Mua HÄVETTÄÄ mennä töihin huomenna, viikonloppuna oli....
...firman juhlat.. Mä juon melko harvoin alkoholia nuoresta iästäni huolimatta, oon reilusti alle 30v. Lauantaina kuitenkin oli firman juhlat, jossa monella oli erään onnistumisen takia syytä juhlia, ja yllätys yllätys minun tuli vähän liikaakin juotua tarjottua kuohuvaa. Meillä on töissä hyvin läheinen päälle viiden hengen ryhmä melko samanikäisiä työkavereita, miehiä ja naisia. Nyt kuitenkin kävi niin, että mä olen varattu, mutta menin perkele vikittelemään yhtä meidän kaveriporukan miestä, joka ei sitten yhtään lämmennyt mun yrityksille, kun tiesi että mä olen varattu eikä halua pilata välejämme. Siinä sitten itkua tuhrustin ja roikuin kahden muun laveripojan kainalossa, ehkä vähän liiankin läheisissä tunnelmissa. Nyt mua pelottaa, että koko tää meidän kaveripiiri on nähnyt nää tapahtumat, ja tietenkin pitää mua aivan kauheena, koska ei varattuna saa toimia noin!! En tiedä mikä muhun meni, mutta hävettää ne kaikki mauttomat läpät ja parin kaverin haarojen puristelu ym kauheat jutut.. Se ketä vikittelin, pitää mua nyt varmasti aivan kauheena pettäjähuorana, vaikka ne jutut oli kuitenkin ihan keveesti heitettyjä, en mä ikinä oikeesti olis sänkyyn asti kenenkään kanssa edennyt tmv! Miten mä kehtaan mennä töihin, kun mua pelottaa että musta nyt tulee ton työyhteisön hylkiö, tai että kaikki suhtautuu muhun nyt ihan eri lailla!:(
Kommentit (33)
Jos juhlat tulee puheeksi, niin sanot että kivaa oli, muttet ihan kaikkea muista loppuillasta ja kysyt kuka laittoi sinut kotimatkalle taksiin ja kiität tästä palvelusta nätisti.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:33"]Pettäjähän sä olet. Ei se ole mikään tekosyy jos on niin kännissä!
[/quote]
No kyllä tuli tehtyä pieniä juttuja, mitä ei ikinä selvänä tekisi, mutta luojan kiitos ei mitään pusuja ym. Ei känni ole tekosyy, mutta ilman sitä ei tietenkään olisi kyseisiä asioita tapahtunut
Mielestäni ois parasta myöntää, että homma meni överiksi etkä tiedä mikä sulle tuli. Huumorin ja avoimuuden kautta sekä selkä suorana vaikeuksista voittoon -asenteella. Vois olla ehkä paikallaan jutella kahden kesken sen yhden kaa niin ei jää vaivaamaan, ainakaan niiin paljoa...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:38"]Mielestäni ois parasta myöntää, että homma meni överiksi etkä tiedä mikä sulle tuli. Huumorin ja avoimuuden kautta sekä selkä suorana vaikeuksista voittoon -asenteella. Vois olla ehkä paikallaan jutella kahden kesken sen yhden kaa niin ei jää vaivaamaan, ainakaan niiin paljoa...
[/quote]
Tätä mä itse olen miettinyt.
Pyydät huomenna reilusti anteeksi käyttäytymistäsi.
No ole onnellinen, ettei se työkaveri mennyt lähentelyysi mukaan! Minäkin olen mokannut ja sain kuulla siitä todella pitkään asiaa todistaneilta. Siinä piti mennä todella itseensä. Nykyään juon vaan entistä harvemmin, kun ei pysy kontrollissa.
Lähetä tekstari sille miehelle, jossa pahoittelet asiaa, ja toivot ettei asia pilaisi välejänne työpaikalla. Pistät asian humalan piikkiin. Tai sitten juttelet miehelle suoraan. Korosta, ettei tämä ole sun tapaista etkä oikeasti ole miehestä kiinnostunut.
