Ärsyttää kun mieheni puhuu vaikeuksistamme vanhemmilleen
Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.
Kommentit (207)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:39"]
Mulla näköjään täysin toisenlainen kuva ap.sta kuin täällä monella muulla. kyllä mun pakko kallistua miehen puolelle. ap.sta tulee Muru mieleen.
[/quote]
Mulle tulee mieleen kanssa, että olen miehen puolella. En tykkäisi yhtään jos mieheni marisisi siitä, että mä haluan puhua läheisilleni ongelmistani. Ei parisuhde saa olla mikään sellainen vankila, ettei saa enää muille ihmisille puhuakaan.
[/quote]
Kukaan ei ole kieltänyt muille ihmisille puhumista. Mutta et sinä saa työasioistakaan puhua kavereidesi kanssa jos ne ei ole samassa työpaikassa.
Ihminen joka juoruaa kaikki asiat eteen päin on ihminen johon kukaan ei luota.
[/quote]
Juoruaminen on eri asia kuin omasta elämästään tai ongelmistaan puhuminen. Jokainen saa avautua kenelle tahtoo jos tahtoo omista asioistaan. Siitähän tässäkin oli kyse eikä työpaikan asioista.
[/quote]
Mutta kun ne ei ole vain omia asioita. Ihan samoin kuin et voi mennä nussimaan ketä huvittaa parisuhteessa niin et voi myöskään mennä lässyttämään parisuhteen asioita muille ihmisille.
Itseasiassa jopa laki kieltää levittämästä yksityiselämään (muiden) kuuluvia asioita eteenpäin.
[/quote]
Tuossa olet väärässä. Asianosainen eli puoliso saa kyllä puhua omasta parisuhteestaan niin paljon kuin haluaa muille. Sitä ei estä mikään laki.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:48"]
Minusta on ok puhua omille vanhemmilleen jos välit on hyvät ja tosiaan tarvitsee kuuntelijaa tai neuvoja läheiseltä ihmiseltä. Ei se ole puolisolta aina pois. Siitä voi olla apuakin parisuhteeseen.Toivon, että pystyn omiin lapsiini pitämään niin hyvät välit, että he voivat aikuisenakin tulla huolineen luokseni.
[/quote]
Ap:han sanoi, että olivat miehen kanssa sopineet etteivät puhu asioista vanhempiensa kanssa.
[/quote]
Ai että mies ei saisi puhua huolistaan kenellekään? Puhuuhan ap:kin tänne. Ei minusta voi toista kieltää puhumasta läheisilleen. Se ei ole ihan tervettä jos haluaa toista niin kontroloida ja rajoittaa.
[/quote]
Lainaus ap:n viestistä: "Me puhumme yhdessä asioista sekä erään yhteisen ystävämme kanssa (terapeutti). Lisäksi mieheni nimenomaan ehdotti, että käsittelisin asiaa parhaan ystäväni kanssa. Tilanne on erittäin vaikea. Siksi minulle sopisi erittäin hyvin, että mieheni puhuisi asiasta jonkun ystävänsä kanssa. Hän ei kuitenkaan halua."
Eli missä vaiheessa ap on ollut kontrolloiva ja rajoittava?
[/quote]
No koko ajan. Ei toisten puhumisen vapautta voi rajoittaa millään sopimisilla. Jos mies on sittenkin halunnut puhua vanhemmilleen, niin onhan hänellä aikuisena ihmisenä oikeus puhua. Siis haloo?! Mitä teinejä te oikein olette? Hänellähän on oikeus vaikka erota jos niin haluaa vaikka te olisitte sopineet mitä. Jotakin rajaa nyt tuohon kontrollointiin etenkin kun ap ei edes tiedä MITä mies on puhunut.
[/quote]
Eli juoruat kahdenkeskeisistä asioistasi vanhemmillesi, kavereillesi ja kelle tahansa mitä ihmeellisemmällä logiikalla? Selvä.
[/quote]
Onko juoruamista jos kerron vanhemmilleni, että mies lyö mua? Siksikö ap kieltää miestään puhumasta , että sillä on jotakin salattavaa ja hävettävää?
[/quote]
Älä näsäviisastele. Jos toinen lyö niin silloin soitetaan poliisi eikä juoruta äidille ja isälle.
Tajuatko mitä tarkoittaa yksityisasia?
Ärsyttävää tuollainen kertominen, mutta aika tavallista ja ymmärrettävää. Hän ei ehkä ymmärrä mikä on suhteellenne parasta. Tyttöystävä teki aikanaan samaa, kunnes ymmärsi että ampuu itseään nilkkaan tuollaisella. On suhteelle pitkällä aikavälillä tarpeellista, että puolison vanhemmat arvostavat ja kunnioittavat - se on vaikeaa, jos on leimattu tahallaan "ongelmaksi".
[/quote]
Se on juurikin näin. Varsinkin jos vanhemmat ovat "vahvoja persoonia" niinkuin tässä tapauksessa ilmeisesti on.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:49"]
Minusta on ok puhua omille vanhemmilleen jos välit on hyvät ja tosiaan tarvitsee kuuntelijaa tai neuvoja läheiseltä ihmiseltä. Ei se ole puolisolta aina pois. Siitä voi olla apuakin parisuhteeseen.Toivon, että pystyn omiin lapsiini pitämään niin hyvät välit, että he voivat aikuisenakin tulla huolineen luokseni.
[/quote]
Sinulle EI kuulu lapsesi parisuhde asiat. Ei vaikka lapsesi niistä puhuisi. Koska siinä suhteessa on toinenkin ihminen
[/quote]
Mulle kuuluu kaikki lasteni asiat koko loppu elämäni mitä he ikinä haluavat mulle puhua. Ei vanhemmuus siihen lopu kun lapsi aikuistuu. Jos he haluavat mulle puhua seurustelu tai avio-ongelmistaan niin tottakai mä kuuntelen ja neuvon jos osaan. Minusta on ihan hyvä, että ihmisellä on suku ja omia ystäviä vaikka meneekin naimisiin ja perustaa perheen. Jos joku menee pieleen niin silloin tarvitsee niitä ihan omia luotettuja ihmisiä. On hirveää jos ei ole kuin vain se puoliso.
[/quote]
Kuka on sanonut, että AP:n mielellä ei ole ketään muuta kuin puoliso? Ja itsehän AP:n mies ei halua puhua asioista ystäviensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:03"]
[/quote]
Sinulle EI kuulu lapsesi parisuhde asiat. Ei vaikka lapsesi niistä puhuisi. Koska siinä suhteessa on toinenkin ihminen
[/quote]
Mulle kuuluu kaikki lasteni asiat koko loppu elämäni mitä he ikinä haluavat mulle puhua. Ei vanhemmuus siihen lopu kun lapsi aikuistuu. Jos he haluavat mulle puhua seurustelu tai avio-ongelmistaan niin tottakai mä kuuntelen ja neuvon jos osaan. Minusta on ihan hyvä, että ihmisellä on suku ja omia ystäviä vaikka meneekin naimisiin ja perustaa perheen. Jos joku menee pieleen niin silloin tarvitsee niitä ihan omia luotettuja ihmisiä. On hirveää jos ei ole kuin vain se puoliso.
[/quote]
Sun lapsiisi ei ainakaan voi luottaa. Tunnut juuri sellaiselta anopilta joka tunkee nokkansa koko ajan lapsiensa asioihin.
Sellainen mies elntäisi mäkeen heti joka antaa vanhempiensa sotkeutua perheen asioihin
[/quote]
Joo mun lapsiini ei voi luottaa sillä tavalla, että jos puoliso paljastuu väkivaltaiseksi niin, että he vain vaikenisivat ja kärsisivät hiljaa. Yleensä tuollaisilla ehdottaman luottamuksen vaatijoilla ei ole puhtaita jauhoja pussissa.
