outoa käytöstä siivoajalta
Perjantaina iltapäivän kahvitauolla tunki mukaan siivoaja ihan muina naisina. Jotenkin kiusallista, ei ole osa meidän työporukkaa (toimisto, ollaan koulutettua väkeä). Toivottavasti ei aio uusia tuota temppua huomenna. Jos luet tämän viestin niin ei pahalla mutta työpaikan kahvitauko vietetään työkavereiden kesken, siivoaja ei kuulu tähän porukkaan.
Kommentit (106)
Olisiko ollut ihan ok jos kyseessä olisi ollut aamupäivän kahvitauko?
Minusta on mukava olla työpaikalla kahvitauolla "oman porukan" kanssa. Kyllä mä katsoisin pitkään jos joku pomo tai tietokonetuki tai vaikka se siivooja tai joku muu joka ei ole meidän kanssa missään tekemisissä koskaan tulisi kahvittelemaan meidän kanssa. Mainittakoon, että meillä on kymmeniä työntekijöitä ja kahvitauon ajat saa itse päättää.
Minä olen hoitaja ja ei tulisi mieleenikään olla huomioimatta siivoojarouvaamme. Hän on yksi tasa-arvoinen, arvokas työntekijä muiden joukossa. En kuvittele hoitajana olevani sen parempi ihminen kuin hänkään. Hänellä on elämänkokemusta vaikka muille jakaa ja hän on mukava huumorintajuinen ihminen. Hänellä on suuri sydän ja hän tekee tärkeätä työtä.
Koulutuksella ei saa sivistystä, tulipa taas todistettua. (Ellei ole provo)
Voi voi ap:tä. Terv. Siivooja, viittä vaille FM.
Olin oppilaana yhdessä Suomen parhaista eliittilukioista sekä myöhemmin opiskelijana yliopistossa, kun tein iltaisin ja viikonloppuisin sekä kesäisin siivouskeikkoja lisätienestin toivossa. Tuo oli tosin 90-luvulla, mutta ainakin meidän siivousfirmassa oli töissä paljon yliopisto-opiskelijoita sekä muutama korkeakoulututkinnonkin suorittanut. Nykyään toki teen oman alan hommia. Ainakin itse olin (ja olen edelleen) muutenkin nörteimmästä ja kohteliaimmasta päästä ihmisiä muutenkin. Joten nuo jutut duunareiden härskeistä jutuista tai kouluttamattomasta taustasta ei aina ihan pidä paikkaansa.
Tuli mieleen yks hassu tapaus just siivoojan kanssa. Toimin kouluttajana ja minulla on yhteinen huone toisen kouluttajan kanssa. Yks aamu hän ei ollut vielä tullut töihin ja mä viimeistelin kiireellä päivän töitä. Äkkiä ovi avautuu ja sisään tulee siivooja, jota en ole aiemmin nähnyt. Hän istahtaa kollegani tuolille, nostaa jalat pöydälle ja alkaa jutella ihan jonninjoutavia, lähinnä haukkuu jotain pomoaan ja kansanedustajia (!). Yritän kohteliaasti kuunnella, mutta juttu vaan jatkuu ja kello käy. Alan sitten sanomaan, että mun pitäis tehdä töitä ja että jutellaanko myöhemmin, mutta tää toinen ei tajua. Kiemurttelin itseni pois tilanteesta sillä tekosyyllä, että pitää mennä kopioimaan.... En nähnyt tätä siivoojaa sen kummemmin, oli kai joku sijainen tms. Vakkarisiivoojat työpaikallamme ovat mukavia ja kahvihuoneessa heidän kanssaan jutellaan ihan samalla tavalla kuin muidenkin.
Eihän koulussakaan siivoojat mene opettajanhuoneeseen kahville, vaan juovat ihan keskenään. Sinänsä ymmärrän ap:n pointin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:48"]
Perjantaina iltapäivän kahvitauolla tunki mukaan siivoaja ihan muina naisina. Jotenkin kiusallista, ei ole osa meidän työporukkaa (toimisto, ollaan koulutettua väkeä). Toivottavasti ei aio uusia tuota temppua huomenna. Jos luet tämän viestin niin ei pahalla mutta työpaikan kahvitauko vietetään työkavereiden kesken, siivoaja ei kuulu tähän porukkaan.
[/quote]
Ylimielinen, ylenkatse ja nainen. Sopiva muotti!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:32"]
Eihän koulussakaan siivoojat mene opettajanhuoneeseen kahville, vaan juovat ihan keskenään. Sinänsä ymmärrän ap:n pointin.
[/quote]
No minä en kyllä ymmärrä, hölmöä muukalaisasennoitumista (jos kohta ilmeisesti hyvin tavallista, jos työpaikalla on siivooja/keikkatyöläinen/työkokeilija/työkuntoutuja, joka ei kuulu "meihin").
Minusta se kertoo aikalailla työympäristöstä ja jopa ilmapiiristä, jos työyhteisö ei ole valmis päästämään ketään ulkopuolista edes kahvihuoneeseen. Eri asia olisi, jos tämä ulkopuolinen käyttäisi surutta litratolkulla muiden yhteismaitoja/kahvia/mitäikinä osallistumatta itse, mutta istahtaminen pieneksi hetkeksi ei kyllä taatusti saastuta ilmaa hengityskelvottomaksi.
P.S Mitä tulee siivoojien rasvaisiin juttuihin: ehkäpä, mutta ottakaa huomioon että siivoojina työskentelee myös paljon alalle kouluttamatonta, yhtä lailla jopa korkeakoulutettuja.
Että ihan kansainvälinen tunnelma... :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:15"]
[/quote]
Just. Hahaa ;D Lue: kansainvälinen=moukkamainen
Voi tätä vatipäiden pienisieluisuutta...
Jos itse olisin siistijöiden esimies, antaisin kyseiselle työntekijäryhmälle taatusti ansaitsemansa arvostuksen. Monenlaisiin tolloihin olen työpaikoilla törmännyt, ja oksettavia ovat nämä vastenmieliset itsensä jalustalle nostavat moukat. Millainen on "sivistynyt" lady, joka heittää perserättinsä ja käsipyyhkeet lattialle, vaikka iso poljinroskis on vieressä? Ei tarvitse edes kantta itse nostaa, mutta silti suuressa sivistyneisyydessään täytyy yliolkaisesti nakella minne sattuu. Näitä on nähty. Ja vielä täytyy tulla tällaiselle palstalle kehuskelemaan itseään ja mollaamaan tärkeää työtä tekeviä ihmisiä. Syvät halveksunnat. Yök.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:15"]
[/quote]
Just. Hahaa ;D Lue: kansainvälinen=moukkamainen
Voi tätä vatipäiden pienisieluisuutta...
Jos itse olisin siistijöiden esimies, antaisin kyseiselle työntekijäryhmälle taatusti ansaitsemansa arvostuksen. Monenlaisiin tolloihin olen työpaikoilla törmännyt, ja oksettavia ovat nämä vastenmieliset itsensä jalustalle nostavat moukat. Millainen on "sivistynyt" lady, joka heittää perserättinsä ja käsipyyhkeet lattialle, vaikka iso poljinroskis on vieressä? Ei tarvitse edes kantta itse nostaa, mutta silti suuressa sivistyneisyydessään täytyy yliolkaisesti nakella minne sattuu. Näitä on nähty. Ja vielä täytyy tulla tällaiselle palstalle kehuskelemaan itseään ja mollaamaan tärkeää työtä tekeviä ihmisiä. Syvät halveksunnat. Yök.
[/quote]
Kuules millainen ihminen sanoo "perserätti"? Todella rumaa tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:48"]Perjantaina iltapäivän kahvitauolla tunki mukaan siivoaja ihan muina naisina. Jotenkin kiusallista, ei ole osa meidän työporukkaa (toimisto, ollaan koulutettua väkeä). Toivottavasti ei aio uusia tuota temppua huomenna. Jos luet tämän viestin niin ei pahalla mutta työpaikan kahvitauko vietetään työkavereiden kesken, siivoaja ei kuulu tähän porukkaan.
[/quote]
Käskekää se pois tai antakaa potkut. Mitä ihmettä selän takana tulet nettiin itkemään jotain siivoojaa?
Sano wt siivoojalle suorat sanat jos vielä joskus yrittää tunkea mukaan!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:43"]Minä olin töissä siivoajana vielä opiskellessani. Ei olisi tullut mieleenkään istua pöytään kahville ylimielisten toimistokanojen kanssa. Vaikka olin "vain" siivoaja, todennäköisesti olen keskiverto toimistokanaa huomattavasti älykkäämpi. Olisin joutunut koko ajan pinnistelemään ja esittämään tyhmempää kuin olen, etten saata arvon kanoja typerään valoon.
[/quote]
Ymmärrän. Humanistisiivoojana en kyllä jaksa bimbotradenomien seuraa.
Kiusallista olisi sanoa suoraan, ensi kerralla vaan luotte merkitsevän katseen "tunkeilijaan" niin ehkä vihje mene perille.
Jos ulkoistettu siivouspalvelu niin silloin hieman erikoista, mutta jos on saman työnantajan palveluksessa niin sittenhän siivoojakin on omaa porukkaa. Oli koulutus mikätahansa.
Siivoojathan ne vasta on aitoja ihmisiä. Mukavia, huumorintajuisia ja luonnollisia.Tietävät talon asioista, huomaavat epäkohdat. Parhaimmat juorut hauskasti väritettynä...