Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia essitalopraamista? Koukutuitko?

Vierailija
15.02.2015 |

elämäni on romahtanut täysin eron takia. Lääkäri määräsi mielialalääke essitalopraamia. Olen syönyt nyt neljä päivää ja väsyttää koko ajan mutta uni ei tule. Sain myös unilääkkeet jotka auttavat alkuyön. 

En ole ennen syönyt tuollaisia lääkkeitä ja pelottaa niiden aiheuttama riippuvuus. Olisi vain pakko jotenkin tämän eroshokin keskellä pysyä toimintakykyisenä lasten takia. Hirveä kuristava ahdistus ja toivottomuus  raastavat joka sekunti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt annos on jo 15 mg ja kaiken kaikkiaan olen syönyt lääkettä yli 4 viikkoa. Nt huomaan että lääke auttaa! En itke koko ajan, jaksan toimia ja hoitaa eroon liittyviä asioita sekä lapsiani.

tuskaa ja eroa lääke ei tietysti poista, mutta nyt pystyn jotenkin toimimaan.

ap

Vierailija
2/27 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttävä lääke. Haittaa työntekoa kun tekee mieli lepäillä. Vie myös seksihalut. Minä en voi suositella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä "koukuttumista". Toki tulee vieroitusoireet, kun lääke poistuu elimistöstä. Essitalopramin kohdalla viekkarit kestää muutamasta päivästä kuulemma jopa viikkoihin. Itsellä n. viikon verran. No, paniikkioireet palasi + ahdistus, joten lääke aloitettiin uudelleen. Mielestäni se ei ole koukuttumista, että yksinkertaisesti tarvii jotain lääkitystä vrt sydänlääke, marevan etc

Vierailija
4/27 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niitä voxran rinnalla. Annos 5 milliä. Nyt mietin lopettamista kun tosiaan vie seksihalut ja kyvyn saada orgasmin.
Kuukauden siis kyseistä lääkettä vasta syönyt. Tasaa hyvin mielialaa kyllä eli harmittaa lopettaa.
Itsellä ei kylläkään masennusta ole vaan voxra on add hen ja ne essitalopramit vaan tasaamassa impulsiivista mieltäni.

Vierailija
5/27 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt sepramia jo vuosia 20mg päivässä enkä pysty lopettamaan ahdistusoireiden palatessa samantien kun lasken puolikkaaseen. Olisi joskus kiva kokeilla onko kaikki tuntemukset vieroitusoireita, mutta en ole kestänyt ahdistusta ja töissäkin on käytävä Ym. Tämän lääkkeen avulla olen siis työkuntoinen ja muutenkin tasapainoisempi kuin aiemmin enkä enää jännitä kaikkea, miinuspuolena olematon kiinnostus seksiin ja lievä tunteettomuus niin hyvässä kuin pahassa. Mutta tämä lääke pelasti elämäni oikeasti :)

Vierailija
6/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti olen syönyt enkä koukuttunut. Ei sen pitäisi olla mitenkään riippuvuutta aiheuttava lääke. Minulla auttoi hyvin eikä sivuvaikutuksia juuri ollut, ainoa ikävä oli orgasmikyvyn katoaminen minkä takia lopetin lääkkeen.

Vierailija
7/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
8/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koukuttava lääke ollenkaan.

Vierailija
9/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta riippuvuutta!

Vierailija
10/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeillä, joihin essitalopraami kuuluu, ei ole riippuvuutta aiheuttavaa vaikutusta. Tosin lopettaminen pitää hoitaa lääkärin ohjeiden mukaan annosta pienentäen, jotta vältetään lopettamisesta aiheutuvat haittavaikutukset, joita osa käyttäjistä kokee.

Vierailija
11/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt useamman vuoden, toiminut hyvin, ei mitään haittavaikutuksia.Odottele rauhassa ennenkuin vaikutus alkaa, voi viedä 2 viikkoa.

Vierailija
12/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä jonkin aikaa, ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa. Mulla tuli lääkkeeseen nopea vaste, eli olo kohentui toimintakykyiseksi reilussa viikossa. Huono puoli on ollut se, että mulle lääke on aiheuttanut maniaa, koska on taipumusta bipolarisuuteen. Sen takia oikeaa annostusta on jatkuvasti säädettävä lääkärin kanssa.

Vierailija
13/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käyttänyt jo monta vuotta. Totuttelu vei jonkin aikaa, mutta olo koheni huomattavasti.

Vierailija
14/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielialalääkkeisiin voi koukuttua. Tosin, harvalle ne edes auttavat. Syö nyt ihmeessä niitä hyvillä mielin, jos kuitenkin saisit niistä jotain apua. Nukahtamislääkkeisiin voi jäädä koukkuun. Parempi nukahtamisen avuksi olisi mirtazapin, joka ei ole nukahtamislääke, vaan varsin unettava mielialalääke (johon ei siis jää koukkuun). Tsemppiä, kyllä se päivä vielä alkaa paistaa :)

Vierailija
15/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut näistä apua akuuttiin kriisiin? Yritän jotenkin päästä avioeron aiheuttaman pahimman tuskan yli. Olo on epätoivoinen ja kauhuinen. Nyt kun vaan edes jonkinlainen vaikutus alkaisi. Olisi pakko jaksaa hoitaa lapset, myydä talo ja etsiä kaksi uutta kotia jne. Ihan kohtuutonta, kun haluaisi vaan mennä maakuoppaan kirkumaan ja ulisemaan. Ap

Vierailija
16/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä - millaisilla annoksilla olette syöneet? Pelottaa nostaa annostusta, kun nyt on eka viikko 5 mg ja sit toiseksi viikoksi 10 mg. 

Vierailija
17/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg on ihan normaali annos.

Vierailija
18/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu riippuvuutta. Hyvä lääke, mulla vei myös seksihalut ja orgasmit mukanaan :(

Vierailija
19/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koukuttanut muttei kyllä auttanutkaan. Söin 20mg varmaan vuoden. Unettomuuteen mirtatsapiini, joka lihotti vuodessa 15 kg. Ilmoitin julkisella, että ei ole oireita enää ja menin yksityiselle, joka käski lopettamaan nuo lääkkeet ja sain Voxra-nimisen lääkkeen, joka auttoi. Ja unettomuuteen Tenox, auttaa, eikä ole ollenkaan niin tokkurainen olo aamusta. Ja paino lähtenyt putoamaan kuin itsestään, ei ole samanlainen valtava ruokahalu enää.

Vierailija
20/27 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain avun ollessani romahtamispisteessä. Lääkitys kesti vuoden verran. Olo koheni ja toimi hyvin omalla kohdallani. Ei mitään koukuttumisoireita, annosta pienentämällä lopettaminen onnistui tosi hyvin.