Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 vuotias pitkällä bussimatkalla.

Vierailija
15.02.2015 |

Minun olisi mahdollista lähteä tuon juuri pari vuotta täyttävän kanssa linja-autolla n. 300 km reissulle. Ensimmäistä kertaa siis bussimatkalla, onko niissä autoissa jonkinlaiset turvaistuimet (pitääkö hommata joku oma?), vai istuuko pienetkin kyydissä ihan vaan turvavöissä?

Mielellään haluaisin myös vinkkejä ja kokemuksia miten saada matkasta kaikille osapuolille mahdollisimman siedettävä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää junalla. Ei mulla muuta.

Vierailija
2/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mentäis kyllä, mutta sinne ei junat kulje :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, lähde reissuun silloin, kun lapsella on tulossa päikkäriaika, jotta lapsi nukkuisi suurimman osan ajasta. Linja-autoissa ei ole turvaistuimia, hanki oma. On laitonta autoilla ilman asianmukaista istuinta. Ota kannettava dvd-laite mukaan. Kun auto käy asemilla, jaloittele lapsen kanssa.

Vierailija
4/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu oksennukseen (sen siivous & puhtaat vaatteet). T. matkapahoinvoivan äiti

Jos ei laatta lennäkään niin hienoa, jos lentää etkä ole varautunut olette lirissä.

Vierailija
5/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Mieti vielä. Junallakin tuon ikäisen kanssa matkustaminen hankalaa. Oltiin lapsen kanssa 80 minuuttia kestävässä bussikyydissä kerran ja se oli ihan oikeasti tuskaisaa. Ajoitin lapsen nukkuma-aikaan, mutta hän ei saanutkaan bussin hurinasta huolimatta unta ja kiljui ja yritti nousta penkeille ja lähteä liikkuvassa bussissa käytäville. Tottakai huusi, kun minä yritin pidellä väkisin paikoillaan. :D

Vierailija
6/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi oksentaa ei sillon tule seurauksia

Vierailija
7/7 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujui hyvin päiväreissu Jyväskylä-Helsinki- Jyväskylä. Olin varustautunut leluin, kirjoin, eväin ja tarinoimaan valmiina.