Yritysten arvonnat Facebookissa ja osallistujien lukutaidottomuus
Eilen ihmettelin taas erään kattoremppayrityksen mainosta Facessa.
"Osallistut lahjakortin arvontaan, kun käyt täyttämässä nettisivuillamme tarjouspyynnön"
Ja sitten kommenttina 300 vastausta "mukana" "mukana ollaan" ja jotkut jopa vastaavat anellen " sain perintönä äidiltäni mökin, joten uusi katto olisi tosi kiva"
Onko ihmiset lukutaidottomia vai ovatko vastaukset lähinnä trollausta yritystä kohtaan? Vai vastaileeko porukka näihin sen enempää lukematta ehtoja?
Kommentit (11)
Mukana! Vaarille kelpaisi tuollainen :)
Itse olen just yhdessä yrityksessä järkkäämässä tuon tyyppistä arvontaa. Voittomahdollisuudet ovat todella hyvät, koska aidosti arvontaan kelvollisia osallistujia on kourallinen.
Ei se meidän yritystä haittaa, että jengi kommentoi arvontajulkaisuun - päin vastoin, sehän lisää vain yrityksemme ja arvontamme näkyvyyttä. Turha vaan kuvitella, että pääsee arvontaan mukaan, jos ei täytä arvontaan osallistujan kelpoisuusehtoja.
Mukana! Oman kultsin kainalossa olis tosi ihana nautiskella uudesta katosta <3
Mukana! Mutta miksi aina samat voittaa?? Miksi minä en koskaan voita mitään vaikka ahkerasti osallistun
Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Nämä "mukana"-kommentoijat tekevät itsensä naurunalaiseksi. Jos olisin vaikka työnantaja ja näkisin, että joku työntekijä tekisi noin, epäilisin vahvasti hänen älykkyyttään.
Suurin osa netin arvonnoista on noita facebookissa olevia, ikävä kyllä. Minä en facebookissa ole, enkä suunnittele sinne koskaan meneväni. Mutta yritysten omassa mainospostissa linkkaavat sivuilleen osallistumaan arvontaansa. Tuollainen arvonta on enemmän poikkeus.
Kyllä tuo on ihan tavallista, että kommentoidaan osallistumisilmoituksena ihan jonnekin muualle kuin sinne minne pitäisi.
Monesti näitä arvontasivuja jaetaan muille sivuille, ja juu, osallistuminen ilmaistaan siihen mihin se arvonta on jaettu... No, potkiiko onni?
Laki sanoo, että arvontaan pitää voida osallistua ilman ostopakkoa tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Nämä "mukana"-kommentoijat tekevät itsensä naurunalaiseksi. Jos olisin vaikka työnantaja ja näkisin, että joku työntekijä tekisi noin, epäilisin vahvasti hänen älykkyyttään.
Työnantaja ei saa kytätä työntekijöiden somepostauksia.
Mukana ollaan