Kosittiin, mutta en pidä sormuksesta :(
Minun suureksi yllätykseksi mies kosi minua eilen ja ilonkyynelten seasta sain vastattua kyllä kosintaan.
Olen varmaan ihan kauhea pinnallinen ämmä, mutta en pitänyt yhtään siitä sormuksesta minkä mieheni oli minulle ostanut :(
En yleensä käytä sormuksia ollenkaan ja ei olla koskaan edes leikillään keskusteltu kihlasormuksista, joten mistäpä tuo olisi voinut mun sormusmakua tietääkään. Ja muutenkin ajattelin, että jos tuo joskus kosii niin ei kai sillä nyt sormusta välttämättä tarvi olla silloin hankittuna ja jos on niin eikös se tavallinen koruton valkokultainen tai keltakultainen rinkula ole se tavanomaisin kihlasormukseksi? Vihkiin vois sitten panostaa timanttien puolesta enemmän. Mutta ei, mieheni oli ostanut erittäin koristellun sormuksen, joka ei ole yhtään minun makuuni ei yhtään mun tyylinen. Mutta sormus oli kyllä just oikean kokoinen sormeeni ja tuossa nimettömässä se nyt tällä hetkellä onkin.
Olen niin onnellinen siitä että mennään mieheni kanssa naimisiin ja nyt tuollainen typerä pikku seikka sormessa surettaa ja vihaan itseäni sen takia että olen näin pinnallinen :(
Mutta jos miehelle sanoisin, että ei sormus ole mun tyylinen niin eikös se olis aika tosi suurikin loukkaus?
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa, miten toimitte?
Kommentit (80)
Koita nieleskellä. Voit hankkia toisen sormuksen sitten kun vihkisormus tulee ajankohtaiseksi. Hankit sellaisen vihkirunkulaan sopivan rinkulan:)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:07"]
Mun kaveria kosittiin vuosia sitten, mutta sormus oli väärän kokoinen. Menivät sitä yhdessä suurentamaan, jolloin kaverini näki vitriinissä Sen Oikean sormuksen. Hän kertoi siinä sekunttien sadasosien aikana miettimään jos mitä: loukkaantuuko mies, jos hän haluaisikin tuon, pitäisikö hänen vai tyytyä siihen miehen valitsemaan yms. Ajatteli siinä kuitenkin, että jos hän aikoo sitä kyseistä sormusta loppuelämänsä pitää, pitää sen myös hänestä itsestä tuntua omalta. Lisäksi, jos on oikeasti vakaassa parisuhteessa, pitää tällaiset asiat ottaa puheeksi, suuttuisi/loukkaantuisi toinen tai ei! Niinpä hän sai unelmiensa sormuksen, kun uskalsi avata suunsa. Eikä mieskään suuttunut, kyllähän järkevä ihminen ymmärtää, kunhan asian esittää oikein! Mua kyllä ihan hirveästi henk. koht ällöttää noi tollaset "sotasuunnittelmat" sormuksen katoamisesta, vain juhlakäyttöön valheet miehelle yms. Millaisissa suhteissa oikein elätte?!
[/quote]
Olen nro 7 ja elän onnellisessa ja vakaassa parisuhteessa, missä kommunikaatiokin pelaa hyvin.
Mutta olen myös sellainen henkilö, joka ei halua loukata miestään syyttä suotta ja en pystynyt siinä kosintatilanteessa sanomaan, että joo mennään vaan naimisiin, mutta vaihdettaisko tämä sormus, minkä olet itse lahjana mulle ostanut ja ajatellut minun siitä pitävän.
No sen voin sanoa, että avioliiton kannalta sormukset eivät ole mikään olennainen osa. Sormukset voi kadota, mennä rikki, jäädä liian pieniksi. Kaverini ihana kihlasormus jäi jumiin loppuraskaudessa ja se jouduttiin sahamaan poikki. Mieheni kihlasormus katosi yksi talvi ja myöhemmin mies osti uuden sormuksen.
Panostakaa siihen parisuhteeseen enemmän kuin sormuksiin
Kaikella rakkaudella <3
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:53"]
Ohis, mutta itse olen "kouluttanut" nykyiselle miesystävälleni oman korumakuni juuri tällaisia tilanteita silmälläpitäen:D Huvikseni testasinkin kerran asiaa näyttämällä erilaisia sormuksia ja pyytämällä häntä valitsemaan ne, joista itse pitäisin. Oikein meni!
[/quote]
Ohis, mutta älä sitten yhtään ihmettele jos ei sitä kosintaa koskaan kuulukaan :P
[/quote]
.
Itse asiassa mies on jo moneen kertaan tiedustellut odotuksiani myös itse kosinnan suhteen -meillä kun on sellainen hieno tapa ottaa toistemme toiveet ja mieltymykset huomioon:) Toimii ihan molempiin suuntiin: Tälläkin hetkellä odotan miestä kotiin stay upeissa ja sukkanauhaliiveissä, hän kun niistä kovasti pitää;) Erikoinen asenne täällä, että ei saisi omalle kumppanilleen omia mieltymyksiään kertoa, vaan toisen pitäisi arvailla ja lukea ajatuksia?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:53"] Ohis, mutta itse olen "kouluttanut" nykyiselle miesystävälleni oman korumakuni juuri tällaisia tilanteita silmälläpitäen:D Huvikseni testasinkin kerran asiaa näyttämällä erilaisia sormuksia ja pyytämällä häntä valitsemaan ne, joista itse pitäisin. Oikein meni! [/quote] Ohis, mutta älä sitten yhtään ihmettele jos ei sitä kosintaa koskaan kuulukaan :P [/quote] . Itse asiassa mies on jo moneen kertaan tiedustellut odotuksiani myös itse kosinnan suhteen -meillä kun on sellainen hieno tapa ottaa toistemme toiveet ja mieltymykset huomioon:) Toimii ihan molempiin suuntiin: Tälläkin hetkellä odotan miestä kotiin stay upeissa ja sukkanauhaliiveissä, hän kun niistä kovasti pitää;) Erikoinen asenne täällä, että ei saisi omalle kumppanilleen omia mieltymyksiään kertoa, vaan toisen pitäisi arvailla ja lukea ajatuksia?
[/quote]
Sait vain suhteenne kuulostamaan siltä, että koulutat miestäsi kuin koiraa.
^ Siksipä termi "kouluttaa" olikin heittomerkeissä, oletin ihmisten siitä ymmärtävän heiton vitsiksi.
Ja taas ollaan tässä "minä, minä, minä" -tilanteessa. Sinuna pitäisin sormusta ylpeänä, koska mies on sinua sillä kosinut ja halunnut viettää loppuelämänsä kanssasi. Jos rakastat miestäsi, rakastat myös sitä sormusta, koska hän on sen sinulle rakkaudella valinnut.
Valitse sitten sellainen vihkisormus, joka sinua miellyttää.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:18"]
^ Siksipä termi "kouluttaa" olikin heittomerkeissä, oletin ihmisten siitä ymmärtävän heiton vitsiksi.
[/quote]
Itse sanoisin hyvästit sellaiselle naiselle joka ruikuttaa kosinnasta, eikä anna miehelle mitään päätäntövaltaa. Se, että näyttelet erilaisia sormuksia kokeeksi ja pyydät valitsemaan saa sinut kuulostamaan ihan kamalalta ämmältä, ei millään pahalla.
Juuri tuollaisia naisia eivät miehet kosi mielellään.
Laita kuva siitä sormuksesta tai edes samantyylisestä, jos pelkäät tulevasi tunnistetuksi.
Kyllä pitäisi uskaltaa keskustella aiheesta. Jos venytät puhetta liian pitkään, se loukkaa vain enemmän. Yhdessä valitsette uuden. Se tulee (toivottavasti) olemaan sormessasi loppu elämän, joten...
Tuo ap:n sormuksen suuruushan tekee asian helpoksi. Jos nyt pystyt häihin asti sitä käyttämään, hankitte sellaisen vihkisormuksen josta tykkäät ja käytät häiden jälkeen vain sitä, koska molemmat ei mahdu ja vihkisormus on kuitenkin se "pääsormus". Jos välttämättä haluat käyttää kahta sormusta, voittehan myöhemmin hankkia sille parin hääpäivän tai lapsen syntymän tai tasavuosisynttäreiden tms. kunniaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:25"]
Laita kuva siitä sormuksesta tai edes samantyylisestä, jos pelkäät tulevasi tunnistetuksi.
[/quote]
http://imgur.com/PrFTGqV
tässä on sormus, poistan tän varmaan pian :D
Eihän tuo sysiruma ole, muttei minun tyylinen...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:18"]
[/quote]
Itse sanoisin hyvästit sellaiselle naiselle joka ruikuttaa kosinnasta, eikä anna miehelle mitään päätäntövaltaa. Se, että näyttelet erilaisia sormuksia kokeeksi ja pyydät valitsemaan saa sinut kuulostamaan ihan kamalalta ämmältä, ei millään pahalla.
Juuri tuollaisia naisia eivät miehet kosi mielellään.
[/quote]
.
Öö, what?:D Onko lukutaidossasi jotakin vikaa? Minähän juuri kirjoitin, että MIES on tiedustellut minun odotuksiani -ei niin, että itse niitä hänelle tyrkyttäisin. Olettaisin, että kosinta on jossakin vaiheessa tulossa kun hän tuollaisia ylipäätään kyselee. Mitä korumakuihin tulee, hän on ihan omatoimisesti tiedustellut makuani eri tilanteissa. Sormukset otin itse puheeksi ja mies oli vain tyytyväinen asiasta. Kertoi miettineensä, kosisiko sormuksen kanssa vai ilman.
.
Päätäntävaltaa meillä on suhteessa tasapuolisesti, kiitos vain huolenpidosta;) Mutta minä en tyrkytä miehelleni "minun tyylisiä" vaatteita eikä hän minulle "itsensä tyylisiä" koruja, vaan huomioimme toistemme mieltymykset lahjahankinnoissa. Jos se tekee minusta kamalan ämmän, niin tehköön:D
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:28"]
[/quote]
[/quote]
Tuohan on kaunis ja persoonallinen sormus, eikä mitenkään liian iso tai huomiotaherättävä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:25"]
[/quote]
[/quote]
.
Aika rohkea valinta mieheltä, kieltämättä! Ja varmaan kalliskin, jos kivet ovat aitoja. Kyllä itse kehottaisin teitä keskustelemaan vielä asiasta -voihan toiveensa ilmaista hienovaraisestikin. Tuon kanssa on tosiaan vaikea sovittaa vihkisormusta, joten sinällään huolesi on ihan aiheellinen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:47"]
Miksi miehen pitäis ostaa sormus valmiiksi? Ällöä amerikkalaisten kopiointia. Fiksut suomalaiset käy valitsemassa yhdessä sormuksen.
[/quote]
Me kävimme kihlasormusostoksilla yhdessä. Suomalaiseen tapaan sormuksemme olivat ohuet kultaiset renkaat. Vihkisormukseni valitsin aivan yksin, jotta sain varmasti mieleiseni. Yhdessä kävimme sen myöhemmin ostamassa ja mies sen sitten maksoi.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:28"]
[/quote]
[/quote]
Voi ap, musta toi on tosi kaunis sormus, ihan oikeasti. Kelpuuttaisin vaikka heti, kaunis vintage tyylinen ja jos tosiaan kivet on aitoja, niin aika kalliskin varmaan ollut.
Tuohan vois olla tosi nätti just oikeessa nimettömässä ja sitten vasempaan se sinun tyylisesi sormus.
Tuohon käy vihkisormukseksi sellainen palapelisormus, jossa kaari (kolo) Yhdessä muodostavat sitten kauniin paksun yhtenäisen sormuksen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:25"] Laita kuva siitä sormuksesta tai edes samantyylisestä, jos pelkäät tulevasi tunnistetuksi. [/quote] http://imgur.com/PrFTGqV
Eihän tuo sysiruma ole, muttei minun tyylinen... [/quote] . Aika rohkea valinta mieheltä, kieltämättä! Ja varmaan kalliskin, jos kivet ovat aitoja. Kyllä itse kehottaisin teitä keskustelemaan vielä asiasta -voihan toiveensa ilmaista hienovaraisestikin. Tuon kanssa on tosiaan vaikea sovittaa vihkisormusta, joten sinällään huolesi on ihan aiheellinen.
[/quote]
Kyllä noiden kivien aitoja pitäisi olla koska miehellä oli myös todistus kivistä. Ton keskikivi on 0,20 karaatia ja sitten noi ympärillä olevat sinisiä safiiereita.
Sekin että mieheni on maksanut sormuksesta kuitenkin aika paljon varmaankin, niin tuntuisi pahalta sanoa, että olen tyytymätön ja selkeästi hänen mielestään tuo sormus on niin mun tyylinen ja kaunis.
ap
=
Mun kaveria kosittiin vuosia sitten, mutta sormus oli väärän kokoinen. Menivät sitä yhdessä suurentamaan, jolloin kaverini näki vitriinissä Sen Oikean sormuksen. Hän kertoi siinä sekunttien sadasosien aikana miettimään jos mitä: loukkaantuuko mies, jos hän haluaisikin tuon, pitäisikö hänen vai tyytyä siihen miehen valitsemaan yms. Ajatteli siinä kuitenkin, että jos hän aikoo sitä kyseistä sormusta loppuelämänsä pitää, pitää sen myös hänestä itsestä tuntua omalta. Lisäksi, jos on oikeasti vakaassa parisuhteessa, pitää tällaiset asiat ottaa puheeksi, suuttuisi/loukkaantuisi toinen tai ei! Niinpä hän sai unelmiensa sormuksen, kun uskalsi avata suunsa. Eikä mieskään suuttunut, kyllähän järkevä ihminen ymmärtää, kunhan asian esittää oikein!
Mua kyllä ihan hirveästi henk. koht ällöttää noi tollaset "sotasuunnittelmat" sormuksen katoamisesta, vain juhlakäyttöön valheet miehelle yms. Millaisissa suhteissa oikein elätte?!