Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus mulla on? (Väsymys jne.)

Vierailija
23.11.2021 |

Pääoireena siis kova väsymys. Väsyn aina äärettömästi rasituksesta. Nukun monen tunnin päikkäreitä useasti viikossa, en voi olla nukahtamatta. Heräilen öisin. Auton rattiin meinaan nukahtaa joka aamu ja välillä varmaan nukahtelenkin. Iltaa kohden väsymys helpottaa. Vatsa sekaisin aina, mutta se on tutkittu kaikilla tavoin eikä vikaa ole. Sama sydämen ja keuhkojen osalta. Labrat (hb, ferritiini, kilpparit, pvk) kunnossa. Uniapnea tutkittu eikä sitäkään ole.
Mielialassa ei laskua.

Työkykyni on vaakalaudalla, olen joutunut olemaan paljon pois tämän takia rakkaasta työstäni :(

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viljat  pois.

"Suoliston salaisuus" kertoo loput.

Vierailija
62/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama tilanne, mutta jo 5v. Onko levottomat jalat tutkittu? Hormonit; ainakin kilpirauhas ja kortisoli olisi hyvä tutkia. Myös munuaiset olisi hyvä tutkia.

Vierailija
64/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä olet ja paljonko painat? Syötkö aamulla raurapuuroa ja ruisleivän + juot pari lasia vettä. Syötkö KUNNOLLISEN ATERIAN PÄIVÄLLÄ?

Minkä ikäinen olet?

Kuinka monta kertaa elämäsi aikana olet kokenut epämääräisiä huonoja lyhyempiä tai pidempiä kausia elämäsi aikana?

Mitä jätät kertomatta?

Kerro tarkkaan päivittäiset vitamiinit tai kivennäisaineet , mitä olet ottanut säännöllisesti vähintään kuukauden ajan.

Mihin aikaan päivästä ulkoilet tuon 1.5 tuntia ja monenako päivänä viikossa?

Kerro nuo rehellisesti, niin vastaan sinulle.

Vierailija
65/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia

Vierailija
66/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koronapiikeistä johtuvat t. ylilääkäri

olen samaa mieltä

t. terveydenhoidon ammattilainen

Vierailija
67/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

home, tarkastappas kotisi

Vierailija
68/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama mutta jatkunut yli viisitoista vuotta ja en ole oikein jaksanutkaan tehdä asialle mitään.

Toisinaan tulee kiinteämpää kakkaa jos oleilen toisella paikkakunnalla ja ilmeisesti altistun jollekin toiselle ravinnolle?

Kärsin jo muistihäiriöistä ja heikosta muistista.

Noin muuten olen tottunut väsymykseen ja vetelään ulosteeseen. Epäilen maitoallergiaa tai viljojakin.

Toisaalta en jaksa muuttaa mitään ja en koe että tämä on suurikaan ongelma. Olenhan jo aika vanha ihminen ja elämä on suurilta osin eletty.

Yli puolet on lusittu 42v ikää.

Vierailija
69/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu tähän:

https://www.mutaflor.com/index.html

Tämä on jostain syystä Suomessa reseptin takana, vaikka kyseessä on ihan vaaraton valmiste. Sitä on hyvällä menestyksellä käytetty erilaisten ruoansulatusongelmien, myös ripulin, hoitamiseen. Antibioottikuuri on saanut vatsasi mikrobitasapainon sekaisin, eikä se välttämättä omin voimin tai yleisimpien maitohappobakteerikantojen avulla palaudu.

Myös tämän kokeilua suosittelen samasta syystä:

https://www.life.fi/Life-Sporebiotic

Nämä itiöpohjaiset maitohappobakteerit pääsevät paksusuoleen asti, toisin kuin tavalliset maitohappobakteerit. Eivät sovi kaikille, mutta vaikeista vatsavaivoista kärsiville ehdottomasti kokeilemisen arvoisia.

Hoidon tulee olla tietenkin myös kokonaisvaltaista. Itse hoidan vatsaongelmaani maidottomalla fodmap-dieetillä ja viljoista syön vain fermentoitua tattaria. Liikunta, uni, hermoston tasapainotus, raikkaan ilman saanti ja riittävä valoaltistus (mielellään luonnonvalon) ym. on tärkeää. Voin antaa lisää esim. ruokavaliovinkkejä, jos kiinnostaa.

Vierailija
70/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu tähän:

https://www.mutaflor.com/index.html

Tämä on jostain syystä Suomessa reseptin takana, vaikka kyseessä on ihan vaaraton valmiste. Sitä on hyvällä menestyksellä käytetty erilaisten ruoansulatusongelmien, myös ripulin, hoitamiseen. Antibioottikuuri on saanut vatsasi mikrobitasapainon sekaisin, eikä se välttämättä omin voimin tai yleisimpien maitohappobakteerikantojen avulla palaudu.

Myös tämän kokeilua suosittelen samasta syystä:

https://www.life.fi/Life-Sporebiotic

Nämä itiöpohjaiset maitohappobakteerit pääsevät paksusuoleen asti, toisin kuin tavalliset maitohappobakteerit. Eivät sovi kaikille, mutta vaikeista vatsavaivoista kärsiville ehdottomasti kokeilemisen arvoisia.

Hoidon tulee olla tietenkin myös kokonaisvaltaista. Itse hoidan vatsaongelmaani maidottomalla fodmap-dieetillä ja viljoista syön vain fermentoitua tattaria. Liikunta, uni, hermoston tasapainotus, raikkaan ilman saanti ja riittävä valoaltistus (mielellään luonnonvalon) ym. on tärkeää. Voin antaa lisää esim. ruokavaliovinkkejä, jos kiinnostaa.

Täällä tulee heti alapeukkua, jos menee mainitsemaan jonkun valmisteen. Itse kerroin näistä siksi, että olen ollut vähän järkyttynyt siitä, että kukaan ei kertonut mulle.

Oma vatsani räjähti antibiooteista, eikä ole useammassakaan vuodessa palautunut oikein ollenkaan hyvästä, kuitupitoisesta ruokavaliosta ja muista elintavoista huolimatta. Vivomixxistä ja muista yleisimmistä maitohappobakteereista ei vahvoinakaan annoksina ole ollut itselleni apua. Tosin jos niitä ei ole vielä kokeiltu, kannattaa kokeilla, monille niistä on kuitenkin ollut hyötyä.

Olen käynyt eri lääkäreillä ja maksoin myös kalliille yksityiselle gastrologille, joka otti rahat ja kertoi, että hänellä ei ole "taikakeinoja" (eli yhtään mitään, mistä olisi mitään apua). Koko tämän ajan Suomen apteekeissa on kuitenkin ollut sellainen probiootti kuin mutaflor, jota on tutkittu paljon ja josta on todettu olevan iso apu erilaisiin vatsasairauksiin ja -ongelmiin. Asiaa pitkään kaiveltuani törmäsin myös näihin itiöpohjaisiin maitohappobakteereihin, joita olin jo tilaamassa niitä ulkomailta, kunnes tajusin, että Suomestakin saa. Ne ovat siis toiminnaltaan aivan erilaisia yleisimpiin maitohappobakteereihin nähden. En itse oikein voi kommentoida niiden tehoa, koska en ole vielä itse saanut mutafloria, ja itiöpohjaisia bakteereja olen käyttänyt niin vähän aikaa, ettei niiden mahd. vaikutus vielä näy. Monille nämä ovat kuitenkin olleet pelastus.

Vierailija
71/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, milloin vastaat kysyjän 64/70, eilen kysymiin kysymyksiin? Odotamme vastaustasi.

Vierailija
72/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo

Vierailija
73/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suolistotulehdus ollut 2 vuotta sitten ja mihin/miksi hoitosuhde katkesi? Toi vessassa ravaaminen kuulostaa siltä että olisi aktivoitumassa uudestaan.

Vierailija
74/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos ne ferritiinit sitten oli? Esim itse keikun kyllä viitteen alarajassa, väsynys katosi kun aloin popsimaan rautaa vaikka lääkärien mielestä arvot olivat IHAN OK. Ihanaa kun on energiaa. T: 2v väsymyksestä kärsinyt

Vierailija
75/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta oli oman 8h yöunen, 2xpäikkärit, sydämen tykytyksen, hikoilun ja ripulin takana.

Ja arvo oli vain vähän överin puolella. Lääkityksellä kuukaudessa normaaliin + sammutushoito joka ei onneksi laukaissut vajaria.

Vierailija
76/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi. Aktivoitunut todennäköisesti rokotteesta ja löytyy piilevänä lähes jokaisen kehosta. Borrelioosi aiheuttaa monia "toiminnallisia" vaivoja kuten IBS, fibromyalgia, CFS, POTS, MCAS. Tyyppioire on aivan kamala väsymys johtuen keskushermoston matala-asteisesta jatkuvasta tulehduksesta.

Vierailija
77/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljos ne ferritiinit sitten oli? Esim itse keikun kyllä viitteen alarajassa, väsynys katosi kun aloin popsimaan rautaa vaikka lääkärien mielestä arvot olivat IHAN OK. Ihanaa kun on energiaa. T: 2v väsymyksestä kärsinyt

Olihan se tuolla mainittu: 48.

Raudan "popsiminen" ei ole ihan itsestäänselvää, etenkin kun taustalla ollut suolitulehdus. Elimistö ei välttämättä sitä pysty pilkkomaan tai imeyttämään, ja vaikka pystyisikin niin siihen tasapainoon pääsemisen aika voi olla kohtuuttoman pitkä sellaiselle joka oikeasti kärsii raudanpuutteesta. Jopa suoraan laskimoon tiputettu rauta kestää imeytyä 8 viikkoa.

Vierailija
78/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa krooniselta väsymysoireyhtymältä.

Vierailija
79/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut korona oireettomana ja siitä on jäänyt väsymys jälkitautina.

Vierailija
80/81 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa kuulostaa oudolta.

Onko sinun makuuhuoneessasi maadoittetut pistorasiat? Jos ei tai haluat muuten vain kokeilla.

Et häviä tässä mitään.

Ota sähkökaapista makuuhuoneen sulake pois (tai kytkin off asentoon) aina ennen nukkumaan menoa (2 viikon ajan).

Kirjoita  tänne takaisin kahden viikon jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän