Tuleeko sinulle 10.000 askelta päivässä?
Latasin ensimmäistä kertaa elämässäni askelmittarin. Päivittäin näyttäisi tulevan vähintään 10.000 askelta ja kilometrejä vähintään 7km. Tuo siis tulee ihan "väkisin" päivittäin koirien kanssa ulkoillessa. Päälle sitten tietysti vielä liikkuminen kun puhelin ei ole mukana eli pikkulenkit koirien kanssa, postin haku tms pientä. Tällä askelmäärällä kuluu kaloreita n. 350kaloria eli noin yhden aterian verran. Muuta liikuntaa en harrasta. Tosin välillä käyn kiipeämässä portaita, hyvin harvoin juoksen.
Kommentit (69)
Vuosikymmen keskiarvo on 19.600, mutta kyllä se vaatii intomielistä ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Jo puolikkaassa työpäivässä helposti.
Sama
Tulee nyt kun aloin pelata Pigmin bloomia
Mittareissa/rannekkeissa on kyllä isoja eroja. Liikun töissä ja vapaalla. Mutta ellen käy työpäivän liikkumisten lisäksi tunnin kävelylenkkiä illalla niin ei tule 10000 täyteen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on istumatyö ja työpäivinä tulee 4500-5000 useimmiten ja viikonloppuna menee helposti rikki tuo 10 000.
Miten istumatyössä tulee tuollaiset askeleet? Kävelet kuitenkin työmatkat?
Vai tuleeko askeleita rannetta heiluttamalla? Kyllä minun pitää ihan kävellä kunnon lenkki, että saan 5000 askelta ja teen istumatyötä.
Eilen tuli 25000, tänään 21000.
Yli 20k tulee arkipäivisin lähes aina.
Ei tule edes tuhatta. Tänäänkin etäpäivä kotona, ulkona kävin vaan pihassa. Työpöytä - vessa - jääkaappi.
nämä mittarit ovat aivan turhia.
kyllä ihminen tietää paljonko on kävellyt ilman mittareitakin.
täysin rahastusjuttu.
uunoille saadaan myytyä mitä vain.
aikaisemmin minä kävelin esim. helposti 30 km. ajoin vuodet ympäri polkupyörällä. aivan tavallisella mummon pyörällä. eikä ollut mitään nastarenkaita. kesällä 100 km lenkit eivät olleet mitään.... mutta nyt.
olen opetellut tavallaan uudelleen kävelemään.... hitaasti . mutta varmasti edistyn. ensin yksi askel. koko viikon. seuraavalla 5 askelta. seuraavalla 10.... jne jne.
edistystä on tapahtunut. enkä siihen tarvitse mitään mittareita. omassa kunnossa sen huomaa.
liikkeelle lähdetään varovasti ja siitä edetään.
jos valitat jotain kirjaimista pisteistä tms niin EVVK
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa kävellään noin 9 km päivässä ja se vastaa noin 15 000 askelta.
Miksi miinus? Olen kartasta laskenut kilometrit ja askeleeni on noin 0,6 metriä. Tunnissa kävelen 3,6 km ja tuohon päivittäiseen askelmäärään kävelen 2,5 tuntia.
Tulee varmasti, en ole mittaillut askelia. Koira kuljettaa aamusin 6km. Sitten kävelen junalle 5km, junalta 3km töihin. Kävelen töissä 7h, varastotyö eli askelta askeleen perään oikeasti kokoajan. Kävelen junalle 3km, 5km junalta kotiin, koira vie taas 6km.
Tulee kevyesti. Normaalina päivänä 15000-30000 rippuen työstä ja sattuuko innostamaan juosta pidempi lenkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule edes tuhatta. Tänäänkin etäpäivä kotona, ulkona kävin vaan pihassa. Työpöytä - vessa - jääkaappi.
Mulla tulee etätöissä tosi paljon askelmia. Käyn lenkillä ennen etätöitä, sitten ruokatunnilla ja vielä etätöiden jälkeen. Hyödynnän lenkkeilyyn sen ajan mitkä ennen meni työmatkoihin yleensä ja vielä enemmänkin sitten ruokatunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on istumatyö ja työpäivinä tulee 4500-5000 useimmiten ja viikonloppuna menee helposti rikki tuo 10 000.
En usko, että pelkästään istumalla tulee tuollaisia askeleita. Mulle 10 000 askelta tarkoittaa ainakin 6 km:m lenkkiä enkä sitä tee kyllä istumalla enkä myöskään istumalla saa 5000 askelta noin vaan, joka tarkoittaa kolmen kilometrin lenkkiä. Joku ei nyt tästää sitten yhtään.
6000 menee rikki sillä että työmatkalla kävelen asemalle, asemalta töihin ja sama kotimatkalla. Ja töissä istun.
10 000 on vaikeampi ja vaatii oikeaa aktiivisuutta. Askeleeni on lyhyt.
Joskus ja joskus ei, vaihtelee siinä 5-15k askeleen välillä. Töissä ei saa liikuntaa kuin max. 7k askelta ja monesti en jaksa enää kahdeksan tunnin asiakaspalvelun jälkeen lähteä lenkille.
Ei tule koska en ole mainosten orja. Toi 10 000 askelta päivässä on japanilaisen askelmittarivalmistajan mainoksesta eikä perustu tutkimukseen.
Ruokavalion laittaminen kohdalleen on se millä laihtuu.
Lähemmäs 10t kyllä, aina ei. Lenkkeilen siis koiran kanssa mut en ole ainut liikuttaja taloudessa. Töissä tulee askelia sen 4000-5000 päivässä ja koiralenkeistä aika helposti toiset saman verran.
Koiran kanssa kävellään noin 9 km päivässä ja se vastaa noin 15 000 askelta.