Mua ainakin helpotti, kun yhden todella nolon kännisekoilun jälkeen (oltiin molemmat sinkkuja, muuten vain nolo tapaus...) "puhdistettiin välit" viestittelemällä tutun kanssa, niin ei ole tarvinnut hävetä kun jälkeenpäinkin ollaan usein törmäilty.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:33"]Pettäjähän sä olet. Ei se ole mikään tekosyy jos on niin kännissä! [/quote] No kyllä tuli tehtyä pieniä juttuja, mitä ei ikinä selvänä tekisi, mutta luojan kiitos ei mitään pusuja ym. Ei känni ole tekosyy, mutta ilman sitä ei tietenkään olisi kyseisiä asioita tapahtunut
[/quote] Kyllä tässä minäkin olen sohlannut useammin kun kerran exäni kohdalla ja mennyt ihan loppuun asti =D Nyt tosin on niin mahtava Nainen että en tätä pilaa hölmöilyillä :) Kannattaa se vähän riutua, niin ei heti tule tehtyä vastaavaa. Kyllä se siitä...
Juo lisää viinaa niin unohtuu nämäkin murheet!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:28"]Menet pokkana töihin leuka pystyssä ja juttelet kuinka kiva juhla oli. Niin minä toimin ja päiväsäs kaikki on unohdettu. Jos sinä et takerru tapahtumiin ei kukaan muukaan. Kokemusta on. [/quote] Sama strategia ollut minulla. Kylmän hikeä puskenut mut pokka on aina pitänyt. Ja oon tehnyt pahempaa kuin ap. Enää en juo. [/quote] Ai kauhea... Musta tuntuu että kun pääsen töihin niin alan itkeä ja selittää että en mä oikeasti, kaikki oli ihan väärinkäsitystä ja blaa blaa:D
[/quote]
Missä kohtaa se väärinkäsitys oli? Yritit iskeä työkaverisi ja se ei lämmennyt. Känni tai ei, omista tekemisistä pitää ottaa vastuu
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:52"]Juo lisää viinaa niin unohtuu nämäkin murheet!
[/quote]
Enkä juo! Positiivista myös on se, että about kuukauden sisään pitäisi olla uudet työporukan illanistujaiset, siellä kuljen kyllä koko illan enkelin sädekehä pään päällä ja näytän että kyllä mäkin osaan olla hyvä tyyppi, myös humalassa. Silloin ei tosin ole sunnitelmissa juoda paljoa, mutta kuljen skumppalasi kädessä jotta kaikki luulee mun olevan tosi humalassa, mutta silti hyvin käyttäytyvä!
Musta tällainen on niin inhottavaa, naurettavaa edes kuvitella että tuollaisen voi vaan lakaista maton alle, "kun se oli se skumppa, sen vika, en mä ikinä muuten"! En yhtään ihmettele jos työkaverisi katsovat sua tästä eteenpäin vähän karsastaen, jos ei suoraan niin ihan varmasti ainakin ajatuksen tasolla. Et voi laittaa kaikkea kännin piikkiin, sinähän siinä olet toiminut, ei alkoholi. Mieti mitä miehesi ajattelisi jos saisi tietää? Työkaverisi varmaan ajattelevat samalla tavoin kun tietävät sinun olevan varattu (miehillä bro code on yllättävän vahva), mutta tuskin sanovat ääneen mitään. Ainakin omalla työpaikallani, jossa on suuri määrä 20-30 vuotiaita ja juhlia kohtuullisen usein, niitä ketkä tuollaisiin mauttomuuksiin sortuvat kyllä vieroksutaan sen jälkeen, kunnioitus lähtee ihan täysin. Nurkan takana sitten naureskellaan ja paheksutaan, miten joku voikin olla niin halpa pinnan alla. Opettele käyttäytymään ja lopeta se juominen jos et pysty mielitekojasi piilossa pitämään muuten. Oksettavaa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:32"]Ja todennäköisesti siellä luikkii pitkin seiniä moni muukin
[/quote]
Hmm,musta kun tuntuu että mä olin ainoa mokailija... Positiivista tässä on se, että kukaan muu työkaveri ei nähnyt mun sekoiluja, vaan tää kaveriporukka...