Mitä mieltä olisitte äidistä, joka tulisi lähipuistoon lapsensa ja itsensä näin pukeneena?
Lapsella jokin kiva neulepaita, muhkea ja söpö. Jos tyttö niin vaaleanpunainen pojalla vaaleansininen. Nätti sävyyn sopiva lakki (vaikka pipo?) päässä, farkut jalassa. Ja kengät jotkin hyvät merkkikengät.
Äidillä kevyt meikki, huoleton kampaus. Merkkifarkut ja päällä vaikkapa vaalean toppaliivi ja poolopaita.
Alkaisiko lähiöäitiä kadehduttaa yhtään?
Kommentit (21)
lapsen kohdalla saattaisi herätä ajatus, että pystyykö/saako lapsi noissa vaatteissaan leikkiä vapaasti. Jos ne vaatteet ei menoa haittaa niin ok.
Itse en tosin lapsiani hienoksi pukis pihale, saatikka itteäni. Enkä todellakaan meikkaisi leikkipuistoon lähtiessä.
Jos olen puistossa niin mä en edes muista mitä muilla oli päällä. Ainoastaan ne tapaukset muistan kun Japanissa näin räntästeessa pojat t-paita ja shortsit päällä kun vanhemmilla oli toppatakki ja pipot :-(
Että mun puolesta jokainen voi kuvitella toisistaan mitä vaan, mä menen puistoon jotta lapset voi leikkiä. Täytyy tosin sanoa että kovin usein en käy, kun en halua kuunnella juoruja naapureista.
Just. Mikä oli aloituksesi tarkoitus?
Voisin ajatella, että tuo villapaita ei ole kaikkein käytännöllisin vaate leikkipuistoon. Varsinkin jos tuulee tai on märkää, niin säälisin lasta. Jos lapsi saisi rauhassa remuta vaatteistaan huolimatta, ilman ' älä sotke' kommentteja, niin siitä vaan.
Toisista äideistä en yleensä ajattele yhtään mitään. Varsinkin jos äiti hymyilee ja on mukavan tuntuinen.
Tietysti jos lapsi on hiljainen ja istuu vain hiekkiksen reunalla tai keinussa, niin eihän siinä mitään, meidän rasavillille en kyllä neulepaitaa laita puistoon päälle, keräähän se jo valtavasti hiekkaakin kun liukumäen alla ryömiskelee. :)
takki olisi lapselle lämpimämpi ja parempi.
Itse en tykkää ko. tyylistä, joten kateellinen en olisi, eikä muitakaan suuria tunteita heräisi. Miksi ihmeessä pitäisi?
...vaatetuksen vuoksi. Olin pukeutunut harmaisiin villakangashousuihin ja puolipitkään villakangastakkiin ja lapsillani oli kauniit ulkoiluvaatteet.
Muilla äideillä oli tuulipuvut sms. mikä ei minua tietenkään haitannut; jokainen taablaa tyylillään, mutta minua katsottiin päästä varpaisiin ja joku heittikin että " olet sitten oikein pukeutunut hiekkalaatikolle" .
jos joku jaksaa nähdä vaivaa puiston takia. Itse kyllä käytän enemmän käytännöllisiä vaatteita, joilla voi istua vaikka hiekkalaatikon reunalle tai jos lapsi tulee kurasena syliin niin ei tartte varoa.
Miettisin varmaan, että mikä saa ihmiset ostamaan noita toppaliivejä. Mun mielestä ne on ihan kummia vaatekappaleita, en ymmärrä niiden käyttötarkoitusta.
Lapsesta varmaan miettisin, jos on parivuotias, että eiköhän ole jäykkä olo farkuissa. Meidän muksu ei ainakaan niissä yleensä viihdy, koska kangas on monesti niin jäykkää - ja ohuemmat tuskin on hyvä juttu näin syksyllä.
Lasta säälisin, kun on laitettu pihalle leikkimään tiukkoihin farkkuihin.
Eiköhän jokaisella ole mahdollisuus pukeutua sinne hiekkikselle ihan tasan niin tyylikkäisiin kuteisiin kuin huvittaa?
Miettisin ehkä, että tulee turhaa pyykkiä äidille, kun lapsilla ei ole kuriksia päällä.
Mutta jos esim. äidillä on merkkifarkkunsa varaa pilata hiekkalaatikolla, niin mikä ettei. Itselläni ei ole niin paljoa rahaa, että voisin parhaat farkut laittaa puistoon. Mulla kun on tapana leikkiä lapsen kanssa, tehdä hiekkakakkuja ja kerätä käpyjä jne. Aina vaatteet sotkeentuu ja tuntuisi hullulta näihin puuhiin laittaa hienosteluvaatteet päälle. Sama juttu sille, joka meni lekkipuistoon harmaissa housuissa ja villakangastakissa... Miksi helkkarissa? Laittakaa vaikka desing-verkkarit, mutta eikö tuollaisissa tamineissa ole epämiellyttävä leikkiä lapsen kanssa? Mutta ai niin joo, ettehän te leiki, te katsotte.
Lapselle puen aina sellaiset vaatteet, joissa hänen on mukava leikkiä. Ja vaikka ryömiä pitkin maata! Hyppiä vesilammikoissa, keittää mutavelliä. Lapsi ei ole mikään rauhallinen yksilö, joka muhkeassa neulepaidassaan ja farkuissaan hetkeäkään istuisi nätisti hiekkalaatikon reunalla ja edustaisi...
Poika 2 v pitää farkkuja aika useinkin pihalla. Ovat musta parhaat housut näille keleille, eivätkä pelkää kovaakaan kulutusta. Ja sotkut lähtee 60 asteessa.
Uteliaisuuttani kysyn, että millaisia housuja muiden lapset pitää?
Noita lapseni ihania vaatteita ei ole ostettu kalliilla, vaan ne on ostettu käytettyinä kirpparilta tai huutonetistä. Sieltä tekee aivan uskomattomia löytöjä, kun vain hiukan näkee vaivaa. Meidän lapsi ei omista ollenkaan rumia, huonoja vaatteita vaan hänen " rymy- ja kuralätäkkövaatteensakin" ovat kauniita. Jos joku vaate likaantuu leikeissä niin, ettei se lähde pyykissäkään, heitän sen surutta pois. Ikinä en rajoita lapseni leikkimistä mitenkään vaatteiden takia.
En ymmärrä ollenkaan tuollaista ajattelua, että lapsi pitää pukea rumasti ja huonoihin, kuluneisiin vaatteisiin jotta hän voi olla " vapaa" .
Vierailija:
Lapselle puen aina sellaiset vaatteet, joissa hänen on mukava leikkiä. Ja vaikka ryömiä pitkin maata! Hyppiä vesilammikoissa, keittää mutavelliä. Lapsi ei ole mikään rauhallinen yksilö, joka muhkeassa neulepaidassaan ja farkuissaan hetkeäkään istuisi nätisti hiekkalaatikon reunalla ja edustaisi...
Ei niiden käytännöllisempienkään vaatteiden tarvi olla rumia, kuluneita ja likaisia. Minäkin mielestäni puen lapset kauniisiin vaatteisiin hiekkikselle, mutta en neuleisiin ja farkkuihin. Koska mielestäni ulkoleikkeihin on olemassa soveltuvampiakin vaatteita.
Mutta, kukin tyylillään, eikä mua toisten lasten farkut ja muhkeat neuleet häiritse, varsinkaan jos ne eivät näytä menoa haittaavan.
Mitä ihmeellistä tossa on. Tuskin edes huomaisin. Enemmän katon kieroon jos mammat tarpoo tuulipuvuissa leikkikentälläkin.
?
t. lähiöäiti