[/quote]
Jos joku käy kimppuun niin silloin otetaan yhteyttä viranomaisiin ei omaan äitiin. Joten turha käyttää tuollaista lapsellista tekosyytä omalle juoruamiselleen
Mulla näköjään täysin toisenlainen kuva ap.sta kuin täällä monella muulla. kyllä mun pakko kallistua miehen puolelle. ap.sta tulee Muru mieleen.
[/quote]
Mulle tulee mieleen kanssa, että olen miehen puolella. En tykkäisi yhtään jos mieheni marisisi siitä, että mä haluan puhua läheisilleni ongelmistani. Ei parisuhde saa olla mikään sellainen vankila, ettei saa enää muille ihmisille puhuakaan.
[/quote]
Kukaan ei ole kieltänyt muille ihmisille puhumista. Mutta et sinä saa työasioistakaan puhua kavereidesi kanssa jos ne ei ole samassa työpaikassa.
[/quote]
Juoruaminen on eri asia kuin omasta elämästään tai ongelmistaan puhuminen. Jokainen saa avautua kenelle tahtoo jos tahtoo omista asioistaan. Siitähän tässäkin oli kyse eikä työpaikan asioista.
[/quote]
Kyse ei ole vain sun asioista vaan "meidän" asioista, parisuhteen asioista. Ne koskee toistakin osapuolta ja niistä EI nimenomaan puhuta. Varsinkin jos niin on vielä sovittu.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta kun ne ei ole vain omia asioita. Ihan samoin kuin et voi mennä nussimaan ketä huvittaa parisuhteessa niin et voi myöskään mennä lässyttämään parisuhteen asioita muille ihmisille.
Itseasiassa jopa laki kieltää levittämästä yksityiselämään (muiden) kuuluvia asioita eteenpäin.
[/quote]
Tuossa olet väärässä. Asianosainen eli puoliso saa kyllä puhua omasta parisuhteestaan niin paljon kuin haluaa muille. Sitä ei estä mikään laki.
[/quote]
Kunhan hän ei puhu toisten asioista. Esim. et voi sanoa että puolisosi on vaikka sairas. Se on laitonta. Se rikkoo lakia.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:56"]
[/quote]
Ap:han sanoi, että olivat miehen kanssa sopineet etteivät puhu asioista vanhempiensa kanssa.
[/quote]
Ai että mies ei saisi puhua huolistaan kenellekään? Puhuuhan ap:kin tänne. Ei minusta voi toista kieltää puhumasta läheisilleen. Se ei ole ihan tervettä jos haluaa toista niin kontroloida ja rajoittaa.
[/quote]
Lainaus ap:n viestistä: "Me puhumme yhdessä asioista sekä erään yhteisen ystävämme kanssa (terapeutti). Lisäksi mieheni nimenomaan ehdotti, että käsittelisin asiaa parhaan ystäväni kanssa. Tilanne on erittäin vaikea. Siksi minulle sopisi erittäin hyvin, että mieheni puhuisi asiasta jonkun ystävänsä kanssa. Hän ei kuitenkaan halua."
Eli missä vaiheessa ap on ollut kontrolloiva ja rajoittava?
[/quote]
No koko ajan. Ei toisten puhumisen vapautta voi rajoittaa millään sopimisilla. Jos mies on sittenkin halunnut puhua vanhemmilleen, niin onhan hänellä aikuisena ihmisenä oikeus puhua. Siis haloo?! Mitä teinejä te oikein olette? Hänellähän on oikeus vaikka erota jos niin haluaa vaikka te olisitte sopineet mitä. Jotakin rajaa nyt tuohon kontrollointiin etenkin kun ap ei edes tiedä MITä mies on puhunut.
[/quote]
Eli juoruat kahdenkeskeisistä asioistasi vanhemmillesi, kavereillesi ja kelle tahansa mitä ihmeellisemmällä logiikalla? Selvä.
[/quote]
Onko juoruamista jos kerron vanhemmilleni, että mies lyö mua? Siksikö ap kieltää miestään puhumasta , että sillä on jotakin salattavaa ja hävettävää?
[/quote]
Eli AP lyö miestään? Mielikuvitus taitaa vähän laukata. Jos AP:n MIES on vielä itse ehdottanut, ettei vanhemmille puhuta asioista, niin mitenköhän tämä sopii villiin skenaarioosi?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyse ei ole vain sun asioista vaan "meidän" asioista, parisuhteen asioista. Ne koskee toistakin osapuolta ja niistä EI nimenomaan puhuta. Varsinkin jos niin on vielä sovittu.
[/quote]
Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sun lapsiisi ei ainakaan voi luottaa. Tunnut juuri sellaiselta anopilta joka tunkee nokkansa koko ajan lapsiensa asioihin.
Sellainen mies elntäisi mäkeen heti joka antaa vanhempiensa sotkeutua perheen asioihin
[/quote]
Joo mun lapsiini ei voi luottaa sillä tavalla, että jos puoliso paljastuu väkivaltaiseksi niin, että he vain vaikenisivat ja kärsisivät hiljaa. Yleensä tuollaisilla ehdottaman luottamuksen vaatijoilla ei ole puhtaita jauhoja pussissa.
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä me miehen kanssa "vaaditaan" ehdotonta luottamusta toisiltamme. Se on parisuhteen peruste. Meillä ei kuitenkaan ole mitään salattavaa.
No oh hoh! Kylläpäs miesvihaajat ottavat voimakkaasti kantaa ketjuun. Pakko saada taas kaikki miehen syyksi ja haukkua mies alimpaan helv..tiin vaikka kukaan ei edes miestä tunne. Ottakaa hyvät ihmiset nyt huomioon, meillä ainoastaan ap.n näkemys tilanteesta.
[/quote]
Taidat nähdä miesvihaa ihan joka puolella. Olisin samaa mieltä vaikka ap olisi mies joka puhuu vaimostaan. Ap:n mies toimi väärin. Ei kukaan ole haukkunut miestä alinpaan helvettiin. Tottakai tiedostan että meillä on ainoastaan ap:n näkemys tilanteesta. Jos se pitää paikkansa mies on toiminut väärin.
Kun meillä avioliitto rakoili, voi luoja miten onnellinen olisin ollut vanhemmista joilta olisi saanut tukea ja ymmärrystä. joille olisi voinut avautua elämäntilanteestaan parisuhteessa ja muutenkin, ei se tarkoita yksityiskohtiin menemistä tai juoruamista. riittää kun saa avata tilannetta niin, että meillä on nyt vähän ongelmia.
mutta ei mulla ei niitä vanhempia ollut, avioeron tultua ajankohtaiseksi sain vain haukkumiset ja nälvimistä päälleni.
minusta kertoo ainoastaan siitä, että vanhempiin on luotu syvä luottamus jo lapsena ja keskusteluyhteys on säilynyt läpi elämän, kun pystytään vanhempien kanssa oman elämän kipeistäkin asioista puhumaan avoimest.i vaikka sitten ei yksityiskohtiin mentäisikään.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:16"]
Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.
[/quote]
Miten sait tietää, että miehesi on puhunut asioistanne?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:25"]
Kun meillä avioliitto rakoili, voi luoja miten onnellinen olisin ollut vanhemmista joilta olisi saanut tukea ja ymmärrystä. joille olisi voinut avautua elämäntilanteestaan parisuhteessa ja muutenkin, ei se tarkoita yksityiskohtiin menemistä tai juoruamista. riittää kun saa avata tilannetta niin, että meillä on nyt vähän ongelmia. mutta ei mulla ei niitä vanhempia ollut, avioeron tultua ajankohtaiseksi sain vain haukkumiset ja nälvimistä päälleni. minusta kertoo ainoastaan siitä, että vanhempiin on luotu syvä luottamus jo lapsena ja keskusteluyhteys on säilynyt läpi elämän, kun pystytään vanhempien kanssa oman elämän kipeistäkin asioista puhumaan avoimest.i vaikka sitten ei yksityiskohtiin mentäisikään.
