Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi muuttaa ulkomaille, tuntuu pahalta

Vierailija
23.11.2021 |

Tyttäreni muuttaa ulkomaalaisen miehensä kanssa miehen kotimaahan. Asuinpaikka on syrjässä ja matka sinne kestää tavattoman kauan. Ensin lentokoneella, sitten pitkä matka junalla, sitten bussilla ja lopuksi vielä pienemmällä bussilla.

Tuntuu jotenkin surulliselta etenkin kun tiedän, että he harkitsevat lasten tekemistä. Käytännössähän jään erilliseksi tyttäreni lapsista.

Mutta tällaista se elämä kai on. Kaikki tekevät omat valintansa ja vanhempienkin on sopeuduttava lastensa valintoihin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä asiaa?

Vierailija
2/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen pahoillani puolestani. Voin jotenkin kuvitella, että jos oma lapseni.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

Mutta ehkä ”lohduttaa” että ei kaikki lähellä asuvatkaan saa olla lastensa ja lastenlastensa elämässä. Esim mun vanhemmat. Olivat niin väkivaltaiset vanhemmat - ja ovat sitä yhä - että en päästä heitä lasteni elämään. Enkä omaani.

Ajattele asiaa myös niin että joskus jos tytär saa lapsia, hän ehkä haluaakin muuttaa lähemmäs sinua, oletuksena että välinne ovat hyvät. Ei kaikki ole lopullista elämässä ja asiat voi muuttua.

Vierailija
4/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille tulee ero kumminkin. Naisilla on sitä paitsi taipumus palata aina Suomeen, kun "koulutusjärjestelmä on niin hyvä".

Vierailija
5/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan muuttaa?

Vierailija
6/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla on ulkomailla asuva aikuinen lapsi, hyvin kaukana ja hankalan matkan päässä. Hänkin suunnittelee perheenlisäystä. Muutosta on jo kauan, mutta koskaan en ole siihen sopeutunut, enkä tottunut. Asia on minulle aina ollut ihan hirveän surullinen, vaikea ja aivan kamala.

Mutta sitten yritän ajatella, että kukaan ei voi elää elämäänsä jättämällä omat haaveet ja suunnitelmat tekemättä ja toteuttamatta, vain koska toinen niin haluaa, enkä minäkään haluaisi, että oma lapseni olisi luopunut omista haaveistaan minun vuokseni. Jokaisen pitää saada toteuttaa itseään, rakentaa omaa elämäänsä niin hyväksi kuin mahdollista, niillä lähtökohdilla, mitä on. 

Saisi vaan tuo pirun korona haihtua, jotta voisimme jompikumpi lentää toista tapaamaan.

Vierailija
7/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki oma elämä, lapses on jo aikuine

Vierailija
8/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla asuva lapsi. Voin kertoa että äitiä on joka päivä kova ikävä.

Vierailija
9/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen surullinen, koska oma lapseni muutti aikoinaan ulkomaille. Ja vielä surullisempi olen kun tiedän, että hän on yksinäinen siellä ulkomailla eikä ole löytänyt itselleen miesystävää:( Tulisipa takaisin tänne kotimaahan

Vierailija
10/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän elää omaa elämäänsä. Pidä kuitenkin muuten yhteyttä ja nähkää, milloin voitte.

Vierailija
11/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin aikoinaan ulkomaille opiskelemaan. En edes kysynyt vanhempien mielipidettä asiaa. Elän omaa elämääni, vanhemmat voivat tehdä mitä lystäävät.

Vierailija
12/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ulkomailla asuva lapsi. Vanhemmistani on aika jättänyt. Hirveän surullista... Mutta tapaamiset olivat aikanaan riemullisia. Matkalaukut täynnä ruisleipää, salmiakkia ja naistenlehtiä. Lapseni ensin ujostelivat, sitten kiipesivät syliin.

Vierailija
13/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen surullinen, koska oma lapseni muutti aikoinaan ulkomaille. Ja vielä surullisempi olen kun tiedän, että hän on yksinäinen siellä ulkomailla eikä ole löytänyt itselleen miesystävää:( Tulisipa takaisin tänne kotimaahan

Miksi pidät miesystävän saantia jonain elämää tärkeämpänä asiana?

Vierailija
15/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi olla että tyttäresi haluaa palata takaisin Suomeen jos ja kun lapsi syntyy.

Vierailija
16/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tyttäresi kasvattanut. Huoli pois. Tulee parin vuoden päästä takaisin nyytin kanssa.

Vierailija
17/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea vaivaa tyypillinen poismuuttopaikkakuntien epidemia. Ensin muuttaa lisääntymisikäiset naiset pois. Perässä peräkammarien miehet. Suomessa on todella vähän mahdollisuuksia koulutetuille työikäisille.

Vierailija
18/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattavaa! Hanki oma elämä ja anna lapsesi elää omaansa ihan rauhassa. Jotkut myös lähtevät ihan tarkoituksella mahdollisimman kauas, ymmärrän hyvin, jos on noin riippuvainen äiti...

Vierailija
19/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina muuttaa ulkomaille tumman kullin perässä

Mä muutin opintojen ja uran perässä. Seksiä en ole harrastanut koskaan.

N31, Lontoo

Vierailija
20/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattavaa! Hanki oma elämä ja anna lapsesi elää omaansa ihan rauhassa. Jotkut myös lähtevät ihan tarkoituksella mahdollisimman kauas, ymmärrän hyvin, jos on noin riippuvainen äiti...

Minusta on hyvin luonnollista, että lapset kaipaavat vanhempiaan ja että vanhemmat kaipaavat lapsiaan. Jos eivät kaipaa, kasvatuksessa on mennyt jokin pieleen, koska rakkaudellisessa kodissa kasvaneiden rakkaus ei mihinkään lopu täysi-ikäisyyden koittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi