Kosittiin, mutta en pidä sormuksesta :(
Minun suureksi yllätykseksi mies kosi minua eilen ja ilonkyynelten seasta sain vastattua kyllä kosintaan.
Olen varmaan ihan kauhea pinnallinen ämmä, mutta en pitänyt yhtään siitä sormuksesta minkä mieheni oli minulle ostanut :(
En yleensä käytä sormuksia ollenkaan ja ei olla koskaan edes leikillään keskusteltu kihlasormuksista, joten mistäpä tuo olisi voinut mun sormusmakua tietääkään. Ja muutenkin ajattelin, että jos tuo joskus kosii niin ei kai sillä nyt sormusta välttämättä tarvi olla silloin hankittuna ja jos on niin eikös se tavallinen koruton valkokultainen tai keltakultainen rinkula ole se tavanomaisin kihlasormukseksi? Vihkiin vois sitten panostaa timanttien puolesta enemmän. Mutta ei, mieheni oli ostanut erittäin koristellun sormuksen, joka ei ole yhtään minun makuuni ei yhtään mun tyylinen. Mutta sormus oli kyllä just oikean kokoinen sormeeni ja tuossa nimettömässä se nyt tällä hetkellä onkin.
Olen niin onnellinen siitä että mennään mieheni kanssa naimisiin ja nyt tuollainen typerä pikku seikka sormessa surettaa ja vihaan itseäni sen takia että olen näin pinnallinen :(
Mutta jos miehelle sanoisin, että ei sormus ole mun tyylinen niin eikös se olis aika tosi suurikin loukkaus?
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa, miten toimitte?
Kommentit (80)
Tee kuten serkkuni ja hommaa arkisormus, jota pidät yleensä. Käytä sitä ukon sormusta vaikka kerran vuodessa jossain juhlissa. Näin serkkuni teki, kun sai mieheltään sellaisen bling bling -timanttisormuksen, jossa saa varoa koko ajan ettei se kivi irtoa!
Ottaisin tuon itsekin riemuiten vaikka synttäri- tai joululahjaksi, mutta kyllä ymmärrän ettei tuota halua kädessään pitää loppuelämäänsa. Eikä tuohon edes sovi vihki rinnalle! Ehdotan edelleen kaulakoruna jos et raaski valittaa miehellesi. Kindermunasta tulleelle tuo rehellisesti vähän näyttää...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:11"]Aivan ihana tuo ap:n sormus! Miehelläsi on näköjään erittäin hyvä maku! :) Mä olisin kiljunut riemusta, jos olisin saanut tuollaisen, vaikka en sinisestä pidäkään yhtään. Safiiri on kuitenkin klassisen kaunis valinta, ja ehdottomasti uniikimpi kuin pelkät timantit.
Tuohon olisi ihana teettää kultasepällä sopiva vihkisormus pariksi. Eikä taatusti olisi kellään samanlaista!
[/quote] Niin, AP vaan kuulostaa sille, että nimenomaan haluaa mahdollisimman massaan uppoavat sormukset tai sitten ei yhtään mitään.
Voi miksi otit jo kuvan pois, olisi ollut kiva nähdä. Löytyykö linkkiä vastaavaan?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:30"]
Minun suureksi yllätykseksi mies kosi minua eilen ja ilonkyynelten seasta sain vastattua kyllä kosintaan.
Olen varmaan ihan kauhea pinnallinen ämmä, mutta en pitänyt yhtään siitä sormuksesta minkä mieheni oli minulle ostanut :(
En yleensä käytä sormuksia ollenkaan ja ei olla koskaan edes leikillään keskusteltu kihlasormuksista, joten mistäpä tuo olisi voinut mun sormusmakua tietääkään. Ja muutenkin ajattelin, että jos tuo joskus kosii niin ei kai sillä nyt sormusta välttämättä tarvi olla silloin hankittuna ja jos on niin eikös se tavallinen koruton valkokultainen tai keltakultainen rinkula ole se tavanomaisin kihlasormukseksi? Vihkiin vois sitten panostaa timanttien puolesta enemmän. Mutta ei, mieheni oli ostanut erittäin koristellun sormuksen, joka ei ole yhtään minun makuuni ei yhtään mun tyylinen. Mutta sormus oli kyllä just oikean kokoinen sormeeni ja tuossa nimettömässä se nyt tällä hetkellä onkin.
Olen niin onnellinen siitä että mennään mieheni kanssa naimisiin ja nyt tuollainen typerä pikku seikka sormessa surettaa ja vihaan itseäni sen takia että olen näin pinnallinen :(
Mutta jos miehelle sanoisin, että ei sormus ole mun tyylinen niin eikös se olis aika tosi suurikin loukkaus?
[/quote]
Joo, jätä se sika. Parempi ettet kiusaa sitä enempää. Onnellisempaa VARMASTI MOLEMMILLE!
T. M46
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:26"]
Voi miksi otit jo kuvan pois, olisi ollut kiva nähdä. Löytyykö linkkiä vastaavaan?
[/quote]
Joo poistin jo, sen verran paljon kommenttia tänne tullut ja en halua paljastua :D
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:11"]Aivan ihana tuo ap:n sormus! Miehelläsi on näköjään erittäin hyvä maku! :) Mä olisin kiljunut riemusta, jos olisin saanut tuollaisen, vaikka en sinisestä pidäkään yhtään. Safiiri on kuitenkin klassisen kaunis valinta, ja ehdottomasti uniikimpi kuin pelkät timantit.
Tuohon olisi ihana teettää kultasepällä sopiva vihkisormus pariksi. Eikä taatusti olisi kellään samanlaista!
[/quote]
Tän täytyy olla sarkasmia.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:30"]
[/quote]
Joo, jätä se sika. Parempi ettet kiusaa sitä enempää. Onnellisempaa VARMASTI MOLEMMILLE!
T. M46
[/quote]
Opetelkaa miehet ostamaan tyylikkäitä sormuksia, eikä mitään hirvityksiä niin kuin nyt tuo ap:n on, niin naiset eivät joudu loukkaamaan herkkää mieltänne. Tai sitten viette naisen sormusostoksille ja saa itse valita mieluisan. Ehkä kaikkein parasta näin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:26"]Voi miksi otit jo kuvan pois, olisi ollut kiva nähdä. Löytyykö linkkiä vastaavaan?
[/quote] http://raymondleejewelers.net/products/products-page/diamondsdiamond-engagement-rings/platinum-2-carat-round-diamond-and-sapphire-engagement-ring/ Tota tyyliä, vastaavampaa en jaksanut Googlettaa.
AP: Sano miehellesi, että netissä tuli vastaan tämä Star Wars- kihlasormus ja omastakin näyttää sille iha liikaa: http://images.custommade.com/IVCdagqYr4S1ENTfoUn0FZBxk-A=/custommade-photosets/9188/9188.185719.jpg
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:53"]
AP NÄYTÄ JO KUVA SORMUKSESTA, EMME USKO MUUTEN!
[/quote]
Olen nyt sitten varmasti kamala ja kiittämätön ämmä, mutta en minäkään kokisi kivaksi käyttää sormusta, joka ei vaan yhtään ole oman tyylinen. Vaikka kuinka olisi "miehen rakkaudella hankkima" ja "pitäisi ylpeänä kantaa mieheltä saatua sormusta".
Kädet ja niissä olevat sormukset ovat kuitenkin se osa jonka juuri itse koko ajan näkee. Silloin olisi kiva, että se sormus, jonka tarkoitus on olla siinä silmien alla loppu elämän ajan, on myös itselle mieluinen. Olisin voinut mielellään hankkia sormuksen myös itse, eli minulla ei siis ollut mitään "mies hankkii- pakkomiellettä". Onneksi oltiin aikaisemmin (miehen aloitteesta) silmäilty näyteikkunoita ja sormus osui kohdalleen. Minulla ainakin on tosi rajattu maku itsellä käytettävien korujen suhteen, joten tuntuisi ahdistavalta käyttää jotain täysin itselle sopimatonta korua vain sen takia, että mies on sen hankkinut. Sormusasia on mielestäni sellainen, että siinä mennään sen käyttäjän maun mukaan, ei sen toisen osapuolen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:53"]
AP NÄYTÄ JO KUVA SORMUKSESTA, EMME USKO MUUTEN!
[/quote]
[/quote]
Näytetty jo.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:26"]Voi miksi otit jo kuvan pois, olisi ollut kiva nähdä. Löytyykö linkkiä vastaavaan?
[/quote] http://raymondleejewelers.net/products/products-page/diamondsdiamond-engagement-rings/platinum-2-carat-round-diamond-and-sapphire-engagement-ring/ Tota tyyliä, vastaavampaa en jaksanut Googlettaa.
AP: Sano miehellesi, että netissä tuli vastaan tämä Star Wars- kihlasormus ja omastakin näyttää sille iha liikaa: http://images.custommade.com/IVCdagqYr4S1ENTfoUn0FZBxk-A=/custommade-photosets/9188/9188.185719.jpg
[/quote]
Ei se ap:n sormus ollut noin nätti ja tyylikäs kuin tuo ylemmässä linkissä oleva. Oli semmonen 80-luvun tyylinen, mutta toki siis väritys on sama. Toi star wars on hauska.
Sormus on vammaisten päähänpisto, jolla nyhdetään miehiltä maksimirahat.
Sitten naiset lataavat niihin JÄRKYTTÄVÄN YLISUURET EPÄREALISTISET ODOTUKSET, koska TV:ssäkin ja naistenlehdissä oli.
Sitten vedetään prinsessamaiset itkupotkuraivarit kun mies ei osaa olla ajatustenlukija.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:26"]Voi miksi otit jo kuvan pois, olisi ollut kiva nähdä. Löytyykö linkkiä vastaavaan?
[/quote]
Ei se ap:n sormus ollut noin nätti ja tyylikäs kuin tuo ylemmässä linkissä oleva. Oli semmonen 80-luvun tyylinen, mutta toki siis väritys on sama. Toi star wars on hauska.
[/quote] Ei niin, mutten nyt jaksanut etsiä täysin samaa vieraalle anonyymille netissä. Lähinnä siitä näkyy millaisessa asetelmassa safiirit ja timantit on, Apn sormuksessa erilainen tuo ympärys.
Minäkin mietin, että oletko ap toiminut jo jotenkin?
Mulla oli onneksi niin pihi muija, ettei se ostanut mulle sormusta lainkaan, vaikka halusi kihloihin. Varokaa jos näette tämän naisen: $_$
Minä en sanonut mitään, mutta lopetin sormuksen kantamisen häihin - ts. valitsin vihkisormuksen, joka ei sopinut kihlasormukseen - ja selitin sen myös tällä miehelleni, että eivät värillisesti sovi toisiinsa... sitten vahingossa vuosia myöhemmin möläytin yhdelle kaverille miehen läsnäollessa, että se oli niin rumakin - onneksi mies loukkaantumisen jälkeen on tuntunut ottavan huumorilla...
Iham ok sormus, mutta tosiaan, sen rinnalle ei sovi mikään. Nythän sulla on hyvä syy siirtää se tulevaisuudessa toiseen sormeen.