Tuleeko sinulle 10.000 askelta päivässä?
Latasin ensimmäistä kertaa elämässäni askelmittarin. Päivittäin näyttäisi tulevan vähintään 10.000 askelta ja kilometrejä vähintään 7km. Tuo siis tulee ihan "väkisin" päivittäin koirien kanssa ulkoillessa. Päälle sitten tietysti vielä liikkuminen kun puhelin ei ole mukana eli pikkulenkit koirien kanssa, postin haku tms pientä. Tällä askelmäärällä kuluu kaloreita n. 350kaloria eli noin yhden aterian verran. Muuta liikuntaa en harrasta. Tosin välillä käyn kiipeämässä portaita, hyvin harvoin juoksen.
Kommentit (69)
Vuoden keskiarvo on n 11 500. Viikonloppuisin ja liikunnallisina päivinä tulee helposti yli 20 000, mutta jos ei töiden jälkeen jaksa mitään, voi jäädä 7000 askeleeseen. Jos jaksan lenkkeillä, viikon keskiarvo on 15 000 askeleen luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähemmäs 10t kyllä, aina ei. Lenkkeilen siis koiran kanssa mut en ole ainut liikuttaja taloudessa. Töissä tulee askelia sen 4000-5000 päivässä ja koiralenkeistä aika helposti toiset saman verran.
Tosi vähän lenkkeilet sitten koiran kanssa? Toivottavasti joku muu perheestä leikkeilyttää lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähemmäs 10t kyllä, aina ei. Lenkkeilen siis koiran kanssa mut en ole ainut liikuttaja taloudessa. Töissä tulee askelia sen 4000-5000 päivässä ja koiralenkeistä aika helposti toiset saman verran.
Koiraparka pääse vain maksimmaan noin kolmen kilometrin lenkille. Toivottavasti et yksin sitä lenkitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on istumatyö ja työpäivinä tulee 4500-5000 useimmiten ja viikonloppuna menee helposti rikki tuo 10 000.
En usko, että pelkästään istumalla tulee tuollaisia askeleita. Mulle 10 000 askelta tarkoittaa ainakin 6 km:m lenkkiä enkä sitä tee kyllä istumalla enkä myöskään istumalla saa 5000 askelta noin vaan, joka tarkoittaa kolmen kilometrin lenkkiä. Joku ei nyt tästää sitten yhtään.
Olen eri, mutta jos vaikka metrolle on matlaa kilsa ja metrolta työpaikalle toinen mokoma, niin siinä on jo 3000 askelta, ja toinen mokoma takaisin.
100 000 olen osaaikatöissä hesellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on istumatyö ja työpäivinä tulee 4500-5000 useimmiten ja viikonloppuna menee helposti rikki tuo 10 000.
En usko, että pelkästään istumalla tulee tuollaisia askeleita. Mulle 10 000 askelta tarkoittaa ainakin 6 km:m lenkkiä enkä sitä tee kyllä istumalla enkä myöskään istumalla saa 5000 askelta noin vaan, joka tarkoittaa kolmen kilometrin lenkkiä. Joku ei nyt tästää sitten yhtään.
Olen eri, mutta jos vaikka metrolle on matlaa kilsa ja metrolta työpaikalle toinen mokoma, niin siinä on jo 3000 askelta, ja toinen mokoma takaisin.
No miksi mainostaa istumatyötä, jos muuten joutuu kävelemään paljon? Antoin kuvan ,että istuu vaan eikä siinä mitään muuta, mutta ei puhunut työmatkoista mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi mainostaa istumatyötä, jos muuten joutuu kävelemään paljon? Antoin kuvan ,että istuu vaan eikä siinä mitään muuta, mutta ei puhunut työmatkoista mitään?
Työkaveri tekee istumatyötä kuten minäkin, mutta hän kyllä pyöräilee pitkät työmatkat töihin toisin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koska en ole mainosten orja. Toi 10 000 askelta päivässä on japanilaisen askelmittarivalmistajan mainoksesta eikä perustu tutkimukseen.
Ruokavalion laittaminen kohdalleen on se millä laihtuu.
Ownataan lampaat olemalla liikkumatta. Ebin veto, kyllä nyt mainosten orjat hiljenee :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi vähän lenkkeilet sitten koiran kanssa? Toivottavasti joku muu perheestä leikkeilyttää lisäksi.
Niin, se lukutaito on niin harvinainen taito nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraparka pääse vain maksimmaan noin kolmen kilometrin lenkille. Toivottavasti et yksin sitä lenkitä.
Se luetun ymmärtäminen on joskus kovin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koska en ole mainosten orja. Toi 10 000 askelta päivässä on japanilaisen askelmittarivalmistajan mainoksesta eikä perustu tutkimukseen.
Ruokavalion laittaminen kohdalleen on se millä laihtuu.En minä ainakaan kävelen laihduttaakseni vaan saadaksi hyvän olon raittiissa ilmassa.
Ei kai kukaan laihduttaakseen kävele? Minä kävelen kun töissä on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se luetun ymmärtäminen on joskus kovin vaikeaa...
Ei ehdi sisäistämään, kun on kiire triggeröitymään ja paheksumaan ja olemaan parempi ihminen.
Ei tule nyt huonojen ulkoilukelien aikaan. Vaatii työpäivän päälle noin 6 km lenkin minulta.
Ei taida tulla. Lenkkeilen päivittäin 40 min-1,5 h mutta en ole töissä. En käytä mittareita.
Kyllä minä kävelisin, mutta kun koira haraa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
350 kaloria saa olla kyllä todella pieni ateria..
Tuossa sen näkee hyvin miten paljon saa liikkua että saa kaloreita kulutettua.
Ei kai se ihan noin mene. Kyllä ihminen kuluttaa energiaa levätessäänkin, aivot varsinkin. Tuo 350 kaloria ei ole kokonaiskulutus, vaan se ero mitä kroppa liikkeessä ollessaan kuluttaa verrattuna siihen että makaisit sohvalla. Ainakin itse ymmärrän sen näin.
Eilen tuli reilu 600, sohvan, vessan ja jääkaapin välillä ravaamisesta.
En minä ainakaan kävelen laihduttaakseni vaan saadaksi hyvän olon raittiissa ilmassa.