, niin mikäs siinä, mutta ei tuo tule muuttumaan ja pian nuo lapset ovat vaan pahempia, lellittyjä riiviöitä, jos ei saada otetta.

[/quote]

Joo, huomasin. Kyllä mä kuohahdinkin, ja nähtyäni sen lapsen vahingoniloisen ilmeen, mä meinasin kilahtaa kahta kauheammin. Kiitos tästä. ap

Vierailija
9/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:09"]Mies on yh. Yritä ymmärtää. Meil on raskasta ja anna meidän päästä joskus helpolla ja antaa lapsille periksi. Elä itse 5 vuotta yh:na. Katotaan miten sun mieli muuttuu.
[/quote]
Minä olen aina ollut yh (nyt jo 19 vuotta), mutta ei tuollaista menoa ole koskaan ollut. Periksi olen voinut antaa ihan pikkuasioissa, millä nyt ei ole sen suurempaa merkitystä. Mutta ei esim. aikuisten asioita keskustellessa tulla väliin, kuuntelemaan, neuvomaan AIKUISIA, ei todellakaan. Mutta olenkin nainen, äiti, ehkä miehistä ei ole yh:ksi, eikä nähtävästi ap:n tapauksessa edes viikonloppuisäksi.

Vierailija
10/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:32"]

En lähtisi toisen kodissa komentelemaan jos ette asu yhdessäkään. Ei sulla ole toisen kodissa päätäntävaltaa vaikka miehen kasvatustavoissa olisikin parantamisen varaa t.Lähi-äitipuoli

[/quote]

Eivät päde ja mitä hittoa mies lähtenyt kanssasi baariin, vaikka lapset hänellä?

Nyt on pakko sanoa, että sun näkökantasi on perseellä pyyhittävää staffia. Jos pääsääntöisesti majailen miehen luona, niin todellakin siellä pätevät myös mun säännöt. Ja mun säännöt ovat käsienpesu ennen ruokaa, ajoissa nukkumaan ja ulkoilua eikä vain tietokoneellaoloa. ap

[/quote]

Vierailija
11/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa jättää tuollainen mies taaksesi.. vaikka olisi kuinka ihana ja rakas.

Kun ollaan suhteessa, jossa toisella tai molemmilla on lapsia, on myös toisella aikuisella oikeuksia. Muuten toinen aikuinen tuntee itsensä lähinnä kotiapulaiseksi. Jos mä hoidan pääosin pyykit, enkä saisi kertoa lapsille, että kääntäkää vaatteet nurinpäin/ei mytyssä pyykkikoriin... ai munko tehtäväksi kuuluisi "jaksaa" toisten piittaamattomuus...voisin kyllä siinä tilanteessa jättää pyykit muiden harteille.

Niin... minulla on vuosien kokemus uusperheestä.

Vierailija
12/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:00"]

Puhuin komentamisesta tasan yhdellä lauseella. Komensin kerran muksun nukkumaan, ettei häntä taas käytetä välikappaleena jotta isi pääsee livahtamaan vastuusta. Muutoin kun puhun komentamisesta, niin en tarkoita armeijakuria vaan hyväntahtoista kehoittamista - vai mistä lähtien lapset ovat osanneet omatoimisesti pukea ja tehdä aamupalaa, jollei niille sitä toimintaa kukaan ole ohjaamassa? Olen todennut, että noiden poikien kanssa lässyttäminen ja ehdottaminen ei toimi - kaverit katsovat minua kuin idioottia ja jatkavat mitä ikinä tekevätkin eivätkä liikauta evääsäkään. Nuorempi lapsista on opetettu jossain taas itse komentelemaan. Olin viikonloppuna ihmeissäni hänen kanssaan, kun jäimme hetkeksi kahden keittiöön. Kaveri nosti silmänsä lastenlehdestä ylös ja katsoi minua tuimasti. "Jano." En reagoinut mitenkään, sillä olen sanonut, etten tee mitään, ellei hän ala puhua kunnolla. Hetken kuluttua pikkumies jankutti "Jano, jano, jano, JANO JANO", ja meni huutokarjumiseen. Lopulta kun hän oli tarpeeksi kokeillut keuhkojaan, kysyin mitä hän nyt tarvitsee. Lopulta ohjasin hänet ottamaan juotavaa itse. ap

[/quote]

Lapsi puhuu sinulle niin kuin sinä hänelle. Lähde mäkeen sieltä niin lapsilla on edes jonkinlainen mahdollisuus. Heillä on oikeus vanhempiinsa, mikä on sinulle ilmeisen vaikea asia ymmärrettäväksi. Miten sinä kuvittelet, että lapsi oppisi hyville käytöstavoille kun sinä kohtelet häntä noin epäystävällisesti? Sinä olet kuitenkin aikuinen ja siksi sinun pitäisi olla esimerkillinen. 

Vierailija
13/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aloituksesi viestitti, että purit turhautumistasi lapsiin. Olit siis pettynyt kun et saanutkaan kaksin kuherrella miehen kanssa. Muutkin kirjoituksesi viestivät sitä samaa, että et pidä näistä lapsisita. Lapsilla kuitenkin on oikeus tuntea itsensä rakastetuiksi ja arvokkaiksi ihmisiksi, minkä sinä kirjoitustesi perusteella estät. Mielestäni sinulla ei ole oikeutta pilata näiden lasten lapsuutta ja suhdetta isäänsä mustasukkaisuusmielenosoituksillasi.

Vierailija
14/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:53"]

Puhuin komentamisesta tasan yhdellä lauseella. Komensin kerran muksun nukkumaan, ettei häntä taas käytetä välikappaleena jotta isi pääsee livahtamaan vastuusta. Muutoin kun puhun komentamisesta, niin en tarkoita armeijakuria vaan hyväntahtoista kehoittamista - vai mistä lähtien lapset ovat osanneet omatoimisesti pukea ja tehdä aamupalaa, jollei niille sitä toimintaa kukaan ole ohjaamassa? Olen todennut, että noiden poikien kanssa lässyttäminen ja ehdottaminen ei toimi - kaverit katsovat minua kuin idioottia ja jatkavat mitä ikinä tekevätkin eivätkä liikauta evääsäkään. Nuorempi lapsista on opetettu jossain taas itse komentelemaan. Olin viikonloppuna ihmeissäni hänen kanssaan, kun jäimme hetkeksi kahden keittiöön. Kaveri nosti silmänsä lastenlehdestä ylös ja katsoi minua tuimasti. "Jano." En reagoinut mitenkään, sillä olen sanonut, etten tee mitään, ellei hän ala puhua kunnolla. Hetken kuluttua pikkumies jankutti "Jano, jano, jano, JANO JANO", ja meni huutokarjumiseen. Lopulta kun hän oli tarpeeksi kokeillut keuhkojaan, kysyin mitä hän nyt tarvitsee. Lopulta ohjasin hänet ottamaan juotavaa itse. ap

[/quote]

Lapsi puhuu sinulle niin kuin sinä hänelle. Lähde mäkeen sieltä niin lapsilla on edes jonkinlainen mahdollisuus. Heillä on oikeus vanhempiinsa, mikä on sinulle ilmeisen vaikea asia ymmärrettäväksi. Miten sinä kuvittelet, että lapsi oppisi hyville käytöstavoille kun sinä kohtelet häntä noin epäystävällisesti? Sinä olet kuitenkin aikuinen ja siksi sinun pitäisi olla esimerkillinen. 

[/quote]

Anteeksi mitä? Mä en puhu lapsille yhdellä sanalla, vaan kokonaisin lausein. Lapsi on alusta asti yrittänyt yhden sanan taktiikkaa, jonka hän on oppinut joko tarhasta tai äidiltään. Munhun tuo ei tehoa, koska en toimi käskyttämällä. Turha syyttää mua. Lapsi oppii aina hetkeksi puhumaan mulle normaalisti, ja juttelemmekin ihan sujuvasti kunnes hän palaa kotiinsa ja joudumme ottamaan alusta taas seuraavalla kerralla kun tapaamme. ap

Vierailija
15/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:00"]

Jo aloituksesi viestitti, että purit turhautumistasi lapsiin. Olit siis pettynyt kun et saanutkaan kaksin kuherrella miehen kanssa. Muutkin kirjoituksesi viestivät sitä samaa, että et pidä näistä lapsisita. Lapsilla kuitenkin on oikeus tuntea itsensä rakastetuiksi ja arvokkaiksi ihmisiksi, minkä sinä kirjoitustesi perusteella estät. Mielestäni sinulla ei ole oikeutta pilata näiden lasten lapsuutta ja suhdetta isäänsä mustasukkaisuusmielenosoituksillasi.

[/quote]

Skip. - ap

Vierailija
16/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hmm.. oikeus vanhempiinsa? Lasten vanhemmat ovat eronneet, joten eiköhän kumpikin heistä saa ja voi etsiä uuden kumppanin joihin lasten on totuttava. Miten ap estää lapsia tapaamasta vanhempiaan tai on vanhemmuuden esteenä? Sitä paitsi ap tässä kärsii lassukkamiehestä ja hänen epäsosiaalisten lastensa takia.

Vierailija
17/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hmm.. oikeus vanhempiinsa? Lasten vanhemmat ovat eronneet, joten eiköhän kumpikin heistä saa ja voi etsiä uuden kumppanin joihin lasten on totuttava. Miten ap estää lapsia tapaamasta vanhempiaan tai on vanhemmuuden esteenä? Sitä paitsi ap tässä kärsii lassukkamiehestä ja hänen epäsosiaalisten lastensa takia.

Vierailija
18/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ihan kamala akka. Toivottavasti mies ymmärtää, että tuollaisesta despootista ei ole lasten kehitykselle muuta kuin haittaa ja vaarana on että lapset oppivat käyttäytymään muita ihmisisä kohtaan yhtä kurjasti kuin sinä käyttäydyt heitä kohtaan.

Vierailija
19/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei ole iso tappio jos he eivät anna anteeksi. :)

Vierailija
20/56 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa suhdetta. Teillä tulee aina olemaan kitkaa noissa kasvatusasioissa jos jo nyt näyttää tuolta (ja mies puhuu erosta). Sun on mahdotonta päästä perheeseen osaksi jos mies ei ota sun näkökulmaa lainkaan huomioon. Valitettavasti et myöskään ole siinä asemassa, että voisit puuttua lasten kasvatukseen - varsinkin jos mies itse on eri mieltä kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi