Raskaus ja verenvuodot!!!
Kävin ultrassa rv9 ja löytyi syke ja vastasi viikkoja. Rv10+0 alkoi tuleen sitkeää limaa jonka mukana pinkkiä vuotoa. Tätä jatkui kolme päivää. Kivut olivat myös aika kovat. Sitten rv11+0 huomasin vessa käynnillä että tullut ihan kirkasta verta. Illalla tuli vielä toisen kerran ja aina pyyhkiessä. Rv 12+3 oli ultra jossa sikiö vastasi viikkoja 11+6. Kysyin näistä vuodoista johon lääkäri sanoi että nooh, siellä on joku verisuoni joka tykkää vuodella..Siis mitäh!? Sattuiko mulle taas joku älyvapaa tohtori sykerö vai eikö näitä vuotoja tarvitse tutkia mitenkään? Nyt on rv13 ja aamulla oli taas pönttö punainen. Nyt taas kuljetaan rätti housuissa ja odotellaan seuraavaa vuotoa. Olen kyllä lukenut että pieni vuoto ei haittaa mutta milloin se on pientä?
Kommentit (22)
Ap tässä. Yritin soittaa neuvolaan mutta täti on lomalla tämän viikon. Toisen tätin puhelin aika oli ollut jo aamulla 8-9. Eli siis huomenna aamulla jonottamaan. Tänä aamuna vuoto oli vähäistä. Yöllä oli tullut siteeseen sellanen läiskä ja aamulla pinkkiä pyyhkiessä. Eihän ne tosiaan näillä viikoilla mitään tee jos pois on tullakseen. Tuli mieleen että ekassa ultrassa sikiö oli just oikean kokoinen ja nyt viimes neljä päivää pienempi. Toki voi olla ettei mitään vialla vaan lääkäristä kiinni. Istuin illan koneen äärellä ja etsin vastauksia näihin vuotoihin...no en kyllä viisastunut. Sama miettiminen jatkuu. Ei ooikeastaan osaa iloita raskaudesta eikä uskalla kertoa kenellekään kun pelkään keskenmenoa ja sitä että sikiöllä todetaan jokin vamma jolla yhteys näihin vuotoihin. Ap
Ei taideta sen kummemmin tuossa vaiheessa vielä tutkia, kun ei mitän ole kuitenkaan tehtävissä jos jokin menee pieleen. Mutta tosiaan, ihan harmittomia voivat vuodot olla! Kertoo ihan hyviäkin juttuja, että alkio/sikiö on pysynyt kyydissä kaikista vuodoista huolimatta! Tsemppiä täältä, itse tässä viimeisillä viikoilla kärvistelen, mutta tämä raskaus on kyllä ollut jostain muusta maailmasta kuin ensimmäiseni, kaikkine vuotoineen. Stressaavia ne ovat, valitettavasti :(