[/quote]
Jep. Sä olet täysin oikeassa. On onni jos on vanhemmat joille voi puhua. Mulla ei ole sellaisia ollut mutta itse aion yrittää olla omille lapsilleni sellainen vanhempi.
Kun meillä avioliitto rakoili, voi luoja miten onnellinen olisin ollut vanhemmista joilta olisi saanut tukea ja ymmärrystä. joille olisi voinut avautua elämäntilanteestaan parisuhteessa ja muutenkin, ei se tarkoita yksityiskohtiin menemistä tai juoruamista. riittää kun saa avata tilannetta niin, että meillä on nyt vähän ongelmia. mutta ei mulla ei niitä vanhempia ollut, avioeron tultua ajankohtaiseksi sain vain haukkumiset ja nälvimistä päälleni. minusta kertoo ainoastaan siitä, että vanhempiin on luotu syvä luottamus jo lapsena ja keskusteluyhteys on säilynyt läpi elämän, kun pystytään vanhempien kanssa oman elämän kipeistäkin asioista puhumaan avoimest.i vaikka sitten ei yksityiskohtiin mentäisikään.
[/quote]
Toki. Mutta jos on sovittu ettei asioista puhuta niin sitten ei puhuta. Eikä tuo ap:n mieskään halunnut keskustella noista asioista vanhempiensa kanssa.
[/quote]
Taidat peilata liikaa omia kokemuksiasi...sun tapa ei ole hyvä välttämättä kaikille...
Ap voisi yrittää jaksaa kaivaa itsestään jonkinlaista empatianpoikasta miestään kohtaan ja antaa anteeksi niin tulisi itselleen parempi olo. Minulle aikuiset lapseni ja miniäni kertovat jos jokin on pielessä mutta vävy ei kerro (tai sitten hänellä ei vielä ole ollut mitään sydämellään). Meillä ajatus perheestä on ehkä laajempi kuin useimmilla tänne kirjoittaneilla.
Mieltä painavien salaisuuksien pitäminen sisällään ei ole hyvä asia ihmisen terveydelle. Voimia ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:36"]
Ap voisi yrittää jaksaa kaivaa itsestään jonkinlaista empatianpoikasta miestään kohtaan ja antaa anteeksi niin tulisi itselleen parempi olo. Minulle aikuiset lapseni ja miniäni kertovat jos jokin on pielessä mutta vävy ei kerro (tai sitten hänellä ei vielä ole ollut mitään sydämellään). Meillä ajatus perheestä on ehkä laajempi kuin useimmilla tänne kirjoittaneilla.
Mieltä painavien salaisuuksien pitäminen sisällään ei ole hyvä asia ihmisen terveydelle. Voimia ap:lle.
[/quote]
En haluaisi olla missään tekemisissä perheenne kanssa. Jos haluaisin kaikki asiani yleiseen tietoon niin voisin ilmoittaa ne Hesarin sivuilla.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:36"]
[/quote]
Onhan se ap:kin pitänyt asioita sisällään kun yhdessä kerran sopivan tästä linjasta...Eikö luottamus ole muuten sinulle tärkeä asia? Jos lapsesi kertoisi sinulle parisuhdevaikeuksistaan, niin sekaantuisitko kenties huomaamatta asioihin?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
luitko edes viestin? voin sulle suomentaa, hän sanoi kuuntelevansa ja tukevansa jos lapset haluavat puhua! sotkeutuminen/ tuppautuminen on täysin eri asia.