kondylooma
Olen raskaana ja nyt epäillään kondyloomaa. Yksi litteä muodostuma löytyi. Mistähän tämä on voinut tulla? Terveydenhoitaja sanoi että voi hyvinkin olla, että sen on saanut jo nuoruudessa. Sanoi myös että ennen kun alat miestä syyttelemään (en kyllä aikonut) niin käyt vielä lääkärillä. Aika lääkäriin on nyt varattuna.
Inhottaa ajatus sukupuolitaudista. Miten sanon miehellekkin että ai niin, yksi pieni juttu, mulla on tarttuva sukupuolitauti. Takuulla alkaa epäillä pettämisestä.
Voinkohan edes synnyttää alateitse tämän takia. Ainakin mitä nyt lueskelin, niin pitäisi olla mahdollista.
Kommentit (8)
Selitä että hpv-virus on kaikilla...jotkut niistä viruksista aiheuttavat muodostumia vasta vuosien päästä eikä miehelle ehkä koskaan tule siitä oireita. Näin minulle gyne selitti aikoinaan.
Siis se on voinu kuule olla sulla tai miehelläs jo vuosia sitten. Esim. Entisessä suhteessa. Se on monesti ihan oireeton ja raskausaika voi laukasta sen näkyviin. Sille ei voi mitään. Ja turha miettiä onko mies pettänyt.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:52"]Selitä että hpv-virus on kaikilla...jotkut niistä viruksista aiheuttavat muodostumia vasta vuosien päästä eikä miehelle ehkä koskaan tule siitä oireita. Näin minulle gyne selitti aikoinaan.
[/quote]
Ei ole kaikilla hp-virusta. Useilla se on mutta ei suinkaan kaikilla!!
Montako seksikumppania sinulla on ollut ennen miestäsi? Lisäksi kauanko on aikaa viimeisimmästä seksikumppanista, joka on eri kuin miehesi? Se on aika oleellinen tieto.
Mun mielestäni ei kannata valehdella itselleen. Elimistö nujertaa kondylooman melkein kaikilta aivan viimeistään seitsemässä vuodessa. Se tarkoittaa sitä, että seitsemän vuoden päästä tarttumisesta oireita ei tule. Elimistö voi voittaa kondylooman myös alle vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:38"]
Montako seksikumppania sinulla on ollut ennen miestäsi? Lisäksi kauanko on aikaa viimeisimmästä seksikumppanista, joka on eri kuin miehesi? Se on aika oleellinen tieto.
Mun mielestäni ei kannata valehdella itselleen. Elimistö nujertaa kondylooman melkein kaikilta aivan viimeistään seitsemässä vuodessa. Se tarkoittaa sitä, että seitsemän vuoden päästä tarttumisesta oireita ei tule. Elimistö voi voittaa kondylooman myös alle vuodessa.
[/quote]
Äh, siis ap:lla on litteitä muodostumia aiheuttava kondylooma (tyyppi, joka voi aiheuttaa kohdunkaulansyöpää). Sillä on vähän erilainen taudinkuva.
Seksikumppaneita oli aika monta ennen miestä. Niistä on nyt noin 9 vuotta. Papa kokeessa olen käynyt vain kerran, siitäkin on noin 10 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:52"]Seksikumppaneita oli aika monta ennen miestä. Niistä on nyt noin 9 vuotta. Papa kokeessa olen käynyt vain kerran, siitäkin on noin 10 vuotta.
[/quote]
Siis 9 vuotta myös papa kokeesta. Se otettiin ensimmäisen seksikumppanin jälkeen.
Pitäisi saada jo kerrottua tästä taudin epäilystä miehelle, mutta en saa suuta avattua :(