Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä sanoi törkeästi, kun kerroin että olen raskaana

Vierailija
16.02.2015 |

Ystävälläni on itselläänkin kaksi lasta. Hän on ollut vähän aikaa työttömänä ja nyt saanut uuden työpaikan ja on siitä oikeutetusti innoissaan. Hän on monesti sanonut, ettei halua enää lapsia ja siksi olen ollut hiljaa siitä että olemme jättäneet ehkäisyn pois. Nyt kerroin hänelle, että olen raskaana ja että meidän kolmas lapsi syntyy elokuussa. 

Ystävä suorastaan suuttui minulle :( Hän sanoi, ettei aio kuunnella yhtäkään raskausvalitusta, ja kehotti miettimään häntä uudessa toimistotyöpaikassaan elämässä omaa elämäänsä kun minä lykin vauvan vaunuja sohjossa ensi talvena. Hän sanoi, ettei todellakaan ymmärrä ja että en tule jaksamaan ja että olen tehnyt ison virheen. 

En itse osannut sanoa mitään, muuta kuin että aina ei kyllä kaikkea tarvitse sanoa ääneen vaikka kuinka suututtaisi. Ystävä lähti meiltä ovet paukkuen. En kerta kaikkiaan ymmärrä nyt! Kyllä minä tiesin hänen kantansa siihen että hän itse ei halua olla enää raskaana ym. enkä minä odottanutkaan hänestä sielunsiskoa kolmannelle raskaudelleni. Mutta tuollainen reaktio? Annanko hänen nyt sitten elää omaa elämäänsä ja jätän yhteydenpidon tähän? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi halunnut, että olet samassa tilanteessa kuin hän, eli töissä + 2 lasta. Nyt menet hänen "edelleen" :) mitä useampi lapsi, sitä isommat on mitalit naisen kaulassa :)

Vierailija
2/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:08"]

Hän olisi halunnut, että olet samassa tilanteessa kuin hän, eli töissä + 2 lasta. Nyt menet hänen "edelleen" :) mitä useampi lapsi, sitä isommat on mitalit naisen kaulassa :)

[/quote]

Ajatteleeko ihmiset tosiaan näin? Ystävästä ei ole kuulunut mitään. Facebookiin oli päivittänyt minun silmiin vähän oudon päivityksen, mutta muuten ei mitään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäältä vaikuttaa

Vierailija
4/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonu et aiotte saada vähintään kuusi lasta.

Vierailija
5/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu akka. Itse katkaisisin välit.

Vierailija
6/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaveri olis entinen. Jos ei sitten pyytäis anteeksi ja selittäis miksi käyttäytyi tuolla tavoin.

Tuli kyllä mieleeni, että jos taustalla kuitenkin on lapsettomuutta tai se että kaverisi mies ei suostu kolmanteen lapseen vaikka kaverisi sitä lasta kovasti haluaisi. Purkautui sitten sinuun se pettymys kun kuuli raskaudestasi. Eihän tota suuttumusta muuten voi ymmärtää. Vai oletko ehkä valittanut aiemmin kaverillesi jatkuvasti raskausvaivojasi kyllästymiseen saakka?

Joka tapauksessa törkeää käytöstä kaverilta, pistäisin kaverisuhteen jäähylle.

Vierailija
7/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla sittenkin vähän itsestä riippumaton päätös ettei ystävällesi enää tule lapsia, ja nyt sitten sattui eikä osannut pukea surua muutenkaan kuin sinulle raivostumalla..

Vierailija
8/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ettei vaan ystäväsi oikeasti haluaisi lisää lapsia, mutta ei jostain syystä voi saada? Ja suuttui sinulle koska sinä odotat vauvaa? Tai sitten ihan vaan kahjo eukko.
Mutta onnea odotukseen teille. :)

Vierailija
9/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valittanut edellisissä raskauksissa hänelle, koska emme tunteneet vielä silloin. Enkä ole muutenkaan mikään valittaja-persoona, vastaan jos kysytään että onko joku vialla tai hätänä, että on stressiä (mutta sellaista jota on kaikilla joskus: arki on lennokasta, koulussa on tenttejä vaikka muille jakaa jne). 

