Kaikki yliopisto-opiskelut onnistuu amispohjalta.
Kommentit (29)
Mulla oli yksi opiskelukaveri amispohjalta. Tuli avoimen väylää pitkin, joten yliopisto-opiskelu oli hänelle vähän tuttua.
Perusopintojen jälkeen putosi ihan kokonaan kyydistä, eikä koskaan valmistunut edes kandiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi opiskelukaveri amispohjalta. Tuli avoimen väylää pitkin, joten yliopisto-opiskelu oli hänelle vähän tuttua.
Perusopintojen jälkeen putosi ihan kokonaan kyydistä, eikä koskaan valmistunut edes kandiksi.
Valhe
En läpäissyt lukiota ---> joten minusta tuli DI
kävin 2 vuoden amiksen ja siitä DI:ksi suoraan! Hyvä palkka ja helpot opinnot joista pääsee vaikka ei lukupäätä
Sukulaispoika kävi amiksen, sen jälkeen sähköinssiksi ja sitten luki työn ohessa DI:ksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinkin voi käydä - myös lukion käyneille.
Vierailija kirjoitti:
kävin 2 vuoden amiksen ja siitä DI:ksi suoraan! Hyvä palkka ja helpot opinnot joista pääsee vaikka ei lukupäätä
Höpö, höpö.
Amis kestää 3 vuotta, inssiopinnot n. 4 vuotta+DI-opinnot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö.
Amis ---> DI
Pari vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö.
Amis ---> DI
Pari vuotta
Syysi suoltaa paskaa?
Ei pelkältä aimspohjalta pääse yliopistoon joten ei oikein ole mahdollista onnistua. Yliopistoon voi hakea jos on känyt lukion tai AMK:N. Ammattikorkeaan voi hakea jos on käynyt amiksen, mutta AMK on ihan eri asia kuin yliopisto. Olen itse opiskellut sekä yliopistossa että AMK:ssa ja AMK on ihan ylivoimaisesti helpompi, ihan lasten leikkiä yliopistoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkältä aimspohjalta pääse yliopistoon joten ei oikein ole mahdollista onnistua. Yliopistoon voi hakea jos on känyt lukion tai AMK:N. Ammattikorkeaan voi hakea jos on käynyt amiksen, mutta AMK on ihan eri asia kuin yliopisto. Olen itse opiskellut sekä yliopistossa että AMK:ssa ja AMK on ihan ylivoimaisesti helpompi, ihan lasten leikkiä yliopistoon verrattuna.
Syysi suoltaa paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Lue 5.
Ei nykyään kyllä vaadita lukiota korkeakouluun pääsyyn. Toisen asteen tutkinto riittää ja amis on toisen asteen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee. valintakokeen tai avoimen kautta.
Ammattikoulusta voi mennä suoraan yliopistoon
Jotkut ketjussa valehtele muuta. Koska he ovat tyhmiä ja tykkäävät jauhaa päästään valheita.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kyllä vaadita lukiota korkeakouluun pääsyyn. Toisen asteen tutkinto riittää ja amis on toisen asteen tutkinto.
ei ole muuten koskaan vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Amiksen käyneellä on oikeus hakea yliopistoon. Ei kaikkiin kandiohjelmiin, mutta niihin joissa on valintakoe.
Vierailija kirjoitti:
Matille tiedoksi, että saattaa onnistua, mutta vaatii valtavasti työtä opetella opiskelemaan. Sen oppii lukiossa, ei amiksessa.
höpöhöpö, ei mitään ongelmaa kun on älyläs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amiksen käyneellä on oikeus hakea yliopistoon. Ei kaikkiin kandiohjelmiin, mutta niihin joissa on valintakoe.
Kaikkiin taitaa olla valintakoemahdollisuuskin, muutenhan niihin ei voisi kaikki hakea.
Niin, onhan se mahdollista mutta, mutta... Joitain vuosia sitten vain havaitsivat, että ylioppilastutkinnon arvostus oli kai vajonnut ihan liian alas.
Ylioppilastutkinnon arvostus nousikin räjähdysmäisesti kun mahdollistettiin se, että jos tai kun pn kirjoittanut "tarpeeksi hyvät" yo-arvosanat, niin voi valita opiskelupaikkansa yliopistolta tai ammattikorkeasta.
No. Ei sitä ihan hirveästi ole valinnan varaa surkeilla yo-arvosanoilla mutta amnattikoulun päättötodistuksella ei taida olla mitään yliopisto/ korkeakoulu paikkaa, johon voisi päästä suoraan sen mahdollistamana.
Pääsykokeiden ja avoimen väylän kautta joutuu sitten kisaamaan paikoista, jousta kisaa myös moni "tavallisen hyvin" yo-tutkinnon saanut hakija.
Eli yhtä kaikki pärjätä varmasti voi mutta opiskelupaikan saanti voi vaatia "vähän" enempi työtä, mutta niin se vaatii heiltäkin, joilla on hyvin heikot yo -arvosanat; joita voi toki yrittää korottaa. Ja samalla harkita kahteen kertaan minkä paikan ottaa vastaan, koska ratkaisevan pisteen tai pisteen puolikkaan voi saada siitä, että on ensikertalainen hakija, vaikka välivuosia näin saattaa huomaamatta kertyä osalla huomattavankin monta kahden tai kolmen välivuoden ollessa nykyisin jo melko normaalia, vaikka ylioppilaiden suosiminen / vapauttaminen pääsykoe rumbasta piti niitä (välivuosia) vähentää. Ja valintakoe valmennus budiness todennäköisesti vain kasvoi kuin vähentyi. Syynä se, että jos tuon busineksen kohderyhmää aiemminn olivat lähinnä pääsykokeisiin menevät niin nyt/ viime vuosina uusia asiakjaita on yhä useammin myös he, jotka yrittävät psrantaa yo-arvosanojaan....
Uskovainen mies
Matille tiedoksi, että saattaa onnistua, mutta vaatii valtavasti työtä opetella opiskelemaan. Sen oppii lukiossa, ei amiksessa.