Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

todella rasvoittuvan ihon meikkivoide

Vierailija
16.02.2015 |

Tuli tuosta aiemmasta kuivan ihon ketjusta mieleen että onko kenelläkään suositella meikkivoidetta tai muuta apua todella rasvoittuvalle iholle?
Peittävyyttä ei niinkään tarvitse olla mutta ihohuokoset aika näkyvissä.
Ärsyttää kun aina naama kiiltää!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella rasvoittuva isohuokosinen iho, enkä kyllä voi mineraalipuuteria suositella, korostaa huokosia entisestään. Olen kokeillut kahta eri merkkiä, ensimmäistä en muista, mutta viimeksi ostamani on Baremineralsin eli ihan laadukas tuote itsessään.

Philosophy-sarjassa on rasvaisen ihon mattaseerumi, laitetaan puhtaalle iholle ennen kosteusvoidetta ja tekee ihosta todella mattapintaisen + supistaa huokosia. Käytin sitä kesällä, kun iho tuntui nykyistä rasvaisemmalta. Tällä hetkellä käytössä on aamuisin Philosophyn When hope is not enough -seerumi, jonka päälle laitan Garnierin rasvaisen ihon BB-voiteen. Sitten valokynää ja lopuksi taputtelen isolla samettivipalla Max Factorin irtopuuteria (ihan helmi hintaluokassaan). Puolen päivän jälkeen joudun yleensä painelemaan ns. T-aluetta Duroyn silkkipaperilappusilla (todella hyvä ostos rasvanaamoille, ainakin Sokos myy ja hinta ei ole kuin muutama euro) ja sitten töistä lähtiessäni laitan eniten kiiltäville alueille ohuelti kivipuuteria. Ei tule siis työpäivän aikana lisättyä pakkelia pakkelin päälle ja iho pysyy raikkaannäköisenä, mutta ilman kiiltoa.

Myös minä olen huomannut, että jos käytän liian kuivattavia/supistavia tuotteita, iho rasvoittuu entisestään vaikka pinta sitten kuivuisikin.

Vierailija
2/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalimeikeissä se huono puoli just, että jos on isot huokoset ja rasvottuva naama, niin sopivaa tuotetta vaikee löytää, vaikka teoriassa mineraalipohja tosi hyvä rasvoittuvalle iholle,,,,Moni mineraalimeikkipohja ikävä kyllä vaan sisältää jotakin helmiäistä tai vastaavaa, ei-mattajälkeä jättävää... Esim lily lolon porcelaine mineraalipohja aiheuttaa mulla sen, että naaman rasvaisuus ja huokoset korostuu. Eikovin pahasti kylläkään, mutta korostuu kumminkin.

Joudun sitten laittamaan jonkin rasvasen ihon bb voiteen ja siihen päälle lily lolon mattifying irtopuuterin. Kokeilemalla löytyy oikeat yhdistelmät.... Ärsyttävästi monen merkin irtopuuterit, esim lumene, korostaa rasvaisuutta. Max factorin irtopuuteri on ihn jees mattainen, mutta väri mulle ihan vähän liian tumma :( ... Seikka minkä myös ärsyttää, on se että ns translucent irtopuuterit on yleensä aina silti liian tummia, vaikka muka pitäs olla värittömiä...

hieman huvittunesti seuraan teitä, joilla ns rasvanen iho, mutta selviätte kiiltelemättä esim sen työpäivän ajan... Mun naama kiiltää puoli tuntia meikin laittamisesta ja jos koko pvän puolen tunnin välein pitää painella namaa sillä rasvaa imvällä paperilla, niin meikkipohja irtoaa kokonaan lopulta... Mun on vaan ihan pakko myös laittaa puuteria puuterin päälle :( ei se aina nättiä ole kun kerrostuu, mutta puuteressakin on eroa. Lupaan vaan, että vielä vähemän nättiä on se rasvanen naama, josta liukunut puolet meikeistä jonnekin... Yksi kaveri aina jankuttaa että älä laita taaaaas puuteria... Vituttaa jo kun se ei vaan usko, miltä se lopputulos näyttää, missä en olisi korjaillut meikkiä puuterilla päivän aikana ollenkaan....

mattavoiteet meikin alla yms ei auta vaan pahentaa mulla. Rasvaa imevät naamiot kesällä aamulla ennen kotoa lähtöä lykkää rasvottumisen alkamista ehkä yhdellä puolella tunnilla... Lisäksi iho on herkkä, KUIVA ja couperoottinen :D... Harmikseni siis joudun käyttämään jotakin meikkipohjaa, joka peittää punaisen naaman. Olisikin ihanaa, jos voisi vaan pestä naamaa kesken päivää ja laittaa pelkkää puuteria jne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mineraalimeikit käy isohuokosisillekin, mutta silloin alle kannattaa laittaa tasoittavaa meikkipohjavoidetta. Itse käytän L'orealin studio secretsiä nenällä ja otsalla missä on isoja huokosia. Useimpien kannattaa myös silmänympäryksille laittaa jotain muuta kuin mineraalipohjaa, koska jauhemainen pohja helposti korostaa juonteita. Itse laitan Garnierin silmänympärysten peiteainetta sinne, sitten tuota Studio secretsiä nenälle ja otsalle ja päälle Flow mineraalimeikkipohja sävyssä Peach.

Vierailija
4/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa käyttämäni tuotteet todella paljon siihen kiiltelyyn. Eli vaikka olisi ihan ihotyypin mukaan valittu, niin silti saattaa jo aamulla töihin tullessa olla otsa sen näköinen, että siinä voisi kananmunan paistaa. Kokeilemalla löytyy itselle paras ja sekään ei ole ikuista. Viime syksynä käytin toisenlaista meikkipohjaa ja se oli silloin hyvä. Sitten ykskaks vaan alkoi taas kiiltämään ja oli pakko vaihtaa tuotteita.

Maybellinellä on muuten myös hyvä mukana kuljetettavaksi sellainen vähän huulipunaa isompi meikkivoidepuikko, jonka keskustassa on joku anti shane ainesosa. Puikolla saa kätevästi korjattua meikkipohjaa, jos on sellainen naama, että meikki ns. sulaa päivän aikana pois.

T. nro 7

Vierailija
5/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan saman minkä sinne, ihoni on pintakuiva (talvella todella kauhean kuivakin välillä), mutta rasvoittuva. Kosmetologin mukaan rasvoittuu, koska on pitakuiva. Käytän Dr Spillerin Collagen Aqua voidetta ja Guerlanin mineeraalipuuteria. Ei lainkaan meikkivoidetta. Mineraalipuuteri antaa luonnollisen ilmeen, ei lähde liikkuman kasvoilla ja kertää vain piene hetken laittaa

Vierailija
6/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuteria. Monet korvaa meikkivoiteen mineraalipuuterilla.

Vierailija
7/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisikohan peitevoide ja mineraalipuuteri?

Vierailija
8/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nuo puuterimaiset mineraalimeikit on ihan parasta rasvoittuvalle iholle. Esimerkiksi kotimaisella Flow kosmetiikalla on hyvä mineraalimeikkipohja: http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Meikit

Vierailija
9/9 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) Jostain syystä en noita mineraalimeikkejä ole koskaan koittanut!
Minulla myös iho ainakin talvisin pintakuiva.
Näppyjä kuitenkaan ei ole koskaan ollut, johtuisiko juuri tuosta pintakuivuudesta?
Ikää minulla jo hieman yli 30 vuotta ja silmäryppyjä alkaa hieman olla :/ Simänympärys iho siis ilmeisesti kuiva.