En tiedä, onko taustalla se että hänen miehensä ei sitten enempää halua. Mutta jos hän tulee pyytämään anteeksi, en kyllä voi sille mitään että luottamus meni häneen. 

Onko kenellekään muulle käynyt näin? Jotenkin ymmärrän, jos lapsettomalle ystävälle kolmas lapsi olisi kova paikka mutta että näin... ap

Vierailija
10/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans luulen että olet joko valittanut liikaa raskaana ollessasi tai sitten kaverisi haluaisi lisää lapsia muttei voi saada jostain syystä. Voihan olla että puoliso vaikka sanonut että ei enää.. mä antaisin olla tollasen. Jos itte pyytää anteeksi niin sitten yrittäisin kaveruutta uudestaan.

Vierailija
11/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvästi on kateellinen sulle :) toivottavasti rauhottuu ja pahoittelee reaktiotaan!

Vierailija
12/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä voi elää omaa elämäänsä niinkuin haluaa mutta aika törkeää että sinunkin pitäisi elää samoin tai saat paskaa niskaan :( Olisit sanonut että oma elämä ja oma valinta ja sinähän puhut ja vaikka valitat ihan siitä mistä haluat mutta pakko ei ole kuunnella.

Taisi olla kova paikka että te saatte 3.lapsen ja kaveri ei saa...syystä tai toisesta mutta huono ystävä taitaa olla.

Vierailija
13/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli saman tapainen tilanne. Olen 22-vuotias ja kerroin ystävälleni olevani raskaana. Hän suuttui ja alkoi valittamaan, että nuoruus menee pilalle, olen tyhmä koska hankin nuorena lapsia. Kaipaan kuulemma vain huomiota raskaudesta.. Tämä kyseinen nainen on itse sellainen, että tekee mitävaan saadakseen huomiota ja suosiota. Aina jos vähän hehkutin jollekkin toiselle ystävälleni tulevasta lapsesta niin tämä sama nainen alkoi kovaan ääneen hoilottamaan, "EN SITTEN HALUA YHTÄÄN KUUNELLA SINUN RUIKUTUSTASI SIITÄ ETTET JAKSA JA HALUAT BAARIIN! ET SAA JUODA MITÄÄN TAI POLTTAA TUPAKKAA! VAIN TYHMÄT TEKEVÄT NUORENA LAPSIA!!" Siinä vaiheessa kyllästyin, enkä ottanut naiseen mitään yhteyttä. Parin kuukauden jälkeen hän alkoi kyselemään kuulumisia " ihanaa miten voit? kohta saat vauvan!" Ärsytti vieläkin naisen käytös etten ole vieläkään puhunut raskaudesta hänelle mitään, kavereita olemme vielä ja näemmekin usein,  mutta aina jos hän yrittää kysellä raskaudesta jotakin niin vastaan lyhyesti. 

Nyt samainen nainen on alkanut kaveripiirissä huutelemaan, että hänellä on aina aamulla paha olo ja kaikki ruoka haisee pahalle! mikäköhän minua vaivaa?? En muista milloin viimeksi minulla oli menkat?? toivoen, että joku kyselisi " ETKAI OLE RASKAANA??!" en tiedä onko hän oikeasti vai kaipaako huomiota.. Hän on kyllä sanonut, että jos joskus tulee raskaaksi, niin heti tekee abortin.

Vierailija
14/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi kokee syyllisyyttä siitä, että on niin innoissaan uudesta työpaikasta ja kotiäitielämän päättymisestä. Jos sinä olisit tehnyt samat ratkaisut, se olisi pönkittänyt hänen omia mielipiteitään. Nyt hän kokee sinun raskausuutisesi uhkana jollekin, pitää itseään esim. huonompana ihmisenä tai äitinä, kun ei itse tahdo suurempaa perhettä.

Vierailija
15/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:28"]

Itselläni oli saman tapainen tilanne. Olen 22-vuotias ja kerroin ystävälleni olevani raskaana. Hän suuttui ja alkoi valittamaan, että nuoruus menee pilalle, olen tyhmä koska hankin nuorena lapsia. Kaipaan kuulemma vain huomiota raskaudesta.. Tämä kyseinen nainen on itse sellainen, että tekee mitävaan saadakseen huomiota ja suosiota. Aina jos vähän hehkutin jollekkin toiselle ystävälleni tulevasta lapsesta niin tämä sama nainen alkoi kovaan ääneen hoilottamaan, "EN SITTEN HALUA YHTÄÄN KUUNELLA SINUN RUIKUTUSTASI SIITÄ ETTET JAKSA JA HALUAT BAARIIN! ET SAA JUODA MITÄÄN TAI POLTTAA TUPAKKAA! VAIN TYHMÄT TEKEVÄT NUORENA LAPSIA!!" Siinä vaiheessa kyllästyin, enkä ottanut naiseen mitään yhteyttä. Parin kuukauden jälkeen hän alkoi kyselemään kuulumisia " ihanaa miten voit? kohta saat vauvan!" Ärsytti vieläkin naisen käytös etten ole vieläkään puhunut raskaudesta hänelle mitään, kavereita olemme vielä ja näemmekin usein,  mutta aina jos hän yrittää kysellä raskaudesta jotakin niin vastaan lyhyesti. 

Nyt samainen nainen on alkanut kaveripiirissä huutelemaan, että hänellä on aina aamulla paha olo ja kaikki ruoka haisee pahalle! mikäköhän minua vaivaa?? En muista milloin viimeksi minulla oli menkat?? toivoen, että joku kyselisi " ETKAI OLE RASKAANA??!" en tiedä onko hän oikeasti vai kaipaako huomiota.. Hän on kyllä sanonut, että jos joskus tulee raskaaksi, niin heti tekee abortin.

[/quote]

+ Lisään tähän vielä, että uskoisin naisen vain olevan sinulle kateellinen. Hänkin varmaan tahtoisi pienen nyytin syliinsä, mutta miehensä ei. Älä välitä vaan nauti raskaudesta! <3

Vierailija
16/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan siltä, että ystäväsi kaipaa vielä kovastikin lisää lapsia mutta syystä tai toisesta ei onnistu ja asia on selkeästi häneltä vielä käsittelemättä: toisen raskaus vaikuttaa olevan tosi kipeä juttu.

Vierailija
17/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:29"]

Ehkä ystäväsi kokee syyllisyyttä siitä, että on niin innoissaan uudesta työpaikasta ja kotiäitielämän päättymisestä. Jos sinä olisit tehnyt samat ratkaisut, se olisi pönkittänyt hänen omia mielipiteitään. Nyt hän kokee sinun raskausuutisesi uhkana jollekin, pitää itseään esim. huonompana ihmisenä tai äitinä, kun ei itse tahdo suurempaa perhettä.

[/quote]

Minulle taas tuli olo, että hän nimenomaan halveksuu minun päätöstäni tehdä vielä kolmas lapsi, kun hän itse menee elämässään ns. eteenpäin. Tiedä häntä, mutta mielenkiintoista miten eri tavalla asiat voi nähdä! ap

Vierailija
18/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti saanut juuri keskenmenon?!

Niin ja ihan pakko kysyä, että oletko ihan oikeasti niin virheetön, että et ole koskaa tahtomattasi loukannut ketään. Ihan oikeasti jokaisella meneen joskus kuppi nurin, eikä silloin auttamatta osaa käyttäytyä tismalleen oikein.

Missä ihan oikeasti on inhimillyys toisten virheisiin. Ollaanko siellä minäminämaassa vaan niin virheettömiä, että voidaan vaatia toisilta täydellisyyttä?!

Vierailija
19/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi kuulostaa jotenkin sekopäiseltä. Katkaise välit ja odota ystäväsi anteeksipyyntöä. Jos ei tajua pyytää anteeksi, ei ole sinun ystävyytesi arvoinen.

Vierailija
20/36 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävä oli kuvitellut mielessään ihanaa kaverielämää teille, että kävisitte yhdessä ravintolassa ja teatterissa ja tekisitte ties mitä kaikkea, mutta nyt kaikki hänen haaveensa romahtivat, kun sinusta tuleekin taas köyhä tissibaariorja. Pettymys oli ehkä niin suuri hänelle, koska hänellä ei ole muita yhtä hyviä menokavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän